Tää on nyt vaivannut niin monta vuotta, enkä varmaan saa rauhaa, ennenku löydän sen ohjeen jostain!?
Tiedätte varmaan jonkun sellasen maun lapsuudesta/menneisyydestä, joka on jäänyt ikuisesti mieleen? Mulla se on omenakakku/-leivos, jota äiti teki kun olin lapsi.
Ikävä kyllä, äitini on kadottanut kaikki reseptinsä monissa muutoissa ja nyt mä pelkään, etten koskaan enää saa kokea sitä samaa makua, kuin lapsena :/
Eli kakku/leivos oli kahden paksuhkon taikinalevyn väliin laitettu omenasosetta. Taikina oli kosteahkoa ja päällä oli kauttaaltaan hienoasokeria. En tiedä, kostutettiinko taikinalevyt jollain, vai oliko taikina itsessään mehevää...
Jos joku tietää, mistä vanhoja reseptejä vois löytyä/ sattuu tietämään jonkun, jolla on tuolta ajalta leivontaohjeita (luulisin, että ohje on jostain naistenlehdestä), olisin ikuisesti kiitollinen
Haussa tietty resepti 80-luvulta!
5
1328
Vastaukset
- Omppujaa
Olisiko voinut olla tämä : http://lammollatehtya.blogspot.fi/2012/09/tosi-hyva-omenapiirakka.html?m=1
- kerran vielä
Kiitos vinkistä :)
Ei taida kuitenkaan olla sama piirakka :( Tässä mun hakemassa, taikinaa on paksulti ja omenaa hillona välissä.- Kotitalousope
Hei,
Minulla todennäköisesti on tuo ohje työpaikkani koneella tekstitiedostona. Miten voisin sen lähettää, koska linkittäminen tähän ei ilmeisesti onnistu? Maistoin kuvaamaasi leivonnaista pari vuotta sitten tuttavani luona ja se oli uskomattoman hyvää. En muista, mistä hän kertoi ohjeen saaneensa enkä tarkkaa nimeäkään, olisikohan ollut "Kahvipöydän omenaleivokset". - Kotitalousope
Kotitalousope kirjoitti:
Hei,
Minulla todennäköisesti on tuo ohje työpaikkani koneella tekstitiedostona. Miten voisin sen lähettää, koska linkittäminen tähän ei ilmeisesti onnistu? Maistoin kuvaamaasi leivonnaista pari vuotta sitten tuttavani luona ja se oli uskomattoman hyvää. En muista, mistä hän kertoi ohjeen saaneensa enkä tarkkaa nimeäkään, olisikohan ollut "Kahvipöydän omenaleivokset".Hei vielä,
Löytyihän se ohje netistäkin, alla olevasta blogista. Hakusanaksi kirjoitin "Kahvipöydän pikaleivokset", joka on se oikea nimi.
http://markettaisoherranen.blogspot.fi/2009/03/kahvipoydan-pikaleivokset.html
terv. kotitalousope
- muorinmörkö
Kiitokset kotitalousopelle vaivannäöstä, Näitä pikaleivoksia tein itsekin vuosikymmeniä sitten , tosin koristelin pinnan vesi-tomusokeri raidoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888