Tein mustikkapiirakan pohjan ja käytin sokerin sijaan canderel makeutusainetta....taikinasta tuli yllätykseksi kamalaa liisteriä ?? Onko muilla samanlaisia kokemuksia??
Vastaukset 1
- taputellen
Johtuisikohan siitä, että makeutusainetta laitetaan kuitenkin määrällisesti vähemmän kuin tavallista sokeria? Taikina jää siis löysemmäksi.
Kyllähän se makeutusjauhe käyttäytyy muutenkin kuin tomusokeri, että sinänsä en ihmettele erilaista taikinaa.
No, mutta, kyllä se silti ihan kelpo taikinaa on, vaikka menikin liisteriksi. Saahan sen jauhojen avulla taputeltua piirakkavuokaan ihan hyvin.
Itse en ole käyttänyt makeutusjauhetta, mutta minun murotaikinapohja on aina ihan löllö, ja usein jähmetän sitä jääkaapissa, niin se on helpompi laittaa kylmänä vuokaan. Mutta jos ei aikaa ole, niin löllö vaan vuokaan ja jauhoja päälle, niin onnistuuu taputtelu ilman, että taikinaa jää sormiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092240- 103896
- 66853
- 48825
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21806Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha531749- 75674
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23600- 57561