Moi! Olen leiponut juureen tehtyä ruisleipää runsas puoli vuotta. Leipä maistuu hyvältä ja kokemukseni mukaan kohoaa parhaiten matalina reikäleipinä. Taikinaa teen yleensä kahteen suurempaan reikäleipään.
Happamuutta saisi olla lisää, pitää vielä kehitellä eteenpäin. Jos joku tietää juuren hyvään hapattamiseen vinkkejä, niin hyvä olisi.
Haluaisin kyuitenkin leipääni tummemman värin. Leipomot kuulemma lisäävät jotain, olisiko elintarvikeväriä. Minulla on käsitys, että siihen löytyisi luonnonmenetelmäkin. Kuka tietää?
Ruisleipään lisää happamuutta ja tummempi väri
leipuripoika
1
362
Vastaukset
- Maukasta tulee
Tästä väriä ja makua:
http://www.laihianmallas.fi/tuotteet/tuotteemme/rantasen-maemmi-ja-leipaemallas
Happamuutta saat piimäjuuresta. Lisää piimän joukkoon jauhoja ja anna olla huoneenlämmössä pari vuorokautta. Seos alkaa kuplimaan ja on hapanta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871724- 851232
- 1101123
- 68915
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663