No olipa miten on

Cinnamon.Girl

opin sen tänään, että omasta onnelliseksi tekevästä asiasta on todella parasta olla hiljaa, sillä maailmasta ei löydy sellaista ihmistä, joka sinua onnellisuudessasi täysin ymmärtäisi ja sen myös jakaisi kanssasi. Puhun kokemuksesta. Ja näin on varmaankin oltava, hyväksyttävä se tosiasia.

Mielelläni kuulisin eriäviä kannanottoja tai arvosteluja.

24

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu,

      Näin oppiminen tapahtuu. Ehkä kuitenkin joskus tulevaisuudessa voit kokeilla varoen, olisiko ihmiskunta vastaanottavaisempi tuntemuksillesi. Eihän sitä koskaan tiedä...

      • En tarkoita ihmiskuntaa, enkä mä ymmärrä mitä pitäisi varoa?

        Mulle tapahtui jotakin ihmeellistä, mutta tajusin pian, että satutan itseni siitä kertoessa. Enmä halua tehdä sitä niille, ketkä ovat tärkeitä ja lähellä.


      • Ah,
        Cinnamon.Girl kirjoitti:

        En tarkoita ihmiskuntaa, enkä mä ymmärrä mitä pitäisi varoa?

        Mulle tapahtui jotakin ihmeellistä, mutta tajusin pian, että satutan itseni siitä kertoessa. Enmä halua tehdä sitä niille, ketkä ovat tärkeitä ja lähellä.

        Et siis haluakaan kertoa kenellekään. Silloinhan kaikki on hyvin.


      • Ah, kirjoitti:

        Et siis haluakaan kertoa kenellekään. Silloinhan kaikki on hyvin.

        Helpostihan tyytyväisyyttä voi jakaa, mutta elleivät sinun rakkaasi voi sitä tunnetta jakaa vilpittömästi, kenelle siitä kertoisit.

        Vaikka hymyilen tuntemattomille, jos siltä tuntuu ja jaan hyvän oloni myös juttelemalla sopivassa seurassa, en silti kerro kaikkein hartaimpia, omimpia asioitani tuntemattomalle.


    • Heh, onpas!

      Koko palsta täynnä onnellisuuttasi ymmärtäviä ja sen sinun kanssa jakaa haluavia. Ne eivät vaan tiedä miten...

    • Niin?

      Vaihda mies uuteen ja parempaan.

    • samaa mieltä (enkä nyt niin tiiä tarviikokaan sellaista ihmistä löytyä) mutta joskus se iloiseksi tekevä asia on sen verran kupliva että pakko päästä siitä myös kertomaan :) yks lysti sille ymmärtääkö muut, pääasia lie se ettei anna niitten ainakaan lannistaa.

      • Niin, kyllä täällä on joitakin jotka tajuavat...

        Juuri tuota tarkoitin. Mikäpä siinä jos sen kuplivan ilon kertoo ja jos eivät ymmärrä niin sitten eivät. Kun on sellainen ihminen, että jotkut tykkää ja toiset taas eivät, eivätkä edes ymmärrä...

        Hyvä ystävä on kuin villasukka, lämmin ja täynnä lohtua... tai hohhoijaa... : )


    • selväse

      Eli sulla on salasuhde ja toinen tai molemmat osapuolet ovat varattuja. Etkä voi kertoa onnestasi, kun muut loukkaantuvat. Voih..

      • Väärin. Sori.


      • Tais osua.
        Cinnamon.Girl kirjoitti:

        Väärin. Sori.

        Tais osua.


    • heh..

      ((Voimahali))

    • Toisen ihmisen tunnetta ei ehkä koskaan voi täydellisesti ymmärtää sellaisena kuin toinen sen kokee, mutta tunteen voi silti jakaa toisen kanssa ja se jakaminen itsessään voi olla täydellistä.

      Itse en osaa piilottaa onnellisuuttani enkä koe siihen tarvetta. Kaikki eivät ymmärrä eivätkä haluakaan, mutta ne ihmiset, joilla on merkitystä, ymmärtävät kyllä tarpeeksi jakaakseen tunteen kanssani.

      Minusta olisi ihanaa olla jollekin se ensimmäinen, kenelle soittaa kun tapahtuu jotain ihanaa...

      • Jos oppii jotain, on lohdullista että voi yrittää oppia myös siitä pois... Sitäpä kohti.


      • Cinnamon.Girl kirjoitti:

        Jos oppii jotain, on lohdullista että voi yrittää oppia myös siitä pois... Sitäpä kohti.

        Lohdullista tosiaan on, että koko ajan voi oppia, tehdä muutoksia, päättää elää toisin, rakentaa jotain uutta. Välillä menee metsään, mutta sieltäkin on mahdollista löytää takaisin tielle.
        Vapauttava ajatus :


    • Jos onnellisuus kumpuaa vaikean päätöksen tekemisestä, kuten vaikka että hani, nyt vihdoin jaetaan tän kulahtaneen suhteen aikana kertyneet lusikat, voi toisen myötäeläminen ja ymmärtäminen olla vaikeaa.. Ellei sellasesta ole kysymys, ei pitäis olla vaikeaa ainakin suunnilleen päästä kärryille ja jakamaan iloa. Siitä olen samaa mieltä, että saa olla täysin yksityisiä asioita. Kaikkea ei ole pakko jakaa edes kaikkein lähimmille. Eikä perustella tarvi.

      • Ei kai noita asioita lueta alkuperäiseen viestiin - tai ainakin toivon niin. Onni saa kummuta kaikkialla siellä, jossa yksikään muu ihminen ei joudu kärsimään.


      • sxthsens kirjoitti:

        Ei kai noita asioita lueta alkuperäiseen viestiin - tai ainakin toivon niin. Onni saa kummuta kaikkialla siellä, jossa yksikään muu ihminen ei joudu kärsimään.

        Juu, mutta ihmissuhteissa voi tulla tilanteita, joissa yhden onni aiheuttaa toiselle kärsimystä. Ainakin kärsimyksen tunnetta joksikin aikaa. Pidemmällä tähtäimellä luultavasti kuitenkin se poistuu, jos jotain toimimatonta on korjattu. Muuten olen samaa mieltä, onni ei saa toteutua kenenkään kustannuksella.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Juu, mutta ihmissuhteissa voi tulla tilanteita, joissa yhden onni aiheuttaa toiselle kärsimystä. Ainakin kärsimyksen tunnetta joksikin aikaa. Pidemmällä tähtäimellä luultavasti kuitenkin se poistuu, jos jotain toimimatonta on korjattu. Muuten olen samaa mieltä, onni ei saa toteutua kenenkään kustannuksella.

        Juu. Toki tulee, mutten kyllä todellakaan olisi kateellinen, vaan hyväksymätön. Ja totta., ajan kanssa joka "Elli" on yhtä merkityksetön/merkityksellinen kuin kuka tahansa muu.

        Toimimattoman saa kuntoon jos vain haluaa. Mut toisaalta en ymmärrä miehiä tuossa asiassa. Ehkä heidän toimimaton tarkoittaa paljon múuta.


      • sxthsens kirjoitti:

        Juu. Toki tulee, mutten kyllä todellakaan olisi kateellinen, vaan hyväksymätön. Ja totta., ajan kanssa joka "Elli" on yhtä merkityksetön/merkityksellinen kuin kuka tahansa muu.

        Toimimattoman saa kuntoon jos vain haluaa. Mut toisaalta en ymmärrä miehiä tuossa asiassa. Ehkä heidän toimimaton tarkoittaa paljon múuta.

        Niin toimimaton, että ei pysty korjaamaan.. Tarkottaa että tunteet on kadonneet eikä usko enää riitä yrittämään niiden etsimistä. Moni ongelma voidaankin korjata, jos perustukset on kunnossa.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Niin toimimaton, että ei pysty korjaamaan.. Tarkottaa että tunteet on kadonneet eikä usko enää riitä yrittämään niiden etsimistä. Moni ongelma voidaankin korjata, jos perustukset on kunnossa.

        Tunteet on olemassa, jos vaan niitä on ollut joskus (muutoin niitä ei voi kaivaa esiin). Vaatii tietysti töitä ja tahtoa siihen, eikä se onnistu hetkessä. Mutta jos tahto puuttuu ja mieli on muualla, niin eihän siitä tule tietenkään mitään.

        Mutta ehkä tämä meni muualle aloitusta. Mun ystävä kertoi joskus, että olis kateellinen jos saisimme (siis silloin joskus) lottovoiton.


    • ....

      Nooh mä olen oppinut olemaan onnellinen siitäkin huolimatta, vaikka se jotain muuta suututtaisi. Jokaisella on oikeus onnen tunteeseen, jos se jotain kismittää se on kateellinen kun ei itse samaa pysty. Tuntemaan avoimesti pelkäämättä, että joku vie sen onnen tai jotain muuta kamalaa. Mahtaa olla ahdistavaa sellainen jatkuva pelkokin.

    • Mulla on asioita, joista voin iloita monien kanssa, niitä monia onnelliseksi tekeviä juttuja. Mutta sitten on myös niitä onnenhippuja, joista en hiisku kellekään, vaan tutkiskelen ja suojelen niitä sisimmässäni ja nautiskelen hiljaa ajatuksissani. Sellaisia asioita ei kannata jakaa, joista tietää muiden reagoinnin olevan: "ahaa, no kiva ", tai "so..?" jos on kyseessä itselle maailman isoin juttu.

      Sitten on myös niitä asioita, joista tietää, että ne kannattaa jakaa vain yhden tietyn ihmisen kanssa. Oli se ihminen, vaikka sellainen, jonka tapaa kerran vuodessa. Sitä jaksaa odottaa, sitä avautumista. On se sen väärti :)

    • kylä näi o

      .

      "Se jolla onni on onnen kätkeköön" on Wanha AitoSuomalainen SananLasku

      Har!

      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2287
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      174
      1369
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1078
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      89
      1053
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1005
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      937
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      910
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      63
      822
    Aihe