Naisille: mitkä ovat strategiset mittasi?

tavallinen nainen

Olen nainen. Pituuteni on 166,5 cm ja painoni 54 kg. Strategiset mittani (rinnanympärys, vyötärönympärys ja lantionympärys) ovat 88-68-93. Rinnanympärys mitataan tissien isoimmasta kohdasta ilman liivejä, vyötärö otetaan kapeimmasta kohdasta lantioluiden ja alimpien kylkiluiden välistä ilman vatsan sisään vetämistä ja lantio otetaan pepun isoimmasta kohdasta lantioluiden ja lonkkaluiden välistä.

Kertokaa muutkin naiset, anonyymeinä (siis ilman vakionimimerkkiä) jos haluatte, strategiset mittanne ja pituutenne ja painonne. Pituus on tärkeä, koska esim. lantion leveys on jo lähtökohtaisesti isompi pitemmillä ihmisillä.

Minua kiinnostaa tavallisten naisten mitat, eikä aina missikilpailujen finalistien ym mitat.

184

11068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 31 v nainen

      162 cm 57 kg. 87 - 70 - 90. Rasvaprosentti 20.

    • biujki

      158cm, 52kg. 82-65-92. Ikä 28.

    • xccx

      80-54-83
      Pituus 156 cm ja paino 42 kg

      • hyyhuu

        Voi mini-ihminen... Tyttö eikä nainen. Ja tytöksikin tikku. Ressu.:(


      • ihmettelyä
        hyyhuu kirjoitti:

        Voi mini-ihminen... Tyttö eikä nainen. Ja tytöksikin tikku. Ressu.:(

        Outoa miten kroppamme ovat mitoiltaan vyötäröä lukuun ottamatta lähes samaa tasoa vaikka mä hiukan lyhyempi ja muutaman kilon painavampi.

        88-66-88 mun. Olisin kuvitellut että lyhyempänä ja painavampana erotus välillämme olisi ollut suurempi..Mä normaali painossa. painoindeksi 19,9


      • anorexianervosa
        hyyhuu kirjoitti:

        Voi mini-ihminen... Tyttö eikä nainen. Ja tytöksikin tikku. Ressu.:(

        Ai nytkö saa arvostella ulkonäköä? Eikö hän olekaan rohkea oma itsensä, kun kertoo omat mittansa?

        Painoindeksin mukaan mitoilla 156 cm/42 kg olisi normaalia alhaisempi paino, mikä ei välttämättä vielä tarkoita syömishäiriötä. Ai niin joo, laiha = anoreksia

        Tajutatteko, että joku luonnostaan laiha tai vaikkapa syömishäiriötä sairastava/sairastanut voi loukkaantua teidän "Laiha"-, "Luikku"- ja "Anorektikko"-kommenteistanne?


      • Anonyymi

        Upeat mittasuhteet kehossa.


    • datand

      169cm, 56kg
      87-66-93

      Muutaman kilon ja sentin kun saisi pois, muualta paitsi rinnoista tietenkin, olisin tyytyväinen... eikös 87-61-87 ole ne "ihannemitat" :)

    • pituus on kaunista

      missä ovat kaikki kauniit pitkät naiset?

      • Anonyymi

        Pituus ei ole synonyymi sanalle kaunis! Tiedän yhden n160cm mittaisen naisen joka on mielestäni kivan näköinen ja todella hieno ihminen!


    • 25-vuotias

      90-70-97
      167 cm ja 60 kg

    • pitkä25v

      180cm 79kg
      105-84-105

    • Gjitfgjj

      81-55-81, 169cm 52kg

      • k78ko

        ?????? siis 52kg??????


    • 2Ov pätkä

      162cm
      54kg
      90-70-88

    • mmjjkkpp

      169 cm/63 kg
      92-68-94

    • lalalaa

      172cm / 65 kg
      97-70-97

    • kurvitar x

      En viitsi julkituoda koska kurvit aiheuttavat aina katetutta-

      • Anonyymi

        Sama💋


    • Tykkään minusta :-)

      168cm/44.9 (vaihtelee 44.6-44.9 välillä)
      Aikuinen nainen. Muita mittoja en tiedä, ei ole tullut mitattua, mutta vaatekoko yläosat 36 koska olen pitkäraajainen ja pienemmissä puseroissa, takeissa jne. ei riitä hihat!
      Housu-hame-koko 32-34. Tuumakoossa 25-27.
      Rinnat pienet ja tykkään niistä kuin hullu puurosta. Todella kapea vyötäro ja lantioon en oikein ole tyytyväinen. Mielestäni liian leveä. Pitkät hoikat jalat. Reiden ympärys oli joskus kun mittasin paksuimmasta kohdasta 38 cm.

      • niponiuho

        Tässä nyt kuitenkin kysyttiin tarkkoja mittoja, joten miksi vastata tähän, jos haluaa lörpötellä asian vierestä. Hyvä sinänsä että olet tyytyväinen itseesi, sehän se on tärkeintä.


      • Etpä taida tykätä...

        Juu, aikuinen nainen pikkutyttöjen mitoissa. Ihanko paino vaihtelee noin paljon, että ihan 300 g heittelee...


      • gedagtwe

        Ohoh ja joopa joo. Katopa nyt siitä mittanauhastas millanen mitta se 38cm on ja mieti sitten miltä näyttää sen paksuinen reisi aikuisella naisella. Vinkkinä voin kertoa että hoikan 12v tyttäreni reisi on paksuimmasta kohtaa 44cm.


      • hahhahahhah

        Ja jos on mittanauha, kun on reidenkin mitannut, niin miksei uskalla mitata muita mittoja...


      • Kettuvm62

    • pötkölä

      Jännä juttu, olen aloittajan kanssa tismalleen samanpituinen, ja olen joskus ollut hyvinkin samoissa mitoissa. Noissa mitoissa painoni on kyllä ollut hieman isompi, noin 60 kg. Pienemmässä painossa pienenee ympärykset minulla, rinnoista varsinkin lähtee, 55-kiloisena ne olivat 83-64-89.

      Nyt olen valitettavasti "hieman" isompi, painoa noin 90 kg, mitat 109-106-113, paksu pötkylä.

      • pötkölä

        Nyt 8 kk myöhemmin 107-102-112, painoa 88 kg. Ja nämä mitat ovat todelliset, kuten edellisetkin ;) Kuka nyt tällaisiksi lukemansa valehtelisi.


    • anonymous1234

      175cm, 87kg, 106-90-108 eli vyötärö sentään vielä kaiken lisäksi löytyy ;)

    • Äiti, vaimo ja rakastaja

      Tässä nämä 92-70-93

      168/58

      38v. ( 3 lasta)
      15 vuotta salilla rampannu :)

    • Töötööt!!

      lantionympärys tarkoittaa lantionympärystä, ei takamuksen kokoa eli siis mitataan lantioluiden kohdalta.

      !66, 69 kg ja mitat 99 - 78 - 99.

      • höpsö sinä

        Väärin! Lantionympäryksellä tarkoitetaan nimenomaan pepun ympärysmittaa. Eli periaatteessa se isoin mitta minkä saat lonkkaluiden ja reisien väliltä...


      • So simple!!!!!!!!!!!
        höpsö sinä kirjoitti:

        Väärin! Lantionympäryksellä tarkoitetaan nimenomaan pepun ympärysmittaa. Eli periaatteessa se isoin mitta minkä saat lonkkaluiden ja reisien väliltä...

        LANTIONYMPÄRYS, haloo. Jos olet päärynä sinulla on useimmiten kapeahko lantio ja leveä takamus. Pakarat ja niiden suuruus ei kerro lantion leveyttä vaan lantion leveyden kertoo lantion leveys


      • vaatturilla
        So simple!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        LANTIONYMPÄRYS, haloo. Jos olet päärynä sinulla on useimmiten kapeahko lantio ja leveä takamus. Pakarat ja niiden suuruus ei kerro lantion leveyttä vaan lantion leveyden kertoo lantion leveys

        Kyllä tuo sinua edellinen oli oikeassa, lantionympärysmitta on juuri se isoin mitta, jonka lantion kohdalta saa. Se voi olla aika eri kohdassa naisilla. Se on totta että siinä ei välttämättä lantion leveys näy, jos sattuu olemaan kapealanteinen mutta peppu muhkea, kuten useilla bodarinaisilla esim. on. Sitten taas toisella voi olla leveä lantio ja lattana peppu, mutta heillä on sama lantiomitta.

        Joissakin taulukoissa tms. vaatetta varten saatetaan kysyä ylälantion ja alalantion mittoja tarkemmin, silloin otetaan eri kohdista, mutta pelkkää lantionympärystä kysyttäessä tarkoitetaan aina sitä leveintä kohtaa lantion alueella.


      • 463473574
        So simple!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        LANTIONYMPÄRYS, haloo. Jos olet päärynä sinulla on useimmiten kapeahko lantio ja leveä takamus. Pakarat ja niiden suuruus ei kerro lantion leveyttä vaan lantion leveyden kertoo lantion leveys

        Päärynällä on nimenomaan leveä lantio ja kapeat hartia. Missä sinä oikein kuvittelet sen lantion sijaitsevan? Laita mittanauha sille korkeudelle missä sulla on toosa, niin olet oikeilla jäljillä.

        Tuntuu että nämä urpot mittaavat lantionympärystä jostain hipsterpikkareiden vyötärönauhan tienoilta.

        Lantionympäryst mitataan siitä kohtaa missä pakarat ovat uloimmillaan. Vyötärö taas on se kohta missä kroppa on ohuimmillaan. Ei voi olla noin vaikeaa? Mistä sä mittaat päänympäryksesi? Kaulasta?


    • 10+5

      168/53

      84-62-90

      ikä 34

    • pullamuru

      173 cm
      vyötärö:92
      lantio:121
      rinta:119

    • Rouvva

      Ikä 34
      Pituus 172 cm, paino 54-55
      Rinta 88, vyötärö 62, lantio 88...

      Tulipa mitattua pitkästä aikaa ihan tän kyselyn takia :)

    • mun..

      165/63
      rinta 89
      vyötärö 68
      lantio 102

    • ja mun..

      167/72 36v.

      103 - 77 - 96

    • cendres

      25v. 158cm ja 58kg, rinta 95, vyötärö 67, lantio 96. Reisi 55cm ja pohje 35cm. Sen muotoinen se eli minä, mutta kelvannee. ;)

    • N.T.

      25v 173cm, 77kg, rinta 98cm, vyötärö 73cm, lantio 96cm. Onhan tossa vielä ylimääräistä painoa, mutta 45 kiloa on jo pudotettu :)

    • lellukka...

      23v. nainen. Pituus 170cm ja paino n.58kg.
      Rinta 88cm
      Vyötärö 64cm
      Lantio 93cm

      ...haba 28cm :DD

    • missssix

      22v.
      158cm/41kg
      Rinta: 81
      Vyötärö : 60
      Lantio:88

    • 8 + 15

      81-55-81, 169cm 52kg

      Kun naisella on vyötärönympärys kohdallaan, puuttuu taas rinnanympäryksestä usein kymmenenkin senttiä ja usein myös lantiosta jonkin verran, esimerkissä sama kuin rinnoista. Sellaisia parin sentin tarkkuudella 90 - 60 - 90 mitoissa olevia naisia kuitenkin ihan oikeasti on. Ei tuo toki vain ihmisen omista valinnoista ole kiinni, luusto ja se perimmäinen ruumiinrakenne vaikuttaa paljon. Nähtävästi ketään suomalaista tässä ketjussa ei ole niillä siunattu.

      Ketjun paras, vyötäröstä (kyljistä) kun saisi hieman pois:

      Ikä 34
      Pituus 172 cm, paino 54-55
      Rinta 88, vyötärö 62, lantio 88...

    • iijhygawdrok

      168cm / n. 70kg (en omista vaakaa tällä hetkellä)

      95-75-100

      vaatekoko 40 / M

      ikä 29v.

    • Helde

      Vy 78 Ly 94 Ry 104

      165cm/63kg

      Tämmöinen tasapaksuinen.. ;)

    • pötkylä

      170/60
      93/74/90
      Peppukin kun on taaksepäin pyöreä niin ei ole lantiota yhtään... Kurveja on kun sivulta katsoo mutta edestä ei mitään!

      • ...,,,...

        No ei tuolla lantion mitalla ole peppuakaan sitten kovin paljon.


    • Neiti X

      164,5 / 52kg

      84-68-89

      B 70

      Ikä 29

    • Treize

      165 cm/ 60 kg

      101-68-96

      70F

      Ikä 19

    • I love my curves

      Ikä: 20

      158cm ja 65 kg
      Rinta: 103cm
      Vyötärö: 61 cm
      Lantio: 95 cm

      I got it from my mama;) Kurveistaan täytyy olla ylpeä! Säilyneet jopa aktiivisen kuntosaliharrastuksen myötä, eli kiinteä pakkaus :) Toki mitat on suhteessa pienentyny vähän, kun olin aikasemmin hieman löllö ja lihasta ei ollu ollenkaan :) Nyt on teräspeppu

    • 30 v

      168.5 / 67

      Rinta 95, vyötärö 73, lantio 95

    • Siro on siro

      Ei pidä paikkaansa tuo väitteesi lantion leveydestä.

    • Reettag

      177/62, 88-64-96

    • nainen 37

      165cm/74kg

      106-76-108

    • Miss Marilyn

      Mulla on vähän kun Marilynilla.. 153 cm, 60 kg. 100-82-100.

    • mömömömö
    • Munmitat

      Ikä 48, pit. 164, paino 59,5, mitat 92-68-94.

    • Mies44

      Vertailun vuoksi suht normimiehen mitat :)

      Olen urheilullinen ja käynyt salilla, mutta vartalo ei ole "klassinen" miehen malli eli leveät hartiat ja kapea lantio, vaan pikemminkin tasainen pötkö :)

      44v, 183cm, 85-87 kg, rasva% jossain 19%:n kieppeillä. Ja ne mitat:
      rinta 110cm
      vyötärö 94 cm (pikkasen on masua. Six päckki erottuu kyllä, mutta on rasvaakin)
      lantio 102 cm

      • Mies 46

        Hassua, törmäsin tähän omaani uudestaan. Ja otin mitatkin uudestaan:
        - rinta 110cm
        - vyötärö 94cm
        - lantio 104cm

        Paino n 85kg. Rasva%:tia ei ole mitattu viime aikoina, mutta on varmaan hiukan alempi kuin tuolloin


    • tiimalasivartalo

      Tiimalasivartalon omaten: 83-60-83

    • eräsnainen

      25v, 169cm, 70kg

      Aktiivisesti salitreeniä ja muuta urheilua, joten perseessä kokoa.

      Mitat siis:
      rinta: 88cm
      vyötärö:73cm
      lantio: 103cm

    • ikää 55

      pituutta 150 cm ja painoa 50,5 kg
      muut mitat:
      rinta 88 cm
      vyötärö 69 cm
      lantio 90 cm

    • Iso nainen?

      174cm 53kg 90cm 63cm 91 cm

      • Aito mies

        EI ollenkaan iso, oikeastaan melko sopiva :)


      • En usko

        Miten sinulla voi olla noin iso rinnanympärys jos painat vai 53 kiloa ja olet noinkin pitkä?
        Tallinnassa tullut käytyä?


      • selväbläkki
        En usko kirjoitti:

        Miten sinulla voi olla noin iso rinnanympärys jos painat vai 53 kiloa ja olet noinkin pitkä?
        Tallinnassa tullut käytyä?

        Tiedossa on että naiset valehtelee mittojaan. Painoa hiukan lasketaan. 1-5 kg alemmas. rintojenympärystä ja lantioo suurennetaan muutamalla sentillä ja vyötäröä kavennetaan ja siitä syystä internettikaupoista tulee liian pieniä vaatteita kotiin postissa! Naiset valehtelee mittansa jopa itselleen .


      • ei aina samasta puus
        selväbläkki kirjoitti:

        Tiedossa on että naiset valehtelee mittojaan. Painoa hiukan lasketaan. 1-5 kg alemmas. rintojenympärystä ja lantioo suurennetaan muutamalla sentillä ja vyötäröä kavennetaan ja siitä syystä internettikaupoista tulee liian pieniä vaatteita kotiin postissa! Naiset valehtelee mittansa jopa itselleen .

        paitsi jos on ompelija ammatiltaan :) tarkat mitat on tarkkoja, mitä niitä valehtelemaan, niin kuin sanoit, turha ihmetellä miksei vaatteet istu jos on tosiaan valehdellut ne mitat.
        Ei ketään oikeasti kiinnosta, onko vyötärösi 75 vai 85 senttiä, sen sijaan istuva vaate voi saada sen näyttämään pienemmältä... mutta liian tiukka vaate saa aina näyttämään isommalta...

        Painoni olen aina valehdellut ylöspäin ainakin nettideiteissä, koska onpa parempi mielestäni niin päin, että olenkin hoikempi tavatessa kuin että olisi isompi.
        Sitä paitsi, en edes haluisi miestä joka valitsee jonkun painon mukaan, parempi siis laittaa se paino, mikä ehkä kymmenen vuoden saatossa saattaa kertyä jo valmiiksi. Ennakoin hieman.


      • Anonyymi
        En usko kirjoitti:

        Miten sinulla voi olla noin iso rinnanympärys jos painat vai 53 kiloa ja olet noinkin pitkä?
        Tallinnassa tullut käytyä?

        Rinnanympärys 96cm
        Vyötärönymrys 72cm
        Lantionympärys 105cm
        Pituus 167,7cm
        vaakaa en omista 😊


    • mitat

      96, 70, 96

    • totta.a

      Näissä "mittailu" gallubeissa tupataan lisämään lapinlisää, vähän kuin peniksen pituutta kysyttäessä. Kaikkiin mittoihin voi oikeestaan pistää 10cm lisää (vyötäröön ja rinnanympärykseen) ja painoon muutaman kilon niin saadaan realistiset tulokset, kun näitä luette.

    • liian isot tissit :(

      165 cm, 60 kg

      95-60-92

      32 vuotta

      • Aito mies

        Ei kai? Eikös tuommoinen n 90-60-90 ole ihan mallimittoja! Että ainakin siinä mielessä kaikki on kohdallaan! Vielä jos olet pitkähiuksinen, niin kuulostaa erinomaiselta!


      • liian isot tissit :(
        Aito mies kirjoitti:

        Ei kai? Eikös tuommoinen n 90-60-90 ole ihan mallimittoja! Että ainakin siinä mielessä kaikki on kohdallaan! Vielä jos olet pitkähiuksinen, niin kuulostaa erinomaiselta!

        No mun mielestä ne on liian isot. Tollaset pallot hoikassa ja vielä suht lyhyessä varressa on suhteettomat. Varsinki ku en tosiaan ole niitä ite halunnu. En tosiaan tajua yhtään naista joka vapaaehtosesti ottaa isommat. Muuten oon kroppaani tyytyväinen, mutta pari kuppikokoa voisin antaa pois :D


      • Aito mies
        liian isot tissit :( kirjoitti:

        No mun mielestä ne on liian isot. Tollaset pallot hoikassa ja vielä suht lyhyessä varressa on suhteettomat. Varsinki ku en tosiaan ole niitä ite halunnu. En tosiaan tajua yhtään naista joka vapaaehtosesti ottaa isommat. Muuten oon kroppaani tyytyväinen, mutta pari kuppikokoa voisin antaa pois :D

        Mutta pelkkien mittojen perusteella kuulostat suorastaan erinomaiselta!

        Etkö ole löytänyt miestä, joka arvostaa niin paljon, että vakuuttaisi sinutkin?


      • liian isot tissit :(
        Aito mies kirjoitti:

        Mutta pelkkien mittojen perusteella kuulostat suorastaan erinomaiselta!

        Etkö ole löytänyt miestä, joka arvostaa niin paljon, että vakuuttaisi sinutkin?

        lol

        Se nyt on ihan sama kuinka moni mies mun tissejäni "arvostaa. Monet tuppaavat "arvostamaan" vähän liianki kanssa. Niille en ole mitään muuta ku ne tissit joita tuijotella. xD

        Mutta asiassa pysyäkseni ... ei mun oma ulkonäköihanteeni muutu sillä että joku/jotkut arvostaa jotakin muuta. Vaikka puoli palloa päättäis huomenna, että violetti on se kaikkein tavoteltavin hiusväri, niin ei se muuttuis mun silmissä yhtään sen houkuttelevammaksi. Eikä se että joku toinen arvostaa, muuta isoja tissejä yhtään sen helpommiksi ja käytännöllisemmiksi. Ei edes vaikka mies lupautuis lenkillä juoksemaan mun takana ja pitelemään niitä xD


      • Aito mies
        liian isot tissit :( kirjoitti:

        lol

        Se nyt on ihan sama kuinka moni mies mun tissejäni "arvostaa. Monet tuppaavat "arvostamaan" vähän liianki kanssa. Niille en ole mitään muuta ku ne tissit joita tuijotella. xD

        Mutta asiassa pysyäkseni ... ei mun oma ulkonäköihanteeni muutu sillä että joku/jotkut arvostaa jotakin muuta. Vaikka puoli palloa päättäis huomenna, että violetti on se kaikkein tavoteltavin hiusväri, niin ei se muuttuis mun silmissä yhtään sen houkuttelevammaksi. Eikä se että joku toinen arvostaa, muuta isoja tissejä yhtään sen helpommiksi ja käytännöllisemmiksi. Ei edes vaikka mies lupautuis lenkillä juoksemaan mun takana ja pitelemään niitä xD

        Välillä oikein hävettää oman sukupuoleni puolesta juurikin esim nämä "tissien tuijottelijat". Vaikka kuinka arvostaisi tai ihailisi tai peräti himoitsisi, kyllä silti pitää osata käyttäytyä - ainakin siihen asti tuntee toisen ja tietää mistä toinen tykkää ja ei tykkää!

        Totta sekin, että joku arvostaa jotain ei tee sitä yhtään helpommaksi kantaa. Yritin miettiä vertauskuvaa, mutta en oikein keksinyt kuin huonoja: itse pidän hiuksiani lyhyenä ja kai sitä voisi pitää hiukset pidempänä, jos se olisi naisestasi tosi tärkeää. Mutta hiukset on aika kevyt juttu. Ehkä tatuointikin menisi, sekin on aika kevyt :) No, huonoja vertauskuvia.

        Mutta edelleen, mittojen (ja näiden perustelujen mielipiteiden) perusteella sulla ei ainakaan pitäisi olla mitään harmiteltavaa :) Mahtaako sinulla olla vielä pitkät hiuksetkin?


    • Äippäjo

      Olen tyytyväinen kokooni ja mittoihini. Siis olen ihannepainoinen, sopivan pituinen ja kurvitkin siellä missä pitää. Masu hoikka ja tissit vielä kohdallaan, heh. Ihan jees, parin lapsenkin jälkeen. :)

      Ikää 34v.

      Pituus 169cm
      Paino 62 kg

      Rinta 93
      vyötärö 63
      Lanteet 95

    • Kysymys?

      Mittaatteko te vyötärönympäryksen maha rentona vai sisään vedettynä?

      • ...

        Ihan silleen normisti. En vetämällä sisään, mutta en mitenkään erityisesti rentouttaenkaan. Ei mulla varmaan ole keskivartalo ikinä täysin rento, paitsi kun nukun tai makoilen. Kun korsetti on kunnossa, niin ryhtikin on kunnossa :)

        Niin ja se vyötärönympärys on 62cm


    • IhaNainen :)

      Tällainen taskuvenus

      Pituus 150cm

      Paino 39kg

      Rinnat 95cm

      Vyötärö 55 cm

      Lantio 90 cm

      Täydellinen? Niin minustakin!

      • Mies198cm

        Ihan käsittämättömän ihanat luvut. Ottaisin mielelläni =P


      • gwerygrweyuet

        No mutta epäilemättä :D Tyyppi painaa 39kg, on 150cm pitkä, mutta rinnanympärys on 95cm? Onko sulla mitatessa ilmapallot liiveissä? Ja lantiokin 90cm, noilla mitoilla? Mahdat olla todella hupaisan näkönen :D MieTi nyt ihan ite vähän, 55cm vyötärö ja 35cm suurempi lantio puoltoistametrisessä varressa? Anteeks, mutta mua naurattaa aika paljon nyt :D

        Nää menee ihan älyttömiksi nää jutut jo :D

        Mä olen muuten 185cm pitkä, painan 50kg, tissit on 105cm vyötärö 58cm ja lantio 110cm. Kuulostaako kivalta?


    • Ihannenainenjooo

      Pituus 166
      Paino 80
      Rinta 80
      Vyötärö 95
      Lantio 88
      Joo enkä ees vetäny mahaa sisään, mutta olin syömättä ja kävin paskalla. Haittaakse?

    • ongel

      162cm, painosta ei varmuutta ei oo vaakaa, jotain 65-70 kg välillä varmaan, oon lihakas.

      Aloittajan neuvoilla,
      mitat 96-64-92

      MUTTA ompelijana, eli lantio/persus otetaan korkeimman mukaan, EI lantioluilta, mun mitat on kyllä 96-64-101 (iso peppu ja ylpeä siitä!)

      yritä siinä löytää sopivia farkkuja, kun ne on mitoitettu tasapaksulle vartalolle ja mun vyötärö on oikeasti melkein 40cm pienempi kuin peppu... Meitä on moneksi, ja mun mielestä eri malliset naiset on kauniita, kadehdin salaa kapealanteista kaveria siinä missä hän minun takamusta, ei kaikkien tarvi sopia samaan muottiin :) Niin kuin ei tartte miestenkään olla samanlaisia!

    • ....................

      164cm pituutta, painoa n.70kg

      105-90-105 eli muutama kilo ylipainoa ja sellainen rehevä ruumiin rakenne, mutta tiimalasi mitat. En kyllä omasta mielestäni näytä tiimalasilta, mut tollaset mittasuhteet on aina ollu painosta riippumatta. Sitten kun mennään matalille lukemille tonne alle 60 kiloa niin multa lähtee perse ja tissit, vatsamakkarat lähtee viimeisenä.

      • et tiima

        Noilla mitoilla et ole lähelläkään tiimalasia, siksi et siltä näytäkään. Jos vyötärö olisi jotain 75 cm ja muut mitat nuo 105 niin sitten.


      • ....................
        et tiima kirjoitti:

        Noilla mitoilla et ole lähelläkään tiimalasia, siksi et siltä näytäkään. Jos vyötärö olisi jotain 75 cm ja muut mitat nuo 105 niin sitten.

        ok, no mikä se malli sitten on noilla mitoilla :)?


      • lolleropullero
        et tiima kirjoitti:

        Noilla mitoilla et ole lähelläkään tiimalasia, siksi et siltä näytäkään. Jos vyötärö olisi jotain 75 cm ja muut mitat nuo 105 niin sitten.

        Onhan tossa yt 15cm eroa povella ja vyötäröllä / lantiolla ja vyötäröllä... eikös tiimalasi ole X muotoinen ja noilla mitoilla se on..? Tiimalasejakin on vissiin useampaa kokoa, eri asia jos muutaman sentin ero noissa suhteissa....

        Ihme porukkaa kun pitää aina muita arvostella..


    • Tiimalasi.

      83/80/83

    • pienet rinnat

      175cm/54kg

      75cm rinta
      68cm vyötärö
      89cm lantio

    • 18v

      168cm/52kg
      76cm
      63cm
      86cm

    • NaineNaineN

      Ikä 32 -v
      Pituus 166cm
      Paino 58kg
      Rinta 88cm
      Vyötärö 75cm
      Lantio 95cm
      Kengännumero 39
      Henkinen ikä 13 -v

    • tuumina 32-24-32

      90-60-90

      24v

    • rääpynä

      Ikä 22, pituus 158 ja paino n. 55kg

      Rinta 84cm
      Vyöttärö 68cm
      Lantiö 93cm

      Eli tämmönen tasapaksu päärynä :) Mut elämä on kivaa ja saan nauttia siitä terveenä, joten miksipä ei =)))

      PS: Treenaan vaan lakanoiden välissä ;)

    • SymmetrineN

      95/95/95

    • 97 tyttööö

      17v pituus: 172cm 92-69-99
      rasvaprosentti 22.

    • Läskikö?

      Kuinka moni tänne mittansa laittanut nainen oli rehellinen..

      Itse olen 160cm/67kg.
      Mitat 99 / 72 /100,

      ja kun vertailin suunnilleen samankokoisia itseeni, kaikki painavat paljon vähemmän.. jopa itseäni pidemmät ja suuremmilla ympärysmitoilla, paino vähemmän.
      olkaapas naiset rehellisiä itellenne ja muille:)

      • Naine33

        162cm 65kg 95/71/84


    • ,,,

      174cm 58kg

    • blösö

      rinta-vyötärö-lantio:

      111-77-101

      164kg, 85kg

    • 17 vuotias naisenalk

      177,4 cm , 65-67 kg , mittani ovat 93-77-97

    • .......

      169 cm, 67 kg mitat 97 - 72 - 94
      35 vuotta

    • sandeliini

      Rinnan ymp. 109, vy 74, lantio 95. Pit 165 paino 65. Ikä 34, 2lasta.

    • 28 v

      160 cm ja 47 kg. 83-60-87

    • ....

      165cm, 67kg
      97-78-96

    • Aikamoisia

      Mörssäreitä kaikki.
      Miksi Suomalaisen siiderivalaan ylipainon pitää olla niin jumalattoman suuri?

    • Äiti pitkäsääri

      Aikuinen nainen, kaksi lasta.
      Pituus 168 cm
      Paino 46 kg
      Rinnanympärys 90 cm
      Vyötärö 60 cm
      Lantio 80 cm.
      Ja tiedän; olen leveäharteinen ja rinnanympäryskin siksi iso.Rinnat on kuitenkin pienet.
      Pitkänmatkan maastojuoksua harrastan.
      Onnellisesti naimisissa.

    • Magenda000

      169cm/62kg, 92 - 67 - 92 ..... ja loman jälkeen koitetaan pudottaa tuo kaksi ylimäärästä kiloa....

      • No eiköhän tuossa oo

        12 ylimääräistä kiloa.


      • 09876
        No eiköhän tuossa oo kirjoitti:

        12 ylimääräistä kiloa.

        Hah, hyvä vitsi!


    • figuuritar

      Tiimalasi-vartalomalli, joka on tutkitusti kaunein ja halutuin, tarkoittaa sitä, että lantionympärys (levein kohta) sekä rintojenympärys ovat 10 tuumaa eli n. 25 cm suuremmat kuin vyötärönympärys.

      Esim. aloittaja on melkein tiimalasi, muttei ihan. Hän saattaa vielä näyttää tiimalasilta, mutta teoreettisesti hän on päärynä.

      Päärynä on toisiksi seksikkäin ja halutuin naisvartalon malli.

      • hömpänpömppä

        Eipä muuten ole tuo mitta mikään absoluuttinen luku. Mieti nyt, jos ahteri on 150 cm ja vyötärö 125 cm näyttääkö kukaan enää etäisestikään tiimalasilta? Tuolla 25 cm erotuksella puolet väestöstä olisi tiimalasityyppiä. Kun menet ulos ja katselet vähän ympärille käy aika pian selväksi ettei näin ole.

        Kyse on mittojen suhteesta toisiinsa. Esimerkkinä käytetään usein ideaalimittoja 90-60-90, joissa siis vyötärö on 2/3 lantiosta. Kun siis oma lukema vyötäröllä näyttää 2/3 tai alle tisseistä ja lantiosta olet tiimalasi, onneksi olkoon. Muuten jotain muuta.


    • piiiitkätyttö

      180cm / 75kg

      90-71-90

      Mitenniin pitkillä on lantio leveämpi?? :OOO ja mun painoindeksi on jotain 24 varmaan

      • guyyihioöokyg

        Mä 170 vm, 76 kg. Sentit ei vois vähempää kiinnostaa. Olen ollut timmi, hoikka, normaali, pullukka. Ei enää huvita laihtua, läntisen maailman ulkonäkökeskeisyys vi...ttaa ihan kybällä. Olen ollut minkä kokoinen tahansa, en ole ite koskaan katsonut ulkonäköön. Sairasta tehdä niin.


    • jännää

      33 vuotiaana: 154 cm/65 kg ja 93-74-98

      päälle 20 vuotiaana 154 cm/43 kg ja 83-56-84

      Tavoite 5 kg/5cm pois ensialkuun. Painonnoususta on jo ollut terveyshaittaa.

      Jännää, että samoja mittoja oli naisilla, jotka ovat kuitenkin 10-20 cm pidempiä, joten ilmeisesti ympäryskoko korreloi enempi painon kuin pituuden mukaan. Olen aina uskonut, että saman painoisista, mutta eri pituisista se pidempi olisi suhteessa hoikempi.

    • 1n.vain

      24v. 170cm/58kg 88-64-93

      Vartalomalli jotain päärynän ja tiimalasin väliltä. Lihoessa läski kertyy alakroppaan enemmän, mutta myös yläkroppaan erityisesti rintoihin, kun taas vyötärönympärys ei paljoa muutu.
      Isoin paino mulla elämäni aikana 64kg niin mitat oli muistaakseni 93-68-98

    • Laulava lihapulla

      Minun vartalonmallini on jotain aurinkokellon ja turnipsin väliltä.

    • 19v

      166cm/53kg ja 80-65-90
      tavoite saada vyötärö 60 tai alle, kesään mennessä :) lisäksi kiinteytystä koko kroppaan!

    • Tavallinen.nainen

      173cm/53kg/85-60-91

      • kurvikkaatnaiset

        Kukkakeppia ei ketään kiinnosta.


      • Tavallinen.nainen
        kurvikkaatnaiset kirjoitti:

        Kukkakeppia ei ketään kiinnosta.

        Ai miten tuo liittyy siihen, että joku kysyi tavallisten naisten mittoja ja minä tavallisena naisena kerroin omani? Miksi teidän "kurvikkaiden naisten" pitää aina vittuilla muille? Jos sulla niin hyvin flaxi käy ja kiinnostusta miesten taholta riittää, niin mikä pakko on kommentoida mun mittoja, etkö olekaan tyytyväinen itseesi?


      • toinentavis

        Älä välitä, noita tuollaisia täällä aina riittää. Pitää oksentaa paha olo jollekin sen kummemmin ajattelematta. Aika roiskaistut muutama sana hällä.


      • Tavallinen.nainen
        toinentavis kirjoitti:

        Älä välitä, noita tuollaisia täällä aina riittää. Pitää oksentaa paha olo jollekin sen kummemmin ajattelematta. Aika roiskaistut muutama sana hällä.

        Joo, ei pitäis välittää, mutta toisinaan kummastuttaa että mikä hemmetin pakko se on aina löytää jotain inhottavaa sanottavaa, jos on niin täydellinen ja suosittu itse... Ja sitä kuittailua kun tulee tuntemattomilta tai puolitutuilta jopa ihan irl... En minäkään kulje haukkumassa kenenkään muotoja ja mittoja yhtään missään. Kiitos kuitenkin sinun kommentistasi. Onneksi on vielä kivojakin ihmisiä olemassa. :)


    • 1979nainen

      37v.
      94-70-92
      159cm 58kg

    • ylik.evp

      Jos täällä luetellaan naisen "strategisia mittoja", niin mitkä sitten ovat hänen "taktisia" mittojaan?

      (Strategia (kreik. στρατός ’sotaväki’) tarkoittaa suunnitelmaa, jolla pyritään saavuttamaan tavoiteltu päämäärä.
      Taktiikka tarkoittaa sodankäynnissä ja perinteisenä käsityksenä oppia taistelun voittamisesta.)

    • oiewtnoitrn

      Nainen 52v., 160 cm, 64 kg, 100-80-100. Vaihdevuodet toi n. 7 kg lisää, joita on todella vaikeaa saada pois. Mutta alaspäin yritän ja vyötäröä kapeammaksi.

    • Pitäistehdätöitä

      24 v. 168cm, 57kg, 79-73-94

      Ja olen kaunis ja tyytyväinen. :)

    • huijaattekoteoikeesti

      Ihmettelen noita alhaisia painoja naisilla...itse pienikokoinen160cm ja silti 65kg.

      • Rakenteestajohtuvaa

        Paino ei ole useinkaan yhteydessä pituuteen, vaan siihen liittyy myös ruumiinrakenne. Ehkä sinä olet harteikas, pitkäselkäinen ja sinulla on iso torso? Tällöin voit olla vaikka kuinka lyhyt ja hoikka, ja sinulla on silti suhteellisen paljon painoa. Varsinkin jos olet vielä luonnostaan isot lihakset omaava.


    • sopiva_

      23-v. 130 cm. 87-79-98. 48 kg.

    • 174/72

    • ohhohoo

      Onpa paljon lyhyitä naisia,lähes kääpiöitä. Mistä mahtaa johtua? Ilmeisesti roskaruoan syömisestä.

      • Hohhohoijaa

        Ei pituuteen voi itse vaikuttaa. Mistä näitä älykääpiöitä tulee?


    • 172cmN

      172/80

    • Mums40

      Strategiset mittani: 41 v. 178cm, 87 kg, 80G, kengän koko 40, sivuveroprosentti 42%, verenpaine 60/98, ruumiinlämpö 36,1, paikkoja hampaissa 1 kpl. Oliko näitå vielä muita? :D

    • IkuinenPullukka

      28v, kaksi lasta
      166cm/109kg
      120-110-125

      Auts x(

    • Mymmelintytär

      20v, akrobatiaa harrastava
      158cm 48kg
      81 - 62 - 90
      rasvaprosentti 17

    • Sironuorinainen

      168cm
      53kg
      88-60-93

      Pieni selkä/rintakehä. Mitta rintojen alta vaivaiset 66-67 senttiä.. :-(

      • MyösSiro

        Mulla muuten samat mitat kuin sulla, mutta olen 5cm pitempi ja takapuoli 2cm kapeampi. Ärsyttävää kun on niin kapea rintakehä, niin vaikee löytää rintsikoita! Aina löytyy vaan jotain 75cm ympäryksellä olevia, joskus harvoin 70cm, mut kun nekin on ihan liian isoja. :(


    • njaaaaa

      96-67-96 ja 55kg

    • pullukkavastaa

      168cm & 75kg
      98-70-102

    • 20v

      91-61-92 & 166cm/53kg. On meitä näilläkin mitoilla olemassa, äipälle kiitos vaan geeneistä. :)

      • 20v

        Mittasin uudestaan kunnon mitalla ja noissa oli sentin heitto eli oikeasti olikin 90-60-91cm. Rintsikoissa soppii yleensä 65F/70E.
        En käy salilla enkä treenaa mitään, mutta liikun koirien kanssa päivittäin. :)


    • Tällainenmä

      Olen 26-vuotias nainen ja mittani ovat

      -Rinnat 92cm (80b on sopiva koko rintsikoissa)
      -Vyötärö 72cm (S-koon paitoja tulee ostettua)
      -Lantio 94cm (Tuumakoko 27-28, S tai koko 36 usein sopiva)
      -Paino 61kg
      -Pituus 167cm

      Ihan tyytyväinen kai, en harrasta salilla käymistä. Hyötyliikuntaa ja pyöräilyä vaan. Olen mitä olen :)

    • Punttimimmi

      164/ 65 kg, paljon lihasta, rasvaprossa alle 20. Kisapaino alle 60 kg.

      90/64/100 treenattua peppua löytyy enemmänkin :)

      • Punttimimmi

        Ikää 34v


    • mm-mmm

      177, 82, r.106, v.95, l.111 ja rinnat 75C/D, kaksi lasta ja 41v

    • Minävaann3

      168cm ja 70kg. 99-72-99

    • hjjkjkgj

      170 cm, 75 kg.

    • jdklcj

      180 cm, 65 kg, 87-72-95

    • qwerttyyuio

      158cm/48kg
      87-58-88

    • 24v

      164,5cm/50kg
      86-56-86
      65DD

    • kgnkfngqpg

      160cm/61kg,
      100-77100
      52v.

    • Salimimmmmmi

      166.6 cm, 84 kg. 109-90-111

    • 19v

      166cm/n.75kg
      105-78-105

      Mukavaa nähdä kuinka monimuotoista porukkaa täältäkin löytyy :)

    • helvetintyhmää

      Siis mitä vitun väliä sillä millaiset mitat teillä on? Mittailkaa älykkyyttä mielummin, näyttäis olevan tarvetta.

      • Omppupomppuliini

        äo on mitattu. 132 pistettä


    • Vaasanleipomossatöissä

      104cm rinnanympärys. 75 cm vyötärö. 103cm lantio.
      Pituutta 152cm painoa 62kg.
      Mielestäni olen normaalivartaloin

    • liikaaaa

      108-83-112
      171 cm ja painan liikaa

    • Alma_68-v

      98kg.157cm.
      125-117-135.

    • Omppupomppuli

      Omena
      170 cm
      80 kg
      55 v
      110-85-106

    • aodfhpiuhf

      Minä olen 39v nainen ja mittani ovat 170cm pituutta ja 74 kg painoa. Ympäryykset rinta: 100cm, vyötärö 70 cm, lantio 98cm.

      Minulla on ollut painon nousun kanssa hieman kriisiä. Painoin aiemmin aina n. 60-63kg, ja nyt kun paino on parissa vuodessa kasvanut yli 10 kiloa, niin olo ei ole hyvä ulkonäköpaineiden takia. Toistuvasti saan kuitenkin vartalostani positiivista palautetta, etenkin mieheltäni. Eikä kaikki ole kehnoa... Valehtelematta minulla on hemmetin hyvän näköiset rinnat! =D Vyötärökin mittoihin nähden on hyvin selkeä.

      Yritän nyt miettiä, että saanko itselleni motivaatiota laihduttaa, vai opettelenko pitämään itsestäni tällaisena. Paino ei ole enää puoleen vuoteen noussut, vaan vakiintunut tähän. Liikun kyllä kohtuullisesti, mutta tykkään myös syömisestä. ;)

      Niin juu ja olen kahden pienen koululaisen äiti.

    • ytun

      88-70-95
      170 cm
      67 kg

    • Anonyymi

      38v, 167cm, 79kg
      104-84-110

    • Anonyymi

      Pituus: 172 cm
      Paino: 54 kg
      Rinnanympärys: 89 cm
      Vyötärö: 62,5 cm
      Lantio: 90 cm.

    • Anonyymi

      176cm. 66kg 90-70-100.

    • Anonyymi

      27 cm, paksuus 8 cm. Ai hitsi, mäolenkin mies

    • Anonyymi

      171cm ja 65kg

      Rinnanympärys 86cm
      Vyötärönympärys 68cm
      Lantionleveys 94cm

    • Anonyymi

      165cm 74kg
      rinnat: 92cm
      vyötärö: 75cm
      lantio: 103cm
      reisi: 62cm (lihasta kyllä löytyy jaloista)

      vaatekokona käytän alaosassa 38-40 = M
      ja yläosassa yleensä S joskus harvoin M

      onko ihan ok mitat??

      • Anonyymi

        Yläosan S vaatteet ihmetyttää miten saat mahtumaan, tietenkin stetch puuvilla joustaa, mutta muissa tulee ahdasta rintojen kohdalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yläosan S vaatteet ihmetyttää miten saat mahtumaan, tietenkin stetch puuvilla joustaa, mutta muissa tulee ahdasta rintojen kohdalta

        Sivusta ... itse käytän S kokoa vielä isommalla rinnanympäryksellä. Vaan siis tosiaan silloin puhutaan stretch kankaasta. Joustamattomat on pakko ostaa M kooossa (joskus L:kin) ja sitten kaventaa vyötäisiltä. Isoilla tisseillä näyttää hetkessä 10-15kiloa painavammalta, jos vaate on löysä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... itse käytän S kokoa vielä isommalla rinnanympäryksellä. Vaan siis tosiaan silloin puhutaan stretch kankaasta. Joustamattomat on pakko ostaa M kooossa (joskus L:kin) ja sitten kaventaa vyötäisiltä. Isoilla tisseillä näyttää hetkessä 10-15kiloa painavammalta, jos vaate on löysä.

        Itsellä sama isot rinnat kapea vyötärö kiinteä vatsa, niin pitää tosiaan ottaa stretch paidat taikka askarrella kavennus rintojen alapuoliseen osaan. Mutta 92 cm rinnan ympärys ja 60cm vyötärö S on silti tiukka
        Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä sama isot rinnat kapea vyötärö kiinteä vatsa, niin pitää tosiaan ottaa stretch paidat taikka askarrella kavennus rintojen alapuoliseen osaan. Mutta 92 cm rinnan ympärys ja 60cm vyötärö S on silti tiukka
        Sivusta

        Tuossakin lienee tottumuskysymyksiä. Oma vyötäröni on 65cm ja M koon paidat ovat minusta valtaosin säkkejä vyötäisiltä ja näyttävät päällä hirveiltä. Lähinnä ainoastaan tietyt painavat laskeutuvat kankaat on musta ok M koossa. Rinnanympärys minulla on 98cm ja rintojen alta 70cm, eli telttavaikutelma tulee heti, jos vaate ei oikeasti istu. Toki noissa vaatekoissa on yllävänkin suurta hajontaa vaikka pitäisi olla muka joku standardi. Joillain merkeillä M on ok, mutta on mulla jokunen XS koon vaatekin, jotka istuvat täydellisesti.

        Sama sivusta kuin edellä.


    • Anonyymi

      165 cm
      68kg

      105/68/95

    • Anonyymi

      Michelin mies on on omakuvani

    • Anonyymi

      175cm/ 65kg
      91/60/91

      • Anonyymi

        Olisi varmaan ollut hyvä laittaa ikäkin 50v mittoihini kun huomaa sitä ajattelevani muiden kohdalla itsekin. Ja treenaan kolme neljä kertaa viikossa. Kunnon takia.
        Eli nuo olivat minun mittani 91-60.91
        175cm ja 65Kg


    • Anonyymi

      Taas joku tiedonjanoinen reiska esiintymässä naisena, että saa mittoja :D

    • Anonyymi

      163 cm 51 kg 88-65-88 ikä 57 vuotta.

    • Anonyymi

      Aika paljon on provoa, tai sitten vain hyväkroppaiset haluaa laittaa mittojaan. Keskimääräinen nainen ei ole noin timmissä kunnossa kuin täällä luvut antaa ymmärtää.

      • Anonyymi

        No jos tommoiset lukemat löytyy kuin ylläolevalla 57v:llä, niin kyllä noista saa ylpeä vähän ollakin tai sitten tuo edeltävä 50v joka on mitoiltaan jo miss universum luokkaa eikä synny kyllä tosiaankaan ilman treenausta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe