ihmettelen suomalaisen ruokateollisuuden suuntaa..

me korvikkeen syöjät

Ihmettelen vähän miksi Ruoka talot alentaa omien tuotteittensa laatua?
Suomalainen kuluttaja on kriitiinen ja laatu tietoinen kuluttaja.
Haluaisn ostaa suomalaisia tuotteita, mutta kun meille myydään korvikkeita ja raakoja tuotteita (arkijuustot).
En sin petyin valion tuotteisiin kun se muutti tuote sarjansa violaksi ja alkoitulla kauppojen hyllylle "paskaa" juutoina juusto tuotteina myydään kaikkea muuta kuin juustoa on maissijauhoa ja gurakumia ja kaiken näköisia lisä aineita,. ok lakkasin ostamasta valion tuotteita.
esim mustikka jugurtti on kans maissi jauhoa marjaaroniaa ja mustikka uutetta 0,01 tai 0,007prosenttia.
ootteko tutustuneet maidon sisältöön, se mitä siihen lisätään polttaa ihon jos läikkyy iholle.
ainoa tuote joka valiolla on syötavää on polar juustot jota ne ei oo vielä pilanut, edam on raakaa josta minä saan vain vatsani kuralle.. nimittäin kypsyteyissä juustoissa ei ole laktoosia.
ulkolaiset juustot on kypsiä kuten kypsytetyn juuston tulee olla, ainoa positiivinen tällähetkellä on kuusamon juusto, hyvää täysin kypsytetyyä. no sen omistaakin työntekijät.
Olen ostanut pienyritysten tuotteita kun heidän on pakko ylläpitää laatua.
valmis salateissa olen luottanut forssan salatteihin ,mutta niiden maku on muuttunut ja minun mielestä oli yhtä pahaa kuin muiden ruoka talojen valmis "salaatit" päällä luki entistä täyteläisempää paskan marjat.. se oli muuttunut litkuksi ja etikkaiseksi.. aloin tutkimaan ja siinä luki.. Atria oy
ilmankos.. se todella maisui samalle kuin atrian omat tuotteet..en muistanutkaan yritys kauppoja.
Kauppa ketjujen omat tuotteet on yleensä laatu tuotteita ja juuri sitä mitä luvataan.
Ihan oikeasti pitääkö elintarvike teollisuus suomalaisia tyhmänä,vain kerran voi suomalaiselle myydä huonoa tavaraa toista ostoa ei tule. Ei me valiteta, me ei vaan osteta.
Vaikka kuinka samaa tuote merkkiä myydä eri maku esassilla.
Olen pettynyt ja surullinen,me suomalaiset olemme vielä kuitenkin suurimmalta osalta ylpeitä omasta ammatti taidosta ja laadun tuottamisesta.
Olen pettynyt siksi kun meitä kuluttajia pidetään tyhminä ja surullinen siksi että haluaisin ostaa suomalaisia tuotteita ja haluaisin suomalaisten yritysten voivan hyvin ja ylläpitää työ paikkoja. mutta ruokaa se on minunkin syötävä enkä todellakaan aijo syödä leivän päällä ulostus lääkettä, ja puujauhoja ..ja kemiallisia maku aineita.. sillä minä kyllä eroitan ne , vaikka haju olisikin lähes aidon marjan mut maku ei.
eihän siinä mitään voin kyllä itsekkin tehdä salaatit ja liha jalosteet (niistä vois oman osion tehdä tänne),ainkin saan sitä mitä haluan.
Jugurttia on nykyään aika vaikea tehdä kun ei aitoa maitoa saakuin maalta, senkin evira yritää estää ettei ihmiset saisi ostaa suoraa tuottajalta.
saa nähdä miten kauan meidän ruoan tuottajat jaksaa, ja kuka nuori olisi niin hullu että ottasi miljoonien velat eikä itse saa tuotteilleen määritellä hintaa, vaan kaikki on hintakartellissa valion alla.
tuottaja saa 30senttiä litra, kuka vie loput. pelkään että 15vuoden kuluttua meillä ei ole tuottajia.
ilman tukia maidon hinta etelä suomessa olisi5euron paikkeilla.
niin ,mitäpä se minulle kuuluu en juo maitoa, syön hapanmaito tuotteita ja ostan täys lihaa ilman maususteita ja sotkuja. voin itekkin tehdä lihajalosteita, se on niin helppoa ja tietää mitä saa.
ja myös kevyt leviteet.
en myöskään osta vehnäjauhoja rasvan kera jossa on lihalimikuutio( grillimakkaroita).
no.. harmittaa työssä käyvien ammatti ihmisten puolesta jotka joutuvat tekemään sitä joka näyttää syötävältä mutta ei ole sitä.
ehkä oli väärin mainita yritysten nimiä mutta tämä on vin minun mieli pide joka on minun mielestä taivaan tosi.

2

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöppö

      Keskiverto suomalainen ei taida niin välittää laadusta, vaan haluaa ruokaa mahdollisimman halvalla ja lapioi sitten tyytyväisenä suuhunsa melkein mitä vain minkä halvalla sai. Ei me olla mitään gourmet-kansaa. Pelkkä mahantäyte riittää.

      En ole itse tuon kannan edustaja vaan kiinnitän paljonkin huomiota siihen mitä ostan, mutta valtaosalla tutuistani se menee juurikin noin :/

    • näinsemakukatoaa

      Kyllä suomalainenkin laatua haluaa vaan sitä ei saa.

      Juustoista sen verran, että aikanaan sai todella "itkeväistä" mustaleima-emmentaalia - nykyään se on jotain punaleimaisen veroista.

      Tai joskus aikoinaan valmistettiin vahakuorista edamia, mikä maistui raikkaalle ja hyvälle - nykyään saa vain muoviin käärittyä juustomaista tekelettä, joka pilaantuu ja härskiytyy heti pakkauksen avattua.

      Helpotusta ei tule edes ulkomaisista pallo-edameista (itävalta/hollanti), jotka ovat kuivikkaita ja mausta puuttuu se raikkaus. Kun näin miten Hollannissa kohdeltiin edamia huoneenlämpöisenä, ei sitäkään enää tule syötyä.

      Jotenkin vain kaipaa aikaa muutama vuosikymmen sitten kun juustojakin osattiin tehdä ja käsitellä oikein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2810
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1808
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      249
      1117
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      882
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      760
    Aihe