Millä puulla te ammattilaiset kylmäsavustatte lihan? Olisiko tavallisesta koivusta? Itse kokeilin savustaa leppäpuulla ja maku oli ihan kuin olisi kalan savustanu:-D eli ei hyvä..
Vastaukset 2
- Helppo homma
Ettei olis tullut kuumasavustettua niitä lihoja? Yleensä riittää kun poraa reijän leppäpölkkyyn ja laittaa tinakolvin sitä lämmittämään. Talvella olen laittanut savustuspöntöksi ison pahvilaatikon.
- Savusukeltajan blues
Olen käyttänyt omenapuusta sahattuja kiekkoja, johon olen porannut reijän keskelle kiekkoa. Omenapuun saatavuus ei ole kaikille helppoa, joten muut 'kovat' puulajit (esim. tammi) sopivat parhaiten. Jos ei muuta saa, niin leppä käy ihan hyvin.
Lämpötilan ei pitäisi nousta lihaa kylmäsustettaessa yli 30 asteen ja kalaa kylmäsavustettaessa lämpötilan pitäisi olla selvästi alempi, max 25 astetta.
Kylmäsavustuksen jälkeen kannattaa antaa tuotteen levätä vähintään yhden vuorokauden ajan jääkaapissa (muovipussissa), jolloin savun maku tasaantuu ja muuttuu enemmän aromityyppiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251198
- 721153
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun95899- 78792
- 45771
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la39733Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka31707- 67653
- 111561
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?39536