Makua Lantusta.

Kaali-Porkkana-Lantu

Kasvissyöjänä olen tullut huomaamaan kuinka hyviä makuelämyksiä saa ilman mitään mausteita.
Olen ehkä aloittelija koska vasta nyt havaitsin, kuinka hyvät aromit lantusta saakaan ruokiin. Lanttu on erittäin edullistakin.
Kaikiasta kasviksista saa makua, mutta kyllä lanttu on aivan omaa luokkaansa.
Tomaatti olis myösi aivan välttämätön, mutta ei aina niin halpaa.

13

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse sain päiväkodin pakkosyötöstä lanttutraumoja ja vieläkin ällöttää :D

    • lallaa1

      Aivan lanttua voi raastaa melkein mihin ruokaan vaan antamaan lisämakua.
      Ei tarvitse kypsentää ihan kypsäksikkään kun maku jo on parhaimmillaan.

    • onneniinhyviä

      Hyvin huomasit - lanttu ja porkkana tukevat erittäin hyvin toistensa makuja/makeutta. Itse keitän niitä muun ruoan lisukkeeksi pakasteherneiden kera ja ainoa mauste on voi. Molemmat sopivat hyvin myös uunivihanneksiksi - pilkottuina, vähän öljyä,suolaa ja pippuria pintaan ja 225 asteessa noin 20-30 minuuttia. Lisäisin tähän myös nauriin ja palsternakan, miksei myös kyssäkaalia.

      Voi, että on hyvää.

      • Kaali-Porkkana-Lantu

        Älä muuta sano!
        Voi, että on hyvää.
        Mutta, kun ei halua eikä kertakaikkiaan halua käyttää mitään mauseteia?

        Voisittekko auttaa, kuinka löydän palstan, niille jotka eivät käytä mausta.


      • ReinoKaa

        Sinä nim. "onneniinhyviä" saat kyllä noilla makujutuillasi jopa tällaisen ison miehen vesikielelle.
        Kyllä kasvisruuista saa makua enemmän, kuin monet tietävätkään.
        Ja ihan tuoreista vihanneksista.

        Ei GRILLIEN ELTAANUUTUNEET HAJUT OIKEI MIELLYTÄ:


      • onneniinhyviä
        Kaali-Porkkana-Lantu kirjoitti:

        Älä muuta sano!
        Voi, että on hyvää.
        Mutta, kun ei halua eikä kertakaikkiaan halua käyttää mitään mauseteia?

        Voisittekko auttaa, kuinka löydän palstan, niille jotka eivät käytä mausta.