Makua Lantusta.

Kaali-Porkkana-Lantu

Kasvissyöjänä olen tullut huomaamaan kuinka hyviä makuelämyksiä saa ilman mitään mausteita.
Olen ehkä aloittelija koska vasta nyt havaitsin, kuinka hyvät aromit lantusta saakaan ruokiin. Lanttu on erittäin edullistakin.
Kaikiasta kasviksista saa makua, mutta kyllä lanttu on aivan omaa luokkaansa.
Tomaatti olis myösi aivan välttämätön, mutta ei aina niin halpaa.

13

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse sain päiväkodin pakkosyötöstä lanttutraumoja ja vieläkin ällöttää :D

    • lallaa1

      Aivan lanttua voi raastaa melkein mihin ruokaan vaan antamaan lisämakua.
      Ei tarvitse kypsentää ihan kypsäksikkään kun maku jo on parhaimmillaan.

    • onneniinhyviä

      Hyvin huomasit - lanttu ja porkkana tukevat erittäin hyvin toistensa makuja/makeutta. Itse keitän niitä muun ruoan lisukkeeksi pakasteherneiden kera ja ainoa mauste on voi. Molemmat sopivat hyvin myös uunivihanneksiksi - pilkottuina, vähän öljyä,suolaa ja pippuria pintaan ja 225 asteessa noin 20-30 minuuttia. Lisäisin tähän myös nauriin ja palsternakan, miksei myös kyssäkaalia.

      Voi, että on hyvää.

      • Kaali-Porkkana-Lantu

        Älä muuta sano!
        Voi, että on hyvää.
        Mutta, kun ei halua eikä kertakaikkiaan halua käyttää mitään mauseteia?

        Voisittekko auttaa, kuinka löydän palstan, niille jotka eivät käytä mausta.


      • ReinoKaa

        Sinä nim. "onneniinhyviä" saat kyllä noilla makujutuillasi jopa tällaisen ison miehen vesikielelle.
        Kyllä kasvisruuista saa makua enemmän, kuin monet tietävätkään.
        Ja ihan tuoreista vihanneksista.

        Ei GRILLIEN ELTAANUUTUNEET HAJUT OIKEI MIELLYTÄ:


      • onneniinhyviä
        Kaali-Porkkana-Lantu kirjoitti:

        Älä muuta sano!
        Voi, että on hyvää.
        Mutta, kun ei halua eikä kertakaikkiaan halua käyttää mitään mauseteia?

        Voisittekko auttaa, kuinka löydän palstan, niille jotka eivät käytä mausta.

        Miksei niitä voisi käyttää myös ilman mausteita joko raasteina, keitettynä tai uunivihanneksina - oma makusi on tärkein.

        Valitettavasti mitään palstaa tai sivustoa en tiedä asian yhteyteen, mutta esim. punajuuri (tai raitajuuri) on hyvin makeaa uunissa valmistettuna ilman mitään mausteita.

        Pese ja kuori juurikas, paloittele se sopiviksi lohkoiksi ja työnnä uuniin 225 asteeseen noin 30 minuutiksi. Tuloksena on päältä rapea ja sisältä pehmeä hyvin makea lisuke vaikka mille.


    • onneniinhyviä

      "Iso mies", joka syö myös kasviksia eikä pelkkää sikaa - taidat olla harvinaisuus!

      On ne vaan hyviä - miten tahansa valmistetuina.

      • ReinoKaa

        Joo, mutta en ole ihan harvinaisuus. En ole niin kauhean iso leveyssuunnassa, pituutta on enemmän.
        Kuitenkin lenkki/treeninki-kaverini ovat lähes kaikki sellaisia "rehumestareita".

        Nuo sinun (onneniinhyviä) uuni-ruokavihjeesi on jo otettu käyttöön.
        Kiitos!


      • Ei pelkkiä rehuja
        ReinoKaa kirjoitti:

        Joo, mutta en ole ihan harvinaisuus. En ole niin kauhean iso leveyssuunnassa, pituutta on enemmän.
        Kuitenkin lenkki/treeninki-kaverini ovat lähes kaikki sellaisia "rehumestareita".

        Nuo sinun (onneniinhyviä) uuni-ruokavihjeesi on jo otettu käyttöön.
        Kiitos!

        Ei ne niin hyviä ole,valmisti sitten miten tahansa ja kun on kauheita syömistraumoja lapsuudesta pakkosyöttöineen,johtaen miltei syömishäiriöön.

        Enemmin syön lihaa pienen kasvismäärän kera.Enkä ole mikään pelkkä lihansyöjä,vaan sekasyöjä ja syönkin sen verran ja sitä mitä pystyn syömistraumoilta/häiriöltä syömään.


      • ReinoKaa
        Ei pelkkiä rehuja kirjoitti:

        Ei ne niin hyviä ole,valmisti sitten miten tahansa ja kun on kauheita syömistraumoja lapsuudesta pakkosyöttöineen,johtaen miltei syömishäiriöön.

        Enemmin syön lihaa pienen kasvismäärän kera.Enkä ole mikään pelkkä lihansyöjä,vaan sekasyöjä ja syönkin sen verran ja sitä mitä pystyn syömistraumoilta/häiriöltä syömään.

        EI TIETENKÄÄN pelkkiä rehuja. EI.
        Mutta myös kasvikset on tärkeitä.
        Itse saan proteiinit kalasta ja kanasta. Enimmäkseen.


      • onneniinhyviä
        ReinoKaa kirjoitti:

        Joo, mutta en ole ihan harvinaisuus. En ole niin kauhean iso leveyssuunnassa, pituutta on enemmän.
        Kuitenkin lenkki/treeninki-kaverini ovat lähes kaikki sellaisia "rehumestareita".

        Nuo sinun (onneniinhyviä) uuni-ruokavihjeesi on jo otettu käyttöön.
        Kiitos!

        Ole hyvä - hyvä, että maistui.


      • Myös kalaa ja lihaa
        ReinoKaa kirjoitti:

        EI TIETENKÄÄN pelkkiä rehuja. EI.
        Mutta myös kasvikset on tärkeitä.
        Itse saan proteiinit kalasta ja kanasta. Enimmäkseen.

        Oikein hyvä että kalaa ja kanaakin,ettei pelkkiä rehuja.


    • Grillipihvi

      Minä taas saan vatsakipuja monistakin raaoista kasviksista ja hedelmistäkin.Eikä ne kaikki tunnu kypsennettynäkään minun suussa hyvältä,oli mausteita tai ei.Sain myös syömistraumoja lapsuusajalta.Suorastaan kauhun ja inhon joitakin ruokia kohtaan,etten syö vieläkään niitä kovin mielelläni.

      Eipä kannattaisi kehuskella,numeroa tehdä noista makujutuista.Se mitä toinen syö
      vesikielellä,niin toinen taas syö sitä inhoten.

      Kyllä grillien eltaantuneet hajut miellyttää enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe