Ihana creme brulee

Annabella

Creme brulee on mun lempijälkkäri. Mikä teidän on? Uskaltauduin vähän aikaa sit kokeilemaan itsekin tuota jälkkäriä ja se onnistui :) Se päätyi mun blogiini josta reseptin ja ohjeet voi käydä kurkkaamassa :)

10

214

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annabella
    • sokerihiiri

      Se on herkkua, en vain ole itse saanut koskaan aikaiseksi tehdä sitä, mutta ehkä siihen tulee muutos.

      Vaikea valita lempparia monien ihanien jälkiruokien joukosta.

      Mutta kertoisitko tuosta kaasupolttimesta, miten se butaanisäiliö täytetään, onko monimutkaista?

    • Annabella

      Ei ole monimutkaista. Täytetään samalla tavalla kuin zippokin esim. Ostin butaania pullon jonka suutin laitetaan kaasupolttimen pohjaan kiinni ja päästetään butaania sinne. Todella helppoa :)

    • simppelionhyvää

      Paras kyllä on Unelmatorttu eli tummalla kaakaolla maustettu kuohkea kääretorttu vaniljalla maustetulla voikreemi-täytteellä, sen oheen iso kuppi makeaa maitokahvia.. Toisena on kuohkea suklaa-mousse eri tavoin valmistettuna ja maustettuna (siitä on niin monta erlaista reseptiä, joista suurin osa on vain yksinkertaisesti hyviä). Kolmantena on oikeastaan mainitsemasi creme brulee tai sitten panna cotta - molempia voi myös maustaa eri tavoin tai myös tarjoilla erilaisten marjojen, kastikkeiden tai muiden lisukkeiden kera - vain taivas on rajana mielikuvitukselle.

    • Bridget

      Creme bruleen kanssa samanhenkinen on pannacotta ja tosi helppo tehdä sekin. Eihän siihen perusversiossa tarvita kuin kermaa, sokeria ja vaniljaa. Usein tulee tehtyä ja keksittyä uusia makuvaihtoehtoja. Viimeksi tein version, jossa oli seassa yön yli vodkassa lionneita kuivattuja karpaloita. Näytti ja maistui aivan erinomaiselta.

    • lskdj

      Creme brulee on kyl ihanaa :3
      Mä tykkään myös erilaisista rahkoista (mustikka ja mangorahkat

    • kataloonialainen

      Crema Catalana on mun suosikki.

    • Love It!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe