Miten pontikasta hyvää?

robe

Miten sitä pitäis tehdä ja minkälaisilla vehkeillä, että ois alkon halvimman vodkan, dry vodkan veroista? En viitsisi ryhtyä rakentamaan tehdasta turhaan. Ainakin kaikki pontikat, mitä minä olen maistanut, ovat olleet yhtä pahaa kuin grappa, tai se kiinalaisten ylpeysviina, kuvottaavaa sotkua, kerta kaikkiaan.

Ihan noin kunnianhimosta haluan tehdä, voisin alkostakin ostaa, mutta tekeehän ne ihmiset itse hilloja ja mehujakin, niin ja viiniä.

8

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luovu hankkeesta

Nykyään kaupan viina on ihmisten tulotasoon suhteutettuna niin halpaa, ettei viinaa kannata ruveta kotonaan tislamaan. Ja siihen viinatehtaiden tuotantoon sisältyy myös ammattitaitoa, jonka takia tuotteet ovat kotitekoista laadukkaampia ja terveydelle riskittömämpiä.

Kuten tällä sivustolla jo joku varoitti, pontikan nauttimiseen sisältyy riski aivoinfarktista. Toinen yleisesti tunnettu seuraus on mielenvikaisuus. Siihen kotipolttoiseen kun tulee metyyliä joukkoon. Tämäkin neljä poliisia 1969 keväällä Pihtiputaalla surmannut mies teki tekonsa parin päivän pontikkaputken seurauksena.

• sarana55

ei "räiskiminen" pontikan syytä ollut. miehen psyykettä rassasi akka ja virkakunta.

• Pro valtion viina

"...miehen psyykettä rassasi akka ja virkakunta. "

Se oli sen Mikko Niskasen elokuvassa esittämä, yleisöä kosiskeleva tulkinta.

Virkakunnalla ei näinä aikoinakaan ollut resursseja kulkea pitäjän syrjäkulmilla ihmisten hermoja rassaamassa.

Pontikan pitempiaikainen käyttö nostattaa näitä Pihtiputaan tapauksen kaltaisia vainoharhaisia kuvitelmia ja tekoja, joita virkakunta joutuu sitten selvittelemään.

• Korpikuusi

Kysehän on metanolin ja etanolin eri höyrystymislämpötiloista, jotka kunnon kotipolttajan tulee tietenkin hallita...

• 56885tut

laitat aktiivihiiltä muoviseen 1,5 litran cocispulloon josta sulatat tinakolvilla pohjaan 5 cm halk. reijän.
      sitten teet korkkiin myös reijän ja joku suodatinkangas siihen ja korkki kiinni.
      kaadat sitten siitä vaan läpi : ) maut ja hajut katoaa kuin pieru saharaan : )

ps. päästä ensin litra pelkkää vettä läpi.

• sarana55

sotke anista joukkoon. niin mekin tehtiin aikoinaan ja hyvää oli.

• Moonshine Master

Sain aikoinaan norjalaiselta kaverilta lahjaksi oikein luxusponupannun. (Norjassa oli ainakin silloin kunnittain päätettävä lupa kotipolttoon, liekö enää).

Kaksi viiden litran terälieröitä on hitsattu pannuksi hopealla yhteen. Tislaushöyryn lämpömittari mukana, kunnon kierteinen jäähdytysputki, jonka päässä vieä aktiivihiilisuodatin. Kahdesti tislaamalla saa mittarin mukaan 97-prosenttista.

On vaan tuo Viron viina niin halpaa, ja itse olen enemmän olutmiehiä, ettei ole tullut turruuteltua aikoihin. Kun piakkoin jään eläkkeelle, taidan alkaa taas ihan harrastuksen vuoksi ja tehdä vaikka akoille lahjaksi liköörejä, jotta saanti paranee ;-)

• asiaa!

asiaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3033
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1590
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      221
      1345
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      977
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      887
    Aihe