Miten ilmaistaan sanonta "valistunut arvaus" englanniksi"
Valistunut arvaus englanniksi?
17
1780
Vastaukset
- Educated guess
Educated guess.
- qwertyhujop
Tänks! :-)
- 1413
Eikohan tuo "valistunut arvaus" ole kaannetty suoraan englannista? Minua kiinnostaisi ihan suomalainen ilmaisu ilman mitaan pitkia juoksuja.
- Hyvä arvaus
Hyvä arvaus
- 1413
Hyvä arvaus kirjoitti:
Hyvä arvaus
Kiitos!
- sivistynyt arvaus
differentiaaliyhtälöiden kanssa pelatessa se on yrite
- Anonyymi
sivistynyt arvaus kirjoitti:
differentiaaliyhtälöiden kanssa pelatessa se on yrite
Enpä ole ennen kuullut, vaikka olen raatanut differentiaali- ja differenssiyhtälöiden parissa ammatikseni yli 30 vuotta. Joku Newton-Raphson -juttu on kyllä mennyt umpisolmuun, yritteeksi kai sitten, mutta onhan keksitty simulointikin, jolla voi päästä pahimmasta pälkähästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole ennen kuullut, vaikka olen raatanut differentiaali- ja differenssiyhtälöiden parissa ammatikseni yli 30 vuotta. Joku Newton-Raphson -juttu on kyllä mennyt umpisolmuun, yritteeksi kai sitten, mutta onhan keksitty simulointikin, jolla voi päästä pahimmasta pälkähästä.
Minäkään en ole koskaan kuullut termin "valistunut arvaus" käännöstä englannista suomeksi suomalaisella ilmaisulla ilman "pitkiä juoksuja".
- Edu Cettunen
Olen aivan ihmeissäni, että joku kysyy noin päin.
Itse kysyisin, että mikä on educated guess suomeksi. Kun se tulee usein puheeseen muodossa educated guess.
Mikä se muuten on suomeksi?- menetetyt toivot, sf
(Me emme saa olla ihmeissämme. Siitä tulee miinus.)
- Piinaaras
Nyt kun ollaan kaikki niin valistuneita, niin valistunut arvaus on anybody's guess.
- 1211
No ei ole!
- Guess Who
Enlightened Guess:
http://www.guess.eu/en/ - guest
Ei kannata enää hölmöillä tähän ketjuun. Eka vastaaja antoi oikean vastauksen jo.
- yes yes
50/60
- Santader
Mä kuulin tämän sanan nyt ensimmäisen kerran. Ja on typerä ilmaus koko valistunut arvaus. Siinä vain yritetään kehua ihteänsä valistuneeksi, vaikka arvaus on aina pelkkä arvaus vain. Narsismia mielestäni, kuten kaikki nykypäivänä, ihtensä kehuminen. Ei hyvä.
"Best guess" mainittiin muistaaksen v. 1990 IPCC:n raportissa. Koski siis ilmastonmuutosta, ja arvailu kohdistui tietysti arveltuun Maan lämpötilan nousuun.
Eli arvailemalla silloinkin ilmastoa arvailtiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809