Eli olen nyt työssäoppimassa ja sain tehtäväksi etsiä hapanimelä kastikkeen ohjeen ja suurentaa se 250 henkilölle ( luokanvalvoja vaatii, että harjoittellaan työssäoppimis paikassa reseptien muuntamista )
Löysin sitten vanhasta yläasteen kotsankirjasta hyvän ohjeen, mutta reseptissä ei kerrota kuinka monelle ohje on suunnattu!! eli miten saan sen selville?
Tässä on ohje:
250g luutonta porsaanlihaa
1 rkl soijakastiketta
1 rkl omenamehua
1 sipuli
1 porkkana
½- 1 paprikaa
2-3 ananasrengasta
1 valkosipulinkynsi
2-3 rkl öljyä
3 dl lihalientä
Kastike:
2 rkl vettä
2 rkl soijakastiketta
3 tl sokeria
t til viinietikkaa
2 rkl maissijauhoja
Eli ohjeessa ei missään lue kuinka monelle resepti on suunnattu ja jos tietäisin niin miten saan sen muunnettu 250 henkilölle?
Resepti ongelma!
2
254
Vastaukset
- nainen4
Määrät on niin pieniä, että olisiko yhden henkilön annos.
- Panhandle
250 grammaa lihaa yhdelle kuulostaa minusta aika paljolta. Tämä on kummallinen ohje, yleensä ohjeet ovat neljälle ja pääraaka-ainetta käytetään 400-500 grammaa. Tässä vaikuttaisi olevan kyse kahden hengen annoksesta. Silloin yhdelle hengelle tulisi 125 g lihaa, puolikas sipuli, puolikas paprika, puolikas porkkana ja yksi ananasrengas. Kuulostaa kohtuulliselta, joten minä kertoisin tämän ohjeen mitat 125:llä, jos kerran 250 hengelle pitää sapuskaa tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965384
- 2574595
- 444495
- 623247
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492313
- 412184