Numerokoodilukko... ei toimi talvella, apua?

pyörätönopiskelija

Jep, eli huomasinpa kantapään kautta ettei tällainen lukitussysteemi taida toimia kun on vähääkään pakkasta:
http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873178136606.jpg

Olen naispuolinen opiskelija, eikä minulla ole rälläköitä tai muita kojeita joilla saisin nyt tuon lukon murrettua... onko muita tapoja? Jos vien pyörän sisälle, niin suostuisiko toimimaan taas? En oikein ymmärrä missä se vika on tarkalleen, kun pakkasella ei toimi. Vai kannattaako käydä kysymässä/viedä jonnekin pyöräliikkeeseen että mitä mää nyt teen?

En viitsisi nyt koko pyörästä tuon takia luopuakaan!

10

5480

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se jäätyy

Vaikuttaa provolta, mutta vastaanpa kuitenkin.

Mikä se ongelma on? Numerot eivät liiku? Numerot liikkuvat mutta lukitus ei aukea? Molemmat viittaavat koneiston kostumiseen ja jäätymiseen. Sisällä lämpimässä vaiva poistuu itsekseen.

Kun lukko on kerran auki, kuivata se kunnolla esim. lämpöpatterin päällä. Sen jälkeen laitat siihen ohutta öljyä, esim. aseöljy on tarkoitukseen oikein sopivaa. Kunnon suihkaus lukon sisään ja vähän vielä jokaisen numerolevyn reunoihin ulkopuolelle.

Jos mahdollista, suojaa lukko ulkona käytettäessä sateelta. Jos ei, toista edellinen säännöllisesti kylmän kauden ajan.

• 1511

No en ole provo, kiitos vaan. En tiedä miten täällä pitäisi kirjoittaa kun aina ensimmäinen epäily on provoksi huutaminen.

Pointti on siinä että numerokoodi on oikea sen asettaessani ja ne siis liikkuvat, mutta se "sisäinen avain" ei suostu tulemaan ulos -> lukko ei aukea.

Siirsin pyörän sisätiloihin, toivottavasti auttaa nyt sitten.
      Kiitos silti ystävällissävyisestä vastauksesta.

Päädyin suomi24 palstalle googletellessani onko jollakulla ollut samaa ongelmaa, mutta itse törmäsin vain tavallisiin lukkokeskusteluihin täällä.

• Huono hidaste

Toinen pää ilmeisesti jäätynyt kiinni, kuivaus ja voitelu...