Numerokoodilukko... ei toimi talvella, apua?

pyörätönopiskelija

Jep, eli huomasinpa kantapään kautta ettei tällainen lukitussysteemi taida toimia kun on vähääkään pakkasta:
http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873178136606.jpg

Olen naispuolinen opiskelija, eikä minulla ole rälläköitä tai muita kojeita joilla saisin nyt tuon lukon murrettua... onko muita tapoja? Jos vien pyörän sisälle, niin suostuisiko toimimaan taas? En oikein ymmärrä missä se vika on tarkalleen, kun pakkasella ei toimi. Vai kannattaako käydä kysymässä/viedä jonnekin pyöräliikkeeseen että mitä mää nyt teen?

En viitsisi nyt koko pyörästä tuon takia luopuakaan!

10

5480

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se jäätyy

Vaikuttaa provolta, mutta vastaanpa kuitenkin.

Mikä se ongelma on? Numerot eivät liiku? Numerot liikkuvat mutta lukitus ei aukea? Molemmat viittaavat koneiston kostumiseen ja jäätymiseen. Sisällä lämpimässä vaiva poistuu itsekseen.

Kun lukko on kerran auki, kuivata se kunnolla esim. lämpöpatterin päällä. Sen jälkeen laitat siihen ohutta öljyä, esim. aseöljy on tarkoitukseen oikein sopivaa. Kunnon suihkaus lukon sisään ja vähän vielä jokaisen numerolevyn reunoihin ulkopuolelle.

Jos mahdollista, suojaa lukko ulkona käytettäessä sateelta. Jos ei, toista edellinen säännöllisesti kylmän kauden ajan.

• 1511

No en ole provo, kiitos vaan. En tiedä miten täällä pitäisi kirjoittaa kun aina ensimmäinen epäily on provoksi huutaminen.

Pointti on siinä että numerokoodi on oikea sen asettaessani ja ne siis liikkuvat, mutta se "sisäinen avain" ei suostu tulemaan ulos -> lukko ei aukea.

Siirsin pyörän sisätiloihin, toivottavasti auttaa nyt sitten.
      Kiitos silti ystävällissävyisestä vastauksesta.

Päädyin suomi24 palstalle googletellessani onko jollakulla ollut samaa ongelmaa, mutta itse törmäsin vain tavallisiin lukkokeskusteluihin täällä.

• Huono hidaste

Toinen pää ilmeisesti jäätynyt kiinni, kuivaus ja voitelu...
        Yleenä numerorullissa on itsessään "haitat" eli lukon pitäisi aueta, jos on oikea sarja. Tosin monet näistä saa pienellä pyörittelyllä ja klappia tunnustelemalla auki alle 5 min vaikkei tietäisi edes koodia...

• :-(

Ihan sama miten kirjoitat, aina joku tämän palstan "asiantuntijoista" pitää juttua asiattomana.

Tuossa lukossa on alle 10 liikkuvaa osaa. Siinä ei _voi_ olla kovin monimutkaisia vikoja. Siksi ehkä kysymystäsi epäiltiin vedättämiseksi. Täällä kun esiintyy näitä itsensä ihan tahallaan tyhminä esittäviä vedätyksiä aika usein.

• 1416

12:41, tuo voi olla mahdollista.... :( Mainitsin kuitenkin olevani sekä opiskelija että nainen (vaikka sukupuoliroolituksista voi olla montaa mieltä), joten toivoin osoittaneeni että hitto vie en minä tiedä mikä tässä on vialla, voisiko joku auttaa. Mutta ei kai siten...

13:32, en kyllä ymmärtänyt viestiäsi täysin, mutta juu, tuossa keskustelussa on kyse samanlaisesta lukitussysteemistä, MUTTA EI SIELLÄ KUKAAN KERRO MITEN TOIMIA jos se hajoaa... Usein toisen otsikon alla olevat kysymykset jääävät vaille vastausta, kun keskitytään vain aloittajan kysymykseen.

t. aloittaja

• :-(

Ei kannata masentua. Nettikeskusteluissa pitää olla tosi paksunahkainen ja jättää asiattomuudet omaan arvoonsa.

Myös omalla esiintymisellä voi vaikuttaa. Esim. käytä vain yhtä nimimerkkiä yhdessä keskustelussa, vaikka et olisikaan rekisteröitynyt. Toisaalta pysy asiassa, vaikka muut eivät pysyisikään. Itseään ei kannata turhaan painaa maan rakoon, kyllä muut tekevät sitä senkin edestä.

Ja keskustelua ei kannata alkaa analysoimaan. Jos saa vatauksen, antaa olla. Jos ei saa, voi kysyä tarkemmin. Aina lopulta joku vastaa oikein asiastakin.

• ajokkkki

Lukkosula aina mukana.

Jos sillä kerran saa auton lukot toimimaan,toimii siis muissakin kylmissä olosuhteissa käytettävissä lukoissa.

• Hapettuu

Lukkosulalla saa auton lukot pilattua, miksi ei siis tuotakin.

• 1311

Eipä toimi vieläkään.
      Ei ole työkaluja joilla saisi hajotettua - mikähän olisi halvin ostos?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60