Kuvallisissa tiedotusvälineissä saamme jatkuvasti ihailla urheilutoimittajien fiksuutta, kun he huippu-urheilijan urheilusuorituksen jälkeen työntävät hänen nenänsä alle mikrofonin ja alkavat kysellä fiksuja kysymyksiä kuten: "Mikä meni tänään vikaan" , "miltä nyt tuntuu", "miksi et onnitunut tänään", "menikö suoritus etukäteen suunnitellulla tavalla" tai jotain muuta yhtä älykästä. Urheilija, joka on juuri tehnyt parhaansa, yrittää malttinsa säilyttäen vastata näihin kysymyksiin, vaikka ehkä mieluummin työntäisi mikrofonin kyselijän kurkkuun. Janne Ahonen ilmaisi aidot tunteensa jossain haastattelutilanteessa rehellisesti jotenkin seuraavasti: "Mitä v.....a tätä aina kysellään. Tein parhaani". Näinhän se on ja se siitä. Onkohan niin, että urheilutoimittajille on tulosohjauksessa asetettu sellaiset tavoitteet, että kaikki ohjelma-aika ja kaikki palstamillimetrit on täytettävä olipa viesti sitten kuinka mielekästä tahansa. On todella henkistä köyhyyttä käyttää media-aikaa älyttömään keskusteluun. Toista oli silloin, kun Pekka Tiilikainen käytti luppoajan menneitä muistellen ja valottamalla urheilijoiden taustoja. Sillä oli oikeasti informaatioarvoa. Täytyy taas todeta, että taloudellinen tulosohjaus on köyhdyttänyt meediatarjontaa tyhjänpäiväisyyteen, joka muutenkin on vallannut alaa kaikessa tiedottamisessa.
Mikko
Urheilutoimittajien hengenköyhyyttä
Mikko
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674557
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373228Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262648- 472563
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1981931
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3961554Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91428