Uskon Jeesukseen

Minä

Elämäni on ollut pitkään tyhjää, tyhjempää kuin olen luullutkaan. Olen vasta nuori tavallinen tyttö, ja nyt olen löytänyt sen mikä minulta puuttui. On niin hyvä olla, tiesin, että Jumalalla on minulle suunnitelma, mutta en ole uskaltanut tunnustaa sitä itselleni tai kenelläkään muulle.

En ennen ole ollut missään seurakunnan jutuissa mukana, koska minulla oli niistä aivan vääränlainen käsitys. Luulin että siellä käy vain hurahtaneita hiirulaisia, joilla ei ole parempaakaan tekemistä. Nyt kun olen mennyt sellaiselle Alfa-kurssille niin elämä näyttää hymyilevän, joka kerta lähtiessäni sieltä olo on niin levollinen ja hyvä että voisi leijua ilmassa. Se on verrattavissa ehkä sellaiseen oloon, joka tulee saunassa käynnin jälkeen. On niin puhdas ja "täyteläinen" fiilis.

Noh, ei minulla sen ihmeellisempää, kunhan halusin purkaa tänne =)

Oisiko mitään nuorten keskustelupalstaa, vai löytyisikö täältä juttuseuraa?

17

1008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jacob

...olen kokenut samaa.

Iloitsen kanssasi siitä valtavasta armosta, jonka taivaallinen Isämme on sinulle suonut kirkastamalla Pyhän Henkensä kautta Poikansa Jeesuksen lunastyön sinun puolestasi sinulle !

Olen itse jo keski-iän ylittänyt, mutta muistan hyvin sen illan, kun Hesan Saksalaisessa kirkossa nuorten illassa vuonna 1972 koin syntieni anteeksisaamisen ja sieluni ja sydämeni puhdistuksen Jeesuksen veressä ja Jumalan rakkaudessa. Pyhä Henki ikäänkuin hiljaa kulki koko kehoni lävitse ja vei kaikki taakat mennessään pois. Itkin kauan ilosta penkissä istuessani ja paitani tuli läpimäräksi. Muistan vielä erään nuoren tytön kysyneen selkäni takana isosiskoltaan: "Mitä tuo nuori mies itkee ?"

Kun kävelin tuona kesäiltana kokouksesta kotiini Aleksanterinkadulle, tunsin oloni niin kevyeksi, että jos olisi tullut vaikkapa kevyt tuulenhenkäys, niin se olisi vienyt minut mennessään, ellei mulla olisi ollut kädessäni isoa Raamattua painona.

Vasta syntitaakoistani vapaaksi päästyäni tajusin, miten raskaita taakkoja olin nuoresta iästäni huolimatta kantanut jo vuosikaudet ! Uudessa Testamentissa ei turhaan kehoiteta meitä Jeesukseen uskovia sanoilla: "Heittäkää kaikki murheenne Hänen päällensä, sillä Hän pitää teistä huolen !" (2.Piet.5:7)

Siunausta Jeesuksessa !

• ateisti

uskotteko tosiaan että se teidän ylistämä jeesus on muka vuodattanu alttarilla verta ja taikonu ne kalat ja leivät sadoille ihmisille?

kerron teille, teitä on kusetettu.
        no teidän elämä minä en pilaa sitä jeesusteluun...vaan olen löytänyt oman uskoni ilman kirkkoa ja jotain vitun jeesusta tai jumalaa.
        tuhlatkaa rahaa ja energiaa asioihin mitkä ovat tapahtuneet ennen ketään.

sääliksi käy.

ja turha kirjottaa mitään. ei mene läpi..
        teitä on vaan kusetettu.se on fakta.

• Jacob
        ateisti kirjoitti:

uskotteko tosiaan että se teidän ylistämä jeesus on muka vuodattanu alttarilla verta ja taikonu ne kalat ja leivät sadoille ihmisille?

kerron teille, teitä on kusetettu.
        no teidän elämä minä en pilaa sitä jeesusteluun...vaan olen löytänyt oman uskoni ilman kirkkoa ja jotain vitun jeesusta tai jumalaa.
        tuhlatkaa rahaa ja energiaa asioihin mitkä ovat tapahtuneet ennen ketään.

sääliksi käy.

ja turha kirjottaa mitään. ei mene läpi..
        teitä on vaan kusetettu.se on fakta.

...ihan tarkasti ottaen Jeesus ei taikonut mitään, vaan teki kaikki mainitsemasi ihmeelliset teot meidän pelastukseksemme ja sen vakuudeksi, että Hän todella oli ja on se VT:ssa edeltä mainittu Israelin ja koko maailman Vapahtaja, jolla ainoalla on valta kuolemankin ylitse. Hän todellakin on saatanan Voittaja ja Kaikkivaltias !

Olen oppinut tuntemaan Hänet entistä ihmeellisempänä ja luotettavampana näitten vuosikymmenten aikana, jotka olen saanut Hänen yhteydessään ja armossaan elää.

Minua ei ole suinkaan kukaan johtanut harhaan, kuten oletit, vaan nimenomaan harhaluuloista totuuden sisäiseen tuntemiseen, iloon ja vapauteen Luojani yhteydessä.

Siksi kehoitan sinua mitä lämpimimmin tutustumaan Jeesukseen ja Hänen suurenmoisiin opetuksiinsa, sillä niissä ja niihin uskomalla saat iankaikkisen elämän ja löydät ihmeellisen tarkoituksen elämällesi täällä maan päällä, kuten tämän keskustelun aloittanut neitonen ja minä olemme löytäneet. Usko pois !

Siunausta Jeesuksessa !

• haloo
        Jacob kirjoitti:

...ihan tarkasti ottaen Jeesus ei taikonut mitään, vaan teki kaikki mainitsemasi ihmeelliset teot meidän pelastukseksemme ja sen vakuudeksi, että Hän todella oli ja on se VT:ssa edeltä mainittu Israelin ja koko maailman Vapahtaja, jolla ainoalla on valta kuolemankin ylitse. Hän todellakin on saatanan Voittaja ja Kaikkivaltias !

Olen oppinut tuntemaan Hänet entistä ihmeellisempänä ja luotettavampana näitten vuosikymmenten aikana, jotka olen saanut Hänen yhteydessään ja armossaan elää.

Minua ei ole suinkaan kukaan johtanut harhaan, kuten oletit, vaan nimenomaan harhaluuloista totuuden sisäiseen tuntemiseen, iloon ja vapauteen Luojani yhteydessä.

Siksi kehoitan sinua mitä lämpimimmin tutustumaan Jeesukseen ja Hänen suurenmoisiin opetuksiinsa, sillä niissä ja niihin uskomalla saat iankaikkisen elämän ja löydät ihmeellisen tarkoituksen elämällesi täällä maan päällä, kuten tämän keskustelun aloittanut neitonen ja minä olemme löytäneet. Usko pois !

Siunausta Jeesuksessa !

oikeesti tyyppi. älä puhu paskaa, en tod välitä teidän uskoonne jeesukseen, ei sitä tyyppiä ole ollut...ja hei haloo iankaikkinenelämä..just joo..eihän me kuolla ei..kerron sen sulle nyt et sinäkin kuolet ja vielä onnettomana.
        kukaan ei ole todistanut raamatun olemassa oloon...vaikka joku onneton sen paskateoksen olis kirjoittanut niin älä oikeesti puhu noin.
        en usko nyt enkä koskaan jeesukseen, ja kas elämäni on hyvää...on työtä, asunto, ystävät ja perhe. ja se elämänkumppani.
        toi on niin turhaa, mua säälittää teiän usko.
        oikeesti, herää sinä.kerro edes peruste...ihan vaan

• Jacob
        haloo kirjoitti:

oikeesti tyyppi. älä puhu paskaa, en tod välitä teidän uskoonne jeesukseen, ei sitä tyyppiä ole ollut...ja hei haloo iankaikkinenelämä..just joo..eihän me kuolla ei..kerron sen sulle nyt et sinäkin kuolet ja vielä onnettomana.
        kukaan ei ole todistanut raamatun olemassa oloon...vaikka joku onneton sen paskateoksen olis kirjoittanut niin älä oikeesti puhu noin.
        en usko nyt enkä koskaan jeesukseen, ja kas elämäni on hyvää...on työtä, asunto, ystävät ja perhe. ja se elämänkumppani.
        toi on niin turhaa, mua säälittää teiän usko.
        oikeesti, herää sinä.kerro edes peruste...ihan vaan

...ettet kaikesta huolimatta ole onnellinen elämääsi, vaan koet sinulta puuttuvan jotain arvokasta, mitä et vielä käsitä.

Se "jokin", joka sulta puuttuu, on puhdas omatunto ja rauha Jumalan kanssa.

Kaikki se hyvä mitä sulla on, kuten: työtä, asunto, ystävät, perhe ja se elämänkumppani, on lahjaa Jumalalta. Toivottavasti olet kiittänyt Häntä niistä kaikista. Kuolinäivänäsi joudut luopumaan niistä kaikista ja mihin silloin toivosi panet ? Eräällä vanhalla radiokuunnelmalla on nimi:

"Aika ja ystävät kaikkoo, uskollinen ja ikuinen säilyy."

Kehoitan sinua olemaan viisas ja ottamaan vilpittömästi selville, että onko Raamatussa TODELLA perää ja että onko Jeesus todella SE AINOA, joka voi antaa ihmiselle synnit anteeksi ja iankaikkisen elämän ?

Saat totuuden selville seuraavalla tavalla: Vastaa Jeesuksen antamaan haasteeseen, jonka Hän antoi juutalaisille Jerusalemissa sanoessaan (Joh.7:17):

"Jos joku tahtoo tehdä minun taivaallisen Isäni tahdon, niin hän tulee tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani."

Siis Jumala vaatii jokaiselta ihmiseltä ENSIN Hänen sanaansa luottamista ja vasta sen JÄLKEEN Hän ilmoittaa ihmiselle henkilökohtaisesti itsensä ja antaa siinä ohessa pelastusvarmuuden. Hän ei viivyttele ilmestymistään, vaan kuten minun kohdallani, Hän ilmestyi minulle jo samana iltahetkenä, kun tein vilpittömän ratkaisuni noudattaa Jeesuksen opetuksia.

Siunausta Jeesuksessa !

• xxx69
        Jacob kirjoitti:

...ettet kaikesta huolimatta ole onnellinen elämääsi, vaan koet sinulta puuttuvan jotain arvokasta, mitä et vielä käsitä.

Se "jokin", joka sulta puuttuu, on puhdas omatunto ja rauha Jumalan kanssa.

Kaikki se hyvä mitä sulla on, kuten: työtä, asunto, ystävät, perhe ja se elämänkumppani, on lahjaa Jumalalta. Toivottavasti olet kiittänyt Häntä niistä kaikista. Kuolinäivänäsi joudut luopumaan niistä kaikista ja mihin silloin toivosi panet ? Eräällä vanhalla radiokuunnelmalla on nimi:

"Aika ja ystävät kaikkoo, uskollinen ja ikuinen säilyy."

Kehoitan sinua olemaan viisas ja ottamaan vilpittömästi selville, että onko Raamatussa TODELLA perää ja että onko Jeesus todella SE AINOA, joka voi antaa ihmiselle synnit anteeksi ja iankaikkisen elämän ?

Saat totuuden selville seuraavalla tavalla: Vastaa Jeesuksen antamaan haasteeseen, jonka Hän antoi juutalaisille Jerusalemissa sanoessaan (Joh.7:17):

"Jos joku tahtoo tehdä minun taivaallisen Isäni tahdon, niin hän tulee tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani."

Siis Jumala vaatii jokaiselta ihmiseltä ENSIN Hänen sanaansa luottamista ja vasta sen JÄLKEEN Hän ilmoittaa ihmiselle henkilökohtaisesti itsensä ja antaa siinä ohessa pelastusvarmuuden. Hän ei viivyttele ilmestymistään, vaan kuten minun kohdallani, Hän ilmestyi minulle jo samana iltahetkenä, kun tein vilpittömän ratkaisuni noudattaa Jeesuksen opetuksia.

Siunausta Jeesuksessa !

Turha näille huuhaa-jeesus-jumala-pelastus- pelleille on puhua järkeä. Ne tuputtaa tota soopaansa eikä kuuntele järjen ääntä. Mutta jos itsensä huijaamisella ja olemattomaan uskomisella on onnellinen niin siitä sitten vaan. Säälittävää vain että pystyy ihan oikeasti huijaamaan itseään ja todella kuvittelevan jeesus-roskan olevan totta.

• myö
        xxx69 kirjoitti:

Turha näille huuhaa-jeesus-jumala-pelastus- pelleille on puhua järkeä. Ne tuputtaa tota soopaansa eikä kuuntele järjen ääntä. Mutta jos itsensä huijaamisella ja olemattomaan uskomisella on onnellinen niin siitä sitten vaan. Säälittävää vain että pystyy ihan oikeasti huijaamaan itseään ja todella kuvittelevan jeesus-roskan olevan totta.

Sinulle ateisti.

Kirjoittelit täällä kriittistä kommenttia koskien ”uskovaisten” uskomuksia.

Olen itse uskovainen ja ajattelin valaista sinulle pari juttua.

Olet siis sitä mieltä, että Jeesus-jutut ovat huijausta. Jumalaa ei mielestäsi ole.

Okei… mistäköhän olet sitten näin päätellyt? Kyselit tuossa yhdessä kirjoituksessasi, että mitä perusteita uskovaisilla on uskoa Jeesukseen.

No, kun ihminen tulee uskoon, niin Jeesus tulee tämän ihmisen elämään. Jeesuksesta tulee vähitellen niin läheinen, keskeinen ja TODELLINEN osa elämää, että kukaan täysjärkinen uskova ei voi ottaa kuuleviin korviinsa sellaisia väitteitä, ettei Jeesus muka eläisi. Lukemattomat rukousvastaukset, jopa ihmeet sekä Jumalan johdatus elämässä ovat uskovaiselle aika vakuuttava todiste uskon kohteen todellisuudesta.

Tulin itse uskoon aika nuorena, tai olen oikeastaan ollut uskossa koko elämäni. Minulle ei Jumalan olemassaolosta ole pienintäkään epäilystä. Olen niin paljon saanut kokea hänen todellisuuttaan että minulle olisi ainakin turha tulla sanomaan että Jumalaa ei ole.

Raamattua lukiessakin Jumalan sana avautuu ja puhuttelee ihmistä elävästi. Kun uskova lukee Raamattua, hän kerta toisensa jälkeen kokee ns. ahaa-elämyksen. Tämähän on ihan totta, olen minä ainakin saanut monesti todeta.

Uskossa on mahtavaa olla. Jeesus on uskollinen ystävä. Toivoisin, että sinäkin voisit löytää vapahtajan omaan elämääsi.

Sinulla on varmasti vaikeuksia uskoa että joku yli vanha opus on muka totta. Tekstistäsi kuvastuu vahvan torjuva ennakkoasenne uskoa kohtaan. Epäilen kuitenkin suuresti, oletko miettinyt asiaa ollenkaan tarkemmin.

Ateistit yleensä perustelevat näkemystään tieteellä. Evoluutioteoria on kuitenkin epäilyttävä petos. Tosiasia on nimenomaan se, että tiede VAHVISTAA raamatun sisällön aika pitkälle.
        Ehdottaisin, että tutustuisit eräisiin aihetta käsitteleviin sivuihin: http://www.gamma.nic.fi/~jlindell . (Sivut eivät ole omani) Sivut sisältävät todella paljon aineistoa kristinuskon järkevyydestä ja esim. luominen-evoluutio- aiheesta.
        Kehotan sinua lämpimästi tutustumaan sivuihin, jos siis uskallat kaivautua turvallisesta epäuskon kuopastasi kohtaamaan tosiasiat.

Jos olet rehellinen itseäsi kohtaan, myönnät varmaan että se, ettet näe Jumalaa ole häävi peruste päätellä ettei Jumalaa ole.

Jeesukseen uskominen on tärkein asia ihmisen elämässä. Jeesus on merkittävä henkilö näköjään sinullekin, kun kerran tänne keskustelupalstalle vaivauduit, vaikket edes häneen usko. Haluaisin k
        ehottaa todella perehtymään asiaan tarkemmin...

Jos nimittäin Jeesus ei ole totta, niin MIKSI hän parantaa sairaita ? MIKSI hänen ennustuksensa toteutuvat? MIKSI hän vastaa rukouksiin?

• pelastunut

On mulle armo suuri Jumalan,
        loppumaton armo Herran, kaantaa minut kotiin kerran, vapahtajan siellä nähdä saan.

• ateisti
        myö kirjoitti:

Sinulle ateisti.

Olet siis sitä mieltä, että Jeesus-jutut ovat huijausta. Jumalaa ei mielestäsi ole.

Okei… mistäköhän olet sitten näin päätellyt? Kyselit tuossa yhdessä kirjoituksessasi, että mitä perusteita uskovaisilla on uskoa Jeesukseen.

No, kun ihminen tulee uskoon, niin Jeesus tulee tämän ihmisen elämään. Jeesuksesta tulee vähitellen niin läheinen, keskeinen ja TODELLINEN osa elämää, että kukaan täysjärkinen uskova ei voi ottaa kuuleviin korviinsa sellaisia väitteitä, ettei Jeesus muka eläisi. Lukemattomat rukousvastaukset, jopa ihmeet sekä Jumalan johdatus elämässä ovat uskovaiselle aika vakuuttava todiste uskon kohteen todellisuudesta.

Tulin itse uskoon aika nuorena, tai olen oikeastaan ollut uskossa koko elämäni. Minulle ei Jumalan olemassaolosta ole pienintäkään epäilystä. Olen niin paljon saanut kokea hänen todellisuuttaan että minulle olisi ainakin turha tulla sanomaan että Jumalaa ei ole.

Raamattua lukiessakin Jumalan sana avautuu ja puhuttelee ihmistä elävästi. Kun uskova lukee Raamattua, hän kerta toisensa jälkeen kokee ns. ahaa-elämyksen. Tämähän on ihan totta, olen minä ainakin saanut monesti todeta.

Uskossa on mahtavaa olla. Jeesus on uskollinen ystävä. Toivoisin, että sinäkin voisit löytää vapahtajan omaan elämääsi.

Sinulla on varmasti vaikeuksia uskoa että joku yli vanha opus on muka totta. Tekstistäsi kuvastuu vahvan torjuva ennakkoasenne uskoa kohtaan. Epäilen kuitenkin suuresti, oletko miettinyt asiaa ollenkaan tarkemmin.

Ateistit yleensä perustelevat näkemystään tieteellä. Evoluutioteoria on kuitenkin epäilyttävä petos. Tosiasia on nimenomaan se, että tiede VAHVISTAA raamatun sisällön aika pitkälle.
        Ehdottaisin, että tutustuisit eräisiin aihetta käsitteleviin sivuihin: http://www.gamma.nic.fi/~jlindell . (Sivut eivät ole omani) Sivut sisältävät todella paljon aineistoa kristinuskon järkevyydestä ja esim. luominen-evoluutio- aiheesta.
        Kehotan sinua lämpimästi tutustumaan sivuihin, jos siis uskallat kaivautua turvallisesta epäuskon kuopastasi kohtaamaan tosiasiat.

Jos olet rehellinen itseäsi kohtaan, myönnät varmaan että se, ettet näe Jumalaa ole häävi peruste päätellä ettei Jumalaa ole.

Jeesukseen uskominen on tärkein asia ihmisen elämässä. Jeesus on merkittävä henkilö näköjään sinullekin, kun kerran tänne keskustelupalstalle vaivauduit, vaikket edes häneen usko. Haluaisin k

Jos nimittäin Jeesus ei ole totta, niin MIKSI hän parantaa sairaita ? MIKSI hänen ennustuksensa toteutuvat? MIKSI hän vastaa rukouksiin?

No mutta eihän se tee mitään noista asioista, mitä lopussa luettelit. Jeesus on höpönlöpöä hölmöille.

• sokea usko on pahasta
        myö kirjoitti:

Sinulle ateisti.

"Jos nimittäin Jeesus ei ole totta, niin MIKSI hän parantaa sairaita ? MIKSI hänen ennustuksensa toteutuvat? MIKSI hän vastaa rukouksiin? "

Kertoisitko nyt sitten jotain konkreettisia asioita... siis, missä ja miten Jeesus parantaa sairaita??? äläkä vain ala kertoa että jossain näissä saarnasmiesten ihmetapahtumissa... Ne ovat täyttä huijausta niinkun varmasti moni uskovakin myöntää. Mitkä ennustukset ovat toteutuneet? Miten hän vastaa rukouksiin, kerro nyt jotain???

• myö
        sokea usko on pahasta kirjoitti:

"Jos nimittäin Jeesus ei ole totta, niin MIKSI hän parantaa sairaita ? MIKSI hänen ennustuksensa toteutuvat? MIKSI hän vastaa rukouksiin? "

Kertoisitko nyt sitten jotain konkreettisia asioita... siis, missä ja miten Jeesus parantaa sairaita??? äläkä vain ala kertoa että jossain näissä saarnasmiesten ihmetapahtumissa... Ne ovat täyttä huijausta niinkun varmasti moni uskovakin myöntää. Mitkä ennustukset ovat toteutuneet? Miten hän vastaa rukouksiin, kerro nyt jotain???

Kaipailitte täällä konkreettisia todisteita Jeesuksesta.

Kerron tässä seuraavaksi muutamia esimerkkejä siitä, miten Jeesus on toiminut uskovien kautta.
        Toivomuksenne mukaan en kerro "saarnasmiesten ihmetapahtumissa" koetuista ihmeistä.

Ensiksi; miten Jeesus on parantanut ihmisiä?

No kerronpa tässä pari kertomusta. Nämä tarinat eivät sitten ole keksittyjä eivätkä huijausta.

Eräs tuttavani sairasti rintasyöpää hiljattain. Eräänä päivänä uskovat rukoilivat tämän puolesta. Hänellä oli juuri todettu uusi kasvain. Seuraavaksi kun hän meni lääkäriin, kasvain oli kadonnut.

Eräällä tuntemallani pastorilla oli aivokasvain muutamia vuosia sitten. Mies oli kuoleman kielissä. Muutaman uskovan naisen ryhmä rukoili hänen puolestaan. Rukouksen aikana yksi naisista koki ilmestyksen. Näyssä pastori istui virran rannalla ja sanoi: Pian minä saarnaan.
        Aiemmin samana päivänä tämä mies oli sanonut juuri nuo sanat kolme kertaa vaimolleen heidän kävellessään sairaalan käytävällä. Ja pianhan hän saarnasikin. Tänä päivänä tuo mies on elossa, vaikka aiemmin tilanne oli lähes toivoton.

Tiedän erään naisen sairastaneen vaikeaa reumaa, jonka tähden hän muutti Espanjaan vaivojaan hoitamaan. Apu ei kuitenkaan löytynyt Espanjan lämmöstä vaan Jeesuksesta. Rukouksen seurauksena sitkeä reuma poistui ja nainen parani.

Eräs nuori nainen sairasti kuolemaan johtavaa tautia joka tuhoaa sisäelimet. Hän eli jo nähtävästi viimeisiä päiviään kun hän rukoili lyhyen ja avuttoman rukouksen. Tuon rukouksen jälkeen alkoi hämmästyttävä parantuminen, joka oli todellinen ihme.

Jumala pystyy parantamaan ihmisen muuallakin kuin saarnasmiesten ihmetapahtumissa. En muuten sanoisi, että sellaisissakaan tilanteissa tapahtuneet ihmeet olisivat huijausta. Tietysti ihmekokouksissa saattaa tapahtua inhimillisiä ylilyöntejä, mutta valtaosa parantumisista ovat varmasti todellisia. Ei ketään huvita valehdella tuollaisia asioita. Ei kukaan siitä hyödy.

Jumala ei paranna jokaista sairasta. Jumalalla on monenlaisia tapoja toimia, eikä hän toista samaa "temppua" kaikkien kohdalla. Mutta Jumala parantaa ihmisen jos se hänen suunnitelmiinsa kuuluu.

Sitten; mitkä Jeesuksen lupaukset ja ennustukset ovat täyttyneet?

Jeesus lupasi monenlaisia asioita. Yksi niistä esiiintyy Markuksen evankeliumin loppupuolella missä Jeesus ennen taivaaseenastumistaan lupaa opetuslapsille että erinäisten merkkien seuraavan Jeesuksen seuraajia. He "panevat kätensä sairasten päälle ja nämä paranevat, puhuvat uusilla kielillä, ajavat ulos riivaajia jne..."
        Kuten sanottu, ensimmäinen lupaus on ainakin täyttynyt. Entäs puhuminen vierailla kielillä? Tämäkin lupaus on totta. Ensimmäistä kertaa se toteutui ensimmäisenä helluntaina ja sitä tapahtuu vieläkin. Miten voidaan sitten todistaa että nämä ihmiset puhuvat ihan oikeaa kieltä eikä mitään siansaksaa?
        No kerrompa taas erään tositarinan.

Eräs evankelistanainen oli Romaniassa matkalla. Yhtäkkiä Jumala käski hänen mennä pääkaupungin aukiolle puhumaan. Nainen ei osannut yhtään romaniaa. Mutta Jumalan johdatuksessa hän puhui 2 tuntia selvää romanian kieltä aukiolla olleille ihmisille. Puheella oli ollut suuri vaikutus ihmisiin, jotka kuunnellessaan pyrskähtivät itkemään. Evankelista ei itsekään tiennyt mitä oli puhunut, mutta Jumala toimi hänen kauttaan ihmeellisesti.

Jeesuksen ennustuksista voisi mainita sen, että Jeesus esim. ennusti Jerusalemin hävityksen. Jerusalem tuhottiin niinkuin Jeesus sanoikin. Sattumaa? En jaksa uskoa.

Jeesus lupasi seuraajilleen mm. vapauden Saatanan vallan alta sekä "rauhan, jota maailma ei voi antaa". "Jos Poika tekee teidät vapaiksi, te tulette todella vapaiksi." Itse olen kokenut tuon vapauden, kuten monet muut uskovat. Olen ollut koko elämäni oikeastaan uskossa. Eräässä elämänvaiheessani olin kuitenkin hyvin peloissani ja ahdistunut. Pelkäsin, että olenko pelastettu vai en. Siihen mennessä en ollut oikeastan tehnyt mit'ään ratkaisua Jeesuksen puoleen vaikka uskoinkin häneen. Mutta eräänä iltana rukoilin Jeesusta elämääni. Sen rukouksen jälkeen yliluonnollinen Jeesuksen vapaus tuli sisimpääni. Vaikka olin nuori silloin, koin hyvin vahvasti miten ihmeellinen ja käsittämätön Jumalan rauha on.
        ---
        Jeesus on todellinen. Hän vastaa rukouksiin.

Miten? Seuraava tarina on hyvin erikoinen mutta kerron sen siksi että se on niin ihmeellinen että ei voi ainakaan sanoa sattumaksi.

Eräs kiinalaisnainen oli pienenä tyttönä kotikylässään vierailleiden lähetyssaarnaajien ansiosta oppinut tuntemaan Jeesuksen. Kun lähetyssaarnaajat lähtivät pois kylältä, tuli tyttö hyvin onnettomaksi. Hän ei kuitenkaan unohtanut Jeesusta. Lähetyssaarnaajat olivat opettaneet tytön rukoilemaan. Monen vuoden ajan tyttö rukoili joka päivä samanlaisen rukouksen. Hänen rukouksensa oli melko epätavallinen - rukouksessaan hän määritteli tarkasti, minkälaisen aviomiehen, kodin ja perheen hän halusi. Myöhemmin monen vuoden jälkeen hän sai vastauksen kaikkiin rukouksiinsa. Kaikki pyynnöt, mitä hän oli Jumalalle esittänyt, toteutuivat piiruntarkasti. Olen itse kuullut hänen tarinansa, ja se oli kyllä niin hämmästyttävä että en voi olla uskomatta Jumalaan, En nyt muista kaikkia pyyntöjä, joita hänellä oli, mutta esimerkiksi voin sanoa, että hän oli jopa määritellyt aviopuolison ammatin, iän, painon ja pituuden hyvin tarkasti. No, emmehän me yleensä tällä tavoin rukoile, mutta näköjään Jumala voi vastata omituisiinkin rukouksiin!

Tässä oli nyt sitten vaan murto-osa siitä mitä ois kerrottavana. Kaikki ei nyt tuu mieleen enkä jaksa enää kirjoittaa...Toivottavasti otatte todesta, koska ei minua yhtään huvittaisi täällä mitään valetarinoita kertoa. Ihan oikeesti!

www.netmission.fi - käykää!

• xxx69 kirjoitti:

.
        Noin voi kirjoittaa vain onneton ihminen, joka vaeltaa vielä oman tahtonsa pimeää polkua, joka lopulta johtaa kadotukseen ja ikuiseen eroon Jumalasta.

Minä puolestani olen saanut Jumalan armosta rikkaasta suuresta ottaa vastaan pelastuksen Hänen Pojassaan Yeshuassa. Sadat ihmeelliset rukousvastaukset vuosikymmenten saatossa elämäni varrella ovat konkreettisia todistuksia siitä, että Yeshua seuraa kaikkea sitä, mitä ihmisten valtakunnissa tapahtuu ja on voimallinen auttamaan, kun Hänen puoleensa nöyrästi käännytään.

Mainitsemani rukousvastaukset sisältävät esim. kolme selvää johdatusta hyvän asunnon saantiin ja kolme selvää johdatusta hyvän työpaikan saamiseksi. Asun yhä kolmannessa rukousvastauksena saamassani asunnossa ja työskentelen yhä kolmannessa rukousvastauksena saamassani työpaikassa ja nyt on 15. työvuosi meneillään näissä molemmissa. Jeshua on valtavan hyvä, armollinen ja laupias Adon Elohim, siis Herra Jumala. Halleluyah !

Tutustu Häneen vielä kun sulla etsikkoaikaa on, niin et päädy kadotukseen, jossa tulisit voivottelemaan mieli murheellisena halki ikuisuuksien... Tee oikein järkiratkaisu ja turvaa ikuisuuskohtalosi !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• myö kirjoitti:

Kaipailitte täällä konkreettisia todisteita Jeesuksesta.

Kerron tässä seuraavaksi muutamia esimerkkejä siitä, miten Jeesus on toiminut uskovien kautta.
        Toivomuksenne mukaan en kerro "saarnasmiesten ihmetapahtumissa" koetuista ihmeistä.

Ensiksi; miten Jeesus on parantanut ihmisiä?

No kerronpa tässä pari kertomusta. Nämä tarinat eivät sitten ole keksittyjä eivätkä huijausta.

Eräs tuttavani sairasti rintasyöpää hiljattain. Eräänä päivänä uskovat rukoilivat tämän puolesta. Hänellä oli juuri todettu uusi kasvain. Seuraavaksi kun hän meni lääkäriin, kasvain oli kadonnut.

Eräällä tuntemallani pastorilla oli aivokasvain muutamia vuosia sitten. Mies oli kuoleman kielissä. Muutaman uskovan naisen ryhmä rukoili hänen puolestaan. Rukouksen aikana yksi naisista koki ilmestyksen. Näyssä pastori istui virran rannalla ja sanoi: Pian minä saarnaan.
        Aiemmin samana päivänä tämä mies oli sanonut juuri nuo sanat kolme kertaa vaimolleen heidän kävellessään sairaalan käytävällä. Ja pianhan hän saarnasikin. Tänä päivänä tuo mies on elossa, vaikka aiemmin tilanne oli lähes toivoton.

Tiedän erään naisen sairastaneen vaikeaa reumaa, jonka tähden hän muutti Espanjaan vaivojaan hoitamaan. Apu ei kuitenkaan löytynyt Espanjan lämmöstä vaan Jeesuksesta. Rukouksen seurauksena sitkeä reuma poistui ja nainen parani.

Eräs nuori nainen sairasti kuolemaan johtavaa tautia joka tuhoaa sisäelimet. Hän eli jo nähtävästi viimeisiä päiviään kun hän rukoili lyhyen ja avuttoman rukouksen. Tuon rukouksen jälkeen alkoi hämmästyttävä parantuminen, joka oli todellinen ihme.

Jumala pystyy parantamaan ihmisen muuallakin kuin saarnasmiesten ihmetapahtumissa. En muuten sanoisi, että sellaisissakaan tilanteissa tapahtuneet ihmeet olisivat huijausta. Tietysti ihmekokouksissa saattaa tapahtua inhimillisiä ylilyöntejä, mutta valtaosa parantumisista ovat varmasti todellisia. Ei ketään huvita valehdella tuollaisia asioita. Ei kukaan siitä hyödy.

Jumala ei paranna jokaista sairasta. Jumalalla on monenlaisia tapoja toimia, eikä hän toista samaa "temppua" kaikkien kohdalla. Mutta Jumala parantaa ihmisen jos se hänen suunnitelmiinsa kuuluu.

Sitten; mitkä Jeesuksen lupaukset ja ennustukset ovat täyttyneet?

Jeesus lupasi monenlaisia asioita. Yksi niistä esiiintyy Markuksen evankeliumin loppupuolella missä Jeesus ennen taivaaseenastumistaan lupaa opetuslapsille että erinäisten merkkien seuraavan Jeesuksen seuraajia. He "panevat kätensä sairasten päälle ja nämä paranevat, puhuvat uusilla kielillä, ajavat ulos riivaajia jne..."
        Kuten sanottu, ensimmäinen lupaus on ainakin täyttynyt. Entäs puhuminen vierailla kielillä? Tämäkin lupaus on totta. Ensimmäistä kertaa se toteutui ensimmäisenä helluntaina ja sitä tapahtuu vieläkin. Miten voidaan sitten todistaa että nämä ihmiset puhuvat ihan oikeaa kieltä eikä mitään siansaksaa?
        No kerrompa taas erään tositarinan.

Eräs evankelistanainen oli Romaniassa matkalla. Yhtäkkiä Jumala käski hänen mennä pääkaupungin aukiolle puhumaan. Nainen ei osannut yhtään romaniaa. Mutta Jumalan johdatuksessa hän puhui 2 tuntia selvää romanian kieltä aukiolla olleille ihmisille. Puheella oli ollut suuri vaikutus ihmisiin, jotka kuunnellessaan pyrskähtivät itkemään. Evankelista ei itsekään tiennyt mitä oli puhunut, mutta Jumala toimi hänen kauttaan ihmeellisesti.

Jeesuksen ennustuksista voisi mainita sen, että Jeesus esim. ennusti Jerusalemin hävityksen. Jerusalem tuhottiin niinkuin Jeesus sanoikin. Sattumaa? En jaksa uskoa.

Jeesus lupasi seuraajilleen mm. vapauden Saatanan vallan alta sekä "rauhan, jota maailma ei voi antaa". "Jos Poika tekee teidät vapaiksi, te tulette todella vapaiksi." Itse olen kokenut tuon vapauden, kuten monet muut uskovat. Olen ollut koko elämäni oikeastaan uskossa. Eräässä elämänvaiheessani olin kuitenkin hyvin peloissani ja ahdistunut. Pelkäsin, että olenko pelastettu vai en. Siihen mennessä en ollut oikeastan tehnyt mit'ään ratkaisua Jeesuksen puoleen vaikka uskoinkin häneen. Mutta eräänä iltana rukoilin Jeesusta elämääni. Sen rukouksen jälkeen yliluonnollinen Jeesuksen vapaus tuli sisimpääni. Vaikka olin nuori silloin, koin hyvin vahvasti miten ihmeellinen ja käsittämätön Jumalan rauha on.
        ---
        Jeesus on todellinen. Hän vastaa rukouksiin.

Miten? Seuraava tarina on hyvin erikoinen mutta kerron sen siksi että se on niin ihmeellinen että ei voi ainakaan sanoa sattumaksi.

Eräs kiinalaisnainen oli pienenä tyttönä kotikylässään vierailleiden lähetyssaarnaajien ansiosta oppinut tuntemaan Jeesuksen. Kun lähetyssaarnaajat lähtivät pois kylältä, tuli tyttö hyvin onnettomaksi. Hän ei kuitenkaan unohtanut Jeesusta. Lähetyssaarnaajat olivat opettaneet tytön rukoilemaan. Monen vuoden ajan tyttö rukoili joka päivä samanlaisen rukouksen. Hänen rukouksensa oli melko epätavallinen - rukouksessaan hän määritteli tarkasti, minkälaisen aviomiehen, kodin ja perheen hän halusi. Myöhemmin monen vuoden jälkeen hän sai vastauksen kaikkiin rukouksiinsa. Kaikki pyynnöt, mitä hän oli Jumalalle esittänyt, toteutuivat piiruntarkasti. Olen itse kuullut hänen tarinansa, ja se oli kyllä niin hämmästyttävä että en voi olla uskomatta Jumalaan, En nyt muista kaikkia pyyntöjä, joita hänellä oli, mutta esimerkiksi voin sanoa, että hän oli jopa määritellyt aviopuolison ammatin, iän, painon ja pituuden hyvin tarkasti. No, emmehän me yleensä tällä tavoin rukoile, mutta näköjään Jumala voi vastata omituisiinkin rukouksiin!

Tässä oli nyt sitten vaan murto-osa siitä mitä ois kerrottavana. Kaikki ei nyt tuu mieleen enkä jaksa enää kirjoittaa...Toivottavasti otatte todesta, koska ei minua yhtään huvittaisi täällä mitään valetarinoita kertoa. Ihan oikeesti!

www.netmission.fi - käykää!

.
        Tarkoitan siis nimimerkin "myö" kirjoitusta.

Myös minä olen kokenut täysin selittämättömän rukousvastauksen muutama vuosikymmen sitten. Kuvailin tarkasti erään rukousaiheen. Se oli 5-osainen ja sain siihen vastauksen yhtenä ja samana päivänä, jopa niin että sain enemmän kuin pyysin. Halleluyah !

Suurin rukousvastaukseni oli saada täyttyä Pyhällä Hengellä samoin kuin Yeshuan opetuslapset muinoin siten, että sain samassa yhteydessä vierailla kielillä puhumisen lahjan.
        Tämä on mainittu esim. jakeessa: Apt.2:1-12

"1. Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        5. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        7. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10. Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        12. Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"

Kyseessä on todellakin ymmärrettävä kieli, jonka sain Pyhällä Hengellä täyttymisen yhteydessä, sillä kaksi eri henkilöä on vahvistanut ymmärtävänsä kielen merkityksen vieraalla kielellä puhuessani, vaikken itse ole ymmärtänyt mitä Pyhä Henki kauttani puhui !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• pähkylä

Hei Sinä, ja onnittelut elämän löytymisestä :)

"Sillä joka minut löytää, löytää elämän"
      Snl.8:35

Ihmeellistä se on, kun saa tulla Jumalan luo
      Jeesuksen kautta. Siinä sen tosiaan huomaa,
      eron entiseen verrattuna, kun saa jättää
      synti- ja muut taakat Jeesukselle.

Niin kuin joku ottaisi työjuhdalta valjaat
      pois niskasta, antaisi syödä ja päästäisi
      vapaaksi laitumelle.

"Lempeästi, rakkauden köysin minä vedin sitä
      luokseni. Niin kuin mies syöttäessään juhtaansa
      nostaa ikeen sen niskasta, niin minä kumarruin
      heidän puoleensa ja syötin." Hoos. 11:4

"Voi niitä, jotka turhuuksien orjina
      raahaavat syntiä mukanaan, jotka kiskovat
      syyllisyyttä perässään kuin juhdat vankkureita."
      Jes. 5:18

Jeesus kehottaa: "Tulkaa minun luokseni,
      kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat.
      Minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni
      harteillenne ja katsokaa minua: minä olen
      sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän
      sielunne löytää levon." Matt. 11:28-29

Joo-o. Se on kumma olo, kun sielu löytää levon.
      Edelleen, näin toistakymmentä vuotta uskossa
      taivallettua, täytyy sanoa, että se on
      ihmeellinen ja kumma olo, kun saa levätä
      Jeesuksen ristintyössä, Hänen armossaan.

Joka Hänen luokseen tulee, sitä Hän ei aja pois.

>>Se on verrattavissa ehkä sellaiseen oloon,
      >>joka tulee saunassa käynnin jälkeen. On niin
      >>puhdas ja "täyteläinen" fiilis.

Kun Jeesus on sinut puhdistanut,
      olet todella puhdas, täysin tahraton.

Jeesus sanoi: "Te olette jo puhtaat, sillä
      se sana, jonka olen teille puhunut, on
      puhdistanut teidät." Joh. 15:3

>>Oisiko mitään nuorten keskustelupalstaa, vai
      >>löytyisikö täältä juttuseuraa?

Joo. Yks kiva on toi Sisärenkaan nettiraamattupiiri
      nuorille. Siihen kuuluu keskustelupalsta
      ja muuta mukavaa: http://www.tunti.com/sisarengas/

Ja chatissä voi jutella vaikka Lystinetin
      Raamattupiirissä:
      http://www.lysti.net/111
      - valitse kanavaksi ensin #raamis
      ja kirjoita joku nimimerkki ja klikkaa itsesi
      sisään. Se on tiistaisin ja keskiviikkoisin
      klo 21-22.

Se on chatti-raamattupiiri: luetaan yks luku
      Raamatusta ja jutellaan siitä. Keskiviikkoisin
      luetaan Johanneksen evankelimia ja tiistaisin
      Saarnaajan kirjaa.

Tervetulemas :)

• Minä

Kiitos kannustuksesta ja neuvoista! Kylläpä elämä hymyilee =)))

• helmiorvokki15

Nyt kaikki jotka eivät usko Jeesukseen ja ajattelevat ettei Jumalaa ole olemassa,niin haluan haastaa teidät.Tää ei oo vaikeeta. Sano tai pyydä Jeesukselta että "tuu mun elämään" niin voin taata että jumala vastaa sulle ajan kanssa ja Jeesus varmasti tulee sun elämään.Ja voin sanoo,sä tuut huomaamaan sen.Sun ei tarvi edes sanoo sitä ääneen vaan ihan mielessä ajattelu riittää.Jumala kyllä kuulee sen.Jumala haluu auttaa sua ja tulla sun elämään,koska hänellä on suunnitelma sua varten ja hän rakastaa sua enemmän kuin kukaan muu sua vois ikinä rakastaa.Pyydät vaan Jeesukselta.Voin sanoa että olen itse kuitenkin vasta 15-vuotias ja Jeesus asuu mun sydämmessä. Haluun että se ois osa sunkin elämää.Oon ollu uskossa niin kauan kun muistan,mut muistan kyllä kun pyysin Jeesusta mun elämään,kun olin muutenki kuullu niin paljon hänestä ja käyny seurakunnassa ja sellasta.Tiedän että jotkut ajattelee nyt että "voi vitsi tuo on sellasta hölyn pölyä",mut just siks halusinki haastaa sut.Haluun että ymmärrät että Jeesus on kuollut ristillä just sun puolesta ja on kiinnostunut sun elämästä.Ja hän haluu kuunnella jos sull on huolia ja murheita nii voit aina pyytää apua. Jumala on todellinen.Ja voin sanoa varmaksi,että jos tartut tähän haasteeseen,joka ei oikeesti oo edes nii vaikee,niin SUN elämä tulee muuttumaan jollakin tavalla.Jumala vastaa kaikkiin rukouksiin ajallaan. Oon uskossa ja mikään ei oo parempaa,ku se että voi kertoo Jeesukselle omista huolista ja iloista ja tietää että hän on mun kanssa aina ja rakastaa mua. Ja hän rakastaa myös sua.

• fdgfhfgsh

Olen viime aikoina kuunnellut Bryan Denlingeriä. Hän käyttää King Jamesin Raamattua, eli sitä aitoa, ja selittää ylösoton selkeämmin kuin monikaan. Tämä puhe Jeesuksesta ovena taivaaseen oli jotenkin erityisen upea. Suosittelen kuuntelemaan Bryania paljonkin, ja lukemaan KJV-Raamattua. Tämä Jumalan innoittama puhe löytyy täältä: https://www.youtube.com/watch?v=gEPw2G9buA8

Siunausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      540
      4645
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      3721
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      284
      2352
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      482
      2221
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      88
      1555
    6. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      116
      1524
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      157
      1413
    8. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      69
      1340
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      70
      1323
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      84
      1164
    Aihe