jääkaapissa?
Porkkanaraaste ja kaalisalaatti säilyy hyvin varmaankin siksi, koska niihin on hyvä sekoittaa hiukan etikkaa, mutta huomasin, ettei etikka kyllä lanttuun minun mielestäni sovi. Lantussa on aromia itsessäänkin hyvin.
Säilyykö sellaisenaan raastettuna?
Säilyykö lantturaaste..
5
2062
Vastaukset
- Panhandle
En ole koskaan sekoittanut etikkaa porkkanaraasteeseen. En tosin säilyttelekään raasteita jääkaapissa, vaan raastan aterialle kerralla syötävän määrän.
Miksei lantturaastekin nyt jonkin aikaa säilyisi, mutta ehkä ei päiväkausia. Kokeile, maustahan sen huomaa, kuinka pitkä säilytys on suotavaa.- työtön
Minulla ei ainakaan ole varaa "vain" kokeilla kuinka pitkään kallis lanttu säilyy.
Minakin haluaisin varman tiedon ennen kuin riskeeraan. - iltanaurut
työtön kirjoitti:
Minulla ei ainakaan ole varaa "vain" kokeilla kuinka pitkään kallis lanttu säilyy.
Minakin haluaisin varman tiedon ennen kuin riskeeraan.ja netistäkös sen luulet saavas ? kallis lanttu.. riskeeraat sen... hah haaaa
- Panhandle
työtön kirjoitti:
Minakin haluaisin varman tiedon ennen kuin riskeeraan.Lanttuko kallista?
Jos haluat pelata varman päälle, raastat lanttua sen verran kuin sitä kerralla syödään. Miksi sitä pitäisi säilytellä ylipäätään?
- leikkaakolanttu
Kaikki raastettu pilaantuu melko nopeastikin, sillä kasviksen solurakenne on raastamalla rikottu ja sen seassa on runsaasti ilmaa eli se hapettuu herkästi. Säilyvyyttä voi parantaa sekoittamalla raasteen sekaan jotain hapokasta kuten etikkaa (olitkin jo käyttänyt ja huonoksi todennut) tai limen/sitruunan/appelsiinin mehua. Siltikin antaisin säilyvyydeksi noin vuorokauden jääkaapissa ilmatiiviissä astiassa. Sitruunanmehukin alkaa käymään melko nopeasti ja maku ei enää ole hyvä.
Lanttu sinänsä kokonaisena säilyy jääkaapissa hyvin (lievästi antiseptinen), joten leikkaa ja raastaa siitä vain sen verran mitä aterialla tarvitset.
Kallista lanttu ei ole kuten eivät yleensä muutkaan juurekset tai esim. valkokaali. Kukaan ei mene konkkaan perunoita tai juureksia syömällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847