Säilyykö lantturaaste..

uusavuton 0

jääkaapissa?
Porkkanaraaste ja kaalisalaatti säilyy hyvin varmaankin siksi, koska niihin on hyvä sekoittaa hiukan etikkaa, mutta huomasin, ettei etikka kyllä lanttuun minun mielestäni sovi. Lantussa on aromia itsessäänkin hyvin.
Säilyykö sellaisenaan raastettuna?

5

2062

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Panhandle

En ole koskaan sekoittanut etikkaa porkkanaraasteeseen. En tosin säilyttelekään raasteita jääkaapissa, vaan raastan aterialle kerralla syötävän määrän.

Miksei lantturaastekin nyt jonkin aikaa säilyisi, mutta ehkä ei päiväkausia. Kokeile, maustahan sen huomaa, kuinka pitkä säilytys on suotavaa.

• työtön

Minulla ei ainakaan ole varaa "vain" kokeilla kuinka pitkään kallis lanttu säilyy.
        Minakin haluaisin varman tiedon ennen kuin riskeeraan.

• iltanaurut
        työtön kirjoitti:

Minulla ei ainakaan ole varaa "vain" kokeilla kuinka pitkään kallis lanttu säilyy.

ja netistäkös sen luulet saavas ? kallis lanttu.. riskeeraat sen... hah haaaa

• Panhandle
        työtön kirjoitti:

Lanttuko kallista?

Jos haluat pelata varman päälle, raastat lanttua sen verran kuin sitä kerralla syödään. Miksi sitä pitäisi säilytellä ylipäätään?

• leikkaakolanttu

Kaikki raastettu pilaantuu melko nopeastikin, sillä kasviksen solurakenne on raastamalla rikottu ja sen seassa on runsaasti ilmaa eli se hapettuu herkästi. Säilyvyyttä voi parantaa sekoittamalla raasteen sekaan jotain hapokasta kuten etikkaa (olitkin jo käyttänyt ja huonoksi todennut) tai limen/sitruunan/appelsiinin mehua. Siltikin antaisin säilyvyydeksi noin vuorokauden jääkaapissa ilmatiiviissä astiassa. Sitruunanmehukin alkaa käymään melko nopeasti ja maku ei enää ole hyvä.

Lanttu sinänsä kokonaisena säilyy jääkaapissa hyvin (lievästi antiseptinen), joten leikkaa ja raastaa siitä vain sen verran mitä aterialla tarvitset.

Kallista lanttu ei ole kuten eivät yleensä muutkaan juurekset tai esim. valkokaali. Kukaan ei mene konkkaan perunoita tai juureksia syömällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe