Söin kahvilassa sellaisen pikkuruisen neliönmuotoisen makean leivonnaisen, joka oli väriltään tummanruskea ja koostumukseltaan kiinteä ja hyvin tahmainen. Siinä ei ollut mitään kerroksia eikä kuorrutusta, vaan koostui yhdestä kappaleesta. Ostaessani luulin sitä jonkinlaiseksi suklaapalaksi, mutta se olikin jotain muuta.
Mikähän tuo herkku mahtoi olla? Arvauksia.
Mikä leivos?
tunteeko kukaan
3
295
Vastaukset
- Perunaa
Oiskohan Perunaleivos. Tykkäsitkö? Itselleni se on jotenkin liian tuhti.
- Monenlaisia reseptej
Perunalaivoksia on monenlaisia, toiset ovat kuin täytekakkuja. Maista Fazerin perunaleivosta, se on kokonaan tasaista massaa. Minun lempparini. Ei vaan saa tältä paikkakunnalta. Pitäisiköhän tilata junalippu ;-)
Sellainen tehdään kakun ja keksien muruista ja perinteisesti kostutetaan ja maustetaan rommilla. Millä sitten nykyleipomot, en tiedä.
Kyllä sellaisia reseptejäkin löytyy. - suklaa suu
Mutakakkua ehkä? Siinä ei ole kuoorutusta, perunalaivoksessahan on päällä kuorrutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613195Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741254- 661183
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180988Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47886- 60856
- 47819
- 46745
- 40731
- 39698