Miltä tuntuu olla yksin näin joulun aikaan ja muutenkin. Naapurissa pannaan ja pidetään hauskaa ja itse on ihan yksinään ilman mitään rakkautta ja huolenpitoa. Kyllä sitä kovaakin karjua alkaa masentaa kun joutuu kuuntelee muiden hauskan pitoa. Yksinäisyydessä ei ole mitään hauskaa vaikka muuten olis positiivinen mieli.
Jutellaan
13
249
Vastaukset
- Kiskisu
Yksinäisillä lapsilla on usein mielikuvitusystävä. Ja onhan ikisinkullakin mielikuvitusvaimo, viiskytlukulainen Aune, Eila tai Kyllikki, jolla on öisin aina papiljotit päässä, jotta hän voi aamulla lähettää miehensä matkaa suloisessa 50-luvun kampauksessaan (lienee selvää, että sitä naista ei voi kauheasti öisin möyhentää, papiljottien takia).
Jos olisin yksinäinen mies, niin leikkisin joulunpyhät. Menisin ensitöikseni ostamaan kultaliikkeestä sormuksen vasempaan nimettömään että olisin ihmisten silmissä jonkun aviomies. Sitten menisin kauppaan ostamaan meille kahdelle ruokaa (leikitään, että vaimosi on hyvin siro ja pieniruokainen, niin ei mene kauheasti tavaraa hukkaan), joulukukan ja lahjat. Kaupassa varmasti moni huomaisikin, että olen varattu mies.
Yritin tässä piristää sinua omalla rujolla tavallani :)- 15+1
Niin kyllähän täälläkin on suurin osa varmaan MT-ongelmaisia, ei varmaan paljon vaatisi itsehypnoosia piilevään skitsofreniaan, että loisi itselleen mielikuvitusvaimon?
- PohPuhPih
15+1 kirjoitti:
Niin kyllähän täälläkin on suurin osa varmaan MT-ongelmaisia, ei varmaan paljon vaatisi itsehypnoosia piilevään skitsofreniaan, että loisi itselleen mielikuvitusvaimon?
Minä en tuohon usko. Enkä minä.
- atm. espoo
Joulu pitäis olla antamisen juhlaa mutta kukaan nainen ei minulle anna. Naiset ovat sydämmettömiä ja ilkeitä. Naiset vaan ajattelee itseään eikä muita koskaan.
- Antakaa joulupillua
Näin on. Nyt horot vähän joulumieltä ja haarat auki!
- grinch
Kyllä yksinäinen mies voi ostaa pipareita ja suklaata jouluna.
Ihanko varmasti? Ettet vain yritä meitä huijata…
Yksinäinen nainen sen sijaan ei voi mennä ostamaan pipareita ja suklaata, kun kaikki siitä heti ajattelevat jotain negatiivista, kuten että ”on toi kyllä ihan tarpeeksi läski jo muutenkin”.
- kyselijä.
Kävin äsken kaupassa. Siellä näin monia pariskuntia jouluostoksilla iloisina ja tyytyväisinä tietäen että ei tarvitse jouluna tai muina aikoina olla yksin. Myyjäkin hymyili kuin naantalin aurinko kun tietää et kotona odottaa kun joku läheinen.
- sinkku.
Yksin tässä ollaan ensin viikonloppu ja sitten joulu. Aika ankeeta on mutta meen kai huomenna ainakin baariin ja jouluna en tieä mitä teen.
- -M-
Yksinäisyyteen liittyy monia tunteita. Itsesääliä, ylemmyydentunnetta, kaipuuta, helpotusta ja varmaan monia muitakin. Tuntuu että olen kelpo kansalainen kun selviän yksin velvoitteistani, ihan hyvin vieläpä. Tuntuu että olen yksin koska olen surkea ihminen. Tuntuu että olen surkea ihminen koska olen yksin. Lähes samalla hetkellä voi tuntua siltä että olen yksin koska olen niin hyvä ja herkkä ihminen. Yksinäisen on vaikea asettua muiden tasolle - sitä lipsahtaa helposti ylä-tai alapuolelle koska vertailukohdat ovat niin kaukana.
Luulen että yksinäisyys tuo lopulta ihmisen esiin sellaisena kuin hän on. Sovinnaisuus katoaa hiljalleen tarpeettomana, jäljelle jää vain ihminen itse. Tämä saattaa olla viehättävää tai karua, riippuen ihmisestä. - Sinkkuäiti
Tuttu tunne, vaikka lapset ovat välillä jouluna seurana.
- Miten pannaan?
Sielläkö pannaan? Kuuluko ähkinää? Lätiseekö pilluliha? Kiljuuko ämmä? Möliseekö nussija? Poksahtaako suorastaan immenkalvo?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596865Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414825- 752647
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat412009- 181788
- 301587
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81512Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151349- 241244
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137