Jos uskonto yht, äkkiä todettaisiin ja varmistettaisiin harhaluuloksi,
loppuisiko silloin tarve sotia ?
Näin suunnilleen joku Aamulehden yleisönosastossa pähkäili.
Ateillhan ei ole syytä sotia.
Jos uskonto olisi harhaa
13
122
Vastaukset
Ei loppuisi. Uskoviin eivät pure minkäänlaiset todisteet.
Eikä loppuisi siksikään että ihmiset ovat saaneet evoluution perintönä vahvan taipumuksen reviirin valtaamiseen ja sen puolustamiseen.
- 234rtg
Ihmisillä on aina ollut ja tulee kai aina olemaan syitä sotia, oli uskontoja tai ei.
Ei loppuisi, vaikka saattaisi vähentää uskonnollisia jännitteitä.
Uskonto on mainio tapa saada idiootit ottamaan luoti päähän Allahin tai Jeesuksen nimeen etc, mutta jos tuota kusetusta ei olisi käytettävissä, niin pelkäänpä, että nuo samat typerykset talutettaisiin polkemaan miinoja jollain toisella tavalla...mutta harvemmin.
- wind --
Ihmisillä on valitettavasti tarve sotia vielä joissakin osissa maapalloa....
ei hyvää päivää.... ja kaikki tämä on mahdollista vaikka eri uskontokulttuureissa
rakastetaan Jumalaa ja ollaan hyväntekijöitä. Tulevaisuudessa kaikki sodat toivottavasti loppuvat. Geenipankki saa tehdä tehtävänsä. Ateistit ovat ihan samanlaisia ihmisiä ja samanlaisilla tunteilla varustettua.... siksi spirithenki ei kosketa ainoastaan meitä tunnustuksellempia - Nirri boys
Uskonnolliset erimielisyydet ja kiistat eri uskontojen välillä ovat vain yksi syy sotimiseen. Mutta kun ihmiskunnan ja uskontojen historiaa tutkii, niin huomaa kyllä että se on ollut todella useasti kaikkein painavin syy.
Erilaisia ristiretkiä tehtiin aikoinaan toistakymmentä, eivätkä ne totta vieköön olleet mitään rauhanmarsseja. Miekat viuhuivat ja irtopäät lentelivät. Jerusalemin temppeliin saapuneiden ristiretkeläisten kerrottiin "kahlanneen veressä ja ruumiinjäsenissä", minkä jälkeen he pitivät messun ja ylistivät Herraa tästä uudesta kristinuskon voitosta.
Kerettiläisten vainoissa, kuten hugonottisodissa, kuoli kymmiä tuhansia ihmisiä ympäri keski-Eurooppaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pärttylinyön_verilöyly
30-vuotinen sota, joka nimensä mukaisesti riehui ympäri Eurooppaa 30 vuotta raunioittaen suuren osan ajan suurimmista kaupungeista ja tuhoten ehkä neljäsosan silloisesta väestöstä, alkoi puhtaasti uskonsotana katolisten ja protestanttien välillä.
Eivätkä nuo uskonsodat ole nykyäänkään mihinkään kadonneet, ne ovat vain vähän eri muotoisia - Israel ja ympärysvaltiot, tai USA ja muslimivaltiot. Muslimit ja kaikki muut ei-muslimit. Sama meno jatkuu eri puolilla maailmaa - uskonto, väärä uskonto, uskonnon puute tai oikean uskonnon väärä tulkinta riittävät yhä edelleen syyksi tappaa ja sotia kaikkialla maailmassa. - ateismi ja juche
Jos ateisti ja suurenmoinen johtaja Kim Jong-un saisi koko maailmaan sisäistämään juche-aatteen , sodat loppuisivat kuin seinään.
- Juche ja uskonto
Mistä tiedät että Kim Jong-un on ateisti? Näytätkö sen luotettavan lähteen jossa todetaan hänen olevan ateisti?
Politiikan tutkija Han S. Park teoksessaan Juche: The Politics of Unconventional Wisdom (2002) ja teologi Thomas J. Belke teoksessaam Juche: A Christian Study of North Korea's State Religion (1999) ovat todenneet, että Juche-aate on "itse asiassa uskonnollinen liike"." - Nirri Boys
Oletko nyt ihan varma että kaikki ristiretkiläiset olivat ateisteja? Historian lähteiden mukaan he olivat palavasieluisia uskovia kristittyjä, jotka lähtivät pyhään taistoon vääräuskoisia muslimeja vastaan. Ja kahlattuaan veressä, sisälmyksissä ja irtopäissä pitivät temppelissä hartaustilaisuuden, jossa ylistivät Herraa Jumalaa ja Jeesusta, joita kiittivät voitostaan ja joille omistivat voittonsa (ja kaikki ne irtojäsenet ja irtopäät).
Telkussa on juuri pyörinyt sarja noista ristiretkistä. Sarjan nimi ei - kumma kyllä - ollut Jeesus rakastaa teitä kaikkia, vaan Ristiretkien verinen historia. Jeesus käskikin tappaa kaikki muslimit, myös naiset ja lapset. Kuten uljaat kristityt ristiretkiläiset sitten tekivätkin. Miten kaunista.
Ja edelleenkin kristityt ihmettelevät, miksi muslimit eivät pidä heistä. No, veristen kansanmurhien tekijöistä ei yleensä pidetä. Ja kristityt ovat varmaan ainoa ihmisryhmä maailmassa joille tämä tulee yllätyksenä. "Mutta kun meillä oli Jumalan lupa ja suoranainen käsky tappaa kaikki kirotut vääräuskoiset..."
Niinpä niin, varmasti oli. Ja juuri sen vuoksi teitä inhotaan kaikkialla.
http://historianet.fi/arkielama/uskonnon-historia/ristiretket-pyha-sota - samiA.
Nirri Boys kirjoitti:
Oletko nyt ihan varma että kaikki ristiretkiläiset olivat ateisteja? Historian lähteiden mukaan he olivat palavasieluisia uskovia kristittyjä, jotka lähtivät pyhään taistoon vääräuskoisia muslimeja vastaan. Ja kahlattuaan veressä, sisälmyksissä ja irtopäissä pitivät temppelissä hartaustilaisuuden, jossa ylistivät Herraa Jumalaa ja Jeesusta, joita kiittivät voitostaan ja joille omistivat voittonsa (ja kaikki ne irtojäsenet ja irtopäät).
Telkussa on juuri pyörinyt sarja noista ristiretkistä. Sarjan nimi ei - kumma kyllä - ollut Jeesus rakastaa teitä kaikkia, vaan Ristiretkien verinen historia. Jeesus käskikin tappaa kaikki muslimit, myös naiset ja lapset. Kuten uljaat kristityt ristiretkiläiset sitten tekivätkin. Miten kaunista.
Ja edelleenkin kristityt ihmettelevät, miksi muslimit eivät pidä heistä. No, veristen kansanmurhien tekijöistä ei yleensä pidetä. Ja kristityt ovat varmaan ainoa ihmisryhmä maailmassa joille tämä tulee yllätyksenä. "Mutta kun meillä oli Jumalan lupa ja suoranainen käsky tappaa kaikki kirotut vääräuskoiset..."
Niinpä niin, varmasti oli. Ja juuri sen vuoksi teitä inhotaan kaikkialla.
http://historianet.fi/arkielama/uskonnon-historia/ristiretket-pyha-sotaMutta ne eivät olletkaan tosi kristittyjä.
Jeesus on rauhan asialla. - joskatsottarkkaan
Pohjois-korean järjestelmä kopioituu uskonnoista, mutta tässä tapauksessa Jumala paikalla on herra johtaja itse. Eli kristityillä ja p-korealla on sama pohja ja toiminta mallit, vaikka järjestelmien luojat ovatkin omanneet erilaisen mielikuvituksen satujen kerronnan osalta.
- kapina ei lopu
Sitten kun viimeinen perheriita ja avioero on kuulutettu, niin voidaan sanoa että ihminen on jalostunut ja ei enää nouse toistansa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540