Joo, siis, ajoin tuota vasenta kaistaa kun oikeanpuoleinen oli täynnä autoja ja niiden nopeus oli ehkä 80-90kmh, tai siinä kieppeissä, mutta oma nopeus oli siinä 100-110kmh , ja takana oli autoja "jotka vaativat tietä,jopa pitkiä räpyttämällä" , mutta tarviiko mun mennä sinne hitaitten sekaan oikealle antaakseni tietä takaa tuleville, vai voinko ohittaa koko jonon, ehkä jopa 10-20 autoa. ?
Ajoin Lahdentien vasenta
24
254
Vastaukset
- ---
Itse annan tilaa ja lähden vilkuttelijoiden perään vilkuttamaan omia pitkiä.. saa omaa lääkettään
Kyllä sinun pitää mennä oikealle heti kun olet ohittanut.
Jos olisin minä ollut silloin liikentessä olisin ohittanut sinut oikealta ja tullut eteesi ja hiljennätänyt vauhtia että sinun olisi ollut pakko siirtyä oikealle
- I.Go.R
Ei ole pakko vaihtaa kaistaa, mutta onko se järkevää roikkua vasemmalla kaistalla, kun seuraava rekka vasta kaukana horisontissa. Oletko koskaan miettinyt, että joillakin voi olla myös hyvä syy ajaa tavallista nopeammin esim. sydänkohtauksen saanutta vieminen sairaalaa, kun ambulanssin tulo kestää.
- keskimparempikuski
Onkohan niitä sydärin saaneita ihan niin paljon, kyllä niillä lansseillakin joitakin ehditään varmaan kyyditä.
Autoilijoilla on yleensä jokin selitys ajonopeuteensa, harvoin se on kuitenkaan mikään hyvä syy, eikä ainakaan se oikea syy. - kiire/hätä
keskimparempikuski kirjoitti:
Onkohan niitä sydärin saaneita ihan niin paljon, kyllä niillä lansseillakin joitakin ehditään varmaan kyyditä.
Autoilijoilla on yleensä jokin selitys ajonopeuteensa, harvoin se on kuitenkaan mikään hyvä syy, eikä ainakaan se oikea syy.Ihmisillä on monenlaista kiirettä/hätää, joku nysvääjä viivästyttää sovittua tapaamista, esim työhaastattelu, sitten tämä luonnollinen hätä ennenkö on myöhäistä.
- aikuisen vastuu
kiire/hätä kirjoitti:
Ihmisillä on monenlaista kiirettä/hätää, joku nysvääjä viivästyttää sovittua tapaamista, esim työhaastattelu, sitten tämä luonnollinen hätä ennenkö on myöhäistä.
=>> esim työhaastattelu
Jos se on tärkeä haastattelu kannattaa panostaa siihen että on etuajassa. Nopeammalla ajolla 120 vs. 100 km/h säästää vain 6 sekuntia per kilometri, eli 1 minuutti / 10 km.
Jos kuvitellaan sellainen teoreettinen tilanne että Poliisi pysäyttää "kiireisen" kaahauksen vuoksi on myöhästyminen taattu. Jos hätä on todellinen on siitä jo ilmoittettu sairaalaan tai numeroon 112.
Oikealle siirtyminen ei ole pakollista jos siellä on muita. Ja kun miettii syitä miksi pitäisi erikseen väistää rikkeeseen tai rikokseen syyllistyvää on ainoa mieleen tuleva hyvä syy se että rikolliset ovat yleensä vaarallista porukkaa.
Jos edessä ajava lakeja noudattava ihminen -joka ei aiheuta ajamisellaan vaaraa sivullisille- ärsyttää voi soittaa Poliisille ja kysyä neuvoa miten toimia. Luultavasti vastaus on "noudata itse nopeusrajoitusta ja jätä turvaväli". - kiire/hätä
aikuisen vastuu kirjoitti:
=>> esim työhaastattelu
Jos se on tärkeä haastattelu kannattaa panostaa siihen että on etuajassa. Nopeammalla ajolla 120 vs. 100 km/h säästää vain 6 sekuntia per kilometri, eli 1 minuutti / 10 km.
Jos kuvitellaan sellainen teoreettinen tilanne että Poliisi pysäyttää "kiireisen" kaahauksen vuoksi on myöhästyminen taattu. Jos hätä on todellinen on siitä jo ilmoittettu sairaalaan tai numeroon 112.
Oikealle siirtyminen ei ole pakollista jos siellä on muita. Ja kun miettii syitä miksi pitäisi erikseen väistää rikkeeseen tai rikokseen syyllistyvää on ainoa mieleen tuleva hyvä syy se että rikolliset ovat yleensä vaarallista porukkaa.
Jos edessä ajava lakeja noudattava ihminen -joka ei aiheuta ajamisellaan vaaraa sivullisille- ärsyttää voi soittaa Poliisille ja kysyä neuvoa miten toimia. Luultavasti vastaus on "noudata itse nopeusrajoitusta ja jätä turvaväli".Siis soitanko minä 112 jos on paskahätä, hä.
- helppo vastaus
kiire/hätä kirjoitti:
Siis soitanko minä 112 jos on paskahätä, hä.
Penis.
- Nimi Eris
=>> esim työhaastattelu
Jos edessä ajava lakeja noudattava ihminen -joka ei aiheuta ajamisellaan vaaraa sivullisille- ärsyttää voi soittaa Poliisille ja kysyä neuvoa miten toimia. Luultavasti vastaus on "noudata itse nopeusrajoitusta ja jätä turvaväli".Poliisi ei muuten ole erisnimi joten sitä ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella paitsi jos se on lauseen ensimmäinen sana.
- Nimi Eris
=>> esim työhaastattelu
Jos edessä ajava lakeja noudattava ihminen -joka ei aiheuta ajamisellaan vaaraa sivullisille- ärsyttää voi soittaa Poliisille ja kysyä neuvoa miten toimia. Luultavasti vastaus on "noudata itse nopeusrajoitusta ja jätä turvaväli".Poliisi ei muuten ole erisnimi joten sitä ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella paitsi jos se on lauseen ensimmäinen sana.
- laitavaipat
kiire/hätä kirjoitti:
Siis soitanko minä 112 jos on paskahätä, hä.
Ei niillä kiireisillä kyllä kovinkaan monella ole sitä pökälehätääkään, korkeintaan ureaa päässä.
- kysynvastaan
kiire/hätä kirjoitti:
Ihmisillä on monenlaista kiirettä/hätää, joku nysvääjä viivästyttää sovittua tapaamista, esim työhaastattelu, sitten tämä luonnollinen hätä ennenkö on myöhäistä.
Kuka se siellä jonossa tietää kellä se on suurin hätä! Jokaisen mielestä tietty ittellä.
- 330d ja hajis
kysynvastaan kirjoitti:
Kuka se siellä jonossa tietää kellä se on suurin hätä! Jokaisen mielestä tietty ittellä.
Mene poika edestä pois kun minä tulen takaa kovenpaa koska osaan ajaa paremmin ja auto on parenpi joten turhaan tukit tien vaan se on kaikien etu jos teet tilaa!
- pörisenkovempaa
330d ja hajis kirjoitti:
Mene poika edestä pois kun minä tulen takaa kovenpaa koska osaan ajaa paremmin ja auto on parenpi joten turhaan tukit tien vaan se on kaikien etu jos teet tilaa!
Ole onnellinen, jos paremmasta autostasi tulee sinulle hyvä mieli. Minulle tulee hyvä mieli siitä että itse olen parempi kuin kenenkään auto.
- Redneck Baboons
helppo vastaus kirjoitti:
Penis.
Sinänsä ihan asiallinen viesti, mutta ei liity aiheeseen mitenkään!!!!!
- enpä arvannut
Redneck Baboons kirjoitti:
Sinänsä ihan asiallinen viesti, mutta ei liity aiheeseen mitenkään!!!!!
Kappas. KorvaTuppelo = Redneck Baboons.
- Kolopappanen
Ei todellakaan tarvitse väistää minnekään, varsinkin kun se rajoitus taisi olla 100 km/h, eikö niin. Nimimerkki "---" antoi osuvan ohjeen. Yleensä en pidä "kostamisesta" mutta aloittajan mainitsemassa tilanteessa se olisi aivan paikallaan. Jotkut vtun paviaanit eivät vain tajua mitään. Tänään viimeksi tuli juuri sellaisia nähtyä. Se gps-seuranta laittaisi tollaiset lopulta kuriin, jee.
- aivot ajattelua vart
Ihmisiä vituttaa os joku on puskurissa kiinni, mutta tilaakaan ei haluta periaatteesata tehdä, melkoista logiikkaa ja suurta tyhmyyttä ja sitten vielä itketään pastoilla kun joku vilkuttaa oikein valojakin. Missään sivistysmaassa ei tällaista tapahdu, vaan latua annetaan viipymättä ja jos takana tuleva joutuu vilauttamaan valoja, niin tupeksija pyytää anteeksi huolimattomuuuttaan. Näi ei syntyisi näitä jonoja ja liikenne soljuisi turvallisesti ja joutuisasti ja kaikilla olisi rento meininki. No suomalaisen pitää näyttää kuka on teiden kuningas ja hillitön halu toimia kansanmiliisinä vanhan itä-naapurin malliin. Poliisi on valvontaa ja rankaisemista varten yhteiskunnan varoilla ylläpidetty instanssi ja täällä ei pääse Ladan jonotuslistalla eteenpäin vaikka kuinka tukkisi liikennettä.
- Kolopappanen
No jo oli prseestä koko kommentti. Kokeekohan aloittaja nyt olevansa joku vtun "kansanmiliisi" kun ei anna tilaa ilmiselvälle kooholle? Oletko kenties itse juuri sellainen tyyppi?
Itse olen muutaman kerran vastaavassa tilanteessa tietä antanut koska varsinaista estettä ei ole ollut. Mutta lähtökohtaisesti tuollainen turha merkinanto on jopa sakon arvoinen, jollei kyseessä ole hälytysajoneuvo. Kyseessä on nimittäin vaaran aiheuttaminen muulle liikenteelle.
- Puttinin pojat apuun
Ah, suomalaiset sitten rakastaa kyttäämistä ja vaativat siihen jopa laitteita ja jatkuvaa valvontaa. Sairasta sakkia, sanon minä.
Jokaiselle poliisi takapenkille ja sängyn alle ja Suomi pelastuu.
Tulee mieleen KGB.- ja mistä tollo?
Jos tollo sossspoika ei saa osamaksuritsallaan kaahata ylinopeutta, sinä, tollo vetelet perseest!
Vain sossupojilla varaa ylinopeuksiin! - LOL!!!
ja mistä tollo? kirjoitti:
Jos tollo sossspoika ei saa osamaksuritsallaan kaahata ylinopeutta, sinä, tollo vetelet perseest!
Vain sossupojilla varaa ylinopeuksiin!Tuosta ei saa mitään selvää ja siksi se naurattaakin kunnolla :D
- 55"
Moottoritiellä ajetaan oikeata kaistaa pääsääntöisesti, vasemmalla kaistalla käydään ohittamassa ja palataan taas oikealle kaistalle. Eikä teidän tai minun tarvitse tietää miksi joku ajaa kovempaa kuin joku muu, riittää kun pysyy poissa siltä oikealta kaistalta.
- 55"
Siis vasemmalta kaistalta tietysti....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544209
- 623686
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1993015- 1072854
- 442653
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212560- 232528
- 402421
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192136- 282021