Fysiikan lakien mukaan energia säilyy, joten ennen alkuräjähdystä oli ainakin energiaa. Energiaa ei voi olla jos ei ole massaisia kappaleita, koska energia=m*v muutos/t*s. Jos m=0 energia=0. Mistä massaiset kappaleet ja energia ovat tulleet?
Alkuräjähdys ei ollut alku
9
189
Vastaukset
1. Alkuräjähdysteoria ei ole missään tekemisissä evoluution kanssa.
2. Rehellisin vastaus kysymykseen on: emme ainakaan toistaiseksi tiedä.- nyhjätty tyhjästä
Ja mittausten mukaan universumin nettoenergia = 0.
Planck satelliitin mittaustulosten mukaan universumi on nyhjätty tyhjästä.
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CDQQFjAB&url=http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013032116811280_ul.shtml&ei=4M6_UqO3GMbByQPixYGQAQ&usg=AFQjCNEExESVmygojISnt0YpoR3kNHh7GQ&bvm=bv.58187178,d.bGQ
"Tuovisen mukaan Planck-hankkeessa on todistettu vääräksi myös vanha sanonta.
- Maailmankaikkeuden kokonaisenergia on nolla ja energia on lähtenyt nollasta. Tyhjästä on erittäin hyvä nyhjästä. "- Ihmettelijä
Onko olemassa vai negatiivista energiaa? Mitä se on? Miten sitä on mitattu?
- kghfgfdfyzsee
Ihmettelijä kirjoitti:
Onko olemassa vai negatiivista energiaa? Mitä se on? Miten sitä on mitattu?
Kun aine kasaantuu gravitaation vaikutuksesta, sen potentiaalienergia laskee. Aineen hajoittaminen takaisin homogeeniseksi pölypilveksi vaatisi paljon energiaa. Itse asiassa materiaköntit edustavat negatiivista energiaa maailmankaikkeudessa.
- Ihmettelijä
kghfgfdfyzsee kirjoitti:
Kun aine kasaantuu gravitaation vaikutuksesta, sen potentiaalienergia laskee. Aineen hajoittaminen takaisin homogeeniseksi pölypilveksi vaatisi paljon energiaa. Itse asiassa materiaköntit edustavat negatiivista energiaa maailmankaikkeudessa.
Eikö se potentiaalienergia muutu liike-energiaksi? Miten materia on negatiivista energiaa?
- ygfyidut
Ihmettelijä kirjoitti:
Eikö se potentiaalienergia muutu liike-energiaksi? Miten materia on negatiivista energiaa?
Potentiaalienergia muuttuu ensin liike-energiaksi, mutta kun möntti, kuten tähti tai planeetta kasautuu, vaaditaan sen kasauman purkamiseksi oikeastaan enemmin energiaa kuin sen kasaamiseen meni liike-energiaa. Törmäilyssä kun osa energiasta säteilee lämpönä avaruuteen.
Kosmololia sanoo, että avaruus on nollasummapeli. Kaikki energiat kumoavat toisensa.
- Kalle Tarvinen
Kaikki luonnolait syntyivät ajan, materian ja energian kanssa alkuräjähdyksessä. Fysiikan lakeja ei voi käyttää perusteluna sellaiseen, jossa ne eivät ole voimassa.
Aika syntyi myös alkuräjähdyksessä. Maailmankaikkeus alkoi kaikkineen tuona hetkenä. Kysyt mistä. Ei ole mitään keinoa tutkia sellaista, jota ei ole olemassa maailmankaikeudessamme. Tiede voi tutkia vain sellaista joka on joko ollut olemassa tai on olemassa. Kaikki muu on tieteen ja havaintojemme ulkopuolella. - ainstain jr
Musta-aukko on portti toiseen maailmankaikkeuteen. On useita rinnakkaismaailmankaikkeuksia, ja niitä on yhtä monta kuin on mustia-aukkoja. Musta-aukko imee kaiken ympärillään ja siitä syntyy Big Bang.
- ljgciyirt6d8
Taas tulee uuninpankkofysiikkaa. Kukaan fysiikan tutkija ei ole esittänyt moista; ei ainakaan tuollaisessa muodossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540