Jatkuva kuolemanpelko.

kuolemanpelko

Minulla on nyt viikon putkeen ollut kuolemanpelkoa mikä ei ole hellitänyt missään vaiheessa. Koko ajan vain ajattelen että mä kuolen joskus mun äiti ja isä kuolee veli, kissat kaikki kuolee. !!! En ole koko viikkona ollut kun pari kertaa ulkona ja syönytkin aika vähän varmaan laihtunut 5kg. itkenyt joka päivä. On vaan niin hirveä pelko se alkaa heti kun herään aamulla sängyssä ja kestää siihen asti että nukahdan. Ennen tätä minulle on tullut kuolema paniikkikohtauksia kerran kuukaudessa suunilleen. Koko ajan mielessä vain tuo kuolema. Olen ruvennut miettimään että mitä järkeä on elääkkään kun kerran kumminki kuolee. En ole enään oma itseni, en vain pysty ajattelemaan muuta. En uskalla elää. pää on ihan sekaisin koko ajan vaan makaan tai istun sängyllä ja ajattelen kuolemaa. Tai sitten googletan nettiin kuolemanpelko ja luen.

En ymmärrä enään mistään mitään. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tarvitse pelätä

      Tälläkin palstalla on asiaa ja pelkoa käsitelty moneen otteeseen. Lienetkö jo sinäkin aikaisemmin kirjoitellut.
      Kyllähän kuolema on meille kaikille vakava juttu ja on tosiasia, jota ei kukaan voi kiertää. Minäkin pelkäsin sitä nuorena noin 15.-vuotiaana ja ainostaan uskoontulo vei pois pelkoni. Joskus jopa ajattelen jännityksellä hetkeä jolloin saan jälleen tavata esivanhempani sukupoliva taaksepäin.
      OIkeastaan me vain fyyisiesti kuolemme, mutta taivaassa on myös uusi kirkastettu ruumis ja tunnsitamme siellä toisemme. Kuolema on vain portti elämään'
      Kun ikää on tullut, niin olen tapillut monia kuolevia Jumalaan uskovia viimeisillä elinviikoilla ja päivinä ja ainakin he ovat olleet hyvin levollisia ja ei ole ollut pelkoa.

      Oireista päätellen sinun kuolemanpelon taustalla voi olla muitakin syitä ja pelkoja: esim. pelko, että menetät rakkaasi ja jäät yksin tai sinut jätetttän.

      Kyllä tällä elämällä on tarkoitus ja tämäkin tähtää sitä tulevaa varten. Kun määrätyt päviät ja vuodet on e,letty ja tehtävä täällä suoritettu, niin voimme levollisesti lähteä täältä.
      Sinun varmaan kannattaa jutella läheisten ja ammattilaistenkin kanssa.

    • lempeä kuolema

      Minulta on kuollut monia perheenjäseniä, vanhemmat ja 2 aviomiestä 30 ja 40 vuotiaina . Jokaisen kuoleman yhteydessä kuolema on tullut minulle läheisemmäksi ja lempeämmäksi. Olen utelias kuoleman jälkeiseen elämään ja toivon siellä tapaavani rakkaani. En kuitenkaan itse edistä omaa kuolemaani vaan jätän sen asian luonnon hoitoon.

    • myötä eläjä

      Mitä sinä kuolemassa pelkäät, tapaa millä kuolet,käykö se kipeetä,tai mitä sen jälkeen...vai mitä aattelet.
      Sillon kun sie synnyit, niin et saanu itte päättää aikaa, ja niin on kuolemisessakin.
      Aattele että tuo taivainen isämme tietää sinun tiesi, ei hiuskaan sinun päästäsi katkea,ettei hän sitä tietäs.
      Siis , saat olla aivan turvallisella mielellä, kyllä hän tietää sinun päiväsi, ei sinun tarvitse pitää huoli siitä.
      Sinä elät ne päivät jotka ovat sinulle luotu, elä äläkä oota vain loppua.
      Sama asia kun luet kirjaa, luet sen alusta loppuun.
      Elä myös sitä äläkä oota vain loppusanoja.
      Hyvää uutta vuotta sinulle

      • Kuolemanpelko

        Kuolemassa pelkään sitä että mitä sen jälkeen on? Pelkään sitä myös kun vanhemmat ja kaikki läheiset kuolee, en haluu menettää niitä koska rakastan niitä niin paljon!! Tuntuu vaa niin pahalta. Koko joulu ja uusivuosi mennyt pilalle kun en ole voinu ajatella muuta! Kävin lääkärissä sain jotain masennuslääkkeitä ahdistukseen.. Tiiä sitte auttaako nekään. Rupee tässä kirjotellessaki itkettämään niin paljon. Olen 18v. Ja nyt elämä koettelee ja pahasti.


      • Blebird
        Kuolemanpelko kirjoitti:

        Kuolemassa pelkään sitä että mitä sen jälkeen on? Pelkään sitä myös kun vanhemmat ja kaikki läheiset kuolee, en haluu menettää niitä koska rakastan niitä niin paljon!! Tuntuu vaa niin pahalta. Koko joulu ja uusivuosi mennyt pilalle kun en ole voinu ajatella muuta! Kävin lääkärissä sain jotain masennuslääkkeitä ahdistukseen.. Tiiä sitte auttaako nekään. Rupee tässä kirjotellessaki itkettämään niin paljon. Olen 18v. Ja nyt elämä koettelee ja pahasti.

        Se on niin ihmeellistä. Sairastan etenevää kuolemaanjohtavaa sairautta. Tein uudenvuoden aatonattona sairaalaan taas jouduttuani ns. elvytyskiellon.
        En minä pelkää kuolemanjälkeistä elämää, sillä se on yhtä kuin ei mitään omassa tajunnassani. Suren sitä että minulta jää elämään poika, joka ei ole vielä omillaan oppinut tulemaan. Ei ole työtä eikä muutoinkaan mitään tuloja tai turvaa kun kuolen.
        Suren sitä, että hän suree.


    • Äipppäliini

      Voi sinua. Onko sun elämässä tulossa joku muutos tai jotain joka on laukaissut pelkosi? Ei ne läheisesi kuole etkä sinäkään vielä, joskus pelko on vain alitajuista stressiä tai pelkoa tai jännitystä jostain muusta. Pää pystyyn ja kohti valoisampia aatoksia. Kerro huolesi vanhemmillesi niin johan jo helpottaa. Ei huolia pidä pitää sisällään. Hyvää uuttaVuotta ja elä murehdi suotta! Voimia.

      • kuolemanpelko

        Vaikuttaakohan sekin tähän että minulla ei ole elämää. Olen opisklelija, minulla ei ole kavereita, olen aina vaan kotona. Olen ujo, pelkään sosiaalisia tilanteita. Pidän itseäni rumana. En pysty edes mennä uimaan. Häpeän naamaani, kehoani. Meidän perhe ei ole myöskään hirveen rikas, enemmänki köyhä. Olen 18v En juo, en polta, minulla ei ole tyttöystävää. Ihan syvältä.


      • ei tarvitse pelätä
        kuolemanpelko kirjoitti:

        Vaikuttaakohan sekin tähän että minulla ei ole elämää. Olen opisklelija, minulla ei ole kavereita, olen aina vaan kotona. Olen ujo, pelkään sosiaalisia tilanteita. Pidän itseäni rumana. En pysty edes mennä uimaan. Häpeän naamaani, kehoani. Meidän perhe ei ole myöskään hirveen rikas, enemmänki köyhä. Olen 18v En juo, en polta, minulla ei ole tyttöystävää. Ihan syvältä.

        Kyllä kuoleman pelossa voi olla elämänkin pelkoa, kokee että ei tässä mitään ole ja kaikki loppuu kokonaan. Itsetunto sinulla on heikko. Ei köyhyyttä kannata hävetä. Eihän edes ekologisesti ole järkevää törsätä ja kuluttaa. Kannattaa pohtia asioita laajakantoisesti. Nuorella ihmisellä on elämä hapuilua: ei ole enää lapsi, mutta ei ole kokemusta aikuisuudestakaan.
        Et menetä mitään ainakaan sillä, että et juo ja polta. Ei se ole elämää.


      • ota ilo irti!!♡
        kuolemanpelko kirjoitti:

        Vaikuttaakohan sekin tähän että minulla ei ole elämää. Olen opisklelija, minulla ei ole kavereita, olen aina vaan kotona. Olen ujo, pelkään sosiaalisia tilanteita. Pidän itseäni rumana. En pysty edes mennä uimaan. Häpeän naamaani, kehoani. Meidän perhe ei ole myöskään hirveen rikas, enemmänki köyhä. Olen 18v En juo, en polta, minulla ei ole tyttöystävää. Ihan syvältä.

        Jos oot vasta 18 v sulla on vielä niin paljon elämää edessäsi että ei kannata tuhlata sitä kuolemanpelkoon, vaan koittaa ottaa siitä ilo irti. Sinulle on annettu elämä ja se on tarkoitettu käytettäväksi. Hanki ystäviä. Jos sulla ei ole elämää, hanki elämä! Kuoleman on yksi typerimmistä asioista mitä voi murehtia.


    • Hei nimimerkki Kuolemanpelko!

      Kuulostaa tosi paljon elämänvoimaa vievältä tuo sinun kuolemanpelkosi.
      Kerrot, että sinulla on myös paniikkikohtauksia ja pelkotiloja ja lamaannusta.
      Uskoisin, että nämä oireet liittyvät yhteen ja kertovat jostain kokemastasi turvattomuudesta. Toivoakseni sinulla on jokin keskusteluyhteys turvalliseksi kokemaasi ihmiseen, jonka kanssa voit aivan livenä keskustella. Mutta on jo hyvä, että kirjoitit tunteesi ulos tänne palstallekin. On aina hyväksi päästä ilmaisemaan tunteitaan, ettei kaikki pyöri vain pelkästään oman pään sisällä.

      Ihmisen mieli on viime kädessä viisas. Ahdistukset, pelot ja muut oireet voivat tuntua todella painajaismaisilta, mutta ne myös kertovat, että olet jossain käymistilassa. Kyselet elämän perustuksia, elämän mielekkyyttä ja tarkoitusta. Sitä joutuu jokainen kyselemään elämässään, tavalla tai toisella. Yksi ahdistuu näiden kysymysten edessä, joku toinen pakenee kysymyksiä suorittamiseen - kuka prosessoi mitenkin. Ilman näitä syvien kysymysten jonkinlaista pähkäilyä ei elämästä selviä kukaan.

      Sinun oireesi kuitenkin vaikuttavat niin mittavilta, että lämpimästi soisin sinun saavan jotain tukea jaksamiseesi. Lääkärillä käynti olisi mielestäni nyt hyvinkin paikallaan. Jos kokee elämän ylivoimaiseksi, on jokaisella oikeus saada jaksamiseensa tukea. Usein keskusteluavun, lääkityksen ja vertaistuen avulla voi saada oman elinvoimansa takaisin. Joka tapauksessa pelkotilasi nyt kertovat siitä, että sinun on hoidettava itseäsi ja turvallisuudentunnettasi kuntoon. Jokin on nyt selvästi sitä järkyttänyt.

      Myös oman alueesi diakoniatyöntekijään voit luottavaisin mielin ottaa yhteyttä. Voit varata keskusteluajan ja yhdessä kartoitatte, millaisesta tuesta hyötyisit parhaiten.

      Voimia, turvallisuutta ja siunausta toivottaa

      Meiju, diakoni

      • "Myös oman alueesi diakoniatyöntekijään voit luottavaisin mielin ottaa yhteyttä"

        Kirkohan tarjoaa juuri kuoleman pelkoa, eikä ehkäise sitä.
        Kirkon opin mukaan kaikki siihen kuulumattomat joutuvat kuollessaan ikuiseen helvetin tuleen.


      • K.T. USA.
        Pe.ku kirjoitti:

        "Myös oman alueesi diakoniatyöntekijään voit luottavaisin mielin ottaa yhteyttä"

        Kirkohan tarjoaa juuri kuoleman pelkoa, eikä ehkäise sitä.
        Kirkon opin mukaan kaikki siihen kuulumattomat joutuvat kuollessaan ikuiseen helvetin tuleen.

        Kirkon historia jo todistaa minkälaisia opetuksia sieltä saa.Pahin ratkaisu on puhua vaikeutensa kirkollisille,heistä on ainostaan hämmennystä ja ulkokultaisuutta saatavilla.Heidän esirukouksensa ovat voimattomia,koska ei heille ole annettu taivaista valtaa mihinkään saarnaamiseen kenellekään.Se on helppo todistaa raamatun tukemana.Itsenäisesti lukemalla vaikeuksissa oleva saa lohtua Jeesuksen sanomasta ilman vääräoppisia välimiehiä.Rukoile YAHWEa ja päätät rukouksesi Jeesuksen nimeen,siinä on voimaa,joka ei petä.Raamatussa on ohjeet "oikeaan rukoilemiseen",lue ne sieltä.


      • puolueeton1
        Pe.ku kirjoitti:

        "Myös oman alueesi diakoniatyöntekijään voit luottavaisin mielin ottaa yhteyttä"

        Kirkohan tarjoaa juuri kuoleman pelkoa, eikä ehkäise sitä.
        Kirkon opin mukaan kaikki siihen kuulumattomat joutuvat kuollessaan ikuiseen helvetin tuleen.

        Juuri tuo diakonia-käärmeöljyn myyjä muistuttaa siitä käärmeestä joka sanoi Aatamille ,ette suinkaan kuole ? MInkälaisia "pirun" diakonia-arvonimiä tässäkin tarvitaan.Ei Apostoliakaan kutsuttu "tohtoriksi" uskonnollisessa mielessä.Se vain todistaa mistä suunnasta he ovat.


    • puolueeton1

      Tarvitset pyöreän pehmustetun huoneen,se voisi auttaa alustavasti,sitten siihen voi liittää raskaanlaisen lääkityksen,jolloin ei millään ole mitään väliä.Yleensä kuoleman pelossa olevat eivät kirjoittele yleisön osastoille kuolemanpelostaan.Tässä on jotakin mätää lapio kaupalla.

    • kuurankukka1

      En ole mikään asiantuntija, vain tavallinen ihminen. Tuli mieleen se, että entä jos vain menisit ulos, vaikka lenkille. Itselläni urheilu ja liikunta on aina auttanut, kun on ollut huono fiilis. Jos on ujo, niin pyöräily, lenkkeily, hiihtäminen ja moni muu laji onnistuu yksinkin. Kun kunto kohenee, myös mieli piristyy.
      Pidät itseäsi rumana, mutta minusta kukaan ei ole ruma. Kaikki on omia persoonia. Eiväthän kaikki naisetkaan ole kauniita. Jos et juo, etkä polta, se on vain todella suuri plussa. Itse arvostan sitä hyvin korkealle.
      Rohkeasti ylös, ulos ja raittiiseen ilmaan, se saattaa auttaa moniin pelkoihin ja saattaapa siellä joku samanhenkinen lenkkeillä vastaankin.

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa

        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa

        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Toisin sanoen uskotaan, että tämä toiminta on korkeampaa hermostollista toimintaa. Heillä on tästä omat selkeät vahvistuksensa. He sanovat esimerkiksi, että jos vaikuttaa joihinkin aivojen osiin, jotkut emootiot vahvistuvat, tai päinvastoin, joitakin emootioita voi tukahduttaa. Väitetään, että he löysivät joitakin aivojen osia... muistin varastointi jne. Eli näyttää olevan tietty yhteys sisäisen hienovaraisen henkisen toimintamme ja tiettyjen fyysisten prosessien välillä. Se on todellakin totta, mutta tämä yhteys ei ole suora. Jos esimerkiksi otat ja lähetät...iskun televisioon, niin jonkun hetken ajan ruudulla kulkee viivoja. Eli nämä säteet television kaukosäätimessä, ne poikkeavat tuosta fyysisestä iskusta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Jos siis joku meissä haluaa ikuista elämää, se tarkoittaa, että tämä on tämän halun esittäjän, eli tietoisuuden, luonne. Tietoisuus pyrkii ikuiseen tilaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
        Kaikki prosessit, yksinkertaisimmatkin, edellyttävät jonkinlaista organisointia. Jonkinlaista tietoista ohjausta. Ja nämä kehossamme tapahtuvat prosessit, fysiologiset prosessit, psykologiset prosessit, ne ovat hyvin monimutkaisia. Äärimmäisen monimutkaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Jos siis joku meissä haluaa ikuista elämää, se tarkoittaa, että tämä on tämän halun esittäjän, eli tietoisuuden, luonne. Tietoisuus pyrkii ikuiseen tilaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
        Kaikki prosessit, yksinkertaisimmatkin, edellyttävät jonkinlaista organisointia. Jonkinlaista tietoista ohjausta. Ja nämä kehossamme tapahtuvat prosessit, fysiologiset prosessit, psykologiset prosessit, ne ovat hyvin monimutkaisia. Äärimmäisen monimutkaisia.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin

        Monien kansojen tiedossa on karman laki, vaikka he eivät tietäisikään, että kyse on karman laista.

        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe