Miten tämä käännetään?
Jos sanon: "Olin juoksulenkillä, ja juoksin alusta loppuun koko lenkin".
Lenkki viittaa siis matkaan/polkuun/rataan tms. ei kuitenkaan siis varsinaisessa merkityksessä lenkki, pyöreähkö asia.
juoksulenkki, lenkki - englanniksi?
9
2495
Vastaukset
- Ring Sausage
I was jogging and ran all the distance from the beginning to the end.
- Ehdoituksesi on
Huonoa englantia!
- Ring Sausage
Asia oli hyvin tiedossani jo ennen kuin postasin ehdotustani. Tahallista kökköenglantiahan se oli jos mitä!
Ehdoitus on puolestaan huonoa suomea. Tiesitkö sen? - Ehdotan?Ehdoitan?
Ring Sausage kirjoitti:
Asia oli hyvin tiedossani jo ennen kuin postasin ehdotustani. Tahallista kökköenglantiahan se oli jos mitä!
Ehdoitus on puolestaan huonoa suomea. Tiesitkö sen?Paljon mahdollista..Äidinkieleni ei ole suomi..
- Uteliaisuuttani
Ehdotan?Ehdoitan? kirjoitti:
Paljon mahdollista..Äidinkieleni ei ole suomi..
Miten sinun äidinkielessäsi käytetään välimerkkejä?
- Okcupid?
Itse laittaisin esim. jotain tähän tapaan:
I went jogging and I ran the whole way/route without walking a step..? - 1490
Jos se juoksu oli maastossa niin route on sopiva sana, jos taas juoksit radalla kayta track-sanaa.
t.usalainen - ............
Tarvitseeko suomen "lenkkiä" sitten yrittää kääntää, jos kohdekielessä ei ole vastaavaa ilmaisua. Mitä "lenkki" edes tarkoittaa? Sehän ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että ollaan lenkillä eli juoksemassa, hölkkäämässä tai kävelemässä.
Niinpä sanoisin jotain "I was out on my jogging routine and didn't walk a step" tms.- 1490
I was out jogging and did the entire loop from beginning to end.
t.usalainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733