TÄMÄ Auttoi !?

HYVÄOLO ^¨

Olin kärsinyt vuosia oireilevasta vatsasta.
Välillä oli näin, että söi mitä tahansa niin aina alkoi koskemaan vatsaan.
Sitten aloin syödä aamuisin kaurapuuroa, (kahvin, leivän, leikkeleiden, juuston ja kananmunien sijasta), kaurapuuron päälle otan kupposen kahvia jotta vatsa toimii.
En syö mitään minuuttipuuroa, vaan rehellistä kaurapuuroa.

Päivien päästä huomasin, että vatsavaivat väheni tuntuvasti.
Nukyisellään vatsani on lähes oireeton.
En hevin luovu terveellisestä, ravitsevasta, vatsaystävällisestä kaurapuurosta.
Se harmittaa kun mistään ei saanut tietoa näinkin yksinkertaisen ruuan vaikutuksesta vatsalle.
Aamuisin kannatta nähdä vähän vaivaa ja keittää se raurapuuro.
Hyvä olo!

15

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prööts takapäästä

      Menes jonnekin terveys palstalle selvittelemään vatsasi toimintoja. Täällä aihe ei ole paikallaan.

      • Ärtynyt suoli

        Ruuan vaikutuksista kertominen kuuluu tälle palstalle. Ja tässä painavaa asiaa: tehkää selväksi itsellenne mitä tarkoitta ärtyneen suolen oireyhtymä. Se vaivaa noin puolta kansakunnasta, toisilla mieto toisilla väkevä. Minua se vaivasi varmaan 30 vuotta kunnes havahduin siihen kunnolla. Oireethan ovat sellaiset, että lääkärit eivät niitä pysty niitä toteamaan. Lopetin sopimattomien ruoka-aineiden syömisen ja seuraavana aamuna lähes kaikki oireeet katosivat ja loput parin päivän kuluessa. Eli se kaurapuuro on ainut vilja mikä sopii ihmisen suolistoon ja kaikki lihat, kananmuna, tomaatti, kurkku, peruna, riisi, salaatit, pellavan siemen. Näillä siirrät nälkääsi terveellisesti ilman vatsaoireita. Kokeile, et häviä mitään. Minä kokeilin ja olen sillä tiellä pari reikää vyössä enemmän.


      • Kauraa X
        Ärtynyt suoli kirjoitti:

        Ruuan vaikutuksista kertominen kuuluu tälle palstalle. Ja tässä painavaa asiaa: tehkää selväksi itsellenne mitä tarkoitta ärtyneen suolen oireyhtymä. Se vaivaa noin puolta kansakunnasta, toisilla mieto toisilla väkevä. Minua se vaivasi varmaan 30 vuotta kunnes havahduin siihen kunnolla. Oireethan ovat sellaiset, että lääkärit eivät niitä pysty niitä toteamaan. Lopetin sopimattomien ruoka-aineiden syömisen ja seuraavana aamuna lähes kaikki oireeet katosivat ja loput parin päivän kuluessa. Eli se kaurapuuro on ainut vilja mikä sopii ihmisen suolistoon ja kaikki lihat, kananmuna, tomaatti, kurkku, peruna, riisi, salaatit, pellavan siemen. Näillä siirrät nälkääsi terveellisesti ilman vatsaoireita. Kokeile, et häviä mitään. Minä kokeilin ja olen sillä tiellä pari reikää vyössä enemmän.

        Ei lääkäreiltä monestikkaan apua löydy kyseisiin ongelmiin.
        Kannattaa ihan itse paneutua asioihin käytännön kautta, siis kokeilemalla eri ruoka vaihtoehtoja.
        OMA_apu paras_apu!
        Monesti ihmisiilä menee aika ja rahat kun juoksevat lääkäriltä lääkärille vatsavaivojensa kanssa.
        EIi todellakaan ole kaksista, jos ja kun vatsavaivat vaivaavat alvariinsa.
        Ennenvanhaan kaura oli eläinten rehu, eikä kauraa arvostettu.
        Kauraa!


    • eukko

      Missähän tynnyrissä te ootte kasvaneet, kun ette tiedä kaurapuuron hyvyyttä vatslle?

      • Teitittely HYVÄ!

        Ihan kuule pääkaupunkiseudulla olen kasvanut, elänyt ja elelen täällä edelleen.
        En varmasti ole ainoa joka ei tiedä esim. nyt tuosta kaurapuuron hyvyydestä.

        Joskus kuulin TV-ohjelmassa erään julkkiksen mainitsevan, että hänen lempiruoka on kaurapuuro. Ihmettelin tuota silloin ja ajattelin, että ompa tuolla rikkaalla halpa maku.
        Mutta halpaa ja hyvää on Kaurapuuro.

        PS. Kyllä alkukirjoitus kuuluu osastolle RUOKA. NAM, NAM!


      • eukko
        Teitittely HYVÄ! kirjoitti:

        Ihan kuule pääkaupunkiseudulla olen kasvanut, elänyt ja elelen täällä edelleen.
        En varmasti ole ainoa joka ei tiedä esim. nyt tuosta kaurapuuron hyvyydestä.

        Joskus kuulin TV-ohjelmassa erään julkkiksen mainitsevan, että hänen lempiruoka on kaurapuuro. Ihmettelin tuota silloin ja ajattelin, että ompa tuolla rikkaalla halpa maku.
        Mutta halpaa ja hyvää on Kaurapuuro.

        PS. Kyllä alkukirjoitus kuuluu osastolle RUOKA. NAM, NAM!

        No siellä "pääkaupunkiseudullahan" se tietämättömyyden kaivo onkin.
        Ottaa sen nenän pois sieltä p******tä ja katselee vähän ympärillee, niin voi vaikka oppia jotakin.


      • poronlihakääryle
        eukko kirjoitti:

        No siellä "pääkaupunkiseudullahan" se tietämättömyyden kaivo onkin.
        Ottaa sen nenän pois sieltä p******tä ja katselee vähän ympärillee, niin voi vaikka oppia jotakin.

        Juurikin näin- pääkaupunkiseudun tollot luulee olevansa erittäin hienoja ellei täydellisiä . Täällä maalla ei edes erikseen tartte mainostaa jotain kaurapuuron syöntiä.
        Ja ihanko julkkis mainosti kaurapuuroa.. hoh hoijaa....


      • Kyllä vain
        poronlihakääryle kirjoitti:

        Juurikin näin- pääkaupunkiseudun tollot luulee olevansa erittäin hienoja ellei täydellisiä . Täällä maalla ei edes erikseen tartte mainostaa jotain kaurapuuron syöntiä.
        Ja ihanko julkkis mainosti kaurapuuroa.. hoh hoijaa....

        Kyllä julkkis mainosti herkkuruuakseen kaurapuuron, tuota minäkin ihmettelin.
        Mutta kun kaurasta tulee hyvä olo niin mikä ettei.
        Me täällä pääkaupunkiseudulla luetaan kaikki tieto kirjoista, netistä jne. Todellakaan emme tietäisi asioista muutoin.


    • mitä jos

      Kaurapuuro ja "kupponen" kahvia on aloittajan ehdotus oireilevan vatsan hoitoon ja riittäväksi aamiaiseksi.

      Kommentteja?

      • Kefiiri illalla ja aamulla voi myos toimia hyvin. Voitte taas purnata etta se ei sovi allergian tai laktoosi tolerantin takia, kaikkea kaikille ei voi olla mutta koittakaa edes kerran, valittakaa sitten jos ei toimi.


      • old60
        young63 kirjoitti:

        Kefiiri illalla ja aamulla voi myos toimia hyvin. Voitte taas purnata etta se ei sovi allergian tai laktoosi tolerantin takia, kaikkea kaikille ei voi olla mutta koittakaa edes kerran, valittakaa sitten jos ei toimi.

        Suomesta ei ole saaut kefiiriä vuosikymmeniin.


    • kaurapuuroton

      Hyvä jos kaurapuuro sopi ja auttoi, mutta kaikilla ei niin ole - joillekin tulee oireita (vatsavaivoja) nimenomaan kaurapuuron syönnistä!

      • j p

        Kaikki ei sovi kaikille!

        Itse vähensin kauran käyttöä aamupuurona muutamaan kertaan viikossa, tilalle otin tattaripuuron, hiutaleet on samanlaisia kuin kaurapuuron ja teen molemmat mikrossa (kiireiset aamut). Siksi otin tattarin käyttöön kun kuulin että kaura happamoittaa elimistöä liikaa ja voi aiheuttaa/puhkaista esim. reuman. Nyt kun syön kauraa harvemmin voi vatsani paremmin.
        Kaurahan on hyvä koska se alentaa kolesteroliakin jos sellaisia ongelmia on. Mutta yritän saada ruokavaliooni enemmän emäksisiä tuoteita.


      • omg omg
        j p kirjoitti:

        Kaikki ei sovi kaikille!

        Itse vähensin kauran käyttöä aamupuurona muutamaan kertaan viikossa, tilalle otin tattaripuuron, hiutaleet on samanlaisia kuin kaurapuuron ja teen molemmat mikrossa (kiireiset aamut). Siksi otin tattarin käyttöön kun kuulin että kaura happamoittaa elimistöä liikaa ja voi aiheuttaa/puhkaista esim. reuman. Nyt kun syön kauraa harvemmin voi vatsani paremmin.
        Kaurahan on hyvä koska se alentaa kolesteroliakin jos sellaisia ongelmia on. Mutta yritän saada ruokavaliooni enemmän emäksisiä tuoteita.

        Suuri suolikeskustelu käynnissä.


    • aromipesä

      Hernekeitto on päräyttävää ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      144
      3054
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      50
      903
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      216
      841
    4. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      804
    5. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      800
    6. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      793
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      61
      722
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      237
      715
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      37
      675
    10. Jos nainen haluaa oikeasti tutustua

      Niin tämä tekee jotakin konkreettista sen eteen. Luotan siihen. Jos ei tee, mielenkiintoa ei vaan ole riittävästi.
      Ikävä
      45
      629
    Aihe