TÄMÄ Auttoi !?

HYVÄOLO ^¨

Olin kärsinyt vuosia oireilevasta vatsasta.
Välillä oli näin, että söi mitä tahansa niin aina alkoi koskemaan vatsaan.
Sitten aloin syödä aamuisin kaurapuuroa, (kahvin, leivän, leikkeleiden, juuston ja kananmunien sijasta), kaurapuuron päälle otan kupposen kahvia jotta vatsa toimii.
En syö mitään minuuttipuuroa, vaan rehellistä kaurapuuroa.

Päivien päästä huomasin, että vatsavaivat väheni tuntuvasti.
Nukyisellään vatsani on lähes oireeton.
En hevin luovu terveellisestä, ravitsevasta, vatsaystävällisestä kaurapuurosta.
Se harmittaa kun mistään ei saanut tietoa näinkin yksinkertaisen ruuan vaikutuksesta vatsalle.
Aamuisin kannatta nähdä vähän vaivaa ja keittää se raurapuuro.
Hyvä olo!

15

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prööts takapäästä

      Menes jonnekin terveys palstalle selvittelemään vatsasi toimintoja. Täällä aihe ei ole paikallaan.

      • Ärtynyt suoli

        Ruuan vaikutuksista kertominen kuuluu tälle palstalle. Ja tässä painavaa asiaa: tehkää selväksi itsellenne mitä tarkoitta ärtyneen suolen oireyhtymä. Se vaivaa noin puolta kansakunnasta, toisilla mieto toisilla väkevä. Minua se vaivasi varmaan 30 vuotta kunnes havahduin siihen kunnolla. Oireethan ovat sellaiset, että lääkärit eivät niitä pysty niitä toteamaan. Lopetin sopimattomien ruoka-aineiden syömisen ja seuraavana aamuna lähes kaikki oireeet katosivat ja loput parin päivän kuluessa. Eli se kaurapuuro on ainut vilja mikä sopii ihmisen suolistoon ja kaikki lihat, kananmuna, tomaatti, kurkku, peruna, riisi, salaatit, pellavan siemen. Näillä siirrät nälkääsi terveellisesti ilman vatsaoireita. Kokeile, et häviä mitään. Minä kokeilin ja olen sillä tiellä pari reikää vyössä enemmän.


      • Kauraa X
        Ärtynyt suoli kirjoitti:

        Ruuan vaikutuksista kertominen kuuluu tälle palstalle. Ja tässä painavaa asiaa: tehkää selväksi itsellenne mitä tarkoitta ärtyneen suolen oireyhtymä. Se vaivaa noin puolta kansakunnasta, toisilla mieto toisilla väkevä. Minua se vaivasi varmaan 30 vuotta kunnes havahduin siihen kunnolla. Oireethan ovat sellaiset, että lääkärit eivät niitä pysty niitä toteamaan. Lopetin sopimattomien ruoka-aineiden syömisen ja seuraavana aamuna lähes kaikki oireeet katosivat ja loput parin päivän kuluessa. Eli se kaurapuuro on ainut vilja mikä sopii ihmisen suolistoon ja kaikki lihat, kananmuna, tomaatti, kurkku, peruna, riisi, salaatit, pellavan siemen. Näillä siirrät nälkääsi terveellisesti ilman vatsaoireita. Kokeile, et häviä mitään. Minä kokeilin ja olen sillä tiellä pari reikää vyössä enemmän.

        Ei lääkäreiltä monestikkaan apua löydy kyseisiin ongelmiin.
        Kannattaa ihan itse paneutua asioihin käytännön kautta, siis kokeilemalla eri ruoka vaihtoehtoja.
        OMA_apu paras_apu!
        Monesti ihmisiilä menee aika ja rahat kun juoksevat lääkäriltä lääkärille vatsavaivojensa kanssa.
        EIi todellakaan ole kaksista, jos ja kun vatsavaivat vaivaavat alvariinsa.
        Ennenvanhaan kaura oli eläinten rehu, eikä kauraa arvostettu.
        Kauraa!


    • eukko

      Missähän tynnyrissä te ootte kasvaneet, kun ette tiedä kaurapuuron hyvyyttä vatslle?

      • Teitittely HYVÄ!

        Ihan kuule pääkaupunkiseudulla olen kasvanut, elänyt ja elelen täällä edelleen.
        En varmasti ole ainoa joka ei tiedä esim. nyt tuosta kaurapuuron hyvyydestä.

        Joskus kuulin TV-ohjelmassa erään julkkiksen mainitsevan, että hänen lempiruoka on kaurapuuro. Ihmettelin tuota silloin ja ajattelin, että ompa tuolla rikkaalla halpa maku.
        Mutta halpaa ja hyvää on Kaurapuuro.

        PS. Kyllä alkukirjoitus kuuluu osastolle RUOKA. NAM, NAM!


      • eukko
        Teitittely HYVÄ! kirjoitti:

        Ihan kuule pääkaupunkiseudulla olen kasvanut, elänyt ja elelen täällä edelleen.
        En varmasti ole ainoa joka ei tiedä esim. nyt tuosta kaurapuuron hyvyydestä.

        Joskus kuulin TV-ohjelmassa erään julkkiksen mainitsevan, että hänen lempiruoka on kaurapuuro. Ihmettelin tuota silloin ja ajattelin, että ompa tuolla rikkaalla halpa maku.
        Mutta halpaa ja hyvää on Kaurapuuro.

        PS. Kyllä alkukirjoitus kuuluu osastolle RUOKA. NAM, NAM!

        No siellä "pääkaupunkiseudullahan" se tietämättömyyden kaivo onkin.
        Ottaa sen nenän pois sieltä p******tä ja katselee vähän ympärillee, niin voi vaikka oppia jotakin.


      • poronlihakääryle
        eukko kirjoitti:

        No siellä "pääkaupunkiseudullahan" se tietämättömyyden kaivo onkin.
        Ottaa sen nenän pois sieltä p******tä ja katselee vähän ympärillee, niin voi vaikka oppia jotakin.

        Juurikin näin- pääkaupunkiseudun tollot luulee olevansa erittäin hienoja ellei täydellisiä . Täällä maalla ei edes erikseen tartte mainostaa jotain kaurapuuron syöntiä.
        Ja ihanko julkkis mainosti kaurapuuroa.. hoh hoijaa....


      • Kyllä vain
        poronlihakääryle kirjoitti:

        Juurikin näin- pääkaupunkiseudun tollot luulee olevansa erittäin hienoja ellei täydellisiä . Täällä maalla ei edes erikseen tartte mainostaa jotain kaurapuuron syöntiä.
        Ja ihanko julkkis mainosti kaurapuuroa.. hoh hoijaa....

        Kyllä julkkis mainosti herkkuruuakseen kaurapuuron, tuota minäkin ihmettelin.
        Mutta kun kaurasta tulee hyvä olo niin mikä ettei.
        Me täällä pääkaupunkiseudulla luetaan kaikki tieto kirjoista, netistä jne. Todellakaan emme tietäisi asioista muutoin.


    • mitä jos

      Kaurapuuro ja "kupponen" kahvia on aloittajan ehdotus oireilevan vatsan hoitoon ja riittäväksi aamiaiseksi.

      Kommentteja?

      • Kefiiri illalla ja aamulla voi myos toimia hyvin. Voitte taas purnata etta se ei sovi allergian tai laktoosi tolerantin takia, kaikkea kaikille ei voi olla mutta koittakaa edes kerran, valittakaa sitten jos ei toimi.


      • old60
        young63 kirjoitti:

        Kefiiri illalla ja aamulla voi myos toimia hyvin. Voitte taas purnata etta se ei sovi allergian tai laktoosi tolerantin takia, kaikkea kaikille ei voi olla mutta koittakaa edes kerran, valittakaa sitten jos ei toimi.

        Suomesta ei ole saaut kefiiriä vuosikymmeniin.


    • kaurapuuroton

      Hyvä jos kaurapuuro sopi ja auttoi, mutta kaikilla ei niin ole - joillekin tulee oireita (vatsavaivoja) nimenomaan kaurapuuron syönnistä!

      • j p

        Kaikki ei sovi kaikille!

        Itse vähensin kauran käyttöä aamupuurona muutamaan kertaan viikossa, tilalle otin tattaripuuron, hiutaleet on samanlaisia kuin kaurapuuron ja teen molemmat mikrossa (kiireiset aamut). Siksi otin tattarin käyttöön kun kuulin että kaura happamoittaa elimistöä liikaa ja voi aiheuttaa/puhkaista esim. reuman. Nyt kun syön kauraa harvemmin voi vatsani paremmin.
        Kaurahan on hyvä koska se alentaa kolesteroliakin jos sellaisia ongelmia on. Mutta yritän saada ruokavaliooni enemmän emäksisiä tuoteita.


      • omg omg
        j p kirjoitti:

        Kaikki ei sovi kaikille!

        Itse vähensin kauran käyttöä aamupuurona muutamaan kertaan viikossa, tilalle otin tattaripuuron, hiutaleet on samanlaisia kuin kaurapuuron ja teen molemmat mikrossa (kiireiset aamut). Siksi otin tattarin käyttöön kun kuulin että kaura happamoittaa elimistöä liikaa ja voi aiheuttaa/puhkaista esim. reuman. Nyt kun syön kauraa harvemmin voi vatsani paremmin.
        Kaurahan on hyvä koska se alentaa kolesteroliakin jos sellaisia ongelmia on. Mutta yritän saada ruokavaliooni enemmän emäksisiä tuoteita.

        Suuri suolikeskustelu käynnissä.


    • aromipesä

      Hernekeitto on päräyttävää ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe