Ravintola Wanha Lyhty & Kellari Kokkola

asiakaspalvelija

En ymmärrä miten tämä ravintola on vieläkin pystyssä. Aina kun olemme vierailleet siellä olemme saaneet tosi huonoa asiakaspalvelua. Ravintolan omistaja Annika Ojatalo on ilmeisesti aivan liian pihi ja rahanhimoinen palkatakseen tarpeeksi työntekijöitä. Olen pistänyt merkille, miten tarjoilijat joutuvat lähes juoksemaan ympäri ravintolaa, ja yksi ihminen näyttää tekevän ainakin kahden ihmisen työt yksin.

Varsinkin tämä liian vähäinen henkilökunta kiireessä vaikuttaa myös asiakaspalveluun. Kaikki tehdään vaan melkein, eikä kunnolla. Monesti saat istua likaiseen pöytään, jota ei olla pyyhitty koko päivän aikana. Monesti olen löytänyt ilokseni myös ruokailuvälineistäni pinttynyttä likaa. Tarjoilijat unohtelevat asioita, tuovat vääriä ruokia tai viinejä ei näy koko aterian aikana. Ja koskaan kukaan ei tule kysymään esim. maistuuko ruoka!!

Varsinkin omistajasta olen saanut todella tylyn kuvan. Ja asiakaspalvelu ei taida kyseisellä henkilöllä olla vieläkään hallussa, puhumattakaan ravintolan pyörittämisestä. En missään nimessä voisi kutsua tätä á la carte ravintolaksi. Ei todellakaan ole sen arvoinen.

Ruoka on ihme kyllä yleensä kuitenkin ollut ihan positiivinen yllätys. Harmi, että ravintolassa asiakaspalvelullakin on kuitenkin niin iso osa viihtyvyydestä.

18

1381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hnv

      Minäkin oon pistäny merkille ihan samoja asioita. Varsinkin omistajasta oon saanu tosi huonon kuvan. Mihinköhän ne asiakaspalvelutaidot on vuosien aikana kadonnu, vai onko niitä alunperin ikinä ollutkaan...

    • outoa

      no miksi ihmeessä siellä pitää käydä, jos paikka on noin huono? Asiakas äänestää jaloillaan.

    • ihan ok

      Ruoka ravintolassa on ollut aina todella hyvää. Asiakaspalvelu vähän tönkköä. Kyllä me silti siellä joskus (harvoin) käydään.

    • hili

      Viime Keskiviikkona käytiin siellä syömässä. Silloin tarjoilemassa oli yksin nuori tyttö, joka lopuksi kysellessä paljastui harjoittelijaksi. Vähän jäi ihmetyttämään miten harjoittelija jätetään yksin vastuuseen kaikesta. Onko se edes laillista? Muita työntekijöitä ei näkynyt. Hyvin tyttö kuitenkin pärjäsi, vaikka huomasi että aika kiire oli. Ja kerrankin saatiin ystävällistä palvelua.

      Ruokien saamisessa kesti todella kauan. Lopuksi kysellessämme paljastui myös, että keittiössä oli vain yksi kokki töissä...

    • Minna56

      Ravintola on kyllä aivan ihanan tunnelmallinen. Ruoka on ollut lähes aina tosi hyvää, eikä siinä ole tullut suurempia pettymyksiä.
      Palvelusta voisin kyllä minäkin antaa vähän palautetta, muistan lukeneeni joskus aikoja sitten miten omistaja kehui, että kaikki tarjoilijat ovat ammattitaitoisia ja tuntevat ravintolan historian jne. Minä olen mielestäni kuitenkin aina saanut hieman tylynpuoleista palvelua, niin omistajalta kuin muilta tarjoilijoilta. Pöydät ovat myös monesti olleet aika sotkuisia, toisin sanoen puhtaat katteet ym. on laitettu vain kaikkien sotkujen päälle. Pöytien pyyhkimistä saisivat siis mielestäni enemmän tehdä. Ja muistettaisi palvella asiakkaita aina positiivisesti. Eihän siellä muuten halua kukaan käydä.

    • pihviäjalohta

      Katselin ruokalistan läpi ja kyllähän se niin perus -70 lukulaista bensa-asemaraflan listaa on, jota Jyrki Sukulan Kuppilat kuntoon sarjassa näytti olevan joka kippolassa, että varmaan kokkolassa kilpailun puutteesta menestyy mutta ei menestyisi muualla.

    • Enemmän nähnyt

      Hei ymmärtämätön....
      Kannataisikohan sinun suunnata askeleesi johonkin muualle ja antaa Lyhdyssä
      käydä niiden, joiden mielestä siellä on kaikki kohdallaan....
      Ja kummanhan näkemystä pitäisi epäillä? Sinun vai omistajan, joka on palvellut asiakkaitaan jo yli 25 vuotta.....

    • Blondi4

      Olen samaa mieltä "Enemmän nähnyt" kanssa.

    • minun mielipiteeni

      Jokaisella on onneksi oikeus omiin mielipiteisiinsä ja kaikkia ei voi miellyttää. Ojatalo on todellakin palvellut asiakkaitaan jo 25 v, mikä on ihan kiitettävä aika. Silti tosiasia on se, että kyllä siinäkin ravintolassa olisi parantamisen varaa.. niinkuin myös monessa muussa. Minä olen kuitenkin tarkka siitä mistä maksan, ja jos koko paketti ei ole kunnossa, niin kyllähän siitä paha maku suuhun jää. Lyhty on minun mielestäni ns. "peruskamaa", ruoka ok ja palvelu ok, siltikään en rupeaisi kenellekkään erityisemmin hehkuttelemaan.

    • hätäinenkö?

      Ruuassa ei minullakaan ole moittimista, mutta palvelu on hidasta! Etukäteen tilattu ruoka ja kellonaika tiedossa, silti kesti TUNNIN ennenkuin ruoka tuotiin!!!

    • pasi65

      Onpa omituisia kokemuksia, itse olen käynyt Lyhdyssä syömässä ainakin 15v ajan eikä kyllä ole moitteen sijaa. Siis ravintolahan on huippu kaunis ja aina on ollut siisti, palvelu on ollut mielestäni normaalia ja hyvää, ei mitään nuoleskelua mutta hyvää. Oiskohan nyt pettyneillä liian suuret odotukset että ravintolassa pitää asiakkaat ylipalvella ja palvoa? Tosin muutaman kerran olen kyseisessä ravintolassa törmännyt huonosti käyttäytyviin ja ylimielisiin asiakkaisiin, jotka ovat juoksuttaneet ja läksyttäneet nuoria tarjoilijoita ihan suotta.

    • orvokki5

      Satuin kerran Lyhdyssä ollessamme kuulemaan, kun asiakas antoi omistajalle ihan syystä palautetta ja aika tylyä tekstiä tuli takaisin. Ymmärtäähän sen, että monet asiakkaat saattavat valittaa myös turhista asioista, ja sen takia alkaa veri kiehmaan, mutta eipä niitä asioita ihan noin kuitenkaan kannattaisi hoitaa. Minulle tuli ainakin paha mieli kyseisen asiakkaan puolesta. Mihin tämä asiakaspalvelu onkaan menossa...

    • terve12

      Lappu luukulle niin kaikki on tyytyväisiä

    • jaajust

      ei muakaa huvittais palvella ku valitetaan kaikesta eikä saa tehdä duunia rauhas

    • Oulu

      Käytiin viikonloppuna ja olihan kokemus! Itse omistaja oli yksin töissä enkä kyllä voinut lopussa enää kuin nauraa, käytös ja asiakaspalvelu oli niin huonoa. Itse olin paikkakunnalla käymässä, mutta toiste en erehdy. Omistaja Oli aivan ihmeissään, jos vaikka kysyttiin lisukkeiden vaihtoa tms. Saatikka sitten kun lasten annosten pihvit piti viedä takaisin, kun kaksivuotias ei millään voinut syödä sitä määrää pippuria. Kuulemma kukaan muu ei ole valittanut ja uudestaan tuli omistaja vielä varmistamaan, että olemmeko tosissamme, kun kokkikaan ei kuulemma voi asiaa uskoa. Niin ja ruokaa odotettiin todella pitkään, yksi tarjoilija eli omistaja töissä. Ruoassa ei ollut lasten annoksia lukuunottamatta vikaa, mutta tuon palvelun vuoksi en voi suositella kenellekään.

      • asiakas2014

        Syö sitä ruokaa äläkä puutu toisten asioihin


    • Kaupunkilainen
    • Läpikulku

      Läpikulkumatkalla! Ei voi tosin ravintolaruoaksi kutsua vaan syöttöläsapuskaksi. Palvelu erittäin huonoa! Huomaa että omistajalla ei ole muuta himoa kuin rahan. Ei kyllä varmasti palata uudemman kerran :-(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

      *zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

      Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

      76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe