Mitä Jeesus todellisuudessa uhrasi?

demon_of_dawn

Seuraavassa pieni teoreettinen pohdinta.

Kristinopissa esitetään Jumalan uhranneen ainokaisen poikansa ihmisten syntien tähden. Mutta mitä uhraamista se todellisuudessa on, jos uhri herää kolmantena päivänä jälleen henkiin?

Eihän Jumala loppujen lopuksi menettänyt mitään. Hän teki ainoastaan silmänkääntötempun, jossa lohkaisi itsestään hetkeksi maan päälle kolmanneksen lainaan, jonka otti sitten takaisin luokseen taivaaseen aivan yhtä ehjänä kuin aina ennenkin.

Toista se oli Vanhan liiton aikoina, kun esimerkiksi Jefta uhrasi oman tyttärensä Jumalalle polttamalla tämän elävältä (Tuomarien kirja 11:30-40). Eivät nousseet myöskään henkiin Jobin lapset, jotka Jumalan sallinnalla tapettiin. Jobin kerrotaan toki saaneen myöhemmin tilalle uusia lapsia, mutta korvasivatko uudet lapset ne tapetut?

Joten kysymys kuuluu, MITÄ Jumala loppujen lopuksi uhrasi?

106

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kops1

Jeesus voitti PERISYNNIN vaeltaessaan synnittömän elämän maan päällä !
      Tähän ei kukaan muu hminen ole pystynyt eikä pysty.

Eli Saatanan ja synnin valta kukistuu Jeesuksen kuollessa !
      Temppelin esirippu kaikkein pyhinpään repeytyy ( Luuk 23:45: " Temppelin esirippu repesi keskeltä kahtia) ja näin Jeesuksen
      kautta tie taivaisiin avautuu ! :))

1 Moos 3:15

" Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä
      sitä kantapäähän. "

Jatkuu...UT

" Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtälailla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan,
      se on perkeleen."
      ( Hebrealaiskirje 2:14)

*

Aukesikohan asia yhtään...
      T:(*J*)

• >>Jeesus voitti PERISYNNIN vaeltaessaan synnittömän elämän maan päällä>>

Jaa. No helppoahan se tietenkin Jumalan on synnitön ihmiselämä viettää maan päällä, kun hän itse asettaa synnin standardit ja kriteerit. Hieman toista se oli kokemattomilla Aatamilla ja Eevalla, jotka ovelasti harhautettiin puutarhassa.

Tai miksiköhän Jumala ei voinut vain yksinkertaisesti antaa anteeksi paratiisin syntiä, kaikkivaltiaana hän olisi halutessaan voinut aivan hyvin tehdä sen.

• kops1
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Jeesus voitti PERISYNNIN vaeltaessaan synnittömän elämän maan päällä>>

Jaa. No helppoahan se tietenkin Jumalan on synnitön ihmiselämä viettää maan päällä, kun hän itse asettaa synnin standardit ja kriteerit. Hieman toista se oli kokemattomilla Aatamilla ja Eevalla, jotka ovelasti harhautettiin puutarhassa.

Tai miksiköhän Jumala ei voinut vain yksinkertaisesti antaa anteeksi paratiisin syntiä, kaikkivaltiaana hän olisi halutessaan voinut aivan hyvin tehdä sen.

Synti ei voi periä iankaikkisuutta taivaassa ! Tarvitaan ikään kuin "välimies"...
        Mutta Huom. pahuus oli jo läsnä paratiisissa !

Ja myös se: " Älä syö "
        Ihminen teki oman valinnan...

Rakkaudessa on aina vapaa valinnan mahdollisuus muuten
        Jumala ei olisi " agape " = Rakkaus !

• kops1 kirjoitti:

Synti ei voi periä iankaikkisuutta taivaassa ! Tarvitaan ikään kuin "välimies"...
        Mutta Huom. pahuus oli jo läsnä paratiisissa !

Ja myös se: " Älä syö "
        Ihminen teki oman valinnan...

Rakkaudessa on aina vapaa valinnan mahdollisuus muuten
        Jumala ei olisi " agape " = Rakkaus !

>>Rakkaudessa on aina vapaa valinnan mahdollisuus muuten Jumala ei olisi " agape " = Rakkaus !>>

Ja tarkkaan ottaen kuinka monta valintaa Raamatun Jumala antaa ihmisille? Käsittääkseni ainoastaan kaksi, joko rakastat minua tai sitten sinä kuolet:

"Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan, kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi" - 5. Moos. 30:15-16

"Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen." - 5. Moos. 30:19

Joten tilanne on täsmälleen sama kuin jos raiskaaja painaa aseen piipun naisen takaraivoa vasten ja sanoo tälle ystävällisellä äänellä: "Voit tehdä minut onnelliseksi omasta vapaasta tahdostasi, mutta jos et tee, niin sinä kuolet."

Täsmälleen samanlaista 'vapaata valinnanmahdollisuutta' Raamatun Jumala on ihmiskunnalle tarjoamassa.

>>Mutta Huom. pahuus oli jo läsnä paratiisissa !>>

Ja kukas sen sinne oli järjestänyt? Kuka loi kavalan käärmeen? Kuka loi sen puun sinne, josta syömällä tuli ongelmia? Jumala itse loi ne!

• tämä on tosi!
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Rakkaudessa on aina vapaa valinnan mahdollisuus muuten Jumala ei olisi " agape " = Rakkaus !>>

Ja tarkkaan ottaen kuinka monta valintaa Raamatun Jumala antaa ihmisille? Käsittääkseni ainoastaan kaksi, joko rakastat minua tai sitten sinä kuolet:

"Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan, kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi" - 5. Moos. 30:15-16

"Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen." - 5. Moos. 30:19

Joten tilanne on täsmälleen sama kuin jos raiskaaja painaa aseen piipun naisen takaraivoa vasten ja sanoo tälle ystävällisellä äänellä: "Voit tehdä minut onnelliseksi omasta vapaasta tahdostasi, mutta jos et tee, niin sinä kuolet."

Täsmälleen samanlaista 'vapaata valinnanmahdollisuutta' Raamatun Jumala on ihmiskunnalle tarjoamassa.

>>Mutta Huom. pahuus oli jo läsnä paratiisissa !>>

Ja kukas sen sinne oli järjestänyt? Kuka loi kavalan käärmeen? Kuka loi sen puun sinne, josta syömällä tuli ongelmia? Jumala itse loi ne!

"Ja kukas sen sinne oli järjestänyt? Kuka loi kavalan käärmeen? Kuka loi sen puun sinne, josta syömällä tuli ongelmia? Jumala itse loi ne!"

Tätä ei IKINÄ myönnetä!! Luulin olevani yksin tämän ajatuksen kanssa, mutta onneksi joku muukin on huomannut syntiinlankeemus kusetuksen

• otakops1
        tämä on tosi! kirjoitti:

"Ja kukas sen sinne oli järjestänyt? Kuka loi kavalan käärmeen? Kuka loi sen puun sinne, josta syömällä tuli ongelmia? Jumala itse loi ne!"

Tätä ei IKINÄ myönnetä!! Luulin olevani yksin tämän ajatuksen kanssa, mutta onneksi joku muukin on huomannut syntiinlankeemus kusetuksen

Kukapa se tässä on ?
        Eikö juuri Lusifer suuri suojaava Jumalan luoma enkeli itse suuressa ihanuudessaan ja viisaudessaan eikä mikään
        "hiilihankomies! !!!

Hesekiel 28:12-17

"Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.

28:13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.

28:14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.

28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.

28:16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.

28:17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.

T.(*J*)

• otakops1
        otakops1 kirjoitti:

Kukapa se tässä on ?
        Eikö juuri Lusifer suuri suojaava Jumalan luoma enkeli itse suuressa ihanuudessaan ja viisaudessaan eikä mikään
        "hiilihankomies! !!!

Hesekiel 28:12-17

"Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.

28:13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.

28:14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.

28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.

28:16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.

28:17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.

T.(*J*)

Ja tuossa vielä jatkoksi... Jes 14:12-15

14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

14:13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.

14:14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'

14:15 Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.

• .-.-.-.

Lapsena kuolleet ovat synnittömiä ja heitä miljoonia.

• kops1

Jeftasta ( Tuom 11 luku )

Vannomisesta Matteus 5:33-37)

33 "Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: 'Älä tee väärää valaa' ja 'Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut'. 34 Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, 35 älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki. 36 Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi. 37 Kun myönnätte, sanokaa vain: 'Kyllä', kun kiellätte, sanokaa: 'Ei.' Enempi on pahasta. "

Myös Jaak. 5:12
      "Ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan, älkää maan älkääkä minkään muunkaan kautta. Kun myönnätte, sanokaa vain: "Kyllä", kun kiellätte, sanokaa: "Ei." Muutoin teitä kohtaa tuomio."

• >>Vannomisesta Matteus 5:33-37>>

Miksi kaikkivaltias Rakkaus ylipäätään suostui ottamaan vastaan sellaisen valan, jossa syytön ihminen poltetaan hänelle uhrilahjaksi? Moni oikeudenmukaisempi ja empaattisempi henkilö olisi kieltäytynyt tuollaisesta kunniasta, mutta Israelin jumalalle ihmisuhrikin kelpasi. Siitäkin huolimatta, että hän tuomitsi naapurikansojen vastaavat teot!

• kops1
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Vannomisesta Matteus 5:33-37>>

Miksi kaikkivaltias Rakkaus ylipäätään suostui ottamaan vastaan sellaisen valan, jossa syytön ihminen poltetaan hänelle uhrilahjaksi? Moni oikeudenmukaisempi ja empaattisempi henkilö olisi kieltäytynyt tuollaisesta kunniasta, mutta Israelin jumalalle ihmisuhrikin kelpasi. Siitäkin huolimatta, että hän tuomitsi naapurikansojen vastaavat teot!

Tätä miksi jollekin käy noin ja toiselle ei.. voidaan miettiä loputtomasti...
        Miksi Jumala sallii pahuutta...
        Miksi sivullisia kuolee pommi-iskuissa...
        Miksi minun kaksospojat ei saanutkaan syntyä hengissä...ym ym

Kärsimyksen ongelmasta ovat kirjoittaneet monet ihmiset.

Itse yritän ajatella asian ikään kuin iankaikkisuus näkökulmasta eli siten,
        että jos elän Jumalan valtakunnassa iankaikkisesti niin silloinhan on aika
        sama koska kuolen ja miten kuolen, koska vasta kuollessanihan
        minä olen selvinnyt lopulliseen kotiin eli Jumalan Rakkauden Valtakuntaan
        ja ikuisesti, ilman ns."aikakäsitettä"

( vrt Jes 60:19,20) ja (Joh.ilm 21:23, 22:5)

Ja lohdutukseksi kärsiville:

" Ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,
        eikä kuolemaa enää ole oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua
        ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt. "
        ( Joh.Ilm 21:4)

Siis mitä tässä nykyisessä maailmassa joudumme kohtaamaan ?

Se on, kyyneleitä, kuolemaa, murhetta ja parkua...ja sille
        emme voi mitään, koska koko luomakunta on asetettu
        perisynnin alle !

T: (*J*)

• kops1 kirjoitti:

Tätä miksi jollekin käy noin ja toiselle ei.. voidaan miettiä loputtomasti...
        Miksi Jumala sallii pahuutta...
        Miksi sivullisia kuolee pommi-iskuissa...
        Miksi minun kaksospojat ei saanutkaan syntyä hengissä...ym ym

Kärsimyksen ongelmasta ovat kirjoittaneet monet ihmiset.

Itse yritän ajatella asian ikään kuin iankaikkisuus näkökulmasta eli siten,
        että jos elän Jumalan valtakunnassa iankaikkisesti niin silloinhan on aika
        sama koska kuolen ja miten kuolen, koska vasta kuollessanihan
        minä olen selvinnyt lopulliseen kotiin eli Jumalan Rakkauden Valtakuntaan
        ja ikuisesti, ilman ns."aikakäsitettä"

( vrt Jes 60:19,20) ja (Joh.ilm 21:23, 22:5)

Ja lohdutukseksi kärsiville:

" Ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,
        eikä kuolemaa enää ole oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua
        ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt. "
        ( Joh.Ilm 21:4)

Siis mitä tässä nykyisessä maailmassa joudumme kohtaamaan ?

Se on, kyyneleitä, kuolemaa, murhetta ja parkua...ja sille
        emme voi mitään, koska koko luomakunta on asetettu
        perisynnin alle !

T: (*J*)

>>Tätä miksi jollekin käy noin ja toiselle ei.. voidaan miettiä loputtomasti...>>

Väistelet nyt itse asiaa. Kysymyshän kuului, miksi _Raamatun Jumala_ hyväksyi ihmisuhrin toimituksen itselleen. Jos hän olisi rakkaudellinen ja oikeudenmukainen, ei hän varmasti olisi toiinut niin.

>>Miksi sivullisia kuolee pommi-iskuissa...>>

Tämä on kokonaan eri asia. Nyt oli kyse nimenomaan Raamatun Jumalan toiminnasta. Siitä mitä kaikkea pahaa HÄN oikeutti tekemään.

• kops1
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Tätä miksi jollekin käy noin ja toiselle ei.. voidaan miettiä loputtomasti...>>

Väistelet nyt itse asiaa. Kysymyshän kuului, miksi _Raamatun Jumala_ hyväksyi ihmisuhrin toimituksen itselleen. Jos hän olisi rakkaudellinen ja oikeudenmukainen, ei hän varmasti olisi toiinut niin.

Tämä on kokonaan eri asia. Nyt oli kyse nimenomaan Raamatun Jumalan toiminnasta. Siitä mitä kaikkea pahaa HÄN oikeutti tekemään.

Ehkä sinun pitäisi laittaa kädet ristiin ja kysyä tätä asiaa
        Kaikkivaltiaalta Jumalalta...

Ja huom ! Ei Jumala mitään ihmisuhria pyytänyt ,vaan Jefta oli
        vannonut Jumalan nimeen ja hän teki sen mukaan mitä oli
        Jumalalleen vannonut...

Se oliko teko oikeutettu jää Jeftan ajateltavaksi !
        Moni olisi varmaan toiminut toisin ja jättänyt
        lupauksen täyttämättä...

Ja Jeesushan juuri varoittaa sanoen: " Älkää vannoko lainkaan " !!!

• Kops1
        kops1 kirjoitti:

Jumalalleen vannonut...

lupauksen täyttämättä...

Mutta yksi asia... HUOM !
        Raamattu on vaan niin rehellinen kirja, että se ei valehtele eikä silottele mitään asiaa !!! :)))

• Kops1
        Kops1 kirjoitti:

Mutta yksi asia... HUOM !
        Raamattu on vaan niin rehellinen kirja, että se ei valehtele eikä silottele mitään asiaa !!! :)))

Luethan sinä vielä 3 Moos 1-7 luvut uhrikäytännöstä juutalaisuudessa ja
        kerro siitä minulle missä kohtaa siinä sanotaan, että Jumalalle tulee
        uhrata ihminen !?

ja myös tämä artikkeli
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Uhraaminen

ps. Palatakseni vielä tuohon Tuom 11 lukuun ja Jeftaan ja hänen tyttäreensä, niin tämä tytär myöntyy täysin tähän isänsä antamaan lupaukseen pyytäen
        vain lisäaikaa...
        Eli nämä kaksi Jefta ja tytär takivät tämän yhteisestä päätöksestä...
        kunnioittaakseen annettua lupausta...

Tässä näkee miten Jumalallle annettua lupausta pidettiin suuressa arvossa
        tuona aikana...
        Sen jos petti, niin petti koko elämänsä...

Jumalaa en tässä asiassa alkaisi syyttämään ja varmasti tyttären on hyvä
        olla siellä Jumalan luona nytkin.

• kops1 kirjoitti:

Jumalalleen vannonut...

lupauksen täyttämättä...

>>Ehkä sinun pitäisi laittaa kädet ristiin ja kysyä tätä asiaa Kaikkivaltiaalta Jumalalta>>

Minä kommunikoin mieluummin hra Cthulhun kanssa. Hän on luonut sinutkin!

Huomaatko, että kuka tahansa voi julistaa omaa mielikuvitusolentoaan jumalaksi ja arvostella niitä, jotka eivät suostu uskomaan. Toisin sanoen joitakin konkreettisia todisteita kaivattaisiin tällaisten väitteiden tueksi.

>>Ja huom ! Ei Jumala mitään ihmisuhria pyytänyt ,vaan Jefta oli
        Jumalalleen vannonut...>>

En missään sanonut, että Jumala oli sitä pyytänyt. Hän kuitenkin SUOSTUI OTTAMAAN SEN VASTAAN. Tällainen ei ole oikeudenmukaista uhrattua syytöntä ihmistä kohtaan.

• Kops1
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Ehkä sinun pitäisi laittaa kädet ristiin ja kysyä tätä asiaa Kaikkivaltiaalta Jumalalta>>

Minä kommunikoin mieluummin hra Cthulhun kanssa. Hän on luonut sinutkin!

Huomaatko, että kuka tahansa voi julistaa omaa mielikuvitusolentoaan jumalaksi ja arvostella niitä, jotka eivät suostu uskomaan. Toisin sanoen joitakin konkreettisia todisteita kaivattaisiin tällaisten väitteiden tueksi.

>>Ja huom ! Ei Jumala mitään ihmisuhria pyytänyt ,vaan Jefta oli
        Jumalalleen vannonut...>>

En missään sanonut, että Jumala oli sitä pyytänyt. Hän kuitenkin SUOSTUI OTTAMAAN SEN VASTAAN. Tällainen ei ole oikeudenmukaista uhrattua syytöntä ihmistä kohtaan.

Siis..kö Jumalan pitäisi alkaa sinun mielestäsi ihmisten keppihevoseksi, joka rientää taivaasta kaikkien avuksi heti kun tapahtuu vääryyttä... Ilmoittaa itsensä konkreettisesti heti kaikille ja mielistelisi sitten aina ihmisten oikkujen edessä ?

Olisiko sellainen Kaikkivaltias tämän maailman Luoja ja Jumala enää mikään Jumala ?

Kysyn vaan ?

• Kops1 kirjoitti:

Siis..kö Jumalan pitäisi alkaa sinun mielestäsi ihmisten keppihevoseksi, joka rientää taivaasta kaikkien avuksi heti kun tapahtuu vääryyttä... Ilmoittaa itsensä konkreettisesti heti kaikille ja mielistelisi sitten aina ihmisten oikkujen edessä ?

Olisiko sellainen Kaikkivaltias tämän maailman Luoja ja Jumala enää mikään Jumala ?

Kysyn vaan ?

>>Siis..kö Jumalan pitäisi alkaa sinun mielestäsi ihmisten keppihevoseksi, joka rientää taivaasta kaikkien avuksi heti kun tapahtuu vääryyttä...>>

Jeftan tyttären tapauksessahan hän vasta keppihevosenksi heittäytyykin. Sallii omaa lakiaan rikottavan räikeästi vain siksi, että joku idiootti menee tekemään täysin epäinhimillisen valan!

Muista, että Jefta palveli Israelin Jumalaa ja poltti tyttärensä tuhkaksi nimenomaan hänelle. Jos Jefta ei olisi uskonut Jahveen, hän olisi jättänyt tekonsa tekemättä. Kenelle siis lankeaa kunnia tästäkin murhasta?

Nykyään sitten kristityt kauhistelevat muslimimaailman tekemiä kauheuksia, ja unohtavat samalla että heidän oma jumalansa on hyväksynyt täsmälleen samanlaisia kauheuksia omalle nimelleen.

>>lmoittaa itsensä konkreettisesti heti kaikille ja mielistelisi sitten aina ihmisten oikkujen edessä ?>>

Tuo on pelkkää selittelyä, jolla yrität ohittaa vakavan oikeusmurhan jumalasi nimessä! Saman jumalan kerrotaan puuttuneen palvelijoidensa toimiin paljon pienemmissäkin tapauksissa. Esimerkiksi kaveri kerää sapattina polttopuita, niin hänet piti tuon jumalan mielestä kivittää.

Sama jumala suostui rauhoittumaan ja kuulemaan palvelijoidensa rukouksia vasta sen jälkeen kun seitsemän syyttömän nuorukaisen veri oli valutettu julmasti maahan:

"Mutta kuningas otti Rispan, Aijan tyttären, kaksi poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä Meerabin, Saulin tyttären, viisi poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt Adrielille, meholalaisen Barsillain pojalle, ja luovutti heidät gibeonilaisten käsiin; ja nämä lävistivät heidät paaluihin vuorella Herran edessä, niin että ne seitsemän sortuivat kaikki yhdessä. Näin heidät surmattiin elonleikkuun ensimmäisinä päivinä, ohranleikkuun alussa. - - Tehtiin kaikki, mitä kuningas oli käskenyt. Niin Jumala leppyi maalle." - 2. Samuelin kirja 21:8, 9, 14

Että tällainen despootti se Israelin Jumala oli.

>>Olisiko sellainen Kaikkivaltias tämän maailman Luoja ja Jumala enää mikään Jumala ?>>

Passiivinen ja poissaoleva jumalako se sitten on parempi merkki kaikkivaltiudesta?

• ..........
        demon_of_dawn kirjoitti:

Että me uskoisimme Jumalan herättävän kuolleet, oli kysymys muustakin kuin syntiuhrista.
        Jeesus kärsi henkistä tuskaa enemmän kuin kukaan koko julistamisaikansa.
        Koska Hän rakasti ihmisiä, vaikka suuttui ehkä naisten itkemisestä, kuten kuka tahansa meistä jos olisi kaiken kansan katsottavana eikä kukaan tee mitään.
        Ajattele itseäsi hyvä Demon, kun haluaisit hyvää ja pahoittaisit mielesi jonkun itsetuhosta?

• Kops1
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Siis..kö Jumalan pitäisi alkaa sinun mielestäsi ihmisten keppihevoseksi, joka rientää taivaasta kaikkien avuksi heti kun tapahtuu vääryyttä...>>

Jeftan tyttären tapauksessahan hän vasta keppihevosenksi heittäytyykin. Sallii omaa lakiaan rikottavan räikeästi vain siksi, että joku idiootti menee tekemään täysin epäinhimillisen valan!

Muista, että Jefta palveli Israelin Jumalaa ja poltti tyttärensä tuhkaksi nimenomaan hänelle. Jos Jefta ei olisi uskonut Jahveen, hän olisi jättänyt tekonsa tekemättä. Kenelle siis lankeaa kunnia tästäkin murhasta?

Nykyään sitten kristityt kauhistelevat muslimimaailman tekemiä kauheuksia, ja unohtavat samalla että heidän oma jumalansa on hyväksynyt täsmälleen samanlaisia kauheuksia omalle nimelleen.

>>lmoittaa itsensä konkreettisesti heti kaikille ja mielistelisi sitten aina ihmisten oikkujen edessä ?>>

Tuo on pelkkää selittelyä, jolla yrität ohittaa vakavan oikeusmurhan jumalasi nimessä! Saman jumalan kerrotaan puuttuneen palvelijoidensa toimiin paljon pienemmissäkin tapauksissa. Esimerkiksi kaveri kerää sapattina polttopuita, niin hänet piti tuon jumalan mielestä kivittää.

Sama jumala suostui rauhoittumaan ja kuulemaan palvelijoidensa rukouksia vasta sen jälkeen kun seitsemän syyttömän nuorukaisen veri oli valutettu julmasti maahan:

"Mutta kuningas otti Rispan, Aijan tyttären, kaksi poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä Meerabin, Saulin tyttären, viisi poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt Adrielille, meholalaisen Barsillain pojalle, ja luovutti heidät gibeonilaisten käsiin; ja nämä lävistivät heidät paaluihin vuorella Herran edessä, niin että ne seitsemän sortuivat kaikki yhdessä. Näin heidät surmattiin elonleikkuun ensimmäisinä päivinä, ohranleikkuun alussa. - - Tehtiin kaikki, mitä kuningas oli käskenyt. Niin Jumala leppyi maalle." - 2. Samuelin kirja 21:8, 9, 14

Että tällainen despootti se Israelin Jumala oli.

>>Olisiko sellainen Kaikkivaltias tämän maailman Luoja ja Jumala enää mikään Jumala ?>>

Passiivinen ja poissaoleva jumalako se sitten on parempi merkki kaikkivaltiudesta?

Mitä sinä ajat takaa tällä kaikella ?

Vai omaa epävarmuuttasi todistat asiasta, josta et saa varmuutta ?

Oletko koskaan miettinyt sitä nimesi "Demonien" osuutta eli Saatanan
        osuutta tässä maailmankaikkeudessa ?

Uskotko sinä, että Saatanakin on oikeasti olemassa ?

Minä uskon !

• Kops1 kirjoitti:

Mitä sinä ajat takaa tällä kaikella ?

Vai omaa epävarmuuttasi todistat asiasta, josta et saa varmuutta ?

Oletko koskaan miettinyt sitä nimesi "Demonien" osuutta eli Saatanan
        osuutta tässä maailmankaikkeudessa ?

Uskotko sinä, että Saatanakin on oikeasti olemassa ?

Minä uskon !

>>Mitä sinä ajat takaa tällä kaikella ?>>

Ihan vain sitä, miten epäoikeudenmukainen, väkivaltainen ja julma VT:n jumala oli. Miten helposti tämä "jumala" saattoi rikkoa omia lakejaan ja miten ihmismäinen tämä hahmo loppujen lopuksi onkaan.

Jeftan tyttären polttamiseen liittyen vielä seuraava lisähuomautus: Tuomarien kirja 11:29 kertoo, että "Herran henki tuli Jeftaan". Joten kyllä se yhteistyö Jeftan kanssa oli Jumalan puolelta melko tiivistä tuossa tilanteessa. Jumala siis hyväksyi ihmisuhrin toimittamisen itselleen, vaikka samalla tuomitsi muiden kansojen vastaavat tavat.

>>Vai omaa epävarmuuttasi todistat asiasta, josta et saa varmuutta ?>>

En ole lainkaan epävarma näistä asioista. Kunhan nyt vain kirjoittelen täällä ja tuon esiin sitä kolikon toistakin puolta näistä kristillisistä teemoista.

>>Oletko koskaan miettinyt sitä nimesi "Demonien" osuutta eli Saatanan
        osuutta tässä maailmankaikkeudessa ?>>

Olen. Ja olen tullut siihen tulokseen, että tasan yhtä hyödyllistä olisi miettiä Kakkiaisen tai Joukahaisen osuutta maailman asioihin. Tai joidenkin näiden muiden suomalaisten jumalten osuutta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_muinaiset_jumalat#Jumalat_ja_henkiolennot

>>Uskotko sinä, että Saatanakin on oikeasti olemassa ?>>

En usko.

Saatana on vain eräänlainen kollektiivinen varjohahmo, johon ihmiskunta projisoi pelkojaan (ja salaisia toiveitaan).

• Kops1
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Mitä sinä ajat takaa tällä kaikella ?>>

Ihan vain sitä, miten epäoikeudenmukainen, väkivaltainen ja julma VT:n jumala oli. Miten helposti tämä "jumala" saattoi rikkoa omia lakejaan ja miten ihmismäinen tämä hahmo loppujen lopuksi onkaan.

Jeftan tyttären polttamiseen liittyen vielä seuraava lisähuomautus: Tuomarien kirja 11:29 kertoo, että "Herran henki tuli Jeftaan". Joten kyllä se yhteistyö Jeftan kanssa oli Jumalan puolelta melko tiivistä tuossa tilanteessa. Jumala siis hyväksyi ihmisuhrin toimittamisen itselleen, vaikka samalla tuomitsi muiden kansojen vastaavat tavat.

>>Vai omaa epävarmuuttasi todistat asiasta, josta et saa varmuutta ?>>

En ole lainkaan epävarma näistä asioista. Kunhan nyt vain kirjoittelen täällä ja tuon esiin sitä kolikon toistakin puolta näistä kristillisistä teemoista.

>>Oletko koskaan miettinyt sitä nimesi "Demonien" osuutta eli Saatanan
        osuutta tässä maailmankaikkeudessa ?>>

Olen. Ja olen tullut siihen tulokseen, että tasan yhtä hyödyllistä olisi miettiä Kakkiaisen tai Joukahaisen osuutta maailman asioihin. Tai joidenkin näiden muiden suomalaisten jumalten osuutta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_muinaiset_jumalat#Jumalat_ja_henkiolennot

>>Uskotko sinä, että Saatanakin on oikeasti olemassa ?>>

En usko.

Saatana on vain eräänlainen kollektiivinen varjohahmo, johon ihmiskunta projisoi pelkojaan (ja salaisia toiveitaan).

Ja käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt ja sanoi vaimolle: " Onko Jumala todellakin sanonut ? " (1 Moos 3:1)

Ja näin Saatana ( Syyttäjä ) eksyttää ihmismieliä tänäkin päivänä ja kyseenalaistaa kaiken
        kuiskaamalla korvaasi : " Onko Jumala todellakin sanonut ? " !!!!!!!

Ja näin Jeesus sinulle Demon of Dawn:

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä."

(Joh 3:10-15)

.... Mutta kuinka sanoa sokealle, että näe !

• Kops1
        Kops1 kirjoitti:

Ja käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt ja sanoi vaimolle: " Onko Jumala todellakin sanonut ? " (1 Moos 3:1)

Ja näin Saatana ( Syyttäjä ) eksyttää ihmismieliä tänäkin päivänä ja kyseenalaistaa kaiken
        kuiskaamalla korvaasi : " Onko Jumala todellakin sanonut ? " !!!!!!!

Ja näin Jeesus sinulle Demon of Dawn:

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä."

(Joh 3:10-15)

.... Mutta kuinka sanoa sokealle, että näe !

"Demon"

...Ja pakanakansoista ja erilaisista valheuskomuksista vielä tämän verran, sillä heillekin, jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta on varattuna pelastus !

Room 2:14,15,16

" Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. Sinä
        päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen
        kautta, minun evankeliumi mukaan."

• Kops1 kirjoitti:

"Demon"

...Ja pakanakansoista ja erilaisista valheuskomuksista vielä tämän verran, sillä heillekin, jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta on varattuna pelastus !

Room 2:14,15,16

" Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. Sinä
        päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen
        kautta, minun evankeliumi mukaan."

>>Ja käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt>>

Miksi Herra oli alun alkaenkaan tehnyt tällaisia kavalia eläimiä luomakuntaansa? Mitä muuta tarkoitusta tällainen palvelisi kuin synnin tuomista ihmismaailmaan; sehän näytti kaikesta päätellen olleen Jumalan alkuperäinen tarkoituskin!

>>Ja näin Jeesus sinulle Demon of Dawn>>

No nytkö vihdoin pääsen keskustelemaan ihan oikean Jeesuksen kanssa..? Grreeaat!!!

>>Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?>>

Jeesus, sinä olit sekopää anarkisti! Kukaan ei sinua ymmärtänyt, paitsi tietysti ne harvat kaltaisesi, hyväuskoiset ja lastenkaltaiset mielet. Mielet, jotka sinä petit ihmeellisillä tarinoillasi.

Roomaa sinä vastustit, aasilla kuljeskelit ja taivaallista valtakuntaasi saarnasit. Asetuit maallista järjestysyä vastaan ja pilkkasit itse Jumalaa, sinä Ruoja! Siksi sinut teloitettiin.

Paljon sinä seuraajillesi lupasit, mutta joka ikisen näistä lupauksistasi SINÄ PETIT! Miltä nyt tuntuu? Ai niin, ei miltään, sinähän olet kuollut jo ajat sitten.

>>Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän>>

Kuparikäärmeen kaltainen sinäkin olet, eloton. Pelkkä taikakalu.

• .......... kirjoitti:

Että me uskoisimme Jumalan herättävän kuolleet, oli kysymys muustakin kuin syntiuhrista.
        Jeesus kärsi henkistä tuskaa enemmän kuin kukaan koko julistamisaikansa.
        Koska Hän rakasti ihmisiä, vaikka suuttui ehkä naisten itkemisestä, kuten kuka tahansa meistä jos olisi kaiken kansan katsottavana eikä kukaan tee mitään.
        Ajattele itseäsi hyvä Demon, kun haluaisit hyvää ja pahoittaisit mielesi jonkun itsetuhosta?

>>Jeesus kärsi henkistä tuskaa enemmän kuin kukaan koko julistamisaikansa>>

Mistä sinä tämän tiedät? Voi vain miettiä, mitä kauheuksia maailmassa on tapahtunut ennen ja jälkeen Jeesuksen. Sotien aikoina monia on kidutettu pitkään ja hartaasti, toiset on näännytetty nälkään ja toiset syötetty koirille. Monet ovat joutuneet näkemään kuinka heidän läheisensä ja rakkaimpansa on kidutettu kuoliaiksi ennen omaa kuolemaansa. Pieniä lapsia myydään kaiken aikaa seksiorjiksi ja monia naisia raiskataan ja murhataan yhä edelleen.

Miksi siis juuri Jeesuksen kärsimykset olisivat olleet kauheammat kuin kaikkien muiden?

>>Koska Hän rakasti ihmisiä, vaikka suuttui ehkä naisten itkemisestä>>

Niinpä niin, sehän se kauheinta olisikin, että jotkut herkkähermoiset naiset itkisivät ääneen. Siitähän sitä jumalan kannattaakin suuttua.

• Uhri on todellisuudessa ,antaa henkensä pelastaakseen se jota rakasaa,tässä tapausessa minut,sinut.koko ihmiskunta.
      Miksi ei rakastais omia luotujaan.

• Kops1

Tämä on vähän sekava ja epälooginen viesti...

Mitähän mahdat tarkoittaa tällä.. tässä asiassa ?

• Kops1 kirjoitti:

Tämä on vähän sekava ja epälooginen viesti...

Mitähän mahdat tarkoittaa tällä.. tässä asiassa ?

Sitä että Jeesus on sovittanut kaikien synnit,ristinpuulla.Isä rakastaa luotujaan ihmisiä niin paljon että antoi oman poikansa kuolemaan,että me saisimme elämän.
        Kops1 Jos tätä et ymmärrä en voi muuta tehdä.

• Kops1
        kuulija1 kirjoitti:

Sitä että Jeesus on sovittanut kaikien synnit,ristinpuulla.Isä rakastaa luotujaan ihmisiä niin paljon että antoi oman poikansa kuolemaan,että me saisimme elämän.
        Kops1 Jos tätä et ymmärrä en voi muuta tehdä.

ok... Tämä jo selvemmin...

• 1213

"Joten kysymys kuuluu, MITÄ Jumala loppujen lopuksi uhrasi? "

Jeesus uhrasi elämänsä maan päällä meidän hyväksi käyttämällä sen Jumalan pelastussanoman julistamiseen. Jeesukselle oli tarjolla kaikki valtakunnat ja maallinen loisto ja hän olisi voinut elää itseään varten, mutta hän valitsi olla kuuliainen jumalalle ja tehdä palveluksen meille sen sijaan, että olisi elänyt itseään varten.

Ja Jumala taas uhrasi Jeesuksen, koska lähetti hänet luotaan pois. Antoi siis Jeesuksen ihmisten keskuuteen.

Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua". Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
      Mat. 4:8-10

Elämän uhraaminen on sitä, että antaa elämän jonkun muun käytettäväksi. Tätä voi verrata siihen, miten sotilas ”uhraa” elämänsä maansa puolesta taistellessaan vihollista vastaan.

Jeesus kyllä nousi kuolleista, mutta vasta kun oli antanut uhrinsa, elämän muiden hyväksi julistamalla ilosanomaa ja näyttämällä tien elämään.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
      Joh. 5:24

Jeesuksen sanat ovat pelastukseen tie.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
      Joh. 8:51

• >>Jeesus uhrasi elämänsä maan päällä>>

Tarinan mukaan tuo elämä palasi häneen kolmen päivän kuluttua. Joten hän ei menettänyt elämäänsä.

>>Jeesukselle oli tarjolla kaikki valtakunnat ja maallinen loisto ja hän olisi voinut elää itseään varten, mutta hän valitsi olla kuuliainen jumalalle ja tehdä palveluksen meille sen sijaan, että olisi elänyt itseään varten.>>

Eiköhän Jumala kykene taivaassa järjestämään itselleen huomattavasti paremmat pirskeet kuin ikinä maan päällä. Miksi hän olisikaan tyytynyt ihmiskuninkaan osaan, kun hän voi yhtä hyvin taivaasta käsin hallita kaikkea mielin määrin, Jumala kun on.

>>Ja Jumala taas uhrasi Jeesuksen, koska lähetti hänet luotaan pois. Antoi siis Jeesuksen ihmisten keskuuteen.>>

Eikös se Jeesus tarinan mukaan ole Jumala? Samaa persoonaa ja muutenkin yhtä Jumalan kanssa? Hän siis monisti itsensä ja lähetti yhden kappaleen itsestään ihmiseksi maan päälle, kun jäi samalla itse taivaaseen seuraamaan tilanteen kehittymistä. Melko sekava oppi tuo kolminaisuuskin kyllä on.

>>Jeesus kyllä nousi kuolleista>>

Ja näin siis mitätöi antamansa uhrin. Jos minä uhraan näyttävästi jotakin minulle tärkeää, ja sitten muutaman päivän kuluttua otan tuon uhraamani asian takaisin haltuuni, niin eihän se silloin mikään todellinen uhri ollutkaan.

• sivuhuomautus
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Jeesus uhrasi elämänsä maan päällä>>

Tarinan mukaan tuo elämä palasi häneen kolmen päivän kuluttua. Joten hän ei menettänyt elämäänsä.

>>Jeesukselle oli tarjolla kaikki valtakunnat ja maallinen loisto ja hän olisi voinut elää itseään varten, mutta hän valitsi olla kuuliainen jumalalle ja tehdä palveluksen meille sen sijaan, että olisi elänyt itseään varten.>>

Eiköhän Jumala kykene taivaassa järjestämään itselleen huomattavasti paremmat pirskeet kuin ikinä maan päällä. Miksi hän olisikaan tyytynyt ihmiskuninkaan osaan, kun hän voi yhtä hyvin taivaasta käsin hallita kaikkea mielin määrin, Jumala kun on.

>>Ja Jumala taas uhrasi Jeesuksen, koska lähetti hänet luotaan pois. Antoi siis Jeesuksen ihmisten keskuuteen.>>

Eikös se Jeesus tarinan mukaan ole Jumala? Samaa persoonaa ja muutenkin yhtä Jumalan kanssa? Hän siis monisti itsensä ja lähetti yhden kappaleen itsestään ihmiseksi maan päälle, kun jäi samalla itse taivaaseen seuraamaan tilanteen kehittymistä. Melko sekava oppi tuo kolminaisuuskin kyllä on.

Ja näin siis mitätöi antamansa uhrin. Jos minä uhraan näyttävästi jotakin minulle tärkeää, ja sitten muutaman päivän kuluttua otan tuon uhraamani asian takaisin haltuuni, niin eihän se silloin mikään todellinen uhri ollutkaan.

"Tarinan mukaan tuo elämä palasi häneen kolmen päivän kuluttua. Joten hän ei menettänyt elämäänsä."

Jeesuksen ruumis oli kuolleena kolmen päivän ajan, mutta hänen henkensä eli niin kuin Jumala elää.
        Sen kolmen päivän aikana Hän kävi saarnaamassa tuonelassa niille, jotka elivät ennen vedenpaisumusta eivätkä olleet evankeliumia kuulleet.1. Piet. 3:18-20

• sivuhuomautus kirjoitti:

"Tarinan mukaan tuo elämä palasi häneen kolmen päivän kuluttua. Joten hän ei menettänyt elämäänsä."

Jeesuksen ruumis oli kuolleena kolmen päivän ajan, mutta hänen henkensä eli niin kuin Jumala elää.
        Sen kolmen päivän aikana Hän kävi saarnaamassa tuonelassa niille, jotka elivät ennen vedenpaisumusta eivätkä olleet evankeliumia kuulleet.1. Piet. 3:18-20

>>Jeesuksen ruumis oli kuolleena kolmen päivän ajan, mutta hänen henkensä eli niin kuin Jumala elää. Sen kolmen päivän aikana Hän kävi saarnaamassa tuonelassa niille, jotka elivät ennen vedenpaisumusta eivätkä olleet evankeliumia kuulleet.>>

Eli se olikin kaikki vain näytelmän kulissia. Todellisuudessa Jeesus ei koskaan kuollutkaan, vaan ainoastaan harhautti ihmiset luulemaan niin. Sangen ovelaa.

• 1213
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Jeesus uhrasi elämänsä maan päällä>>

Hän menetti sen elämän, jonka käytti muiden hyväksi.

"Eikös se Jeesus tarinan mukaan ole Jumala? Samaa persoonaa ja muutenkin yhtä Jumalan kanssa?"

Myös Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa. Se ei tee vielä itse Jumalaksi.

että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        Joh. 17:21

Jeesuksen opetuksen perusteella hän itse ei ole se yksi ja ainoa tosi Jumala.

Esim. tämän perusteella:

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
        Joh. 5:19

Ja tämän:

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Jhon 17:3

Valitettavasti näyttää siltä, ettei edes krsitityt välitä Jeesuksen omista sanoista,v aan rakastavat enemmän omia oppejaan.

• 1213 kirjoitti:

Hän menetti sen elämän, jonka käytti muiden hyväksi.

"Eikös se Jeesus tarinan mukaan ole Jumala? Samaa persoonaa ja muutenkin yhtä Jumalan kanssa?"

Myös Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa. Se ei tee vielä itse Jumalaksi.

että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        Joh. 17:21

Jeesuksen opetuksen perusteella hän itse ei ole se yksi ja ainoa tosi Jumala.

Esim. tämän perusteella:

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
        Joh. 5:19

Ja tämän:

Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        Jhon 17:3

Valitettavasti näyttää siltä, ettei edes krsitityt välitä Jeesuksen omista sanoista,v aan rakastavat enemmän omia oppejaan.

>>Jeesuksen opetuksen perusteella hän itse ei ole se yksi ja ainoa tosi Jumala.>>

Tässä olemmekin jälleen yhden Raamatun ristiriidan äärellä. Joidenkin raamatunkohtien mukaan Jeesus on Jumala ja joidenkin toisten kohtien mukaan ei ole. Siteeraamasi kohdat puoltaisivat sitä, ettei Jeesus ollut Jumala. Kuitenkin esim. seuraavat kohdat on hieman vaikea liittää tähän ajatukseen:

"Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman." - Jesaja 45:23

"Kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat" - Filippiläisille 2:10

• 1213
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Jeesuksen opetuksen perusteella hän itse ei ole se yksi ja ainoa tosi Jumala.>>

Tässä olemmekin jälleen yhden Raamatun ristiriidan äärellä. Joidenkin raamatunkohtien mukaan Jeesus on Jumala ja joidenkin toisten kohtien mukaan ei ole. Siteeraamasi kohdat puoltaisivat sitä, ettei Jeesus ollut Jumala. Kuitenkin esim. seuraavat kohdat on hieman vaikea liittää tähän ajatukseen:

"Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman." - Jesaja 45:23

"Kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat" - Filippiläisille 2:10

Syy on tämä:

Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 15:28

Mielestäni lainaamasi kohdat eivät sano Jeesuksen olevan Jumala, eivätkä ne myöskään ole ristiriidassa muun Raamatun kanssa.

• Jeesus on Jumala
        1213 kirjoitti:

Syy on tämä:

Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Mielestäni lainaamasi kohdat eivät sano Jeesuksen olevan Jumala, eivätkä ne myöskään ole ristiriidassa muun Raamatun kanssa.

Isällä ja Pojalla on erilliset persoonat, vaikka ovat yksi Jumala.
        Pyhä Henki on Jumalan persoonallinen ja tunteva Henki, jonka tehtävänä on kirkastaa Kristusta Joh 16:14.
        Pyhä Henki osaa murehtia"(Ef.4:30), "tahtoa"(1 Kor.12:11), "rukoilla"(Room.8:26-27)"opettaa" ja "muistuttaa"(Joh.14:26). Lisäksi Pyhä Henki puhuu itsestään käyttäen persoonapronominia "minä"(Apt.13:2).

- hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut, 1 Piet 3:22

- Jeesus on Jumalan Sana joka tuli lihaksi (Joh 1:1-3,14). Ilman Sanaa (Jeesusta) ei ole luotu mitään (Kol 1:16-17). ”Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on" (Joh 1:3).

Mieti myös tätä

Sak. 12:10 JUMALA SANOO ITSESTÄÄN: "Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet.

vrt. Joh.19:37, Ilm. 1:7

"He katsovat häneen, jonka ovat lävistäneet."

Kenen he ovat lävistäneet?

Vastaus Jeesuksen.

Ja ajattele myös tätä;

UT:n kreikkalainen teksti kääntää kaikki vanhan testamentin Herra (JHWH) sanan lainaukset sanalla KYRIOS.
        Samaa kyrios sanaa käytetään myös silloin, kun käytetään Herra (kyrios) Jeesus sanaa.
        UT ei tee mitään eroa näiden sanojen välille, jotka ovat lainauksia VT:sta missä esiintyy Herra (Jhwh) sana ja UT:ssa olevan Herra (Kyrios) sanojen välille.

Esimerkiksi hepreankielisessä Raamatussa Jes 40:3:ssa oleva HERRALLE sana on JHWH sekä Jumalallemme sana on ELOHIM, ja kuten tiedämme niin Johannes kastaja valmisti tietä HERRALLE JEESUKSELLE, joka on Raamatun ilmoituksen mukaan HERRA (JHWH) sekä JUMALA (ELOHIM)

Raamattu näin ilmoittaa Jeesuksen samaksi kuin Vanhan testamentin JHWH.

• Jeesus on Jumala
        Jeesus on Jumala kirjoitti:

Isällä ja Pojalla on erilliset persoonat, vaikka ovat yksi Jumala.
        Pyhä Henki on Jumalan persoonallinen ja tunteva Henki, jonka tehtävänä on kirkastaa Kristusta Joh 16:14.
        Pyhä Henki osaa murehtia"(Ef.4:30), "tahtoa"(1 Kor.12:11), "rukoilla"(Room.8:26-27)"opettaa" ja "muistuttaa"(Joh.14:26). Lisäksi Pyhä Henki puhuu itsestään käyttäen persoonapronominia "minä"(Apt.13:2).

- hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut, 1 Piet 3:22

- Jeesus on Jumalan Sana joka tuli lihaksi (Joh 1:1-3,14). Ilman Sanaa (Jeesusta) ei ole luotu mitään (Kol 1:16-17). ”Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on" (Joh 1:3).

Mieti myös tätä

Sak. 12:10 JUMALA SANOO ITSESTÄÄN: "Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet.

vrt. Joh.19:37, Ilm. 1:7

"He katsovat häneen, jonka ovat lävistäneet."

Kenen he ovat lävistäneet?

Vastaus Jeesuksen.

Ja ajattele myös tätä;

UT:n kreikkalainen teksti kääntää kaikki vanhan testamentin Herra (JHWH) sanan lainaukset sanalla KYRIOS.
        Samaa kyrios sanaa käytetään myös silloin, kun käytetään Herra (kyrios) Jeesus sanaa.
        UT ei tee mitään eroa näiden sanojen välille, jotka ovat lainauksia VT:sta missä esiintyy Herra (Jhwh) sana ja UT:ssa olevan Herra (Kyrios) sanojen välille.

Esimerkiksi hepreankielisessä Raamatussa Jes 40:3:ssa oleva HERRALLE sana on JHWH sekä Jumalallemme sana on ELOHIM, ja kuten tiedämme niin Johannes kastaja valmisti tietä HERRALLE JEESUKSELLE, joka on Raamatun ilmoituksen mukaan HERRA (JHWH) sekä JUMALA (ELOHIM)

Raamattu näin ilmoittaa Jeesuksen samaksi kuin Vanhan testamentin JHWH.

• Jeesus on Jumala

Raamatun mukaan Poika oli mukana luomistyössä (Sana) ja Isä oli Kristuksen ristillä läsnä.
        Alun luomisessa näkyvät sekä Isä, Poika että Pyhä Henki.
        Henki taas on Kristuksen Henki, jonka Hän lähettää (tai Isä lähettää Pojan kautta). Jumalan työ on aina trinitaarista. Acta trinitatis ad extra sunt indivisa (”kolmiyhteisen Jumalan ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomat”).

Jeesus oli luomisessa jo läsnä, Hänen kauttaan ja Häneen luotiin kaikki. Painotuksella, että Jeesus on aina OLEMASSA, myös pelastushistorian ja siihen liittyvien tehtävien ulkopuolella, tarkoitan juuri sitä, että Jumalan työ on aina trinitaarista ja että kolmiyhteisen Jumalan ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomat. "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa".

• 1213

Raamatun mukaan Poika oli mukana luomistyössä (Sana) ja Isä oli Kristuksen ristillä läsnä.
        Henki taas on Kristuksen Henki, jonka Hän lähettää (tai Isä lähettää Pojan kautta). Jumalan työ on aina trinitaarista. Acta trinitatis ad extra sunt indivisa (”kolmiyhteisen Jumalan ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomat”).

Jeesus oli luomisessa jo läsnä, Hänen kauttaan ja Häneen luotiin kaikki. Painotuksella, että Jeesus on aina OLEMASSA, myös pelastushistorian ja siihen liittyvien tehtävien ulkopuolella, tarkoitan juuri sitä, että Jumalan työ on aina trinitaarista ja että kolmiyhteisen Jumalan ulospäin suuntautuvat teot ovat jakamattomat. "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa".

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa".

Olen samaa mieltä. Jeesus on Jumalan temppeli.

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        Joh. 14:10-14

Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        Room. 8:11

Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
        Kol. 2:9

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
        Joh. 2:19-21

Jeesuksen opetuslapset ovat myös Jumalan temppeliä, jonka kulmakivi Jeesus on.

Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        1 Kor. 3:16

Ja valitettavasti ihminen joka ei noita kohtia ymmärrä oikein, tulee todennäköisesti vielä kumartamaan sitä, josta tässä kohdassa puhutaan:

Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        2 Tes. 2:3-4

Jos ei ymmärrä mitä Jeesus opetti, tulee pitämään väärää asiaa Jumalanaan.

• Jeesus on Jumala kirjoitti:

Uskovien ainaiset kiistelyt kolminaisuusopista ovat yksi hyvä osoitus siitä, että Jumala ei ole koko kristinuskon tarinan takana. Jos hän olisi, olisi hän varmasti järjestänyt olemuksensa helposti ymmärrettäväksi, sen verran merkittävästä asiasta lienee kuitenkin kysymys. Miksi hän haluaisikaan aiheuttaa jakaumia uskoviensa joukossa? Tai ehkä oikeammin olisi kysyä: miksi hän ei yhdistä häneen uskovia yhdeksi Ääneksi ja Uskoksi?

Todellisuudessa kristinusko on jakautunut satoihin alaoppeihin, joista suurin osa väittää olevansa se Ainoa ja Oikea kristinopin tulkinta. Tällainen hajaannusko nyt sitten tuo Jeesukselle kunniaa näinä viimeisinä päivinä?

• 1213
        demon_of_dawn kirjoitti:

Uskovien ainaiset kiistelyt kolminaisuusopista ovat yksi hyvä osoitus siitä, että Jumala ei ole koko kristinuskon tarinan takana. Jos hän olisi, olisi hän varmasti järjestänyt olemuksensa helposti ymmärrettäväksi, sen verran merkittävästä asiasta lienee kuitenkin kysymys. Miksi hän haluaisikaan aiheuttaa jakaumia uskoviensa joukossa? Tai ehkä oikeammin olisi kysyä: miksi hän ei yhdistä häneen uskovia yhdeksi Ääneksi ja Uskoksi?

Todellisuudessa kristinusko on jakautunut satoihin alaoppeihin, joista suurin osa väittää olevansa se Ainoa ja Oikea kristinopin tulkinta. Tällainen hajaannusko nyt sitten tuo Jeesukselle kunniaa näinä viimeisinä päivinä?

Minä en kiistele kolminaisuusopista. Enkä edes pyri muuttamaan kristinuskoa. Minun tavoite on, että ihmiset ovat Jeesuksen opetuslapsia ja ptiävät kiinni Jeesuksen opetuksesta. Jeesuksen opetus on helposti ymmärrettävissä kaikille, jotka sen oikeasti haluavat ymmärtää ja haluavat olla Jeesukselle uskollisia ja seurata ennemmin Jeesusta kuin ihmisoppeja.

• 1213 kirjoitti:

Minä en kiistele kolminaisuusopista. Enkä edes pyri muuttamaan kristinuskoa. Minun tavoite on, että ihmiset ovat Jeesuksen opetuslapsia ja ptiävät kiinni Jeesuksen opetuksesta. Jeesuksen opetus on helposti ymmärrettävissä kaikille, jotka sen oikeasti haluavat ymmärtää ja haluavat olla Jeesukselle uskollisia ja seurata ennemmin Jeesusta kuin ihmisoppeja.

>>Jeesuksen opetus on helposti ymmärrettävissä kaikille, jotka sen oikeasti haluavat ymmärtää>>

Mikä sinun mielestäsi on Jeesuksen opetuksen ydin?

• 1213
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Jeesuksen opetus on helposti ymmärrettävissä kaikille, jotka sen oikeasti haluavat ymmärtää>>

Mikä sinun mielestäsi on Jeesuksen opetuksen ydin?

"Mikä sinun mielestäsi on Jeesuksen opetuksen ydin? "

Rakkaus.

Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Mat. 22:37-39

Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        Joh. 13:34-35

Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        Mat. 5:44

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
        Room. 13:8-10

• 1213 kirjoitti:

"Mikä sinun mielestäsi on Jeesuksen opetuksen ydin? "

Rakkaus.

Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Mat. 22:37-39

Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        Joh. 13:34-35

Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        Mat. 5:44

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
        Room. 13:8-10

>>Rakkaus.>>

Ja tämä "rakkaus" onkin sitten niin vaativaa, että joka sitä ei halua vastaanottaa, pääsee ikuiseen kidutushelvettiin. Nice.

• sivuhuomautus

"Miksi kaikkivaltias Rakkaus ylipäätään suostui ottamaan vastaan sellaisen valan, jossa syytön IHMINEN poltetaan hänelle uhrilahjaksi?"

Yksikään kuolevainen Aadamin suvun jälkeläinen (ihminen) ei olisi voinut lunastaa yhtäkään ihmistä, koko ihmissuvusta puhumattakaan Ps.49:7-9.

Jumala sovitti ihmiskunnan ITSENSÄ kanssa 2 Kor.5:18. Jeesus on lunastaja, Hän lunasti ihmissuvun. Jeesus on Jumalan Poika ja samaa olemusta kuin Isä.
      Jeesuksen täytyy olla myös Jumala, koska Jumala on lunastaja:
      Ps. 31:5, Ps. 49:15.

Uhrilahja siis oli Jumala itse, eikä ihminen.

• sivuhuomautus

Vanhan testamentin aikana uhrattiin ihmisiä ja eläimiä, joka oli vertauskuvallista siitä täydellisestä uhrista, kun Jumala antoi itsensä.

Hän ei uhrannut kauristen tai muiden uhrieläinten verta, vaan oman pyhän kalliin verensä kaikkien maailman ihmisten syntien edestä. Ja kun hän kerran oli uhrinsa antanut, se oli täydellinen ja puutteeton. Siksi sitä ei tarvitse kenenkään koskaan toistaa.

Hepr on yksiselitteinen: Leevin pojat uhraavat joka vuosi uhrejansa ja tietävät itsekin tulevansa vuoden kuluttua uudelleen, kun tehtävä ei tullut valmiiksi. Heidän uhreissaan ei ole anteeksiantamusta, vaan ainoastaan muistutus synneistä. Sen sijaan Kristuksen uhrityö tuli kerralla valmiiksi ja siksi hän istui alas, Isänsä valtaistuimen oikealle puolelle.

Jumala itse on astunut taivaastaan ja tullut uhriksi meidän edestämme.

Kun Jumala ottaa synnit pois ja kun annetaan täydellinen uhri, synnit on hävitetty eikä niitä ole.
        http://sley.fi/luennot/ESITYS/UhritEK.htm

• >>Yksikään kuolevainen Aadamin suvun jälkeläinen (ihminen) ei olisi voinut lunastaa yhtäkään ihmistä, koko ihmissuvusta puhumattakaan>>

Jeftan tyttären polttamisessa ei ollut kyse ihmiskunnan pelastamisesta, vaan paljon arkisemmasta asiasta, sodasta ammonilaisia vastaan. Miksi rakkaudellinen Jumala siis hyväksyi ihmisuhrin toimittamisen itselleen?

>>Uhrilahja siis oli Jumala itse>>

Jumala on siis uhrattu. Hallelujah!

Vanhan testamentin aikana uhrattiin ihmisiä ja eläimiä, joka oli vertauskuvallista siitä täydellisestä uhrista, kun Jumala antoi itsensä.

Hän ei uhrannut kauristen tai muiden uhrieläinten verta, vaan oman pyhän kalliin verensä kaikkien maailman ihmisten syntien edestä. Ja kun hän kerran oli uhrinsa antanut, se oli täydellinen ja puutteeton. Siksi sitä ei tarvitse kenenkään koskaan toistaa.

Hepr on yksiselitteinen: Leevin pojat uhraavat joka vuosi uhrejansa ja tietävät itsekin tulevansa vuoden kuluttua uudelleen, kun tehtävä ei tullut valmiiksi. Heidän uhreissaan ei ole anteeksiantamusta, vaan ainoastaan muistutus synneistä. Sen sijaan Kristuksen uhrityö tuli kerralla valmiiksi ja siksi hän istui alas, Isänsä valtaistuimen oikealle puolelle.

Jumala itse on astunut taivaastaan ja tullut uhriksi meidän edestämme.

Kun Jumala ottaa synnit pois ja kun annetaan täydellinen uhri, synnit on hävitetty eikä niitä ole.
        http://sley.fi/luennot/ESITYS/UhritEK.htm

>>Jumala itse on astunut taivaastaan ja tullut uhriksi meidän edestämme.>>

Kyllä sinne taivaaseen joku jäi vielä senkin jälkeen, kun Jeesus syntyi maan päälle. Ketä Jeesus muuten olisi ihmisenä ollessaan rukoillut? Itseäänkö? Sairasta.

>>Vanhan testamentin aikana uhrattiin ihmisiä ja eläimiä, joka oli vertauskuvallista siitä täydellisestä uhrista, kun Jumala antoi itsensä.>>

Sairasta veren vuodatusta. Täysin syyttömiä ja viattomia ihmisiä ja eläimiä piti päästää kylmäksi useiden vuosisatojen ajan, jotta tämä Täydellinen Rakkaus saattoi olla tyytyväinen. Olisihan hän kaikkivaltiaana voinut järjestää asian jollakin toisellakin tavalla kuin syyttömien murhaamisella.

• sivuhuomautus

"Jumala on siis uhrattu. Hallelujah!"

Niin. Golgatan tapahtumat ovat Raamatun merkittävin ja tunnetuin asia.

• >>Golgatan tapahtumat ovat Raamatun merkittävin ja tunnetuin asia.>>

Ehkäpä onkin. Mutta miten tuo tapahtuma on muuttanut maailmaa? Siitä on pian jo 2000 vuotta aikaa, mutta mikään ei ole muuttunut. Pahuus ja jumalattomuus kukkii täällä edelleen, ja Jumalan Valtakuntaa, sen enempää kuin sen Kuningastakaan ei näy mailla eikä halmeilla.

Menikö jokin sittenkin vikaan tuossa Jumalan suunnitelmassa? Ehkä hän tälläkin hetkellä tekee siellä kolmannessa taivaassaan katumusharjoituksia, kuten ennen Nooan ajan suurtulvaakin. Luomukset eivät tanssikaan hänen pillinsä mukaan, ja siksi katumus hiipii itse Jumalankin mielen perukoille... Mitä tulikaan tehtyä...

Niin tai näin, mutta joka tapauksessa Jumalalla ei näytä olevan mitään otetta tähän reaalimaailmaan, koska meno jatkuu vuosisadasta toiseen samanlaisena. Siitäkin huolimatta, että Jumala on jo uhrattu Aatamin aiheuttaman perisynnin sovittamiseksi ajat sitten. Näin ollenhan kaiken pitäisi olla valmista Jumalan tahdon toteutumiseen maan päällä. Vaan kun ei.

• sivuhuomautus
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Golgatan tapahtumat ovat Raamatun merkittävin ja tunnetuin asia.>>

Ehkäpä onkin. Mutta miten tuo tapahtuma on muuttanut maailmaa? Siitä on pian jo 2000 vuotta aikaa, mutta mikään ei ole muuttunut. Pahuus ja jumalattomuus kukkii täällä edelleen, ja Jumalan Valtakuntaa, sen enempää kuin sen Kuningastakaan ei näy mailla eikä halmeilla.

Menikö jokin sittenkin vikaan tuossa Jumalan suunnitelmassa? Ehkä hän tälläkin hetkellä tekee siellä kolmannessa taivaassaan katumusharjoituksia, kuten ennen Nooan ajan suurtulvaakin. Luomukset eivät tanssikaan hänen pillinsä mukaan, ja siksi katumus hiipii itse Jumalankin mielen perukoille... Mitä tulikaan tehtyä...

Niin tai näin, mutta joka tapauksessa Jumalalla ei näytä olevan mitään otetta tähän reaalimaailmaan, koska meno jatkuu vuosisadasta toiseen samanlaisena. Siitäkin huolimatta, että Jumala on jo uhrattu Aatamin aiheuttaman perisynnin sovittamiseksi ajat sitten. Näin ollenhan kaiken pitäisi olla valmista Jumalan tahdon toteutumiseen maan päällä. Vaan kun ei.

Golgatan tapahtumat ovat Raamatun merkittävin ja tunnetuin asia.
        " Ehkäpä onkin. Mutta miten tuo tapahtuma on muuttanut maailmaa?"

Silloin, siis Golgatalla, tapahtui uuden liiton vahvistaminen.
        Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta tapahtui syntien sovitus ja iankaikkisen lahjavanhurskauden valmistaminen syntiselle ihmiskunnalle.

Vanhan testamentin profeettojen näyt ja sanomat tulivat täten täyttymyksen kautta "sinetillä vahvistetuksi" Dan.10:24.

Kristus vahvisti siis liiton (nim. uuden liiton) ristinkuolemansa kautta.
        Siten hän toteutti sen, mitä ( Dan.10 jae 25 sanoo "tuhotaan Voideltu", Messias).
        Sitten hän toteutti sen, mitä jae 24 sanoo" silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan."

Vanhan liiton temppelin kaikkein pyhin oli esikuva uuden liiton seurakunnasta, jossa Jumala on erityisellä tavalla läsnä. Tämä kaikkeinpyhin voideltiin Pyhällä Hengellä helluntaina.

Vanhan liiton uhrit viittasivat "tulevaan hyvään varjoina (Hepr.10:1) Kristuksen uhriin.
        Sen tapahduttua ne lakkasivat olemasta voimassa Jumalan edessä. Niillä ei ollut mitään merkitystä, vaikka juutalaiset uhrasivatkin niitä edelleen.
        Tätä Kristuksen uhrin johdosta tapahtunutta vanhan liiton uhripalveluksen lakkauttamista tarkoittavat sanat." Hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin."Dan 9:27.

• sivuhuomautus

"Todellisuudessa Jeesus ei koskaan kuollutkaan, vaan ainoastaan harhautti ihmiset luulemaan niin."

Jeesus itse sanoi että elää vaikka kuolee ristillä

Luuk. 23:42,43
      Ja hän (toinen pahantekijä, joka riippui ristillä) sanoi: ”Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.” Niin Jeesus sanoi hänelle : ” Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.”

Ja samoin

1 Piet. 3:18
      Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaakseen meidät Jumalan tykö ; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä.

• >>Jeesus itse sanoi että elää vaikka kuolee ristillä>>

Eli Jeesus siis itsekin myönsi huijauksensa.

Eihän se mikään oikea uhri sitten ollutkaan, kun uhri ei koskaan sulkenutkaan silmiään ja todella kuollut! Miten ihmeessä Jeesus sitten olisi koskaan voinut HERÄTÄ KUOLLEISTA (joka on kristinuskon perusopetus), jos hän ei todellisuudessa koskaan kuollutkaan?!

Aatami ja Eeva sen sijaan kuolivat todella ja jäivät maihin. Jos Jeesus oli "Suurempi Aatami", ja jos hänen tappamisellaan oli tarkoitus sovittaa Aatamin paratiisissa tekemä synti, niin silloinhan tasapuolisuus olisi vaatinut, että myös Jeesus jää maihin, eikä pomppaa sieltä heti ylös. (Toki oikeastihan hän sinne kuoleman pimeyteen jäikin, mutta nyt keskustelenkin aiheesta legendan pohjalta).

• sivuhuomautus
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Jeesus itse sanoi että elää vaikka kuolee ristillä>>

Eli Jeesus siis itsekin myönsi huijauksensa.

Eihän se mikään oikea uhri sitten ollutkaan, kun uhri ei koskaan sulkenutkaan silmiään ja todella kuollut! Miten ihmeessä Jeesus sitten olisi koskaan voinut HERÄTÄ KUOLLEISTA (joka on kristinuskon perusopetus), jos hän ei todellisuudessa koskaan kuollutkaan?!

Aatami ja Eeva sen sijaan kuolivat todella ja jäivät maihin. Jos Jeesus oli "Suurempi Aatami", ja jos hänen tappamisellaan oli tarkoitus sovittaa Aatamin paratiisissa tekemä synti, niin silloinhan tasapuolisuus olisi vaatinut, että myös Jeesus jää maihin, eikä pomppaa sieltä heti ylös. (Toki oikeastihan hän sinne kuoleman pimeyteen jäikin, mutta nyt keskustelenkin aiheesta legendan pohjalta).

"Eihän se mikään oikea uhri sitten ollutkaan, kun uhri ei koskaan sulkenutkaan silmiään ja todella kuollut! Miten ihmeessä Jeesus sitten olisi koskaan voinut HERÄTÄ KUOLLEISTA (joka on kristinuskon perusopetus), jos hän ei todellisuudessa koskaan kuollutkaan?! "

Miksei muka ollut uhri? Raamatun mukaan se oli täydellinen uhri, jonka jälkeen ei enää muita uhreja tarvita.

Jeesus kuoli ruumiillisen kuoleman, astui alas tuonelaan, saarnasi siellä, ja palasi omaan ruumiiseensa ja lopuksi nousi ylös taivaaseen. Tapahtumaa oli seuraamassa satoja silminnäkijöitä.

Jehovan todistajat sanovat jotain muuta
        http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/jeesus-mita-jt-sanoo-hanesta.html
        http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/kenen-raamattu-sanoo-jeesuksen-olevan.html
        http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/mita-jt-sanovat-ristinkuolemasta-ja.html
        http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/jeesus-saarnasi-hengille.html
        http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/jt-ja-jeesuksen-taivaaseen-nouseminen.html

• sivuhuomautus
        sivuhuomautus kirjoitti:

"Eihän se mikään oikea uhri sitten ollutkaan, kun uhri ei koskaan sulkenutkaan silmiään ja todella kuollut! Miten ihmeessä Jeesus sitten olisi koskaan voinut HERÄTÄ KUOLLEISTA (joka on kristinuskon perusopetus), jos hän ei todellisuudessa koskaan kuollutkaan?! "

Miksei muka ollut uhri? Raamatun mukaan se oli täydellinen uhri, jonka jälkeen ei enää muita uhreja tarvita.

Jeesus kuoli ruumiillisen kuoleman, astui alas tuonelaan, saarnasi siellä, ja palasi omaan ruumiiseensa ja lopuksi nousi ylös taivaaseen. Tapahtumaa oli seuraamassa satoja silminnäkijöitä.

http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/kenen-raamattu-sanoo-jeesuksen-olevan.html
        http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/mita-jt-sanovat-ristinkuolemasta-ja.html
        http://jehovantodistajat.blogspot.fi/2009/11/jt-ja-jeesuksen-taivaaseen-nouseminen.html

Muistaakseni Jt selittävät ristinkuoleman ja sovituksenkin jotenkin erilailla kuin kristikunta. Eli vaikka puhutaan samoilla sanoilla, niin asioiden merkitys on erilainen.

Kristikunnan mielestä Kristuksen sovitustyö Golgatalla ja ennenkaikkea ylösnousemus on koko uskon kulmakivi. Ilman sitä ei olisi pelastavaa uskoa.

1Kor.14-15
        Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
        ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.

>>Miksei muka ollut uhri?>>

Lähinnä se oli laina.

>>Tapahtumaa oli seuraamassa satoja silminnäkijöitä.>>

Joista kukaan ei ole ollut elossa enää moniin vuosisatoihin. Lähempänä nykyaikaa myös esimerkiksi ufojen vierailuilla väitetään olleen useita silminnäkijöitä. Tämä ilmiö selittää huomattavan osan tällaisista ilmiöistä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kollektiivinen_mielenhäiriö

• järki käteen

Miksi ihmiset hakkaatte täällä Raamatulla päähän uskottomia ihmisiä? Jos ihminen ei välitä kristinuskosta, Jeesuksen yms. niin luuletteko oikeasti että pätkät sitä sun tätä Raamatusta auttaa asiaa tai edes kiinostaa ketään? Jos Raamattu on ihmiselle satukirja, niin tekeekö pätkät sadusta siitä lukijalle luotettavamman? Perustelkaa ensin miksi Raamattu on luotettava teos ja mitkä seikat eri tieteissä tukevat Raamatun tapahtumia ja Raamatullista näkemystä maailmasta. Kun Raamatun luotettavuus ja oikeellisuus historiallisena teoksena on riittävällä tavalla perusteltu (mm. laajemman tiedeyhteisön hyväksymä tieteellinen tutkimus jne.) voidaan siirtyä siihen mitä Raamattu sanoo.

• turha kysymys

Jos tän palstan otsikko on Jeesus, niin eikö siitä aiheesta saa puhua?

Ja jos aiheena on Jeesus, niin siihen aiheeseen kuuluu kiinteästi nimenomaa Raamattu.

• Jeesus lunasti kuolemallaan ihmiskunnan syntivelan,itsensä kautta,näin olle voitti paholaisen vallan ja kuoleman valla,itselleen jokainen ihminen joutuu kärsimään ijankaikkisen kuolema jos ei ole Jeesuksen yhdeydessä. On siinä melkoinen ero ihmisellä ei ole muutoin mitään mahdollisuutta olla pyhän jumalan kasvojen edessä. Eihän Jumala loppujen lopuksi menettänyt mitään. Hän teki ainoastaan
      silmänkääntötempun. Et taida ymmärtää mitä kirjoitat joutuisit kärsimään synteisivuoksi ijankaikkisen tuomion, ilman Jeesuksen sovinto työtä se nimittäin olisi joka ainoan ihmisen kohto maaimassa.
      demon_of_dawn

• >>Jeesus lunasti kuolemallaan ihmiskunnan syntivelan>>

Melkoinen taikatemppu Jumalan taholta. Miksei kaikkivaltias hyvä Jumala olisi yksinkertaisestai voinut vain antaa anteeksi Aatamin syntiä? Miksi siihen tarvittiin noin monimutkainen ja pitkällinen kuvio, jossa verenvuodatusta ei säästelty? Esimerkiksi ne kaikki miljoonat syyttömät eläimet lakiliiton aikana tapettiin aivan turhaan, pelkiksi esikuviksi.

>>Et taida ymmärtää mitä kirjoitat joutuisit kärsimään synteisivuoksi ijankaikkisen tuomion>>

Tuo on pelkkä ihmisten keksimä pelote. Kuviteltuun perisyntiin vetoamalla on onnistuttu syyllistämään ja alistamaan kokonaisia kansoja. Ja keräämään näiltä rahat.

• demon_of_dawn kirjoitti:

>>Jeesus lunasti kuolemallaan ihmiskunnan syntivelan>>

Melkoinen taikatemppu Jumalan taholta. Miksei kaikkivaltias hyvä Jumala olisi yksinkertaisestai voinut vain antaa anteeksi Aatamin syntiä? Miksi siihen tarvittiin noin monimutkainen ja pitkällinen kuvio, jossa verenvuodatusta ei säästelty? Esimerkiksi ne kaikki miljoonat syyttömät eläimet lakiliiton aikana tapettiin aivan turhaan, pelkiksi esikuviksi.

>>Et taida ymmärtää mitä kirjoitat joutuisit kärsimään synteisivuoksi ijankaikkisen tuomion>>

Tuo on pelkkä ihmisten keksimä pelote. Kuviteltuun perisyntiin vetoamalla on onnistuttu syyllistämään ja alistamaan kokonaisia kansoja. Ja keräämään näiltä rahat.

Koska synnin palkka on kuolema, Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
        Ei ole ihmisen keksimä pelote, se on kerra todellista totta.
        Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.Room 6:23
        Joka haluaa elää synti elämää,se hänen asianasa ei heidän jotka se tuovat esille,että on pelastus olemassa.
        demon_of_dawn
        Jos meidän julistamamme evankeliumi on peitossa, se on peitossa niiltä, jotka joutuvat kadotukseen.2.Kor 4:3

Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

• Onko Jumala Pyhä
        kuulija1 kirjoitti:

Koska synnin palkka on kuolema, Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
        Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.Room 6:23
        Joka haluaa elää synti elämää,se hänen asianasa ei heidän jotka se tuovat esille,että on pelastus olemassa.
        demon_of_dawn
        Jos meidän julistamamme evankeliumi on peitossa, se on peitossa niiltä, jotka joutuvat kadotukseen.2.Kor 4:3

Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Olisikohan se ollut niin, että Jumalan Pyhyys vaatii sovitusta. Muuten Jumala ei olisi Pyhä ja vanhurskas.

• Onko Jumala Pyhä kirjoitti:

Olisikohan se ollut niin, että Jumalan Pyhyys vaatii sovitusta. Muuten Jumala ei olisi Pyhä ja vanhurskas.

>>Olisikohan se ollut niin, että Jumalan Pyhyys vaatii sovitusta. Muuten Jumala ei olisi Pyhä ja vanhurskas.>>

Eikö kaikkivaltias ole vapaa itse päättämään, mitä hän haluaa, ja miten hän sen haluaa tapahtuvan? Miten voisi olla niin, että Hän joutuisi alistumaan joihinkin sääntöihin?

• kuulija1 kirjoitti:

demon_of_dawn

>>Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.>>

Huomaatko kuulija hyvä, että sinä hoet vain noita samoja mantroja? Toistelet kristinuskon jargonia. Et todellisuudessa pohdi itse mitään, tai ainakin siltä se ulospäin vaikuttaa.

Tottakai puhe Jeesuksen uhrikuolemasta on tyhjänpäiväistä niille, jotka eivät tuohon koko tarinaan usko. Samoin sinulle puhe muiden jumaluuksien uroteoista on täyttä hullutusta, koska sinä et niihin usko.

>>Olisikohan se ollut niin, että Jumalan Pyhyys vaatii sovitusta. Muuten Jumala ei olisi Pyhä ja vanhurskas.>>

Eikö kaikkivaltias ole vapaa itse päättämään, mitä hän haluaa, ja miten hän sen haluaa tapahtuvan? Miten voisi olla niin, että Hän joutuisi alistumaan joihinkin sääntöihin?

Ei Ihminen kestä jumlan pyhyyden edessä,sellaista kirkautta mikä on,menehty sillä hetkellä,mooseski joutui kallioiten väliin piiloon ja jumlala veiä peitti kädellään hänet etti menehtyisi.
        Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jätä eloon 2.Moos 33:20
        Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi.jae 22
        demon_of_dawn vastaus

>>Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.>>

Huomaatko kuulija hyvä, että sinä hoet vain noita samoja mantroja? Toistelet kristinuskon jargonia. Et todellisuudessa pohdi itse mitään, tai ainakin siltä se ulospäin vaikuttaa.

Tottakai puhe Jeesuksen uhrikuolemasta on tyhjänpäiväistä niille, jotka eivät tuohon koko tarinaan usko. Samoin sinulle puhe muiden jumaluuksien uroteoista on täyttä hullutusta, koska sinä et niihin usko.

En usko. Samoin sinulle puhe muiden jumaluuksien uroteoista on täyttä hullutusta, koska sinä et niihin usko.
        Muut jumalat ovat kuoleita miksi pitäisi uskoa kuoleeseen?
        Hei eise ole tarina Jeesuksen kärsimys histoira,se on kerran tapapahtunut,ja kerran tulee taikaisin noutamaan oman seurakuntansa pois,silloin päättymässä on tämän maailman historiakin. ,täysin seviä asioita mikis niitä päitä pohtia,kaikea ei pysty sanoilla kuvaanaan.
        demon_of_dawn vastaus

• kuulija1 kirjoitti:

En usko. Samoin sinulle puhe muiden jumaluuksien uroteoista on täyttä hullutusta, koska sinä et niihin usko.
        Muut jumalat ovat kuoleita miksi pitäisi uskoa kuoleeseen?
        Hei eise ole tarina Jeesuksen kärsimys histoira,se on kerran tapapahtunut,ja kerran tulee taikaisin noutamaan oman seurakuntansa pois,silloin päättymässä on tämän maailman historiakin. ,täysin seviä asioita mikis niitä päitä pohtia,kaikea ei pysty sanoilla kuvaanaan.
        demon_of_dawn vastaus

>>Muut jumalat ovat kuoleita miksi pitäisi uskoa kuoleeseen?>>

Niinpä. Jeesuskin kuoli jo ajat sitten.

>>ja kerran tulee taikaisin noutamaan oman seurakuntansa pois>>

Mutta juuri tällaisia vastaavia uskomuksiahan niiden kaikien muidenkin jumalien kannattajilla on! Jokaisen jumalan pääasiallisena tehtävänä näyttäisikin olevan ajaa kannattajiensa asiaa.

>>täysin seviä asioita mikis niitä päitä pohtia>>

No sanopa muuta joo...

• kuulija1 kirjoitti:

Ei Ihminen kestä jumlan pyhyyden edessä,sellaista kirkautta mikä on,menehty sillä hetkellä,mooseski joutui kallioiten väliin piiloon ja jumlala veiä peitti kädellään hänet etti menehtyisi.
        Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jätä eloon 2.Moos 33:20
        Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi.jae 22
        demon_of_dawn vastaus

>>Ei Ihminen kestä jumlan pyhyyden edessä,sellaista kirkautta mikä on,menehty sillä hetkellä,mooseski joutui kallioiten väliin piiloon ja jumlala veiä peitti kädellään hänet etti menehtyisi.>>

Sanotaan vanhassa myyttikirjassa nimeltä Exodus. Sinä se vain uskot sokeasti, mitä siellä sanotaan, ja samoin muslimi uskoo sokeasti siihen mitä Koraanissa sanotaan. Ei eroa millään tavalla toisistaan. Paitsi että Exodus on vanhempi taru kuin Koraanin tarut. Sitten vielä Genesistäkin vanhempi taru on Gilgameš, ja toki ne monet kauko-idän jutut.

>>Muut jumalat ovat kuoleita miksi pitäisi uskoa kuoleeseen?>>

Niinpä. Jeesuskin kuoli jo ajat sitten.

>>ja kerran tulee taikaisin noutamaan oman seurakuntansa pois>>

Mutta juuri tällaisia vastaavia uskomuksiahan niiden kaikien muidenkin jumalien kannattajilla on! Jokaisen jumalan pääasiallisena tehtävänä näyttäisikin olevan ajaa kannattajiensa asiaa.

>>täysin seviä asioita mikis niitä päitä pohtia>>

No sanopa muuta joo...

Niin kuoli se on totta muta,hän möys nousi kuoleista,kuolema ei saantu otetta hänestä,näin olle hän on myös kuoleman voittaja.
        Jumla ei kannatajia tarvitse,se on selvää,me sen sijaan tarvitsemme isän.

>>Ei Ihminen kestä jumlan pyhyyden edessä,sellaista kirkautta mikä on,menehty sillä hetkellä,mooseski joutui kallioiten väliin piiloon ja jumlala veiä peitti kädellään hänet etti menehtyisi.>>

Sanotaan vanhassa myyttikirjassa nimeltä Exodus. Sinä se vain uskot sokeasti, mitä siellä sanotaan, ja samoin muslimi uskoo sokeasti siihen mitä Koraanissa sanotaan. Ei eroa millään tavalla toisistaan. Paitsi että Exodus on vanhempi taru kuin Koraanin tarut. Sitten vielä Genesistäkin vanhempi taru on Gilgameš, ja toki ne monet kauko-idän jutut.

Hmmm... Mielenkiintoista...

Jeesus sanoo:
        Matt 22:29." Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." !!!!

Siis Jumalaa joka näin ilmestyi .profeetta Elialle : 1Kun 19:9-13

" Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.
        Siellä hän meni luolaan ja oli siinä yötä. Ja katso, Herran sana tuli hänelle; hän kysyi häneltä: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
        Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
        Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
        Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
        Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"

Ja edelleen " Demonille" olen huomannut että olet hyvin perehtynyt raamattuun
        ja osaat kritisoida hyvin asioita mutta siinä on vaan se ikävä puoli, että
        se todellinen oikein ymmärretty Jeesus kyllä sen kestää... ja uskon ja toivon,
        että sinullekin joku päivä totuus valkenee siinä määrin kuin sen Kristuksen
        salaisuuden nyt me ihmiset vain voimme ymmärtää... Sen kun "aamun sarastus kirkastuu sydänpäivään saakka"...

Tai sen mistä Pietari tässä sinulle puhuu: 2 Piet 1:16-20

"Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
        Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niin kuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
        Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."

Tsemppiä ja kirkkaita silmiä vain etsintääsi Demon of dawn :))

Vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11993218

T: Jamppe

• kuulija1 kirjoitti:

Niin kuoli se on totta muta,hän möys nousi kuoleista,kuolema ei saantu otetta hänestä,näin olle hän on myös kuoleman voittaja.
        Jumla ei kannatajia tarvitse,se on selvää,me sen sijaan tarvitsemme isän.

>>Niin kuoli se on totta muta,hän möys nousi kuoleista,kuolema ei saantu otetta hänestä,näin olle hän on myös kuoleman voittaja.>>

Myös sumerilainen Inanna ja egyptiläinen Osiris nousivat kuolleista tarinoiden mukaan. Joten tässäkin asiassa Jeesus on "kollegajumaliensa" kanssa samalla viivalla. Ylösnousemus -uskomukset ovat paljon vanhempia kuin Jeesus.

>>Jumla ei kannatajia tarvitse,se on selvää>>

No näyttää kovasti tarvitsevan. Eihän kukaan tietäisi Jumalan tarkoituksista mitään, ellei joku niitä olisi julistanut ja kirjoittanut muille tiedoksi. Ja nämä jumalan tarkoitukset vaihtelevat aivan siitä, keneltä niitä kysyy.

Tietysti pelkkä käsite ei oikeasti tarvitse mitään, koskapa elää ainoastaan ihmisten mielikuvissa.

Ei ole mikään myytti kirja,raamatuusa on kirjoitettu mitä on tapahtunut ja mitä edessä päin on tapahtuva.
        On heidä asiansa jos uskovat,koraanissa ei tuskin ole Jeesuksen kärsimistä ja kuolemista,minkä takia kärsi ja kuoli.
        demo_of_dawn

>>Niin kuoli se on totta muta,hän möys nousi kuoleista,kuolema ei saantu otetta hänestä,näin olle hän on myös kuoleman voittaja.>>

Myös sumerilainen Inanna ja egyptiläinen Osiris nousivat kuolleista tarinoiden mukaan. Joten tässäkin asiassa Jeesus on "kollegajumaliensa" kanssa samalla viivalla. Ylösnousemus -uskomukset ovat paljon vanhempia kuin Jeesus.

>>Jumla ei kannatajia tarvitse,se on selvää>>

No näyttää kovasti tarvitsevan. Eihän kukaan tietäisi Jumalan tarkoituksista mitään, ellei joku niitä olisi julistanut ja kirjoittanut muille tiedoksi. Ja nämä jumalan tarkoitukset vaihtelevat aivan siitä, keneltä niitä kysyy.

Tietysti pelkkä käsite ei oikeasti tarvitse mitään, koskapa elää ainoastaan ihmisten mielikuvissa.

Myös sumerilainen Inanna ja egyptiläinen Osiris nousivat kuolleista,jos on noussut kuoleista,ei ole sovittanut maaiman syntejä eikä omiaankaan,kos ihminen ei siihen pysty Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
        demon_of_dawn

• kuulija1 kirjoitti:

Myös sumerilainen Inanna ja egyptiläinen Osiris nousivat kuolleista,jos on noussut kuoleista,ei ole sovittanut maaiman syntejä eikä omiaankaan,kos ihminen ei siihen pysty Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä.
        demon_of_dawn

>>Myös sumerilainen Inanna ja egyptiläinen Osiris nousivat kuolleista,jos on noussut kuoleista,ei ole sovittanut maaiman syntejä eikä omiaankaan,kos ihminen ei siihen pysty>>

Nämä eivät olleetkaan ihmisiä, vaan jumalia. Kuten sinun jeesuksesikin.

• kuulija1 kirjoitti:

Ei ole mikään myytti kirja,raamatuusa on kirjoitettu mitä on tapahtunut ja mitä edessä päin on tapahtuva.
        On heidä asiansa jos uskovat,koraanissa ei tuskin ole Jeesuksen kärsimistä ja kuolemista,minkä takia kärsi ja kuoli.
        demo_of_dawn

>>koraanissa ei tuskin ole Jeesuksen kärsimistä ja kuolemista>>

Vastaavasti Raamatussa ei kerrota Allahin uroteoista eikä hänen varaamastaan pelastuksesta. Tulisit jo ulos sieltä kuplasta, niin näkisit nämä asiat laajemmin ja tasapainoisemmin. Sinun uskontosi on yksi monien joukossa. Sinun jumalasi on vain yksi monien joukossa.

• otakoppi kirjoitti:

Hmmm... Mielenkiintoista...

Jeesus sanoo:
        Matt 22:29." Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." !!!!

Siis Jumalaa joka näin ilmestyi .profeetta Elialle : 1Kun 19:9-13

" Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.
        Siellä hän meni luolaan ja oli siinä yötä. Ja katso, Herran sana tuli hänelle; hän kysyi häneltä: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
        Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
        Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
        Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
        Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"

Ja edelleen " Demonille" olen huomannut että olet hyvin perehtynyt raamattuun
        ja osaat kritisoida hyvin asioita mutta siinä on vaan se ikävä puoli, että
        se todellinen oikein ymmärretty Jeesus kyllä sen kestää... ja uskon ja toivon,
        että sinullekin joku päivä totuus valkenee siinä määrin kuin sen Kristuksen
        salaisuuden nyt me ihmiset vain voimme ymmärtää... Sen kun "aamun sarastus kirkastuu sydänpäivään saakka"...

Tai sen mistä Pietari tässä sinulle puhuu: 2 Piet 1:16-20

"Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
        Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niin kuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
        Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."

Tsemppiä ja kirkkaita silmiä vain etsintääsi Demon of dawn :))

Vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11993218

T: Jamppe

>>siinä on vaan se ikävä puoli, että se todellinen oikein ymmärretty Jeesus kyllä sen kestää>>

Kuka määrittelee, mikä sitten on "todellinen Jeesus" ja "oikein ymmärretty Jeesus"?

Jeesuksen kannattajien keskuudessa vallitsee melkoinen sekamelska ja moniäänisyys, ja jokaiselta saat hieman erilaisen vastauksen siihen, mikä kristillsessa maailmankatsomuksessa on totta ja mikä eksytystä.

>>siinä määrin kuin sen Kristuksen salaisuuden nyt me ihmiset vain voimme ymmärtää>>

Minulle siinä on jo aivan tarpeeksi Kristuksen salaisuutta, että hän esitti Uudessa testamentissa täysin katteettomia lupauksia. Miksi minun pitäisi mielikuvitella Jeesus paremmaksi kuin hän todellisuudessa on?

>>koraanissa ei tuskin ole Jeesuksen kärsimistä ja kuolemista>>

Vastaavasti Raamatussa ei kerrota Allahin uroteoista eikä hänen varaamastaan pelastuksesta. Tulisit jo ulos sieltä kuplasta, niin näkisit nämä asiat laajemmin ja tasapainoisemmin. Sinun uskontosi on yksi monien joukossa. Sinun jumalasi on vain yksi monien joukossa.

>Vastaavasti Raamatussa ei kerrota Allahin uroteoista eikä hänen varaamastaan pelastuksesta< Raamattu onkin jumlan hengkäytäämä kirja,ei kuoleitten jumalie
        Minä uskon Jeesuksen sovitus työhön,ei se ole uskonto,minun jumla on elävä jumala jota palvelen niillä lahjoilla jota on suotu.
        demon_of_daw

>>siinä on vaan se ikävä puoli, että se todellinen oikein ymmärretty Jeesus kyllä sen kestää>>

Kuka määrittelee, mikä sitten on "todellinen Jeesus" ja "oikein ymmärretty Jeesus"?

Jeesuksen kannattajien keskuudessa vallitsee melkoinen sekamelska ja moniäänisyys, ja jokaiselta saat hieman erilaisen vastauksen siihen, mikä kristillsessa maailmankatsomuksessa on totta ja mikä eksytystä.

>>siinä määrin kuin sen Kristuksen salaisuuden nyt me ihmiset vain voimme ymmärtää>>

Minulle siinä on jo aivan tarpeeksi Kristuksen salaisuutta, että hän esitti Uudessa testamentissa täysin katteettomia lupauksia. Miksi minun pitäisi mielikuvitella Jeesus paremmaksi kuin hän todellisuudessa on?

• kuulija1 kirjoitti:

>Vastaavasti Raamatussa ei kerrota Allahin uroteoista eikä hänen varaamastaan pelastuksesta< Raamattu onkin jumlan hengkäytäämä kirja,ei kuoleitten jumalie
        Minä uskon Jeesuksen sovitus työhön,ei se ole uskonto,minun jumla on elävä jumala jota palvelen niillä lahjoilla jota on suotu.
        demon_of_daw

>>Raamattu onkin jumlan hengkäytäämä kirja>>

Täsmälleen samaa väitetään myös monista muista uskonnollisista kirjoituksista.

>>Minä uskon Jeesuksen sovitus työhön,ei se ole uskonto>>

Kristinusko ON uskonto. Mielienkiintoista panna merkille, kuinka usein Jeesus-ihmiset haluavat sitoutua irti uskonnollisuudesta. Aivan kuin he eivät muka kuuluisikaan tähän uskomusjärjestelmään:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinusko

>>minun jumla on elävä jumala>>

Miten sinä voit osoittaa jollekulle ulkopuoliselle - esimerkiksi minulle - että juuri sinun jumalasi on elävä jumala?

• Tammi1
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Raamattu onkin jumlan hengkäytäämä kirja>>

Täsmälleen samaa väitetään myös monista muista uskonnollisista kirjoituksista.

>>Minä uskon Jeesuksen sovitus työhön,ei se ole uskonto>>

Kristinusko ON uskonto. Mielienkiintoista panna merkille, kuinka usein Jeesus-ihmiset haluavat sitoutua irti uskonnollisuudesta. Aivan kuin he eivät muka kuuluisikaan tähän uskomusjärjestelmään:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinusko

>>minun jumla on elävä jumala>>

Miten sinä voit osoittaa jollekulle ulkopuoliselle - esimerkiksi minulle - että juuri sinun jumalasi on elävä jumala?

>Miten sinä voit osoittaa jollekulle ulkopuoliselle - esimerkiksi minulle - että juuri sinun jumalasi on elävä jumala?> Jumlan ilmoittama on se hänen sanansa, joka osoitta elävänjumalan toiminnan, Jos ei olisi ei olisi mitään muutakaan,kaikki on lähtöisin elvästä jumalasta.

• Tammi1 kirjoitti:

>Miten sinä voit osoittaa jollekulle ulkopuoliselle - esimerkiksi minulle - että juuri sinun jumalasi on elävä jumala?> Jumlan ilmoittama on se hänen sanansa, joka osoitta elävänjumalan toiminnan, Jos ei olisi ei olisi mitään muutakaan,kaikki on lähtöisin elvästä jumalasta.

>>Jumlan ilmoittama on se hänen sanansa, joka osoitta elävänjumalan toiminnan>>

Viittaatko Raamattuun? Mikäli viittaat, niin miten selität, ettei elävä jumala kykene saamaan kirjaansa sopusointuiseksi ja virheettömäksi? Edelleen on todettava moraaliselta näkökannalta, että jos esimerkiksi Vanhan testamentin jumala olisi oikeasti elävä ja olemassa, ei moni normaali ihminen haluaisi tuntea henkilökohtaisesti sellaista väkivaltaista despoottia.

• Tiedätkö että Jumala nauraa sinulle. Niin älyttömiä on ihmisen ajatuxia ja jos hän vielä saa perceleeltä avun niin vielä mielettömäxi menee. Mutta et sä sitä tajua vaikka yrität vesittää koko Jumalallisen työ meidän puolesta ja sinunkin. Et olis pystynyt kuolla vapaehtoisesti sun vihollisien puolesta. Muista nyt hyvä mies tai nainen että Jeesus nousi uudella keholla ja sitä ei voinut apostolit koskea. Siis jotain arvokasta uhrattiin.. Meidän ei tulis spekuloida sellaista joka emme ymmärrä.

• >>Tiedätkö että Jumala nauraa sinulle.>>

Ja hra Ctulhu nauraa sinulle! Uskotko minua?

>>Mutta et sä sitä tajua vaikka yrität vesittää koko Jumalallisen työ meidän puolesta ja sinunkin.>>

Minun ei tarvitse vesittää mitään, Raamattu vesittää sen ihan itse omalla ristiriitaisuudellaan.

>>Et olis pystynyt kuolla vapaehtoisesti sun vihollisien puolesta.>>

Aivan varmasti tekisin sen, jos saisin siitä laajasti suitsutusta ja kunniaa. Ja tietäisin nousevani kuolleista kolmen päivän kuluttua ja minusta tulisi ikuinen kuningas. Ja niin tekisit sinäkin.

>>Muista nyt hyvä mies tai nainen että Jeesus nousi uudella keholla ja sitä ei voinut apostolit koskea.>>

Mitä väliä sillä on? Jeesushan nousi lopulta taivaaseen, josta oli omien sanojensa mukaan tullutkin. Hänellähän on tarinan mukaan yhä edelleen celestiaalinen ja ikuinen ruumis. Kuten ennen ihmiseksi tuloaankin.

>>Siis jotain arvokasta uhrattiin..>>

Jotain uusiokäyttöistä "uhrattiin".

Kuvittele, että sinä rakentaisit robotin joka toimisi täsmälleen kuten sinä (kaikkivaltiaallehan tällainen olisi helppoa). Antaisit tuon robotin vihamiestesi käsiin, antaisit heidän murskata sen. Mutta sinä olisit kaiken aikaa kulissien takana omassa tuvapaikassasi katselemassa. Sinulla olisi piirustukset tallessa, joista voit halutessasi rakentaa vaikka kuinka monta samanlaista robottia. Mitä sinä siis olisit todellisuudessa UHRANNUT?

• and then
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Tiedätkö että Jumala nauraa sinulle.>>

Ja hra Ctulhu nauraa sinulle! Uskotko minua?

>>Mutta et sä sitä tajua vaikka yrität vesittää koko Jumalallisen työ meidän puolesta ja sinunkin.>>

Minun ei tarvitse vesittää mitään, Raamattu vesittää sen ihan itse omalla ristiriitaisuudellaan.

>>Et olis pystynyt kuolla vapaehtoisesti sun vihollisien puolesta.>>

Aivan varmasti tekisin sen, jos saisin siitä laajasti suitsutusta ja kunniaa. Ja tietäisin nousevani kuolleista kolmen päivän kuluttua ja minusta tulisi ikuinen kuningas. Ja niin tekisit sinäkin.

>>Muista nyt hyvä mies tai nainen että Jeesus nousi uudella keholla ja sitä ei voinut apostolit koskea.>>

Mitä väliä sillä on? Jeesushan nousi lopulta taivaaseen, josta oli omien sanojensa mukaan tullutkin. Hänellähän on tarinan mukaan yhä edelleen celestiaalinen ja ikuinen ruumis. Kuten ennen ihmiseksi tuloaankin.

>>Siis jotain arvokasta uhrattiin..>>

Jotain uusiokäyttöistä "uhrattiin".

Kuvittele, että sinä rakentaisit robotin joka toimisi täsmälleen kuten sinä (kaikkivaltiaallehan tällainen olisi helppoa). Antaisit tuon robotin vihamiestesi käsiin, antaisit heidän murskata sen. Mutta sinä olisit kaiken aikaa kulissien takana omassa tuvapaikassasi katselemassa. Sinulla olisi piirustukset tallessa, joista voit halutessasi rakentaa vaikka kuinka monta samanlaista robottia. Mitä sinä siis olisit todellisuudessa UHRANNUT?

"Aivan varmasti tekisin sen, jos saisin siitä laajasti suitsutusta ja kunniaa. Ja tietäisin nousevani kuolleista kolmen päivän kuluttua ja minusta tulisi ikuinen kuningas. Ja niin tekisit sinäkin."

Ja pienenä bonuksena se, että ne jotka eivät sinua väkisin suostu rakastamaan, palvomaan ja ylistämään, saisit tuomita ne ikuiseen kidutukseen

• paska elämä?

alkoi vähän hävettää sun puolesta demon_of_dawn, taidat tekstien perustellaan viettää kaiken vapaa-aikasi Suomi24:n syövereissä, eikö sulla ole elämässä muuta sisältöä?

• >>alkoi vähän hävettää sun puolesta>>

Mitä turhia. Etkö keskittyisi vain niihin asioihin, joista täällä on puhe.

>>taidat tekstien perustellaan viettää kaiken vapaa-aikasi Suomi24:n syövereissä>>

En suinkaan. Mutta edelleenkään en ymmärrä, miksi minun henkilökohtaiset valintani häiritsevät joitakuita tuossa määrin. Enhän minäkään kanna huolta siitä, miten sinä aikasi vietät.

>>eikö sulla ole elämässä muuta sisältöä?>>

On, paljonkin. Mutta etkö sinä nyt vain keskittyisi palstan aiheeseen liittyviin aiheisiin ja jättäisit kirjoittajien kommentoinnin vähemmälle. Vai eikö sinulla ehkä ole mitään sanottavaa tämän aloituksen aiheeseen?

• sulle se ei aukee ei

Tilulilulii, joillekin se on auki, mutta sinulle kii.
      Aukesko?

• perseet tervataan

Jumala on tietysti looginen ja epäloogiselta vaikuttavat jutut ovat joko vääriä oppeja tai sitten lähdeteos on moniselitteinen ja siten väärin ymmärretty. Tämä on se syy miksi kristinuskosta saa niin oudon kuvan, koska se on harhaoppien vaivaamaa. Väitän, että suurinosa kristityistä ei tunne Jumalaa ja oikeaa kristinuskoa, minä tietysti mukaanlukien. Kukaan paitsi Jumala ei ole täydellinen. Ehkä kaikkien harhaoppien takia Jumala on lähettänyt ateistit maailmaan. Ateistit vaativat uskonnoilta logiikkaa.

Mutta tässä vähän selitystä ongelmaan:
      Alkuoletus: Jumala on täydellisen hyvä.

Alussa virheetön saatana syyllistyi ylpeyden syntiin, katsoi olevansa Jumalan veroinen ja nosti itsensä jumalaksi. No mitä sitten? Sitä kysyi varmaan koko maailmanaikkeus kaikkine luotuineen, niin myös ihminen katsoi olevansa sopiva itse itsensä jumalaksi, päättämään itse mikä on hyvää ja mikä pahaa ja mitä voi tehdä. Jumalan tahdon vastustaminen tämän hyvä-jumala-teorian mukaan aiheuttaa pahoja asioita, josta maailman meno on hyvä todiste.

Sitten katsotaan lähdeteoksesta Jobin kirjaa, joka valaisee ovelasti tätä tilannetta. Saatana tulee Jumalan luokse ja Jumala kehuskelee siinä samalla kuinka uskollinen ja kuuliainen Job on, aina rukoilemassa ja luottamassa Jumalaan. Saatana tähän, että helppohan se on kun Jumala antaa kaiken valmiiksi.

Saatana siis vaatii omistusoikeutta ihmisiin, jotka ovat jo mukana alkaneessa kapinassa. Jumala ei voisi oikeudenmukaisesti pelastaa yhtään ihmistä, koska kaikki tekevät pahoja tekoja, eikä myöskään hävittää kaikkia, koska se olis täydellinen epäonnistuminen luomisessa. Jumala ei voi myöskään pakottaa ihmisiä hyviksi koska oikeudenmukaisuus ja rakkaus ei salli pakottamista. Ja sitäpaitsi saatana sanoo olevansa vapaassa tahdossaan oikeassa, koska eihän luotu ihminen edes pysty noudattamaan Jumalan lakia. Pystyisikö Jumala itsekään siihen mitä vaatii luodulta?

Tähän siis tarvittiin Jumalan uhri, täydellinen esimerkki, joka on synnitön elämässä ja uskollinen Jumalalle kuolemaan saakka. Jotta tämä uhri toimisi, oli saatanan saatava koetella uhria kiusauksilla, kuten muitakin ihmisiä, ja uhrin piti olla vailla Jumalallista suojelua, Jumalan hylkäämä lopun hetkellä. Job oli osittain tämän kaiken haalea esikuva kauan sitten.
      Nyt uhri oli siis tehnyt tehtävänsä kuolemalla synnittömänä ihmisenä ja kolmen päivän jälkeen herätettiin Jumalana.

Jeesuksella on nyt tällä perusteella valta antaa anteeksi syntejä, koska hän on itse näyttänyt miten olla synnitön samassa tilanteessa. Kysymys on enää siitä haluaako itse kukakin siirtyä takaisin Jumalan alaisuuteen pois synnistä ja omasta pyrkimyksestään tehdä syntiä. Siis haluaako, eikä pystyykö.

• otakops

Hyvä kirjoitus tämä ! Tykkäsin :)

• >>Jumala on tietysti looginen ja epäloogiselta vaikuttavat jutut ovat joko vääriä oppeja tai sitten lähdeteos on moniselitteinen ja siten väärin ymmärretty.>>

Yhä edelleen on vaan ihmeteltävä, miksi kaikkivaltias hyvä jumala ei järjestä kirjallista ilmoitustaan (Raamattua) selvästi ymmärrettävään muotoon? Miksi hän sallii siihen eksyä kaikenkarvaisia virheellisyyksiä ja kompastuskiviä, jos hän kerran haluaa pelastaa jokaisen syntisen?

Koska Raamattu sisältää paljon ristiriitoja, ihmisten virheellisiä tulkintoja ja paikkansapitämättömiä julistuksia, niin miten kukaan voisi rehellisesti ajatellen osata erottaa jumalisen lähteen ja tarkoituksen sieltä takaa? Maailma kun on täynnä pyhinä pidetyjä kirjoituksia, jotka väittävät jumalaa inspiraatiokseen. Aivan kuten Raamattukin.

>>Kysymys on enää siitä haluaako itse kukakin siirtyä takaisin Jumalan alaisuuteen pois synnistä ja omasta pyrkimyksestään tehdä syntiä.>>

Tai entä jos koko perisyntiä ei ole olemassakaan? Entä jos se onkin vain osa suurempaa myytillistä tarinaa? Kristinuskon piirissä usein synniksi lasketaan moni aivan luonnollinen asia, jotka selittyvät evoluutioteorialla huomattavasti paremmin kuin jumalilla.

• taivaassa vasta vaan
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Jumala on tietysti looginen ja epäloogiselta vaikuttavat jutut ovat joko vääriä oppeja tai sitten lähdeteos on moniselitteinen ja siten väärin ymmärretty.>>

Yhä edelleen on vaan ihmeteltävä, miksi kaikkivaltias hyvä jumala ei järjestä kirjallista ilmoitustaan (Raamattua) selvästi ymmärrettävään muotoon? Miksi hän sallii siihen eksyä kaikenkarvaisia virheellisyyksiä ja kompastuskiviä, jos hän kerran haluaa pelastaa jokaisen syntisen?

Koska Raamattu sisältää paljon ristiriitoja, ihmisten virheellisiä tulkintoja ja paikkansapitämättömiä julistuksia, niin miten kukaan voisi rehellisesti ajatellen osata erottaa jumalisen lähteen ja tarkoituksen sieltä takaa? Maailma kun on täynnä pyhinä pidetyjä kirjoituksia, jotka väittävät jumalaa inspiraatiokseen. Aivan kuten Raamattukin.

>>Kysymys on enää siitä haluaako itse kukakin siirtyä takaisin Jumalan alaisuuteen pois synnistä ja omasta pyrkimyksestään tehdä syntiä.>>

Tai entä jos koko perisyntiä ei ole olemassakaan? Entä jos se onkin vain osa suurempaa myytillistä tarinaa? Kristinuskon piirissä usein synniksi lasketaan moni aivan luonnollinen asia, jotka selittyvät evoluutioteorialla huomattavasti paremmin kuin jumalilla.

"Yhä edelleen on vaan ihmeteltävä, miksi kaikkivaltias hyvä jumala ei järjestä kirjallista ilmoitustaan (Raamattua) selvästi ymmärrettävään muotoon? Miksi hän sallii siihen eksyä kaikenkarvaisia virheellisyyksiä ja kompastuskiviä, jos hän kerran haluaa pelastaa jokaisen syntisen? "

Koska Jumala kuitenkin voi pelastaa vaan ne, jotka haluavat parantua, ei niitä, jotka rakastavat valhetta ja vääryyttä. Jos kaikkivaltias Jumala tulisi taivaasta alas ja kertoisi sinulle totuuden asioista, ei sinulla olisi mitään vastaan väittämistä enää. Siksi hän ei sitä tee vaan sinun pitää itse haluta totuutta, jotta se sinulle ilmoitettaisiin..

2. Tess. 2:
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• taivaassa vasta vaan kirjoitti:

"Yhä edelleen on vaan ihmeteltävä, miksi kaikkivaltias hyvä jumala ei järjestä kirjallista ilmoitustaan (Raamattua) selvästi ymmärrettävään muotoon? Miksi hän sallii siihen eksyä kaikenkarvaisia virheellisyyksiä ja kompastuskiviä, jos hän kerran haluaa pelastaa jokaisen syntisen? "

Koska Jumala kuitenkin voi pelastaa vaan ne, jotka haluavat parantua, ei niitä, jotka rakastavat valhetta ja vääryyttä. Jos kaikkivaltias Jumala tulisi taivaasta alas ja kertoisi sinulle totuuden asioista, ei sinulla olisi mitään vastaan väittämistä enää. Siksi hän ei sitä tee vaan sinun pitää itse haluta totuutta, jotta se sinulle ilmoitettaisiin..

2. Tess. 2:
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

>>Koska Jumala kuitenkin voi pelastaa vaan ne, jotka haluavat parantua, ei niitä, jotka rakastavat valhetta ja vääryyttä.>>

Tämä ei nyt mitenkään vastannut siihen, miksi kaikkivaltias jumala ei järjestä kirjallista ilmoitustaan selvästi ymmärrettävään muotoon? Mitä Raamatulla edes tekee, jos se saa kerran sisältää mielin määrin virheitä ja eksytystä?

>>Jos kaikkivaltias Jumala tulisi taivaasta alas ja kertoisi sinulle totuuden asioista, ei sinulla olisi mitään vastaan väittämistä enää.>>

Mutta kun näin ei tapahdu. Ja sehän se tässä oleellista onkin.

• kdkafkf
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Koska Jumala kuitenkin voi pelastaa vaan ne, jotka haluavat parantua, ei niitä, jotka rakastavat valhetta ja vääryyttä.>>

Tämä ei nyt mitenkään vastannut siihen, miksi kaikkivaltias jumala ei järjestä kirjallista ilmoitustaan selvästi ymmärrettävään muotoon? Mitä Raamatulla edes tekee, jos se saa kerran sisältää mielin määrin virheitä ja eksytystä?

>>Jos kaikkivaltias Jumala tulisi taivaasta alas ja kertoisi sinulle totuuden asioista, ei sinulla olisi mitään vastaan väittämistä enää.>>

Mutta kun näin ei tapahdu. Ja sehän se tässä oleellista onkin.

Se vastaus tuohon on siinä samassa viestissä. Olet sen verran fiksu, että tajuat sen kyllä, kunhan nyt esität tyhmää ja lakaiset asian yksinkertaisen inttämisen alle.

• kdkafkf kirjoitti:

Se vastaus tuohon on siinä samassa viestissä. Olet sen verran fiksu, että tajuat sen kyllä, kunhan nyt esität tyhmää ja lakaiset asian yksinkertaisen inttämisen alle.

>>Se vastaus tuohon on siinä samassa viestissä.>>

Siis sokea usko on se vastaus. Niinkö? Joka ei suostu sokeasti uskomaan myytteihin perustuvia väitteitä (vieläpä selvästi tosiasioiden kanssa ristiriidassa olevia sellaisia), niin sellaiselle jumala vaikenee.

Millä muulla tavalla perusteettomat uskomukset käyttäytyisivätkään kuin juuri näin?

• phöh
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Se vastaus tuohon on siinä samassa viestissä.>>

Siis sokea usko on se vastaus. Niinkö? Joka ei suostu sokeasti uskomaan myytteihin perustuvia väitteitä (vieläpä selvästi tosiasioiden kanssa ristiriidassa olevia sellaisia), niin sellaiselle jumala vaikenee.

Millä muulla tavalla perusteettomat uskomukset käyttäytyisivätkään kuin juuri näin?

sokea usko? Sokeaa uskoa esiintyy paljon, en kiistä, mutta se ei tietenkään ole "oikea" peruste uskoa Jumalaan. Sokean uskon harjoittajat huijaavat itsensä uskomaan johonkin mikä ei edes ole Jumalan mielen mukaista välttämättä. Tai johonkin muuhun jumalaan. Sokea usko ei tarvitse raamattua eikä muitakaan perusteita. Se ei voi olla Jumalan tarkoitus.

Mutta jos siis ihmettelet miksi Jumalan ilmoitus ei ole täysin selvä, niin siihen on vastaus annettu. Ihmiselle ei jäisi mahdollisuutta huijata itseään jos Jumala itse tulisi kertomaan totuuden, tajuatko? Ei olisi sitä valinnan vapautta tehdä pahaa. Siksi Jumala käyttää asiamiehiä ja kirjailijota, profeettoja, todistajia jne. Jumala antaa ihmiselle mahdollisuuden olla epärehellinen totuudelle, "jotta vääryyteen mielistyneet tuomittaisiin".. Ja niille muille, jotka etsivät vilpittömästi totuutta, usko annetaan ylhäältä. Epäileminen tulee kysymykseen,.se on jopa suotavaa, mutta ei epärehellisyys.

• phöh kirjoitti:

sokea usko? Sokeaa uskoa esiintyy paljon, en kiistä, mutta se ei tietenkään ole "oikea" peruste uskoa Jumalaan. Sokean uskon harjoittajat huijaavat itsensä uskomaan johonkin mikä ei edes ole Jumalan mielen mukaista välttämättä. Tai johonkin muuhun jumalaan. Sokea usko ei tarvitse raamattua eikä muitakaan perusteita. Se ei voi olla Jumalan tarkoitus.

Mutta jos siis ihmettelet miksi Jumalan ilmoitus ei ole täysin selvä, niin siihen on vastaus annettu. Ihmiselle ei jäisi mahdollisuutta huijata itseään jos Jumala itse tulisi kertomaan totuuden, tajuatko? Ei olisi sitä valinnan vapautta tehdä pahaa. Siksi Jumala käyttää asiamiehiä ja kirjailijota, profeettoja, todistajia jne. Jumala antaa ihmiselle mahdollisuuden olla epärehellinen totuudelle, "jotta vääryyteen mielistyneet tuomittaisiin".. Ja niille muille, jotka etsivät vilpittömästi totuutta, usko annetaan ylhäältä. Epäileminen tulee kysymykseen,.se on jopa suotavaa, mutta ei epärehellisyys.

>>Sokeaa uskoa esiintyy paljon, en kiistä, mutta se ei tietenkään ole "oikea" peruste uskoa Jumalaan.>>

Nimenomaan näin.

>>Sokean uskon harjoittajat huijaavat itsensä uskomaan johonkin mikä ei edes ole Jumalan mielen mukaista välttämättä.>>

Mutta kuka sen päättää, mikä on "Jumalan mielen mukaista"? Havaintojeni mukaan se on täysin riippuvaista siitä, keneltä asiaa kulloinkin kysyy, mikä näkyy selvästi näilläkin palstoilla uskovaisten keskinäisinä erimielisyyksinä uskonopeista.

>>Sokea usko ei tarvitse raamattua eikä muitakaan perusteita.>>

Sokea usko voi kohdistua Raamatun teksteihin aivan yhtä hyvin kuin Koraaniin, Bhagavad Qitaan, Kalevalaan tai vaikka Tolkienin tarinoihinkin.

Raamattuun kohdistuva sokea usko näkyy käytännössä innokkuutena sivuuttaa Raamatun ilmiselvät virheet ja ristiriidat, tai paremminkin haluttomuutena tehdä niistä luonnollisia johtopäätöksiä.

>>Mutta jos siis ihmettelet miksi Jumalan ilmoitus ei ole täysin selvä>>

Kysymys ei ole pelkästään epäselvyyksistä, vaan myös räikeistä ristiriidoista, pieleen menneistä ennustuksista sekä Vanhan testamentin huomattavista moraalisista ongelmista.

>>Ihmiselle ei jäisi mahdollisuutta huijata itseään jos Jumala itse tulisi kertomaan totuuden, tajuatko?>>

Tajuatko, että tuollaista argumenttia voidaan käyttää aivan minkä tahansa kirjan puolusteluun? Yhtä lailla varmasti Allah "koettelee" ihmisten uskoa, kun päätti sisällyttää Koraaniin asiavirheitä. Mikä siis todellisuudessa tekee Raamatusta muita pyhiä tekstejä uskottavamman?

>>Ei olisi sitä valinnan vapautta tehdä pahaa.>>

Toisinaan tuntuu aivan siltä, että Raamatun Jumala oikein haluaa ihmisten tekevän sitä, mikä on hänen silmissään pahaa. Kun luetaan tarinaa sieltä Genesiksen alkulehdiltä lähtien, niin kaikkitietävyydessään Jumala itse on näyttänyt aktiivisesti mahdollistaneen pahuuden olemassaolon. Ja kun ihminen sitten kerran lankesi, niin siitä Jumalan kostosta ei sitten loppua tulekaan: verta on valutettava vuosisadasta toiseen, eikä hän koe näköjään mitään tarvetta tehdä muutoksia maailmassa Jeesuksenkaan päivien jälkeenkään. Ilmeisesti nauttii siitä, mitä näkee.

>>Jumala antaa ihmiselle mahdollisuuden olla epärehellinen totuudelle>>

Mutta mikä "totuus" se sellainen on, jos se saa sisältää aivan mitä huttua hyvänsä?

>>usko annetaan ylhäältä>>

Täsmälleen samalla tavalla minä voisin vakuuttaa sinulle, että usko hra Cthulhuun annetaan alhaalta. Mutta vain niille, jotka uskovat ko. mytologiaan sokeasti.

>>Epäileminen tulee kysymykseen,.se on jopa suotavaa, mutta ei epärehellisyys.>>

Nimenomaan näin.

• yksinkertaisesti

Raamattu on eksytystä, vastaus on "sanojen takana".
      Kukaan ei vastannut oikein tässä ketjussa.

• perusteita ravistava

Edelleen ajankohtainen kysymys. Aina ajankohtainen kysymys tämä aloitus.

• Netpunk

Jobin kirjan mukaan jumalalla oli useita poikia:

Job1:6" Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan."

Tuosta kun lukee vähän eteenpäin, niin tämä jumala seurusteli vain tuon saa.ta.na-hemmon kanssa, eikä sanonut pojilleen mitään. Aika epäilyttävä tyyppi tämä jumala.

Ja sitten vähän logiikkaa:
      - kaikki ihmiset ovat syntisiä
      - jeesus oli myös täysin ihminen (näinhän sitä väitetään)
      Johtopäätös: jeesus oli syntinen, vaikka tuossa yllä muuta yritettiin todistaa.
      Jeesus ei uhrannut mitään. Äijän kävi vaan köpelösti kuten Osaba bin Ladenin ja Saddam Husseinin ja monen muun. Aika monelle kapinajohtajalle on käynyt samoin.

• perusteita ravistava

Ei tuo Jeesuksen uhrautuminen kyllä minunkaan mielestäni loogista ole. Kun vielä lukee evankeliumeista että Jeesus ei itse oikeastaan puhu mitään tulevasta pelastustehtävästään ja kun vielä kuolemantuomion antoi roomalainen prokuraattori lähinnä vain miellyttääkseen paikallisväestöä niin mielikuvitusta on käytettävä tämänkin vuoksi että Jeesus olisi nimenomaan uhrautunut. Voinhan tietysti olla väärässäkin mutta nyt tuntuu siltä että ainakaan ilman painavia perusteita ei voi muuten ajatella.

• Minusta on ikävää, jos Jeesusta ajatellaan vain verisenä lihamöykkynä, jota aina uudestaan tarjotaan Jumalalle omien syntien sovitukseksi. Uskon, että Jeesus oli ihminen, Joosefin ja Marian poika, opettaja, jolla kyllä oli jumalallista viisautta. Hänen opetuksiinsa on laitettu myös todennäköisesti evankeliumien kirjoittajien omia näkemyksiä, ja totta kai ihmiset aina muistavat asiat eri tavalla, joten Jeesuksen opetuksista ei ole täyttä varmuutta. Itse ajattelen kuitenkin mielelläni, että ne hyvät opetukset mitä evankeliumeista löytyy, ovat Jeesukselta. "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"; "Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle"; "Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi, älkää kadotustuomiota lausuko niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta"; "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä"; "Rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat" jne.

Oli surullista, että Jeesus kuoli niin varhain, hänellä olisi ollut varmasti vielä paljon opetettavaa ihmisille. Taisipa olla Johannes, joka kirjoitti, että on paljon muutakin, mitä Jeesus opetti, ja jos ne kohta kohdalta kirjoitettaisiin, eivät ne kirjat mahtuisi koko maailmaan! No tuo oli tietysti liioittelua, mutta kaikkea Jeesuksen opettamaa ei varmastikaan - valitettavasti - tiedetä.

• .-.-.-.

Jessestä ihmeteot pois, niin jampassa ollut mitään erikoista.

• perusteita ravistava
        .-.-.-. kirjoitti:

Jessestä ihmeteot pois, niin jampassa ollut mitään erikoista.

Yliluonnollinen kun jätetään pois niin kuitenkin jää sellaista josta uskovatkin voisivat ottaa oppia vaikka jo Platon ja monet idän filosofit olivatkin vähän samantyylisiä ajatuksia esittäneet. Juuri nuo asiat esim. mistä Alondra kirjoitti.

• Itsensä sinun ja ihmisten kaikkien puolesta kun sovitti ja voitti percele ja hänen joukkot Golgatalla.

• >>voitti percele ja hänen joukkot Golgatalla.>>

Merkillinen logiikka: Rooman joukot tappoivat Jeesuksen, ja sinä kutsut sitä voitoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      130
      3241
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2573
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2455
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      2258
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      29
      1746
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1730
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1428
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      303
      1334
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      307
      1293
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      63
      1120
    Aihe