Onko kellään kokemusta kiinan letkulämmittimistä? Joku niitä kehui, mutta onko missään ollut keskustelua ihan oikeista tuloksista. Lähinnä tuo varmaankin antaa lämmintä sisätiloihin tehokkaammin. Enkä muuten mainosta tuota linkkiä, itse ostaisin kiinasta isomman satsin jos vain jollakin olisi tietoa toiminnasta. Lyhyttä ajoa ja paljon pakkasta ei ole hyvä yhdistelmä.
http://www.tori.fi/uusimaa/TT_Thermo_Little_Q_1500W_9806867.htm?ca=18&w=1
Letkulämmittimet
45
13226
Vastaukset
- mahtavaaupeetaaa
kyllä parhaat asiat myydään huutonetissä ja torissa, se on varmaa. Ja oikein aidolla CE-merkinnällä ja ihan taatusti kaikkien viranomaisten ja autonvalmistajien hyväksymä laite.
- Lämmittäjä
Letkulämmitin on hunompi kuin lohko, mutta pajon parempi kuin öljypohjan säteilyttäjä. En vaan ymmärrä miksi ei käytetätä näitä, kun lohkolämmitystä ei saada asennettua nykyautoihin. On kai liian helppo asentaa tämä surkea öljypohjan lämmitin
- dieselkylmänä
Iso tehdashan tuo on. Mistä maasta uskot muun tavaran nykypäivänä tulevan? Vai onko liian halpa ja nyt harmittaa kun itse ostit merkkiliikkeestä.
Ei vedenlämmittimen tekeminen kovin vaikeaa ole. - ^^^^^^^^^^^^
Lämmittäjä kirjoitti:
Letkulämmitin on hunompi kuin lohko, mutta pajon parempi kuin öljypohjan säteilyttäjä. En vaan ymmärrä miksi ei käytetätä näitä, kun lohkolämmitystä ei saada asennettua nykyautoihin. On kai liian helppo asentaa tämä surkea öljypohjan lämmitin
Millä tavalla letkulämmitin on huonompi kuin lohkolämmitin?
- kuis on?
dieselkylmänä kirjoitti:
Iso tehdashan tuo on. Mistä maasta uskot muun tavaran nykypäivänä tulevan? Vai onko liian halpa ja nyt harmittaa kun itse ostit merkkiliikkeestä.
Ei vedenlämmittimen tekeminen kovin vaikeaa ole.entäpä se nesteen virtaukset jne... tuskin löytyy autotehtaiden viranomaisten lupia ja tutkimuksia, eli omalla vastuulla laita sen "halvan" "CE-hyväksytyn" kuristimen jäähdytysjärjestelmään.
- siitä vaan, sano
dieselkylmänä kirjoitti:
Iso tehdashan tuo on. Mistä maasta uskot muun tavaran nykypäivänä tulevan? Vai onko liian halpa ja nyt harmittaa kun itse ostit merkkiliikkeestä.
Ei vedenlämmittimen tekeminen kovin vaikeaa ole.Vajaa vuoden toiminut "maahantuoja" markkinoi Tori.fi:ssä vakuuttavaa ja luotettavan olista hommaa ja varmaan huippu tuote?
- Dieselkylmänä
kuis on? kirjoitti:
entäpä se nesteen virtaukset jne... tuskin löytyy autotehtaiden viranomaisten lupia ja tutkimuksia, eli omalla vastuulla laita sen "halvan" "CE-hyväksytyn" kuristimen jäähdytysjärjestelmään.
Taidat olla merkkiedustaja ;)
- a(2)
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Millä tavalla letkulämmitin on huonompi kuin lohkolämmitin?
Vesipumputon letkulämmitin on lohkolämmitintä huonompi, sillä se saa aikaan suurempia lämpöeroja, ja on huonompitehoinen.
Vesipumpullinen letkulämmitin taas on periaatteessa paras mahdollinen lämmitin, mutta siinä ongelmia voivat olla virtauksen rajoittuminen, ja lämmittimen, ja asennuksen kestäminen.
Virtauksen rajoittuminen vaikuttaa autosta riippuen (jos siis asennetaan lämppärin letkuun) sisätilan lämpenemiseen, ja joissain autoissa pahimmillaan termostaatin toimintaan. - ^^^^^^^^^^
a(2) kirjoitti:
Vesipumputon letkulämmitin on lohkolämmitintä huonompi, sillä se saa aikaan suurempia lämpöeroja, ja on huonompitehoinen.
Vesipumpullinen letkulämmitin taas on periaatteessa paras mahdollinen lämmitin, mutta siinä ongelmia voivat olla virtauksen rajoittuminen, ja lämmittimen, ja asennuksen kestäminen.
Virtauksen rajoittuminen vaikuttaa autosta riippuen (jos siis asennetaan lämppärin letkuun) sisätilan lämpenemiseen, ja joissain autoissa pahimmillaan termostaatin toimintaan."Vesipumputon letkulämmitin on lohkolämmitintä huonompi, sillä se saa aikaan suurempia lämpöeroja, ja on huonompitehoinen."
Voisitko perustella väittesi?
- Mikä mahdollistaa suuremmat lämpöerot?
- Huonompitehoinen?-( eiköhän se riipu kokonaan lämmittimen vastuksen tehosta) - Lämmittäjä
^^^^^^^^^^ kirjoitti:
"Vesipumputon letkulämmitin on lohkolämmitintä huonompi, sillä se saa aikaan suurempia lämpöeroja, ja on huonompitehoinen."
Voisitko perustella väittesi?
- Mikä mahdollistaa suuremmat lämpöerot?
- Huonompitehoinen?-( eiköhän se riipu kokonaan lämmittimen vastuksen tehosta)Kokemuksesta tiedän, että lohko on paras ja sitten on letku ja huonoin on öljypohjan lämmitin.
Ennen oli lohkolämmittimet hyviä, että ne jopa sulattivat konepellinkin. Valitettavasti nykyautoihin ei voi asentaa. Miksi ei voitaisi harkita jo tehtaalla asennettua? - konepeltiä tarvii
Lämmittäjä kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän, että lohko on paras ja sitten on letku ja huonoin on öljypohjan lämmitin.
Ennen oli lohkolämmittimet hyviä, että ne jopa sulattivat konepellinkin. Valitettavasti nykyautoihin ei voi asentaa. Miksi ei voitaisi harkita jo tehtaalla asennettua?On vähän liiankin tehokas lämmitin, jos konepeltikin sulaa.
Matkustamon lämmitystä ajatellen lohkolämmitin on ilman muuta parempi, koska jäähdytysneste lämpenee.
Moottorin lämmityksessä taas - jos kahdesta pahasta on valittava - on öljyä lämmittävä säteilylämmitin hyödyllisempi.
Jäähdytysneste ei ole vesipumpun siipien lisäksi tekemisissä moottorin liikkuvien osien kanssa.
Öljyä ja sen voiteluominaisuuksia tarvitaan kuitenkin moottorin toiminnan kannalta kriittisissä paikoissa. Sen vuoksi onkin parempi, että öljy on lämmintä ja voitelee tehokkaasti kylmäkäynnistyksen aikana. - ^^^^^^^^^^^^^^
Lämmittäjä kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän, että lohko on paras ja sitten on letku ja huonoin on öljypohjan lämmitin.
Ennen oli lohkolämmittimet hyviä, että ne jopa sulattivat konepellinkin. Valitettavasti nykyautoihin ei voi asentaa. Miksi ei voitaisi harkita jo tehtaalla asennettua?Minä en kokemuksestani huolimatta pysty määrittelemään letku-tai lohkolämmitintä toistaan paremmaksi.
Molemmat lämmittävät jäähdytinnestettä sillä teholla, mikä lämmittimen vastuksesta irtoaa.
Esimekiksi 750W:n lämmitin, lämmittää jäähdytinnestettä tasan yhtä suurella teholla, riippumatta siitä, onko se lämmitin sijoitettu letkuun, vai lohkon kyljessä olevaan reikään.
Jos sinulla on yksikin perusteltu syy olla eri mieltä, kuulen sen oikein mielelläni. - a(2)
^^^^^^^^^^ kirjoitti:
"Vesipumputon letkulämmitin on lohkolämmitintä huonompi, sillä se saa aikaan suurempia lämpöeroja, ja on huonompitehoinen."
Voisitko perustella väittesi?
- Mikä mahdollistaa suuremmat lämpöerot?
- Huonompitehoinen?-( eiköhän se riipu kokonaan lämmittimen vastuksen tehosta)Suuremmat lämpöerot:
Lohkolämmitin on lohkon sisäpuolella, jolloin lohkon sisällä jäähdytysneste on käytännössä kokonaan samanlämpöistä. Letkulämmitin taas tulee kiinni johonkin letkuun, lohkon ulkopuolelle, jolloin lohko lämmittyy eniten siitä lämmittimen läheltä, moottereita kun ei ole suunniteltu niin, että lämöerot saisivat jäähdytysnesteen kiertämään, sitävarten on vesipumppu. Nämä alueelliset lämpöerot ovat kaikkeinhelpoiten huomattavissa niissä autoissa, jossa letkulämmitin lämmittää enemmän moottorinlämpöanturin aluetta, näillä autoilla käyntiinlähtö (letkulämmityksen jälkeen) voi vaatia kaasunkäyttöä.
Huonompitehoinen(pienempitehoinen):
Enimmäkseen juuri näiden lämpöerojen takia, siis että ne eivät muodostuisi niinsuuriksi, on (vesipumputtomat)letkulämmittimet yleensä tehty pienempitehoisiksi kuin lohkolämmittimet. - ^^^^^^^^^^^^^^
a(2) kirjoitti:
Suuremmat lämpöerot:
Lohkolämmitin on lohkon sisäpuolella, jolloin lohkon sisällä jäähdytysneste on käytännössä kokonaan samanlämpöistä. Letkulämmitin taas tulee kiinni johonkin letkuun, lohkon ulkopuolelle, jolloin lohko lämmittyy eniten siitä lämmittimen läheltä, moottereita kun ei ole suunniteltu niin, että lämöerot saisivat jäähdytysnesteen kiertämään, sitävarten on vesipumppu. Nämä alueelliset lämpöerot ovat kaikkeinhelpoiten huomattavissa niissä autoissa, jossa letkulämmitin lämmittää enemmän moottorinlämpöanturin aluetta, näillä autoilla käyntiinlähtö (letkulämmityksen jälkeen) voi vaatia kaasunkäyttöä.
Huonompitehoinen(pienempitehoinen):
Enimmäkseen juuri näiden lämpöerojen takia, siis että ne eivät muodostuisi niinsuuriksi, on (vesipumputtomat)letkulämmittimet yleensä tehty pienempitehoisiksi kuin lohkolämmittimet.Letkulämmitin tulee yleensä alavesiletkuun (ei siis "johonkin letkuun").
Moottoreita ei tarvitse suunnitella niin, että ulkopuolinen lämmitin saisi nesteen kiertämään, se hoituu aivan fysiikan lakien mukaan. Lämmin jäähdytinneste nousee ylös.
Toisekseen, jäähdytinnesteen lämmönjohtavuus pitää huolen siitä, ettei suuria lämpöeroja tule.
Moottorinlämpöanturi on yleensä moottorin kannessa.
Väität, ettei letkulämmitin lämmitä moottorin "sisällä" olevaa jäähdytinnestettä, mutta silti se aiheuttaa "käynnistysvaikeuksia" kaikkein kauimpana jäähdytysnestekierrossa olevaan, lämpöanturiin.:)
Etkö huomaa ristiriitaa väitteessäsi?
Minulla on ollut 1000W:n letkulämmitin yhdessä autoistani. Siinä ei väitteestäsi huolimatta ollut vesipumppua.
Mutta se lämmitti nesteen niin lämpimäksi, että yleensä jopa auton lasit olivat sulat. - Lämmittäjä
konepeltiä tarvii kirjoitti:
On vähän liiankin tehokas lämmitin, jos konepeltikin sulaa.
Matkustamon lämmitystä ajatellen lohkolämmitin on ilman muuta parempi, koska jäähdytysneste lämpenee.
Moottorin lämmityksessä taas - jos kahdesta pahasta on valittava - on öljyä lämmittävä säteilylämmitin hyödyllisempi.
Jäähdytysneste ei ole vesipumpun siipien lisäksi tekemisissä moottorin liikkuvien osien kanssa.
Öljyä ja sen voiteluominaisuuksia tarvitaan kuitenkin moottorin toiminnan kannalta kriittisissä paikoissa. Sen vuoksi onkin parempi, että öljy on lämmintä ja voitelee tehokkaasti kylmäkäynnistyksen aikana.Nykyään käytetään ainoastaan synteettisiä öljyjä ja ne ei jähmety ovat juoksevia paukkupakkasillakin. On turha lämmittää öljyä. Veden lämmittäminen on hyödyllisempi, koska silloin koko moottori lämpenee.
- a(2)
^^^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Letkulämmitin tulee yleensä alavesiletkuun (ei siis "johonkin letkuun").
Moottoreita ei tarvitse suunnitella niin, että ulkopuolinen lämmitin saisi nesteen kiertämään, se hoituu aivan fysiikan lakien mukaan. Lämmin jäähdytinneste nousee ylös.
Toisekseen, jäähdytinnesteen lämmönjohtavuus pitää huolen siitä, ettei suuria lämpöeroja tule.
Moottorinlämpöanturi on yleensä moottorin kannessa.
Väität, ettei letkulämmitin lämmitä moottorin "sisällä" olevaa jäähdytinnestettä, mutta silti se aiheuttaa "käynnistysvaikeuksia" kaikkein kauimpana jäähdytysnestekierrossa olevaan, lämpöanturiin.:)
Etkö huomaa ristiriitaa väitteessäsi?
Minulla on ollut 1000W:n letkulämmitin yhdessä autoistani. Siinä ei väitteestäsi huolimatta ollut vesipumppua.
Mutta se lämmitti nesteen niin lämpimäksi, että yleensä jopa auton lasit olivat sulat.Se alavesiletku ei vaan yleensä lähde moottorin vesitilan alareunasta, ja koska sitä jäähdytysnesteenkiertoa ei ole suunniteltu toimimaan sen lämpimän nesteen ylösnousun perusteella, siinä matkalla voi virtaus joutua menemään alaspäinkin. Lisäksi termostaatti, joka on kiinni kun kone on kylmä aiheuttaa omat ongelmansa.
Esim. vag 1.8 turbolla tai ilman, pitkittäinasennuksena, b5, a4 ja passat, näissä letkulämmittimistä aiheutuu juurikin tuo lämmitettynä käyntiinlähtöongelma, ja tätä ongelmaa on koitettu pienentää juurikin suosittelemalla pienempitehoista lämmitintä. - Anonyymi
Lämmittäjä kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän, että lohko on paras ja sitten on letku ja huonoin on öljypohjan lämmitin.
Ennen oli lohkolämmittimet hyviä, että ne jopa sulattivat konepellinkin. Valitettavasti nykyautoihin ei voi asentaa. Miksi ei voitaisi harkita jo tehtaalla asennettua?Missä autossa on öljypohjan lämmitin ?
- Anonyymi
^^^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Minä en kokemuksestani huolimatta pysty määrittelemään letku-tai lohkolämmitintä toistaan paremmaksi.
Molemmat lämmittävät jäähdytinnestettä sillä teholla, mikä lämmittimen vastuksesta irtoaa.
Esimekiksi 750W:n lämmitin, lämmittää jäähdytinnestettä tasan yhtä suurella teholla, riippumatta siitä, onko se lämmitin sijoitettu letkuun, vai lohkon kyljessä olevaan reikään.
Jos sinulla on yksikin perusteltu syy olla eri mieltä, kuulen sen oikein mielelläni.Lämpö siirtyy myös kohti syyläriä letkulämppärillä.
- Anonyymi
Lämmittäjä kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän, että lohko on paras ja sitten on letku ja huonoin on öljypohjan lämmitin.
Ennen oli lohkolämmittimet hyviä, että ne jopa sulattivat konepellinkin. Valitettavasti nykyautoihin ei voi asentaa. Miksi ei voitaisi harkita jo tehtaalla asennettua?"Kokemuksesta tiedän, että lohko on paras ja sitten on letku ja huonoin on öljypohjan lämmitin. Ennen oli lohkolämmittimet hyviä, että ne jopa sulattivat konepellinkin. Valitettavasti nykyautoihin ei voi asentaa. Miksi ei voitaisi harkita jo tehtaalla asennettua?"
Vesipumputtomia ei kannata ruvailla.
IHAN PÄÄTÄ SÄRKEE NOIN IDIOOTTIMAINEN KIRJOITUS. Lohkolämmitin on pistemäisempi lämmitin ja n0,5kw teholtaan pieni. Esim 1-1,5kw letkulämmitin jossa on se kiertovesipumppu ja termostaatti niin n 30min ja kone on lämmennyt enemmän kuin 0,5kw lohkolämmittimellä.
Huonoin on säteilylämmitin (onhan se ihan hyvä kesällä)
seuraava huono on lohkolämmitin ja paras on letkulämmitin isompi tehoisena.
Polttoainekäyttöiset on oma lukunsa tietysti. Oman pihapiirin autoissa 4kpl on näitä kaikkia ja säteilylämmitin on vain koristeena webaston ollessa lämmitin (oli ostohetkellä kiinni säteilylämmitin) webastolla han siitä selvisi kun sai over nihgt tyylillä lämmittää säteilylämmitintä ja auto oli hyvin viileä. Oli pinnassa hyvin kiinni säteilylämmitin kun asia tarkistettiin webaston asennuksen yhteydessä. Yhdessä on 1.5kw letkulämmitin ja 15min jakso riittää alta -10c pakkasissa ja yli on 30min eikä isompaa aika ole tarvinnut. On jo lämpömittari kiivennyt hieman kun autolla alkaa ajamaan ja nousee normi lämpöön nopeasti vailla notkahduksia. Kerran oli yön yli lämmitys kun oli illalla seonnut 10m kaapelit ja väsyneenä töistä laitoin piuhaan. Termari oli hoitanut asian ja moottori oli hyvin lämmin eikä pitkästi noussut enää kun oli normaalissa. Sähköäkkään ei mennyt paljoa turhaan kun katkoi lämmitystä yön aikana seurannasta kun tarkistelin.
Säteilylämmittimen puolusteliat on kummaa asiatonta väkeä. Jos ruuvaa esim 3 säteilylämmitintä eri puolille konetta niin miksipä ei ja 4:jäs öljypohjaan sitten varmaan myös ihan jees. - Anonyymi
^^^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Letkulämmitin tulee yleensä alavesiletkuun (ei siis "johonkin letkuun").
Moottoreita ei tarvitse suunnitella niin, että ulkopuolinen lämmitin saisi nesteen kiertämään, se hoituu aivan fysiikan lakien mukaan. Lämmin jäähdytinneste nousee ylös.
Toisekseen, jäähdytinnesteen lämmönjohtavuus pitää huolen siitä, ettei suuria lämpöeroja tule.
Moottorinlämpöanturi on yleensä moottorin kannessa.
Väität, ettei letkulämmitin lämmitä moottorin "sisällä" olevaa jäähdytinnestettä, mutta silti se aiheuttaa "käynnistysvaikeuksia" kaikkein kauimpana jäähdytysnestekierrossa olevaan, lämpöanturiin.:)
Etkö huomaa ristiriitaa väitteessäsi?
Minulla on ollut 1000W:n letkulämmitin yhdessä autoistani. Siinä ei väitteestäsi huolimatta ollut vesipumppua.
Mutta se lämmitti nesteen niin lämpimäksi, että yleensä jopa auton lasit olivat sulat.Miksihän mulla kuuluu nykyään outoa poksuntaa konepellin alta lämmitykseen auton kun laitan kun vaihdettiin letkulämmitin?
- asenna oikein
Lämpenee se moottorikin nopeammin, kun jäähdytinneste on esilämmitetty.
- ongalman paikka
Letkuissa on se huono puoli, että mitä enemmän liitoksia ja klemmareita, sitä enemmän mahdollisia vuotoja. Letku jota paahdetaan vastuksella kuivuu ja kovettuu nopeammin ja vuotoja voi tulla, näin ainakin minulla.
- ^^^^^^^^^^^^
Liitoksista ja klemmareista olen samaa mieltä.
Mutta kerropa minulle, kuinka jäähdytinesteen lämmittäminen vastuksella n.30 asteen lämpötilaan, kuivattaa ja kovettaa letkun jotenkin erilailla kuin se, että jäähdytinneste lämpiää moottorin kannessa 100 asteiseksi? - voihan fysiikka
^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Liitoksista ja klemmareista olen samaa mieltä.
Mutta kerropa minulle, kuinka jäähdytinesteen lämmittäminen vastuksella n.30 asteen lämpötilaan, kuivattaa ja kovettaa letkun jotenkin erilailla kuin se, että jäähdytinneste lämpiää moottorin kannessa 100 asteiseksi?No verrataan vaikka hellaan kun lämmitetään vettä, levy paahtaa täydellä teholla punaisena ja jos koitat sormella levyä, niin kuuluu vain sihahdus sormesta kun orvaskesi kärähtää vaikka vesi ei olisi kuin 30 astetta. Samoin se vastus on letkussa klemmarilla kiinni ja paahtaa täydet kokoajan kun sille annetaan sähköä, koita vaikka sormella niin silloinkin sormi sihahtaa.
- calix
Minun autoon letkulämppäri asennettiin vuonna 2009 ja mitään vuotoja ei ole esiintynyt. Pumputtomassa letkulämpärissä joka sijaitsee siis alavesiletkussa on se huono puoli, että moottori käynnistyy nihkeästi lämmityksen jälkeen. Lähes aina saa startata kahteen kertaan, joskus jopa kolmeen. Jos käynnistää auton n.15min lämmityksen loputtua moottori käynnistyy ongelmitta.
- ^^^^^^^^
voihan fysiikka kirjoitti:
No verrataan vaikka hellaan kun lämmitetään vettä, levy paahtaa täydellä teholla punaisena ja jos koitat sormella levyä, niin kuuluu vain sihahdus sormesta kun orvaskesi kärähtää vaikka vesi ei olisi kuin 30 astetta. Samoin se vastus on letkussa klemmarilla kiinni ja paahtaa täydet kokoajan kun sille annetaan sähköä, koita vaikka sormella niin silloinkin sormi sihahtaa.
Ei voi verrata lieteen, kun lieden vastus ei ole jäähdytysnesteen ympäröimä, kuten letkulämmittimen vastus.
Koitapa keksiä joku toinen peruste. - öljyt kuumaksi
calix kirjoitti:
Minun autoon letkulämppäri asennettiin vuonna 2009 ja mitään vuotoja ei ole esiintynyt. Pumputtomassa letkulämpärissä joka sijaitsee siis alavesiletkussa on se huono puoli, että moottori käynnistyy nihkeästi lämmityksen jälkeen. Lähes aina saa startata kahteen kertaan, joskus jopa kolmeen. Jos käynnistää auton n.15min lämmityksen loputtua moottori käynnistyy ongelmitta.
Tuo on juuri se syy, miksi merkkiliike ei asenna mielellään letkulämppäriä.
Konetilassa olevat anturit saavat väärää signaalia veden ja ilman lämmöstä ja sitten ruiskut annostelevat polttonestettä väärin vaikeuttaen käynnistystä ja käymistä. Nämä ongelmat koskevat joitakin automerkkejä (VW)
Joissakin autoissa pitää myös tehdä viimasuojaan reikä tietylle kohtaa, jotka anturi saa ulkoilman lämmöstä oikean tiedon niin, että laihaseoskoneeseen menee oikeanlainen polttonesteen ja ilman seos kulloinkin vallitsevassa lämpötilassa.. - Calix
öljyt kuumaksi kirjoitti:
Tuo on juuri se syy, miksi merkkiliike ei asenna mielellään letkulämppäriä.
Konetilassa olevat anturit saavat väärää signaalia veden ja ilman lämmöstä ja sitten ruiskut annostelevat polttonestettä väärin vaikeuttaen käynnistystä ja käymistä. Nämä ongelmat koskevat joitakin automerkkejä (VW)
Joissakin autoissa pitää myös tehdä viimasuojaan reikä tietylle kohtaa, jotka anturi saa ulkoilman lämmöstä oikean tiedon niin, että laihaseoskoneeseen menee oikeanlainen polttonesteen ja ilman seos kulloinkin vallitsevassa lämpötilassa..Eipä tuosta isoa haittaa ole. Tietysti virtalukko ja starttimoottori kuluu hieman enemmän. Käynti on kuitenkin tasaista sen jälkeen, kuin mottori on käynnistynyt. Olen kuullut, että VW-dieseleisssä nuo käynnistysongelmat ovat pahempia. Omani ei ole volkkari ja bensakoneella. Teholtaan tuo Calixin letkulämppäri on kuitenkin hyvä.
- O V E L A A
Tämä on MAINOS !!!
Aloittaja itse vastailee myymiään romuja puolustellen.- dieselkylmänä
Aloittaja sanoi selvästi ostavansa tuotteen halvemmalla muualta...
Terveisin aloittaja.
- diipadaii
Helppo homma, niinhän sitä luulisi. Vaatii kuitenkin sähköliitännän moottoritilaan.
Jos ei sitä ennestään ole.
Noita jos olisi suoraan defan haaroittimeen käypiä malleja, olisi hiukan helpompi, jatkojohdolla nyt joutuu lämmittelemään. - hohotin
Pystyykö tuollaisen laittamaan huohotinletkuun? Sillä kun on tapana välillä jäätyä,
- keinot löytyy
Huohotinletkun pystyy a) eristämään ja b) paketoimaan sen samaan nippuun joko vastuksen kanssa tai niputtamaan jonkin vesiletkun kanssa. ratkaisuja on !
- jio
Ei noita tehtaalaisia letkuja kannattaisi kovin paljon ronklata. Olen nähnyt kaksi viritystä. Omaan autoon Webaston jälkiasennus: ensimmäisellä kerralla järjestelmään jäi ilmaa => jäähdytysnesteen pinnankorkeuden hälytys. Toisella kerralla liitos vuosi => taas pinnankorkeushälytys. Kaivinkoneessa jälkiasennusletku hankautui puhki => järjestelmä tyhjeni yön aikana => moottori leikkasi kiinni.
En siis suosittele jäähdytysjärjestelmään kajoamista. Joko otatte sen tehdasasennuksena tai sitten lohko/säteilylämmitin. - Dieselkylmänä
Nyt on toisessa autossa Defaa ja toisessa kiinalaista. Ei mitään eroa. Pienellä näkertelyllä töpselikin alamaskissa.
Eikä ole edelleenkään mainos, tavarat on suoraan kinkeistä jossa ne on käytännössä ilmaisia, toimituskulut mukaanlukien. - pakkastapakoon
Laitoin kuukausi sitten pumppulla varustetun moottorilämmittimen autoon.Entinen moottorilämmitin oli sylinterikannen päässä,jossa oli termostaattikotelo,josta haarautui kaikki letkuliitinpaikat lämpöanturit,moottorille ja jäähdytyspuhaltimelle.Moottorin sylinterikansi lämpeni kuumaksi ja auton sisälämmittimen kennolle menevä letku haaleaksi kovallakin pakkasella.Uuden 1000 W.moottorilämmittimen laitoin sisälämmittimelle menevän letkun väliin.Nyt koko systeemi lämpenee tasaiseen lämpöön tunnissa 10-asteen pakkasessa.(ei ole alempia lämpötiloja ollut vielä)Lähtisikö Lappiin testaamaan kovimpiin pakkaskeleihin.
- E220_CDI
Defan nestettä painovoimaisesti kierrättävä pumputon letkulämmitin asennettuna, ja lämmittää samassa ajassa 10 - 20 astetta lämpimämmäksi kuin säteilylämmitin viereisen auton. Lämmitin ei siis ole alavesiletkussa vaan pystysuuntaisessa lisäletkussa. Kumpikin lämpötilalukema auton väylältä katsottu auton itsensä mittaamana.
Omassa autossani ei ole ollut mitään lämmittimen aiheuttamia käynnistysongelmia. - Ryyppypoispian
Ei ole mitään syytä olla käyttämättä termostaatilla ja pumpulla ole olevaa tehokkaampaa letkulämmitintä.
Lohkolämmitin on tehoton , se nestetilassa oleva sekä säteilylämmitin pitäisi jo mielummin kieltää suorastaan loukkaavana lämmitin sanaa kin kohtaan.
Naurettavia selityksiä letkulämmittimistä.tässä vanhassa ketjussa.
Letkulämmitin on loistava. . - Anonyymi
En ikinä ole käyttänyt mitään lämmittimiä autossa ja hyvin on pärjännyt.
- Anonyymi
Et siis tiedä mitään lämmittimistä
Esilämmitys säästää auton moottoria, polttoainetta ja on niin pirun paljin mukavampi lähhteä liikenteeseen kun hytti on lämmin. On se myös turvallisuus kysymys kun lasit on auki ja myös pysyvät auki. - Anonyymi
Montako sataa tuhatta kärryilläsi sitten ajetaan ? Kerran naapurilla oli W124 Mercedes...pisti -30 käyntiin...sanoi, jotta lähti, kuin palmun alta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako sataa tuhatta kärryilläsi sitten ajetaan ? Kerran naapurilla oli W124 Mercedes...pisti -30 käyntiin...sanoi, jotta lähti, kuin palmun alta.
...ja sitten pitää antaa sen rouskuttaa siinä pihalla puoli tuntia ennen kuin saa lämpöä tuulilasille ja kehtaa lähteä ajamaan. Mutta työttömällä aikaa piisaa....
- Anonyymi
Perinteinen letkulämmitin on varsin tehokas, mutta ani harvaan autoon moista enää tykytetään oletuksena. Kokemusta on 600 W malllista, jonka kanssa riitti hyvin tunnin lämmitys nollakelillä ja 2 h pakkasilla.
Seuraavaksi tulikin kokemuksia pintakiinnityslämmittimestä, jota essonbaarin huippuasiantuntijat kutsuvat säteilylämmittimiksi. Vaikka ne asennusohjeen mukaan kiinnetetään lohkon kylkeen piitahnaa väliin. Teho valmistajasta ja mallista riippuen 250-300 W. Tunnin lämmitysajalla ei juuri virkaa, 2 h OK nollakelillä, mutta pakkasilla tarvitsisi aikankin 3. Ei hyvä. Pitkillä lämmitysajoilla sisätilanlämppäri tuhlaa energiaa ja sulattaa kaikki lumet katolta -> sulamievedet jäätyvät kylkiin, mistä omat ongelmansa.
No, letkulämmittimiä saa huiman 400-500 W tehoisina yleismailleina ja tällaisenkin pystyy leipomaan autoon, mihin sekä Defan etät Calixin katalogit tarjoaa vain pintakiinnitysmallia. Toimii, mutta ei ole perinteisen 600-700 W lohko/letkulämmittimen tehoinen.
Seuraavaksi käyttöön TT-Thermo. Olin kyllä lukenut, että näissä on paljon ongelmia. Joko vastus palaa tai tiivisteet pettävät ja jäähdytysneste pääsee pumpun moottoriin yms. -> oikosulku. Oli onneksi tullut uusi malli, minkä luvattiin korjanneen edellisen ongelmat. Sellainen pellin alle. Oikein kiva peli sen 2 viikkoa, kun toimi. Lämpömittari nitkahti ylöspäin heti stratissa ja sitä rataa. Eikä tullut niitä pelättyjä käyntihäiröitä. Sen jälkeen vehje rupesi satunnaisesti laukomaan vikavirtasuojaa ja viikko tai 2 myöhemmin meni totaalisesti oikosulkuu. Eli tiivisteethän siitä petti... valmistaja luonnollisesti sitä mieltä, että kaikki viat johtuvat vain ja ainoastaan väärin tehdystä asennuksesta = vastus palaa ilmakuplan vuoksi.
Jos jollakulla on liikaa rahaa ja aikaa, niin siitä vaan näitä kiinanihmeitä tilaamaan! Nyt on TAAS markkinoilla uusi TT-Thermo sukupolvi, jossa TAAS on edelllisen sukupolven ongelmat (joita ei ollut, paitsi ne kaikki vääriin asennuksiin hajonneet) korjattu.
Nyt on omassa autossani webasto. Jos tätä ei olisi, niin pellin alle sujahtasii Calixin letkulämppäri kiertopumpulla ryyditettynä. Calixilta saa valmiit paketit moiseen, Defalta vain ihan epätoivoisen rakennussarjan, johon joutuu itse askartelemaan/teettämään 12 V pumpun ohjauksen sen mukaan, milloin 230 V syöttö on päällä.- Anonyymi
Miten noissa letkulämmittimen pumpuissa on toteutettu moottorin ja pumpun yhteys ?
Kun esim. Primuksen pumpulla ei ole kiinteää yhteyttä vaan siinä on väliseinä ja pumpun pyöriminen tapahtuu magneettien välityksellä. Toimii vuosikausia loistavasti, vaikka se on jatkuvassa käytössä ympäri vuorokauden vaunuja, taukotiloja ym. lämmitettäessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten noissa letkulämmittimen pumpuissa on toteutettu moottorin ja pumpun yhteys ?
Kun esim. Primuksen pumpulla ei ole kiinteää yhteyttä vaan siinä on väliseinä ja pumpun pyöriminen tapahtuu magneettien välityksellä. Toimii vuosikausia loistavasti, vaikka se on jatkuvassa käytössä ympäri vuorokauden vaunuja, taukotiloja ym. lämmitettäessä.^ jep, juuri tuollainen ns. magneettipumppu sen pitäisi olla. Akvaariopumput on tehty samalla periaatteella.
TT-thermolla lie ihan normaali sähkömoottori tiivisteellinen akseliläpivienti pumppuun. Tosin sehän ei ainoa mahdollinen vuotopaikka ole, onhan samassa paketissa myös lämmitysvastus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1966969- 482629
- 1872189
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101513Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1351494- 741160
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,351091Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241077Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke171075Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44981