Jalkapallo joukkueella eriskummalliset numerot ja väri

Chilen Juutalaiset suuttuivat jalkapallojoukkueen pelinumeroista
Jalkapalloliitto kielsi joukkueen pelipaidat. Paitojen sanotaan vihjaavan, että Israel kuuluisi palestiinaan.

Arabi omistuksessa oleva jalkapallo seura käyttää pelipaidassa "palestiinan" lipun värejä ja numero yksi on kuin Israelin kartta. Eli koko Israel kuuluisi arabeille.

http://www.hs.fi/paivanlehti/22012014/ulkomaat/Chilen juutalaiset suuttuivat jalkapallojoukkueen pelinumeroista/a1390289041312


Chi­len jal­ka­pal­lo­liit­to on käs­ke­nyt San­tia­gos­sa pe­laa­vaa pää­sar­ja­seu­raa Pa­les­ti­noa muut­ta­maan pai­to­jen­sa ul­koa­sua. Pai­to­jen sel­kä­myk­siin pai­net­tu pe­li­nu­me­ro 1 on näyt­tä­nyt kar­tal­ta, jos­sa Is­rael ja pa­les­tii­na­lais­alueet ovat yh­tä.

Kart­ta­mai­set nu­me­rot il­mes­tyi­vät Pa­les­ti­non pai­toi­hin uu­del­le pe­li­kau­del­le, jo­ka al­koi vuo­den­vaih­tees­sa.

Pa­les­tii­na­lai­set siir­to­lai­set pe­rus­ti­vat seu­ran jo vuon­na 1920, ja sen asus­sa on pe­rin­tei­ses­ti käy­tet­ty Pa­les­tii­nan li­pun vä­re­jä vih­reää, val­kois­ta, pu­nais­ta ja mus­taa.

Kiel­lon ja va­jaan tu­han­nen eu­ron sak­ko­jen taus­tal­la on Chi­len juu­ta­lais­yh­tei­sön suut­tu­mi­nen, BBC ker­toi. Juu­ta­lais­ten mu­kaan kart­ta vih­jaa, et­tä Is­rael kuu­lui­si Pa­les­tii­naan.

Vi­ral­li­sen va­li­tuk­sen te­ki kil­pai­le­van seu­ran Ñub­len­sen omis­ta­ja Patrick Kiblisky Fried, jo­ka on juu­ta­lai­nen.

10

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja mehän toki tietenkin toki kannustamme pääsarjan jalkapallojoukkue Club Deportivo Palestinoa Chilen mestariksi!

      HYVÄ!

      • Eli tämä

        KTS on jälleen ilmaissut olevansa islamin ja brutaalin tappamisen kannattaja ja samalla kaikkien kansainvälisten, yhteisesti sovittujen, päätösten halventaja, joka käsittelee aivan samalla tavalla sopimuksia kuin islamin harjoittaja:
        Kuten eräs ohje, jota esim. Arafat noudatti tehdessään sopimuksia ns. vääräuskoisten eli muuta uskontoa kuin islamia harjoittavan kanssa eli voi tehdä sopimuksen enintään 10 vuodeksi ja voit rikkoa sen silloin kun olet vahvistunut kylliksi tuhotaksesi vastapuolen.
        Kaiken lisäksi tämä ekumeeninen taho ei edes ymmärrä vähääkään islamin tarkoitusperistä.
        Samaa sokeutta myös tämä lapsukainen ja median mallioppilas KTS edustaa.
        Ei edes uskalla ottaa selvää mistä koko asiassa on kyse.
        Mitä se oikeastaan on?
        Pelkuruuttako vai suurinta tyhmyyttä vai mitä, sen voi jokainen itse päättää.
        Jo tuollainen Israelin koko aluetta koskeva brutaali ja täysin typerä karttakuva on vastoin kaikkia ihmisoikeus- ja kansainvälisiä sopimuksia ja kaiken lisäksi täysin typerä ja lapsellista ajattelutapaa omaavan maailmankuva.
        Sodan ja tappamisen edustajahan tämä tyyppi on.


      • Eli tämä kirjoitti:

        KTS on jälleen ilmaissut olevansa islamin ja brutaalin tappamisen kannattaja ja samalla kaikkien kansainvälisten, yhteisesti sovittujen, päätösten halventaja, joka käsittelee aivan samalla tavalla sopimuksia kuin islamin harjoittaja:
        Kuten eräs ohje, jota esim. Arafat noudatti tehdessään sopimuksia ns. vääräuskoisten eli muuta uskontoa kuin islamia harjoittavan kanssa eli voi tehdä sopimuksen enintään 10 vuodeksi ja voit rikkoa sen silloin kun olet vahvistunut kylliksi tuhotaksesi vastapuolen.
        Kaiken lisäksi tämä ekumeeninen taho ei edes ymmärrä vähääkään islamin tarkoitusperistä.
        Samaa sokeutta myös tämä lapsukainen ja median mallioppilas KTS edustaa.
        Ei edes uskalla ottaa selvää mistä koko asiassa on kyse.
        Mitä se oikeastaan on?
        Pelkuruuttako vai suurinta tyhmyyttä vai mitä, sen voi jokainen itse päättää.
        Jo tuollainen Israelin koko aluetta koskeva brutaali ja täysin typerä karttakuva on vastoin kaikkia ihmisoikeus- ja kansainvälisiä sopimuksia ja kaiken lisäksi täysin typerä ja lapsellista ajattelutapaa omaavan maailmankuva.
        Sodan ja tappamisen edustajahan tämä tyyppi on.

        Ja mehän toki tietenkin toki tuemme Suomen valtion ja ulkoministeriön virallista ja rauhantahtoista Lähi-idän politiikkaa ja kannustamme Suomen nuorisoa mm. Eapis:

        http://www.eappi.fi/

        Sitten on erikseen nää äkäset ääriänkyräuskovaiset ja niitä siirtelemme sivuun pois huutamast...


      • Tietenkin kannatat myös koko Israelin valtion muuttamista arabivaltioksi. Tämähän on se tarkoistus arabeilla.


      • KTS kirjoitti:

        Ja mehän toki tietenkin toki tuemme Suomen valtion ja ulkoministeriön virallista ja rauhantahtoista Lähi-idän politiikkaa ja kannustamme Suomen nuorisoa mm. Eapis:

        http://www.eappi.fi/

        Sitten on erikseen nää äkäset ääriänkyräuskovaiset ja niitä siirtelemme sivuun pois huutamast...

        SUOMEN valtion linja johtaa Israelin tuhoon ja sitä myös kts kannattaa ja erkki poika joka on sanonut että on ollut suuri virhe koko Israelin valtion perustaminen


      • totuusonvoittaja kirjoitti:

        Tietenkin kannatat myös koko Israelin valtion muuttamista arabivaltioksi. Tämähän on se tarkoistus arabeilla.

        Israelin muuttamista arabivaltioksi?

        Sehän on sun linjas jossa Länsiranta ja Gaza asukkaineen liitetään Israeliin.

        Siitä syntyy arabinenemmistö

        Mietii sitä jos aivos pystyy.
        :D


      • arabi-enemmistö :D
        KTS kirjoitti:

        Israelin muuttamista arabivaltioksi?

        Sehän on sun linjas jossa Länsiranta ja Gaza asukkaineen liitetään Israeliin.

        Siitä syntyy arabinenemmistö

        Mietii sitä jos aivos pystyy.
        :D

        Siitä syntyy arabi-enemmistö

        Mietii sitä jos aivos pystyy.

        :D ---

        AAtteleppas nyt oikein har-taas-ti, Sanamies :D :D


      • KTS kirjoitti:

        Israelin muuttamista arabivaltioksi?

        Sehän on sun linjas jossa Länsiranta ja Gaza asukkaineen liitetään Israeliin.

        Siitä syntyy arabinenemmistö

        Mietii sitä jos aivos pystyy.
        :D

        Nehän ovat jo Israelia ja Juutalaisia on ennemmistö ja lisää tulee kun kaikkin miljoonat Juutalaiset palaavat Israeliin ympäri maapalloa.

        Että mitä kts:n päässä oikein liikkuu tai liiku yhtään mitään


    • Alz Heimer...

      jalkapallo?
      mitä se on ?
      syötävää?

    • hmmmm.....

      'jalkapallo seura'

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe