Olen hyvin tyhmä

Olen hyvin tyhmä

Löysin vasta nyt tämmöisen palstan keskusteluista - eikö jo se todista, ettei lamppu kovin kirkkaasti pala?

Miksi ihmisen pitäisi olla älykäs? Minä olen hirveän tyhmä eikä siitä ole kovin paljoa haittaa ollut, työssä tosin ja koulussa, kun asiat menee tai meni yli hilseen, mutta asia on ollut korjattavissa sillä, että työtehtävät ovat itselle sopivia.

Jos luen vaikeita tekstejä, en ymmärrä niistä yhtään mitään, mutta yleensä ne voi jättää lukematta. Hesarissakin on sarjakuvat, kun taloussivut alkavat tökkiä.

Tyhmyys ei ole synti, uskonnottomalle syntejä ei ole. Tyhmyyttä ei ole kriminalisoitu missään laissa. Ei edes kielletty järjestyssäännöissä. EU-komissiollakin on muita kiireitä, joten tyhmyysdirektiivi on vasta esiselvitysvaiheessa.

12

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen hyvin tyhmä

      Niin, te älykkäät, ette näemmä osaa vastata siihen, miksi ihmisen pitäisi olla älykäs. Tyhmillä voi elämä olla ihan yhtä hauskaa.

    • Puttonen_55

      Tällä palstalla ei tuommoiseen kysymykseen voi vastata. Kas kun täällä pyörivät vain ne, jotka haluavat olla itseään fiksumpia. Ei täällä kukaan tosi älykäs ruutia tuhlaa.

      Miksi muuten haluat korostaa tyhmyyttäsi siinä kun joku näyttelee itseään älykkäämpää?

    • kaikkihyviä

      Itse olen älykäs, ÄO oli 139 kun sen testin tein, mutta en ole sitä ole lähtenyt korostamaan. Kaverini kanssa tulee usein riitaa, ja se olisi hyvä valttikortti, en vain halua käyttää sitä, koska yksinkertaisesti se ei olisi reilua. Älykkyydestä on "omistajalleen" hyötyä. Asiat tajuaa nopeammin jne. Älykkyyttäkin on monenlaista, ja kyllä paljon mieluummin olisin umpityhmän, mutta toisia reilusti kohtelevan, kuin narsisti-idiootti Einsteinin kanssa. Mielestäni sosiaalinen älykkyys on paljon tärkeämpää, kuin loogisten ongelmien selvittämiseen tarvittava älykkyys.

      • Olen hyvin tyhmä

        Looginen päättelykyky minulla kyllä pelaa, si siitä ole kysymys. Kai se on pakko, kun on it-alalla ja pärjännyt ihan hyvin.

        Mutta abstraktit tekstit menevät yli hilseen. Siitä se, että olen tyhmä ja ovat muutkin sen todenneet. Neurologisissa testeissä todettu, että älykkyys huomattavasti alle koulutustason.


    • minä se vain

      Sanon vain etteivät useimmat edes tajua olevansa tyhmiä, ettet sinä kyllä kovin tyhmä voi olla.

      • Olen hyvin tyhmä

        Ihan liian tyhmä kuitenkin.

        Se että jotkut eivät tajua olevansa tyhmiä johtuu siitä, että he ovat alle omien kykyjensä ammateissa eikä heidän tarvitse yrittää ponnistella työssä, jotta ymmärtäisivät asioita. No minulla se ponnistelu ei auta, valitettavasti. Konkreettiset asiat tajuan, mutta muu menee yli hilseen.


    • McBrain von Dick

      tyhmyydessä älykkyys tiivistyy = suhteellisuuteoria pähkinäkuoressa

      • marko demologi

        "kaikkein älykkäin elin on muna"

        doctor Sinebryhoff


        "kaikkein vaikein älykkyys on rakkaus"

        mister nobody


        "älykkyyden tehokkain opiskelu on kärsimys"

        Buddha


        "äly on tosi kun suuta avaa"

        miss refleksi


        "mitä aivot olivatkaan..?"
        sperman menettämisen jälkeinen oireyhtymä

        mies on oikea ja nainen vasen aivopuolisko
        yhtykäämme toisiinsa!

        mitä huipputiedemies osaa?
        perseennuolemisjärjestelmäopin

        mitä keskitason tiedemies osaa?
        vähän matematiikkaa

        mitä vähäpätöinen tiedemies osaa?
        hallita kokonaisuuksia

        mitä vähäpätöinen tiedemies ei osaa?
        todistaa väitteensä

        kuka on lapsi?
        jumala

        kuka on vanhus?
        holokaust von megadeath

        kuka on keski-ikäinen?
        väsynyt


      • sikakaskelotti
        marko demologi kirjoitti:

        "kaikkein älykkäin elin on muna"

        doctor Sinebryhoff


        "kaikkein vaikein älykkyys on rakkaus"

        mister nobody


        "älykkyyden tehokkain opiskelu on kärsimys"

        Buddha


        "äly on tosi kun suuta avaa"

        miss refleksi


        "mitä aivot olivatkaan..?"
        sperman menettämisen jälkeinen oireyhtymä

        mies on oikea ja nainen vasen aivopuolisko
        yhtykäämme toisiinsa!

        mitä huipputiedemies osaa?
        perseennuolemisjärjestelmäopin

        mitä keskitason tiedemies osaa?
        vähän matematiikkaa

        mitä vähäpätöinen tiedemies osaa?
        hallita kokonaisuuksia

        mitä vähäpätöinen tiedemies ei osaa?
        todistaa väitteensä

        kuka on lapsi?
        jumala

        kuka on vanhus?
        holokaust von megadeath

        kuka on keski-ikäinen?
        väsynyt

        papukaija on älykäs, hyeena on onnellinen, elefantti on masentunut, hiiri on yltäkylläinen


      • PainukootVonVittuun
        sikakaskelotti kirjoitti:

        papukaija on älykäs, hyeena on onnellinen, elefantti on masentunut, hiiri on yltäkylläinen

        kun vahingossa suoritin älykkyystestin, se näytti että olen idiootti. vastustin tietenkin tulosta, sillä tiedän että en ole idiootti. missä meni vikaan?

        mitä järkeä puhua älykkyydestä?


    • Yksi tyhmä lisää

      Suomi24 tarvitsee tyhnyys palstan missä me vähä-älyisemmät saadaan keskustella tyhmien kesken tyhmistä asioista. Minä liittyisin siihen mukaan!

    • niinpäniin

      Mensan mukaan äo:ni on 160. Opiskelin insinööristä DI:ksi vuodessa. Olen siis älykäs.

      Mihin se on minut vienyt? Ei mihinkään. Mitä hyötyä siitä on ollut? Eipä juuri mitään. Yhteiskuntaa ja maailmaa ei johda älykkäät ihmiset vaan poliitikot ja heidän perseennuolijansa. Ynnä muut idiootit. Wannabeet jotka verkostoituvat eivätkä osaa käyttää yläpäätään juuri mihinkään.

      Opiskelu ei itse asiassa koskaan kiinnostanut, se oli aika turhaa, siksipä se ahdistikin. Välillä koko maailma ahdistaa... .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe