Tietoa ateisteille

porinpojka

Perimmäinen syy ateismiin ei ole se, että Jumalan olemassaolosta ei ole tieteellistä faktaa.
Perimmäinen syy on ihmisen lihassa asuva vihollisuus Jumalaa vastaan.

Sisimmässään ihmisellä kyllä on epävarmuus oikeassa olemisestaan niin kauan kunnes
hän pystyy koko olemuksestaan uskomaan ja luottamaan Jumalaan, tämä tulisi olla jokaisen uskovan tärkein päämäärä.

Tämä epävarmuus saa teidätkin palstan ateistit palaaman aina mm. tänne palstalle varmistamaan että olette vielä
tänäänkin oikeassa ja saatte omantuntonne rauhoittumaan.
Kuitenkin kaiken sen synnin ja itsekkyyden alla asuu pieni lapsi joka toivoisi että joku voisi todistaa
teille Jumalan olemassaolon.

Ei teillä ole oikeasti tarvetta käännyttää yhtäkään uskovaista. Kuka hullua puhumalla yrittäisi parantaa? Itsenne takia
te täällä olette.

Voin ilmoittaa teille että Jumalasta ei saada sellaista tieteellistä faktaa mitä ei pystyisi
selittämään jollakin muulla tavalla koskaan, tässä maailman ajassa.

Jumala valitsi salata itsensä niiltä jotka eivät nöyrry Hänen edessänsä, huuda Häntä avuksi, ja etsi Häntä
koko sydämestään. Hän voi kyllä ilmaista itsensä yksilölle muutenkin, mutta sitä Hän ei ole luvannut.
Sen Hän on luvannut että se kuka nöyrtyy Hänen edessänsä ja etsii Häntä koko sydämestään, myös löytää Hänet.

Älkää siis täällä tuhlatko aikaa, vaan alkakaa etsiä! rukoilkaa tutkikaa raamatusta Hänen persoonaansa, ajatelkaa Häntä! Älkää kaatuko tekstissä oleviin loukkauskiviin, vaan nähkää totuus
ja rakastukaa Häneen! Siunausta!

33

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä tä taitaa olla enemmän sun henkilökohtainen kertomus uskostasi ja sinähän täällä käyt aina vaan horjuvaa uskoasi lujittamassa....

• "Älkää siis täällä tuhlatko aikaa, vaan alkakaa etsiä! rukoilkaa tutkikaa raamatusta Hänen persoonaansa, ajatelkaa Häntä! Älkää kaatuko tekstissä oleviin loukkauskiviin, vaan nähkää totuus
      ja rakastukaa Häneen! Siunausta! "

Minulla on paljon muutakin tekemistä ja ajattelemista kun etsiä olematonta.

psst. pidä partapellesi...

• "Kuitenkin kaiken sen synnin ja itsekkyyden alla asuu pieni lapsi joka toivoisi että joku voisi todistaa
      teille Jumalan olemassaolon."

Ei toivo. Olen vakuuttunut siitä, ettei jumalia ole jaihan ilman tätä palstaa.

"Jumala valitsi salata itsensä niiltä jotka eivät nöyrry Hänen edessänsä, huuda Häntä avuksi, ja etsi Häntä"

Hänen olemattomuutensa on salannut itsensä ihan kaikilta. Mielikuvitus ja henkilökohtainen usko eivät todista jumalan olemassaolosta.

"Siunausta"

Täyttököön mielesi epäilystä raamattua ja jumalia kohtaan ja johtakoon sinut totuuden ääreen.

• Kalapagos (ei kirj.)

Kenenkähän maailmankatsomus tässä horjuu?

"Voin ilmoittaa teille että Jumalasta ei saada sellaista tieteellistä faktaa mitä ei pystyisi selittämään jollakin muulla tavalla koskaan, tässä maailman ajassa."

Pelkästään tuon pitäisi olla riittävä syy luopua uskosta. On myös ajanhukkaa "tutkia" Raamattua ja etsiä Jumalaa sieltä jos, mistään muualta ei Jumalaa löydy. Yhtälailla sinä voisit etsiä Sauronia oikeasta todellisuudesta ja, kun et löydä niin alat "tutkimaan" Taru Sormusten Herraa oikealla vakaumuksella ja väität löytäneesi Sauronin. Et tunnu ymmärtävän, että muiden ihmisten kirjoittamat kirjat eivät sisällä, mitään maagista tai ennenkuulumatontanta tietoa todellisuudesta.

Itse olen ateisti vain ja ainoastaan siksi, että yhdelläkään uskonnolla / tieteellä ei ole tarjota ensimmäistäkään todistetta Jumalan tai jumalien olemassaolosta. Uskonnothan eivät pysty kyseisiä todisteita edes tarjoamaan, joten tämäkin asia ratkeaa tieteen ei uskon pohjalta.

• porinpojka

"Pelkästään tuon pitäisi olla riittävä syy luopua uskosta"

Senkö takia että Hän pitäytyy Sanassansa eikä valehtele?

"Uskon kautta te olette pelastut" Siinä ei sanota että tieteellisin keinoin todettujen tietojen kautta te olette pelastetut

". On myös ajanhukkaa "tutkia" Raamattua ja etsiä Jumalaa sieltä jos, mistään muualta ei Jumalaa löydy. "

Jumala on kyllä kaikkialla ja kaikessa ,Hän tekee työtä alati luomakunnassansa (Joh. 5:17) mutta hän on ilmoittanut itsensä Sanansa kautta.

Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

• Kalapagos (ei kirj.)
        porinpojka kirjoitti:

"Pelkästään tuon pitäisi olla riittävä syy luopua uskosta"

Senkö takia että Hän pitäytyy Sanassansa eikä valehtele?

"Uskon kautta te olette pelastut" Siinä ei sanota että tieteellisin keinoin todettujen tietojen kautta te olette pelastetut

". On myös ajanhukkaa "tutkia" Raamattua ja etsiä Jumalaa sieltä jos, mistään muualta ei Jumalaa löydy. "

Jumala on kyllä kaikkialla ja kaikessa ,Hän tekee työtä alati luomakunnassansa (Joh. 5:17) mutta hän on ilmoittanut itsensä Sanansa kautta.

Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Ensin väität, että Jumalaa ei löydy mistään ja sitten hän on taas kaikkialla?

"Jumala on kyllä kaikkialla ja kaikessa ,Hän tekee työtä alati luomakunnassansa "

Mitä sanoitkaan aikaisemmin?

"Voin ilmoittaa teille että Jumalasta ei saada sellaista tieteellistä faktaa mitä ei pystyisi selittämään jollakin muulla tavalla koskaan, tässä maailman ajassa."

Eikö tässä ole ristiriitaa? Jumala on kaikkialla ja silti häntä ei löydy mistään? Erikoisia ovat uskovan mietteet. Ainut paikka, mistä löydät ns. Jumalan ovat erilaiset uskonnolliset kertomukset. Maailman mahtavin olento on olemassa vain kirjojen lehdillä?

• porinpojka
        Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:

Ensin väität, että Jumalaa ei löydy mistään ja sitten hän on taas kaikkialla?

"Jumala on kyllä kaikkialla ja kaikessa ,Hän tekee työtä alati luomakunnassansa "

Mitä sanoitkaan aikaisemmin?

Eikö tässä ole ristiriitaa? Jumala on kaikkialla ja silti häntä ei löydy mistään? Erikoisia ovat uskovan mietteet. Ainut paikka, mistä löydät ns. Jumalan ovat erilaiset uskonnolliset kertomukset. Maailman mahtavin olento on olemassa vain kirjojen lehdillä?

"Eikö tässä ole ristiriitaa? Jumala on kaikkialla ja silti häntä ei löydy mistään? Erikoisia ovat uskovan mietteet. Ainut paikka, mistä löydät ns. Jumalan ovat erilaiset uskonnolliset kertomukset. Maailman mahtavin olento on olemassa vain kirjojen lehdillä?"

Hän on salannut itsensä ihmisiltä niin, ettemme me voi häntä fyysisesti havaita tai tutkia. Mutta me voimme saada Hänestä kyllä viitteitä, esim. luonnosta, mutta kutenkin uskon varaan.

"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt."

Ensimmäinen synti oli ylpeys. Jumala on ylpeitä vastaan, eikä ole luvannut avata sanaansa heille. Lapsenmielisillä tarkoitetaan niitä jotka nöyrtyvät Isänsä edessä.

• Kx3
        porinpojka kirjoitti:

"Eikö tässä ole ristiriitaa? Jumala on kaikkialla ja silti häntä ei löydy mistään? Erikoisia ovat uskovan mietteet. Ainut paikka, mistä löydät ns. Jumalan ovat erilaiset uskonnolliset kertomukset. Maailman mahtavin olento on olemassa vain kirjojen lehdillä?"

Hän on salannut itsensä ihmisiltä niin, ettemme me voi häntä fyysisesti havaita tai tutkia. Mutta me voimme saada Hänestä kyllä viitteitä, esim. luonnosta, mutta kutenkin uskon varaan.

"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt."

Ensimmäinen synti oli ylpeys. Jumala on ylpeitä vastaan, eikä ole luvannut avata sanaansa heille. Lapsenmielisillä tarkoitetaan niitä jotka nöyrtyvät Isänsä edessä.

"Hän on salannut itsensä ihmisiltä niin, ettemme me voi häntä fyysisesti havaita tai tutkia. Mutta me voimme saada Hänestä kyllä viitteitä, esim. luonnosta, mutta kutenkin uskon varaan."

Toistaiseksi ei ole tullut eteen ainuttakaan asiaa joka voisi todistaa jonkin yliluonnollisen toimijan taustavaikutuksen. Tiedon puutteen selittäminen GDI argumentilla sekä omien uskonnollisten mantrojen toisteleminen ovat käytännössä ainoat kortit joita uskovaiselle jää todistelussa.

• porinpojka

"Minulla on paljon muutakin tekemistä ja ajattelemista kun etsiä olematonta."

Se "olematon" kutsui sinut Sanallansa olemattomasta olemaan. Paljon on varmasti muutakin tekemistä ja ajattelemista, mutta se kaikki on turhuutta iankaikkisuuden näkökulmasta.

"Kyllä tä taitaa olla enemmän sun henkilökohtainen kertomus uskostasi ja sinähän täällä käyt aina vaan horjuvaa uskoasi lujittamassa.."

Käyn täällä joskus katsomassa että mikä täällä on meininki. Lähes aina sama, hedelmätöntä riitelyä ja haukkumista.

Jumalan Sanan totuus on voimassa kaikkialla.

• " Lähes aina sama, hedelmätöntä riitelyä ja haukkumista."

Ja silti se toimii mielestäsi palstalle palaaville ateisteille varmistukseksi ja omantunnon rauhoitukseksi...
      Näkemyksesi toimii lähinnä sinulle pakotienä totuudesta, joka tältäkin palstalta saattaisi hiipiä mieleesi, vaivihkaa.

• lentävä lehmä

Ei teillä tee-se-itse-jesuiitoilla ole oikeasti tarvetta käännyttää yhtäkään ateistia. Itsenne takia te täällä olette.

Kuulostat muuten erehdyttävän kovasti miikanaahumilta.

• porinpojka,

Mikään esittämissäsi ajatuksissa ei paranna jumaltarinoiden uskottavuutta.

• >>Perimmäinen syy on ihmisen lihassa asuva vihollisuus Jumalaa vastaan.

• porinpojka

"Kaikkivaltias Jumalasi loi siis ihmisen lihaan asumaan vihollisuuden itseään vastaan. Syyttäköön itseään. Ähäs kutti."

Ei vaan synti tuli maailmaan ihmisen kautta.

Room. 5:12

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihminen sai vapaan tahdon toimia kuten halusi. Pilkkaisiko Jumala omaa kuvaansa tekemällä tästä robootin kaltaisen?Ilman omaa tahtoa ja valintoja?
        Ei. Ihmisellä itsellään on vastuu ajatuksistaan ja teoistaan.

• 20+10
        porinpojka kirjoitti:

"Kaikkivaltias Jumalasi loi siis ihmisen lihaan asumaan vihollisuuden itseään vastaan. Syyttäköön itseään. Ähäs kutti."

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihminen sai vapaan tahdon toimia kuten halusi. Pilkkaisiko Jumala omaa kuvaansa tekemällä tästä robootin kaltaisen?Ilman omaa tahtoa ja valintoja?

''Ei vaan synti tuli maailmaan ihmisen kautta.''
        Lankesiko saatana ennen ihmistä vai sen jälkeen?

• porinpojka
        20+10 kirjoitti:

''Ei vaan synti tuli maailmaan ihmisen kautta.''
        Lankesiko saatana ennen ihmistä vai sen jälkeen?

"Lankesiko ******* ennen ihmistä vai sen jälkeen?"

Perk.ele. Ja ihminen päätti hylätä Jumalan säännön (huom. yksi ainoa sääntö.)
        Ja uskoi vihollista.

Synti ei kuitenkaan tullut ihmisen niskaan sen takia että yksi moraalinen toimija (perk.ele) oli langennut jo aikaisemmin, vaan sen takia että toinen moraalinen toimija (ihminen) uskoi ennemmin häntä kuin Jumalaa.

• 20+10
        porinpojka kirjoitti:

"Lankesiko ******* ennen ihmistä vai sen jälkeen?"

Perk.ele. Ja ihminen päätti hylätä Jumalan säännön (huom. yksi ainoa sääntö.)
        Ja uskoi vihollista.

Synti ei kuitenkaan tullut ihmisen niskaan sen takia että yksi moraalinen toimija (perk.ele) oli langennut jo aikaisemmin, vaan sen takia että toinen moraalinen toimija (ihminen) uskoi ennemmin häntä kuin Jumalaa.

Eikö Jumalan vastustaminen ollut syntiä? Jolloin synti olisi tullut maailmaan muuta kautta kuin ihmisen?

• sesfe
        20+10 kirjoitti:

Eikö Jumalan vastustaminen ollut syntiä? Jolloin synti olisi tullut maailmaan muuta kautta kuin ihmisen?

Mutta raamatun mukaan Jumala myöskin loi paholaisen niin eikös Jumalasi myöskin luonut pahan?

• porinpojka kirjoitti:

>>Ei vaan synti tuli maailmaan ihmisen kautta.>Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Ihminen sai vapaan tahdon toimia kuten halusi. Pilkkaisiko Jumala omaa kuvaansa tekemällä tästä robootin kaltaisen?Ilman omaa tahtoa ja valintoja?

• Ei niin mitään

Valheellista markkinointia ja disinformaatiota.

Otsikossasi valehtelit antavasi tietoa ateisteille, mutta jutuistasi ei löydy mitään tiedon tapaista etsimälläkään. Pohjattoman tyhmillä taikauskoisilla hölinöilläsi ja ikiomilla päänsisäillä harhoillasi ei ole mitään tekemistä tiedon kanssa. Taas jäi uskova nolosti kiinni valehtelemisesta.

• jeps..

Kristityille valehteleminen ja rikostentekeminen on standardi käyttäytymistä.

• Turzan

Minusta tämänlaiset avaukset voisi jättää väliin, jos olisin teisti niin miettisin kahdesti itseäni tässä kohden.

Ensiksi, minä en ole vihainen Jumalalle. Minä en ole Jumalan vihollinen. Minä en vain usko jumalien olemassaoloon.

Koko avaus väittää, että minä en ole todellinen aito ihminen. Minun epäuskoni ei ole rehellistä, tai minussa on jokin psyykkinen trauma, tai jokin hormonihyöky minussa teini-ikäisen tapaan pistää minut kapinoimaan jotain vastaan.

Minun käsitykseni jumalan olemassaolosta ja olemattomuudesta perustuu vuosien omakohtaiseen tutkimiseen ja pohdiskeluun. Olen kasvanut kristityssä perheessä ja tutkittuani kristinuskoa useammalta puolelta, olen päätynyt siihen ratkaisuun ettei se maailmankuva kykene vastaamaan minun huomioitani todellisuudesta -saati tarjoamaan ratkaisuja minun käsitykseeni mitä on olla onnellinen ja elää hyvä elämä. Päinvastoin olen kokenut vastakkaista.

Jos olisin herkempi, loukkaantuisin väitteestä, että minun ajatteluni ja kokemukseni eivät ole sinulle millään tavoin oleellisia tai et kunnioita niitä mitenkään. Usealle ateistille päätös ainakin minun nuoruudessani oli iso askel elämässä. Se tarkoitti asettumista yhteisön arvojen ulkopuolelle. Se on päätös, jota ei tehdä heppoisin perustein tai ajattelematta asiaa syvällisesti. Se on aikuisen ihmisen päätös, joka ei synny itsekkyydestä tai epävarmuudesta.

Minulla ei ole mitään sinun päätöstäsi vastaan, se on sinun oma asiasi. Mutta toisten ihmisten päätösten leimaaminen johtuviksi epävarmuudesta ja lapsenomaisesta kapinasta -se kertoo enemmän ehkä sinusta kuin minusta?

• Käänteispsykologiaa

"Tämä epävarmuus saa teidätkin palstan ateistit palaaman aina mm. tänne palstalle varmistamaan että olette vielä tänäänkin oikeassa ja saatte omantuntonne rauhoittumaan."

No mikä on teidän teistien syy tulla päivä päivän perään tänne ateismi-palstalle väittämään, että me olemme väärässä? Ettei vain omatuntonne rauhoittaminen? Onhan se nyt naurettavaa, että tulet tänne palstalle päivittäsine syytöksisesi saapastelemaan, ja vieläpä väität että me, joilla on ateistinen maailmankuva, tulemme jotain maailmankuvaan liittyvälle palstallemme todistelemaan (jos te teistit ette täällä aktiivisesti pyörisi, ei keskusteluamme voisi sanoa todisteluksi sitäkään vähää mitä nykyään).

• fhtfhf

Kristityt marssivat tänne palstalle isoilemaan samalla tavalla kuin natsit marssivat puolaan.

Pahat mielessä.

• Aloituksessa käsitellään tämän maan ateisteja yhtenä tasalaatuisena ryhmänä.
      Kuitenkin tässä maassa on 21% eli noin miljoona ateistia ja tällä palstalla vain muutama.
      Suurin osa kirkkokansaakin on kristinuskon suhteen välinpitämättömiä.
      Eli missään ei näy sitä uskovien kuvittelemaa hermostunutta totuuden etsintää tai vastaavaa, vaan ihmisten arjen täyttää maallisemman mietteet.

• Knippert.

99% suomen rikollisista ovat uskovaisia.

• porinpojka

Turzanille.

Minulla ei ollut tarkoitustakaan kirjoittaa tänne miellyttääkseni ketään.

Sanot että et ole Jumalan vihollinen, kuitenkin epäusko on vihollisuutta Jumalaa vastaan, koska jos et usko Hänen ilmoitukseensa itsestänsä, niin silloinhan teet Hänestä valehtelijan?

En väitä etteikö epäuskosi voisi olla rehellistä. Haluisin kuitenkin että kertoisit tarkemmin epäuskosi syistä.

"olen päätynyt siihen ratkaisuun ettei se maailmankuva kykene vastaamaan minun huomioitani todellisuudesta -saati tarjoamaan ratkaisuja minun käsitykseeni mitä on olla onnellinen ja elää hyvä elämä. Päinvastoin olen kokenut vastakkaista. "

Miten kristinuskon maailmankuva ei mielestäsi vastaa todellisuutta?
      Ei Jeesus luvannut meille onnellista ja helppoa elämää jos me seuraamme häntä. päinvastoin, mutta sen hän lupasi että se on oikea ja totuudellinen tie jonka palkka on ikuinen elämä Hänen valtakunnassaan.

Tosin Häneen luottaminen antaa sisäisen levon ja rauhan.

Vaikka en kirjoittanutkaan tänne miellyttääkseni ketään, niin tarkoitukseni ei ollut myöskään halveksua ketään.

• selkeä totuus !!!!

OttakaafgfgjdkJeesuksenösdkfgjlArmodfhgh,jVastaanöarökrkNytfkgfljOnjfljdlViimeinendlfjljlHetkilffjlfjgPelastualfjljfljJumalalldfglfgPelastaadfnldnfljTulkaakhdsskfhkhUskoonldfdkk !!!!!

• Turzan

Keskustelu vaatisi sen, että molemmat aloittavat (lähes) tyhjältä pöydältä ajatuksenaan se, että löydetään yhdessä mikä on (mahdollisesti) totta ja mikä ei. Kuuntelemme toisiamme ja yritämme ymmärtää mistä toinen lähtee. Väittely on sitten asia erikseen. Koska en suoranaisesti vastusta maailmankuvaasi, niin en koe mitenkään tarpeellisena ryhtyä väittelyyn kanssasi. Laitan vain huomioita tuohon, joita voit miettiä tai olla miettimättä...

"Sanot että et ole Jumalan vihollinen, kuitenkin epäusko on vihollisuutta Jumalaa vastaan, koska jos et usko Hänen ilmoitukseensa itsestänsä, niin silloinhan teet Hänestä valehtelijan?"

Tämä on loogisesti umpinainen lause, jossa on tosi vahvat perusoletukset takana. Itse koen, että en voi tehdä valehtelijaa jostakusta, jonka olemassaolo ei ole minulle todellista. Sinun oletuksesi, että näin on, johtuu siitä että pystyt näkemään minut vain sinun "silmälasiesi" lävitse. Et näe minua toisena ihmisenä. Jos syytät minua omien oletustesi pohjalta valehtelijaksi, se osoittaa vain ettet ymmärrä lähtökohtaani lainkaan. Mistä siis puhuisimme? Kuten sanoin, keskustelu on mahdotonta jos jollakulla on lukkoonlyöty olettamus toisesta tai asiasta jo valmiina.

"Miten kristinuskon maailmankuva ei mielestäsi vastaa todellisuutta?"

Otan yhden perusesimerkin: sielu. Olen ihan avoin sille, että subjektiivinen kokemus hyväksytään todisteeksi jonkin olemassaolosta. Hyväksynhän ajatuksen ystävyydestäkin. Objektiivisesti (tiede em.) meillä ei ole mitään havaintoa "sielun" olemassaolosta. Mutta myöskään subjektiivisesti yksikään teisti ei ole kyennyt antamaan mitään metodia, kokemusta tai tapaa myöskään kokea "sielua" jollain tavalla.

Se on siis puhdas uskomus, joka perustuu perimätietoon ja Raamatun teksteihin. En vastusta sitä ajatusta, koska ymmärrän sillä olevan psykologista merkitystä jollekulle. Ajatus ikuisesta elämästä jne. voi olla hyvinkin lohduttava ja iloa tuottava asia. Mutta en myöskään pysty rakentamaan minkäänlaista ajatusta tai maailmankuvaa tällaisen asian päällä.

Minulle se, että joku tuntuu hyvältä ja lohduttavalta, ei tarkoita sitä, että se asia olisi mitenkään totta. Jos päätän mikä on totta, omien halujeni tai toiveideni mukaan, niin olen kokenut, että se heittää minut todella kauas todellisuudesta jonnekin uskomusten keinotekoiseen maailmaan. Ja se uskomusjärjestelmä alkaa vääristää sitä mitä minä havaitsen ja millä tavalla ajattelen toisista ihmisistä, ja maailmasta ylipäätään.

Teistinen maailmankuva on minulle liian monessa kohtaa pelkkä tällainen uskomusjärjestelmä, jolle en löydä vastaavuutta todellisuudesta.

• spällymälöö

Mikä on syy ettet uskalla tällä palstalla kirjoittaa vakionikilläsi miikanaahumina? Vai oletteko identtiset kaksoset?

• Jos Jumala (tai jumala ihan miten vaan) - miljardien tähtien luoja ja ylläpitäjä - olisi todellinen, objektiiviset ja suorat näytöt tällaisen entiteetin olemassa olosta olisivat niin murskaavat, että kaikki täällä aiheen ympärillä käyty keskustelu olisi tarpeetonta ja mieletöntä.

Miksi jumalolento, joka niin palavasti haluaa ihmisen pelastuvan, ei hoida hommaa kuntoon vaan leikkii kuurupiiloa?

• tunteeko kukaan

Onkohan Porinpoika sukua sille Sherwood Real Media kaverille?

Siis sille joka vuosikaudet spämmäili palstalla muslimivastaista tekstiä ja istuu nykyään vankimielisairaalassa kun poliisit pidättivät hänet ja hänen autostansa löytyi kuristettu ja raiskattu kolmevuotias tyttö.

• hannula erlli

Hyvä aloitus, kiitos taas uskonveli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      136
      3522
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      40
      2775
    3. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      40
      2626
    4. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2545
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2528
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      116
      1885
    7. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      1597
    8. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1508
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      316
      1404
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      66
      1258
    Aihe