Luultavasti kaikki seitsemännen päivän Adventtikirkon jäsenet ovat värväystoiminnan tuloksia elleivät ole sukutaustansa puolesta adventisteja. Millaisia kokemuksia Sinulla on adventistien harjoittamasta värväystoiminnasta?
Media7 toimii salaseuran tavoin koska ei kerro mitä kirkkokuntaa se edustaa.
Kokemuksia värväystoiminnasta
97
794
Vastaukset
- näin pääsi käymään
Flink joutui erotetuksi Media7 johdosta koska tilalle tuli pätevämpi.
Tuo on täyttä puppua. Olen tälläkin hetkellä Media7 johtokunnassa ja vastaan julkaisuista. Aikoinaan minulle annettiin tehtäväksi olla virkaatekevä raamattuopiston johtaja. Ei minua ole kukaan mistään erottanut. Olin tehtävässä yli kolme vuotta ja sen jälkeen siirryin omasta tahdostani yliopistoon viimeistelemään väitöskirjani.
Adventtikirkossa ei ylipäänsä ole mitään eläkeuria, jossa toimimaan vuodesta toiseen. Kirkko toimii viiden vuoden toimikausina, jonka päättyessä valitaan tehtävien hoitajat uudestaan. Sama henkilö voidaan valita hoitamaan tehtävää seuraava toimikausi tai sitten valitaan joku toinen tai edelliselle annetaan joku toinen tehtävä. Tämä on normaalia toimintaa, koska haluamme mahdollisimman monen pääsevän kokeilemaan mahdollisimman monenlaisia tehtäviä. Jos joku siirtyy eläkkeelle tai johonkin toiseen toimeen kesken toimikauden, valitaan virkaatekevä toimimaan loppukauden ajan.
Ihmettelen sitä, mikä motiivi teillä on toistuvasti valehdella.- lopputulos sama
TimoFlink kirjoitti:
Tuo on täyttä puppua. Olen tälläkin hetkellä Media7 johtokunnassa ja vastaan julkaisuista. Aikoinaan minulle annettiin tehtäväksi olla virkaatekevä raamattuopiston johtaja. Ei minua ole kukaan mistään erottanut. Olin tehtävässä yli kolme vuotta ja sen jälkeen siirryin omasta tahdostani yliopistoon viimeistelemään väitöskirjani.
Adventtikirkossa ei ylipäänsä ole mitään eläkeuria, jossa toimimaan vuodesta toiseen. Kirkko toimii viiden vuoden toimikausina, jonka päättyessä valitaan tehtävien hoitajat uudestaan. Sama henkilö voidaan valita hoitamaan tehtävää seuraava toimikausi tai sitten valitaan joku toinen tai edelliselle annetaan joku toinen tehtävä. Tämä on normaalia toimintaa, koska haluamme mahdollisimman monen pääsevän kokeilemaan mahdollisimman monenlaisia tehtäviä. Jos joku siirtyy eläkkeelle tai johonkin toiseen toimeen kesken toimikauden, valitaan virkaatekevä toimimaan loppukauden ajan.
Ihmettelen sitä, mikä motiivi teillä on toistuvasti valehdella.Se on ihan sama että joutuuko erotetuksi vai eroaako itse Media7 johtajan pallilta..
lopputulos sama kirjoitti:
Se on ihan sama että joutuuko erotetuksi vai eroaako itse Media7 johtajan pallilta..
En ole tullut erotetuksi enkä ole eronnut. Toimikausi päättyi ja sitten tehtiin normaalin käytännön mukaiset ratkaisut. Olisin voinut jatkaa silloisessa tehtävässä, mutta päätin saada väitöskirjani valmiiksi, joten se siitä. Provoilussasi ei ole mitään järkeä. Sitä paitsi raamattuopisto ei ole kuin yksi osa Media7:aa.
Media7 pitää nykyisin sisällään
- raamattuopiston, jonka toimialajohtaja on Aimo Helminen
- radio-, tv- ja verkkomedian, jonka toimialajohtaja on Orvo Miettinen
- julkaisutoiminnan (lehdet, kirjat), jonka toimialajohtaja ja päätoimittaja minä olen
Koko Media7 johtaja on nykymallissa Adventtikirkon johtaja Kalervo Aromäki.- Ei ikina hallariksi
lopputulos sama kirjoitti:
Se on ihan sama että joutuuko erotetuksi vai eroaako itse Media7 johtajan pallilta..
Valehtelet hellari suu vaahdossa.. hyi olkoon .. ush. Mene sinne omaan lahkoosi selittämään noita valheitasi ..
- XX-YY
Tietoja Media7
Yhtiömuoto: Muu uskonnollinen yhdyskunta
Perustamisvuosi: 1892
Toimipaikan henkilöstöluokka: 1-4 henkilöä
Yrityksen liikevaihtoluokka: tuntematon - Ei enää koskaan!
Adventistien mielestä heidän olemassaolonsa perustuu tehtävään saada toiset kristityt eroamaan omista seurakunnistaan ja liittymään STA:han ja heidän profeettansa EGW:n oppeihin. Muut seurakunnat ovat Babylonia, Babylonin huoria ja porttokirkkoja, koska eivät noudata heidän adventtitotuuttansa. Vain tämä heidän (EGW) "totuus" on se oikea totuus ja heidän kirkkonsa ainoa oikea(ssa oleva). Tässä he ovat erittäin ovelia. Ensin ollaan kuin vain joku vapaasuunnallinen protestanttinen kirkkokunta, mutta sitten, kun ihmispolo on jo satimessa, alkaa tulla näitä Ellen Whiten oppeja. Metodi on kavala. Omissa piireissä siellä ihan koulutetaan toisten kristittyjen käännytystyöhön. Mitä saa keskusteluissa sanoa (paljastaa) ja mitä ei... Ellen Whiten opeilla ei ole mitään tekemistä Raamatun opetuksen kanssa, ei mitään! Siellä aikani olleena tunnen metodit. Se on ihan kieroa hommaa. Värväyksessä heillä on paitsi tämä oppinsa "ainutlaatuisuus" toinenkin motiivi: Suomessa kirkko on vain muutaman suvun klaanimaisessa otteessa. Menevät vain keskenään naimisiin. Uutta verta pitäisi saada tähän sisäsiittoiseen porukkaan.
- meinasin kääntyä
Adventtikirkon pastori kävi kotiovellani käännyttämässä.
Mallia on otettu jhw-todistajilta. meinasin kääntyä kirjoitti:
Adventtikirkon pastori kävi kotiovellani käännyttämässä.
Mallia on otettu jhw-todistajilta.Kaikki käännyttämistilaisuudet adventtikirkko pyrkii pitämään tai aloittamaan anonyymisti.
Käännyttämissessioita kutsutaan seminaareiksi ja ne järjestetään ja aloittamaan lähes poikkeuksetta muualla kuin adventtikirkoissa, vaikka kirkot seisovat tyhjyyttään arkisin, jolloin seminaareja pidetään.
On Ilmestyskirja-seminaareja ja Danielin kirja-seminaareja ja onpa ihan kasvisruokakursseja, joiden varjolla sitten yritetään saada ihmisiä muokattua "puun takaa" vähin erin adventismiin myönteisimmiksi.
Suomen adventtikirkko ei siis uskalla paljastaa itseään, joka on täysin ymmärrettävää, joskin arveluttavaa epärehellisyydessän ja kaksinaamaisuudessaan.
Hyvin tyypillistä toimintaa lahkolle, jonka motiivit ovat muualla kuin "evankeliumin ilosanoman" julistamisessa. Evenkeliumin julistaminen on adventtikirkossa vain kulissi, jonka takana puuhastellaan aivan muuta kuin kristillisyyden periaatteisiin kuuluisi. Adventtikirkko Suomessa on ryvettynyt kaikissa mahdollisissa likaisissakin busineksissä ja muissa vilunkitoiminnoissa, jotka eivät useinkaan ole päivänvaloa kestäneet.
Lähtökohdat ovat siis raadollisuudessaan luihulle yhteisölle tunnusomaiset.Emme ole "kuin vain joku vapaasuunnallinen protestanttinen kirkkokunta". Olemme Jumalan jäännöskansa, kaikista heikkouksista huolimatta. Tämän ratkaisee Jumalan antama tehtävä ja sanoma, ei se, millaisia ihmiset ovat.
Adventtikirkon oppi ei tule Ellen Whitelta. Väite on tyypillistä kirkkomme vastustajien soopaa. Oppimme tulee Raamatusta. Se, että White kirjoitti Raamatun opeista, ei tee opista Whiten oppia.
Jumala ei anna lupaa mennä eriuskoisen kanssa naimisiin. Tämän voi jokainen lukea Raamatusta. Nehemian aikana tällaiset avioliitot purettiin Jumalan tahdon vastaisina.
Suurin osa Adventtikirkon jäsenistä on muuten kirkon ulkopuolelta kirkkoon liittyneitä, joten tämä väite kahdesta klaanista on aika lailla ohi tosiasioiden. Jotenkin minulle tulee sellainen tunne, koska tämä sama väite esiintyy täällä usein, että sinulla on jotain näitä kahtaa sukua vastaan, vaikka suurin osa adventisteista ei kuulu kumpaankaan.ilmi-antaja kirjoitti:
Kaikki käännyttämistilaisuudet adventtikirkko pyrkii pitämään tai aloittamaan anonyymisti.
Käännyttämissessioita kutsutaan seminaareiksi ja ne järjestetään ja aloittamaan lähes poikkeuksetta muualla kuin adventtikirkoissa, vaikka kirkot seisovat tyhjyyttään arkisin, jolloin seminaareja pidetään.
On Ilmestyskirja-seminaareja ja Danielin kirja-seminaareja ja onpa ihan kasvisruokakursseja, joiden varjolla sitten yritetään saada ihmisiä muokattua "puun takaa" vähin erin adventismiin myönteisimmiksi.
Suomen adventtikirkko ei siis uskalla paljastaa itseään, joka on täysin ymmärrettävää, joskin arveluttavaa epärehellisyydessän ja kaksinaamaisuudessaan.
Hyvin tyypillistä toimintaa lahkolle, jonka motiivit ovat muualla kuin "evankeliumin ilosanoman" julistamisessa. Evenkeliumin julistaminen on adventtikirkossa vain kulissi, jonka takana puuhastellaan aivan muuta kuin kristillisyyden periaatteisiin kuuluisi. Adventtikirkko Suomessa on ryvettynyt kaikissa mahdollisissa likaisissakin busineksissä ja muissa vilunkitoiminnoissa, jotka eivät useinkaan ole päivänvaloa kestäneet.
Lähtökohdat ovat siis raadollisuudessaan luihulle yhteisölle tunnusomaiset.En ole koskaan aloittanut omia tilaisuuksiani anonyymisti. Kun pidän kokoussarjan ja/tai tilaisuuksia, kerron jo mainoksessa, että järjestäjä on paikallinen adventtiseurakunta. Minä en häpeä sanoa sitä, että olen seitsemännen päivän adventisti.
- tunnusta POIS
TimoFlink kirjoitti:
Emme ole "kuin vain joku vapaasuunnallinen protestanttinen kirkkokunta". Olemme Jumalan jäännöskansa, kaikista heikkouksista huolimatta. Tämän ratkaisee Jumalan antama tehtävä ja sanoma, ei se, millaisia ihmiset ovat.
Adventtikirkon oppi ei tule Ellen Whitelta. Väite on tyypillistä kirkkomme vastustajien soopaa. Oppimme tulee Raamatusta. Se, että White kirjoitti Raamatun opeista, ei tee opista Whiten oppia.
Jumala ei anna lupaa mennä eriuskoisen kanssa naimisiin. Tämän voi jokainen lukea Raamatusta. Nehemian aikana tällaiset avioliitot purettiin Jumalan tahdon vastaisina.
Suurin osa Adventtikirkon jäsenistä on muuten kirkon ulkopuolelta kirkkoon liittyneitä, joten tämä väite kahdesta klaanista on aika lailla ohi tosiasioiden. Jotenkin minulle tulee sellainen tunne, koska tämä sama väite esiintyy täällä usein, että sinulla on jotain näitä kahtaa sukua vastaan, vaikka suurin osa adventisteista ei kuulu kumpaankaan.Miksi Radio Deissä ei sanota Adventtikirkon maksamassa ohjelmassa Media7 taustasta mitään?
Tiedätkö missä Media7 fyysisesti sijaitsee?
Flink uhoaa: "Olemme Jumalan jäännöskansa". Miksi ette jättäydy eroon Babylonin porttoseurakunnista?
Samaa ne väittävät Daavidin Oksa ja jehovan todistajatkin, sillä ei tämä mitään uutta ole auringon alla.
Mikä tekee Flinkistä oikeaoppisen fariseuksen ei kai se ole seitsemännen päivän adventismi? - Ei enää koskaan
tunnusta POIS kirjoitti:
Miksi Radio Deissä ei sanota Adventtikirkon maksamassa ohjelmassa Media7 taustasta mitään?
Flink uhoaa: "Olemme Jumalan jäännöskansa". Miksi ette jättäydy eroon Babylonin porttoseurakunnista?
Samaa ne väittävät Daavidin Oksa ja jehovan todistajatkin, sillä ei tämä mitään uutta ole auringon alla.
Mikä tekee Flinkistä oikeaoppisen fariseuksen ei kai se ole seitsemännen päivän adventismi?On se, just se ja sen Ellen Whiteen perustuvat harhaopit!
- Ei enäã koskaan!
TimoFlink kirjoitti:
Emme ole "kuin vain joku vapaasuunnallinen protestanttinen kirkkokunta". Olemme Jumalan jäännöskansa, kaikista heikkouksista huolimatta. Tämän ratkaisee Jumalan antama tehtävä ja sanoma, ei se, millaisia ihmiset ovat.
Suurin osa Adventtikirkon jäsenistä on muuten kirkon ulkopuolelta kirkkoon liittyneitä, joten tämä väite kahdesta klaanista on aika lailla ohi tosiasioiden. Jotenkin minulle tulee sellainen tunne, koska tämä sama väite esiintyy täällä usein, että sinulla on jotain näitä kahtaa sukua vastaan, vaikka suurin osa adventisteista ei kuulu kumpaankaan.Sanoin, herra Flink, että te esiinnytte aluksi kuin susi lammasten vaatteissa noin vain vapaakirkollisesti/ kristillisesti. Että ihmiset eivät aavistaisi, mitä kulissienne takana todella tapahtuu. Evankeliumin levittämisen lähetyskäsky on annettu kaikille Jeesuksen opetuslapsille, ei adventisteilla ole mitään erityisasemaa Jumalan silmissä! Se on taas juuri tãmän EGW:n opetusta, että teillä, vain ja juuri teillä olisi totuus eikä toisilla kristityillä ole mitään - niin kun ei ole niitä EGW:n oppeja. Nokka pystyssä sitten vaan adventistit vaeltavat, ME, ME olemme jotain aivan erikoista, jopa "valittu kansa". Toisista (vapaa)kirkoista eivät uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat kelpaa edes aviopuolisoiksi seurakuntalaisillenne! Onko teidän mielestänne adventtiusko eri kuin kristinusko? Puhuin muutamasta suvusta, en kahdesta. Tuossa väitteessä, ettei adventismin oppi tulisi Ellen Whitelta vaan Raamatusta, ei sen takia ole todellisuuspohjaa, kun te ette pysty sanoutumaan irti EGW:stä. Ihan näin yksinkertaista se on! Sanoudu nyt sitten sinä, Timo, aivan ensimmäisenä irti Ellenin kirjoituksista ja julista seurakunnallesi ja kirkollesi, että nyt veljet ja sisaret, tästä lähtien uskomme perusta on yksinomaan Raamattu!!! Jään mielenkiinnolla odottamaan tätä uskonpuhdistusta!
tunnusta POIS kirjoitti:
Miksi Radio Deissä ei sanota Adventtikirkon maksamassa ohjelmassa Media7 taustasta mitään?
Mikä tekee Flinkistä oikeaoppisen fariseuksen ei kai se ole seitsemännen päivän adventismi?En ole pitkään aikaan kuunnellut Radio Deitä, joten en osaa sanoa nykytilanteesta, mutta kyllä siellä aikoinaan sanottiin ihan suoraan, että Sana Elää -ohjelma on Adventtikirkon Media7 Raamattuopiston tuottama.
Media7 Raamattuopisto on Helsingissä, Media7 Julkaisut ja Media7 Radio-, Tv- ja verkkomedia Tampereella. Kyllä minä oman työpaikkani sijainnin tunnen :)Ei enäã koskaan! kirjoitti:
Sanoin, herra Flink, että te esiinnytte aluksi kuin susi lammasten vaatteissa noin vain vapaakirkollisesti/ kristillisesti. Että ihmiset eivät aavistaisi, mitä kulissienne takana todella tapahtuu. Evankeliumin levittämisen lähetyskäsky on annettu kaikille Jeesuksen opetuslapsille, ei adventisteilla ole mitään erityisasemaa Jumalan silmissä! Se on taas juuri tãmän EGW:n opetusta, että teillä, vain ja juuri teillä olisi totuus eikä toisilla kristityillä ole mitään - niin kun ei ole niitä EGW:n oppeja. Nokka pystyssä sitten vaan adventistit vaeltavat, ME, ME olemme jotain aivan erikoista, jopa "valittu kansa". Toisista (vapaa)kirkoista eivät uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat kelpaa edes aviopuolisoiksi seurakuntalaisillenne! Onko teidän mielestänne adventtiusko eri kuin kristinusko? Puhuin muutamasta suvusta, en kahdesta. Tuossa väitteessä, ettei adventismin oppi tulisi Ellen Whitelta vaan Raamatusta, ei sen takia ole todellisuuspohjaa, kun te ette pysty sanoutumaan irti EGW:stä. Ihan näin yksinkertaista se on! Sanoudu nyt sitten sinä, Timo, aivan ensimmäisenä irti Ellenin kirjoituksista ja julista seurakunnallesi ja kirkollesi, että nyt veljet ja sisaret, tästä lähtien uskomme perusta on yksinomaan Raamattu!!! Jään mielenkiinnolla odottamaan tätä uskonpuhdistusta!
Vastauksen voit lukea viikon kuluttua ilmestyvästä Nykyajan seurakuntanumerosta.
Minä uskon ja opetan jatkossakin näin:
1. PYHÄ RAAMATTU
Pyhä Raamattu, Vanha ja Uusi testamentti, on kirjoitettu Jumalan sana, jonka jumalallisen innoituksen vaikutuksesta pyhät Jumalan miehet puhuivat ja kirjoittivat Pyhän Hengen johtamina. Tässä sanassa Jumala on uskonut ihmiselle pelastumiseen välttämättömän tiedon. Pyhä Raamattu on erehtymätön ilmoitus Jumalan tahdosta. Se on luonteen mittapuu, kokemuksen koetinkivi, arvovaltainen opin ilmoittaja ja luotettava esitys Jumalan teoista historiassa. (2. Piet. 1:20,21; 2. Tim. 3:16,17; Ps. 119:105; Sananl. 30:5,6; Jes. 8:20; Joh. 17:17; 1. Tess. 2:13; Hepr. 4:12.)
18. PROFETIAN LAHJA
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (Joel 3:1-2; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12:17; 19:10.- Ei enää koskaan!
TimoFlink kirjoitti:
Vastauksen voit lukea viikon kuluttua ilmestyvästä Nykyajan seurakuntanumerosta.
1. PYHÄ RAAMATTU
Pyhä Raamattu, Vanha ja Uusi testamentti, on kirjoitettu Jumalan sana, jonka jumalallisen innoituksen vaikutuksesta pyhät Jumalan miehet puhuivat ja kirjoittivat Pyhän Hengen johtamina. Tässä sanassa Jumala on uskonut ihmiselle pelastumiseen välttämättömän tiedon. Pyhä Raamattu on erehtymätön ilmoitus Jumalan tahdosta. Se on luonteen mittapuu, kokemuksen koetinkivi, arvovaltainen opin ilmoittaja ja luotettava esitys Jumalan teoista historiassa. (2. Piet. 1:20,21; 2. Tim. 3:16,17; Ps. 119:105; Sananl. 30:5,6; Jes. 8:20; Joh. 17:17; 1. Tess. 2:13; Hepr. 4:12.)
18. PROFETIAN LAHJA
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (Joel 3:1-2; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12:17; 19:10.Jeesus itse sanoo näin: " MINÄ olen tie, totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö, kuin minu kauttani". "MINÄ olen maailman valkeus, joka MINUA seuraa, se ei pimeydessä vaella." Missä kohtaa Raamatussa on Ellen White mainittu "jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä"??? Jumalan Pyhä Henki itse on Lohduttajamme, Ohjaajamme, Opettajamme ja Ojentajamme, näin Raamattuun turvaavat kristityt uskovat. Ja opettavat. Uhoat uskovasi ja opettavasi yllä olevaa. Kaipa itsekin huomaat, mikä ero on Jeesuksen ja Raamatun sanoilla ja adventismin opinkappaleilla? Autuas se ihminen, joka valitsee Jeesuksen, elävän Vapahtajan teidän lisäoppienne sijaan. Tunnen useitakin henkilöitä, jotka ovat sanoneet, että muuten olisivat voineetkin liittyä adventtikirkkoon, mutta kun ehtona on tuo Ellen Whiten hyväksyminen, niin eivät Raamatun valossa ja Jumalan edessä ole näin voineet tehdä. Nãin on Jumala heidät varjellut, kun on tarpeeksi varhain tullut ilmi, mistä tosiasiassa on kyse. Niinpä, pastori Flink, ihmeellisiä ovat Herran tiet, mutta parhaita, kaikista parhaita!
Ei enää koskaan! kirjoitti:
Jeesus itse sanoo näin: " MINÄ olen tie, totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö, kuin minu kauttani". "MINÄ olen maailman valkeus, joka MINUA seuraa, se ei pimeydessä vaella." Missä kohtaa Raamatussa on Ellen White mainittu "jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä"??? Jumalan Pyhä Henki itse on Lohduttajamme, Ohjaajamme, Opettajamme ja Ojentajamme, näin Raamattuun turvaavat kristityt uskovat. Ja opettavat. Uhoat uskovasi ja opettavasi yllä olevaa. Kaipa itsekin huomaat, mikä ero on Jeesuksen ja Raamatun sanoilla ja adventismin opinkappaleilla? Autuas se ihminen, joka valitsee Jeesuksen, elävän Vapahtajan teidän lisäoppienne sijaan. Tunnen useitakin henkilöitä, jotka ovat sanoneet, että muuten olisivat voineetkin liittyä adventtikirkkoon, mutta kun ehtona on tuo Ellen Whiten hyväksyminen, niin eivät Raamatun valossa ja Jumalan edessä ole näin voineet tehdä. Nãin on Jumala heidät varjellut, kun on tarpeeksi varhain tullut ilmi, mistä tosiasiassa on kyse. Niinpä, pastori Flink, ihmeellisiä ovat Herran tiet, mutta parhaita, kaikista parhaita!
Olen seitsemännen päivän adventisti Jeesuksen tähden.
TimoFlink kirjoitti:
1. PYHÄ RAAMATTU
18. PROFETIAN LAHJA
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (Joel 3:1-2; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12:17; 19:10.[][] Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. [][]
Useimmilla kirkkokunnilla on johtotähtensä ja monilla uskovilla on oppi-isänsä. Minulle Martin Luther on merkittävin sananselittäjä. Lutherin kirjolitukset ovat enimmäkseen ajattomia, mutta minun mielestäni EGW:n useat tekstit ovat vanhentuneet opetuskelvottomiksi. Kuten se ennustus, että englanti valloittaa Amerikan ja kuitenkin vain englanninkieli sen teki. EGW:n arvovaltaisuus ei minuun nähden ole kovinkaan suuri, sillä hän ei nähnyt Israelin uutta tulemista ja pysymistä, vaikka se hyvin paistaa Raamatusta.
Pidän EGW:n Suuri Taistelu Uuden laitoksen 3. painos 1967 s.324 aukeamassa Turun Tuomiokirkosta ja kuvan tekstistä: "Pohjolan yksinkertainen karaistunut kansa kääntyi pois Rooman turmeluksesta, ottaen vastaan Raamatun puhtaat, yksinkertaiset totuudet".
Yhä Mikael Agricola seisoo patsaana kirkonpuistossa, muistuttamassa, että katolilaisuus vaihtui protestanttisuuteen. Luther on minulle jatkuva arvovaltainen totuuden lähde. Toki Suuressa Taistelussakin on ainakin yksi erityisen hyvä kohta, tämä:
"Tässä elämässä meidän on erotettava itsemme synnistä uskon kautta Kristksen sovitusvereen. Kallis Vapahtajammekehotttaa meitä liittymän häneen, yhdistämään heikkotemme hänen voimaansa, tietämättömyyteme hänen viisauteensa ja arvottomuutemme hänen ansioihinsa." s. 604.
Kuitenkin EGW:n aikaisesta USA:sta puheenollen - minua ei auktorisoi EGW, vaan C.F.W. Walther: http://fi.wikipedia.org/wiki/C._F._W._Walther
anttiTimoFlink kirjoitti:
En ole koskaan aloittanut omia tilaisuuksiani anonyymisti. Kun pidän kokoussarjan ja/tai tilaisuuksia, kerron jo mainoksessa, että järjestäjä on paikallinen adventtiseurakunta. Minä en häpeä sanoa sitä, että olen seitsemännen päivän adventisti.
Eihän missään kukaan kirjoittanut sinun itsesi järjestämistäsi seminaareista ja tilaisuuksista mitään. Kyse oli ADVENTTIKIRKON järjestämistä käännytystilaisuuksista tai "aivopesuseminareista", joiksi ko tilaisuuksia voi perustellusti kutsua.
Olen ihan itse lukenut Suomen adventtikirkon virallisen ohjeistuksen siitä, ettei ole "viisasta" tuoda esiin heti alussa esim. seminaarin järjestävän tahon nimeä, ettei menetettäisi kuulijoita sen takia, että oltaisiin liian avoimia tilaisuuksien järjetäjän suhteen.
Sen vuoksi myös pyritään etsimään kokouspaikaksi joku muu kuin adventtikirkko tai adventistien käyttämä seurakuntasali.
Tämä kun on faktaa ja jo vakiintunut käytäntö Suomen adventtikirkossa.TimoFlink kirjoitti:
---) Olen seitsemännen päivän adventisti Jeesuksen tähden. (---
Mistä Timo Flink olet saanut sellaisen käsityksen, että Jeesus olisi samaa mieltä adventistien opetuksen kanssa tai esim. Suomen adventtikirkon pastorikunnan julistuksen kanssa? En ole nähnyt minkäänlaista merkkiä siitä konsensuksesta, vaan pikemmin päinvastoin. Olen nimittäin nähnyt adventismissa kautta linjan vain ja ainoastaan tekopyhyyttä ja farisealaisuutta ja "selkään puukotusta", jota vastaan Raamatun kertomuksissa esiintyvä Jeesuskin ilmeisemmin kiivaasti taisteli?
Minä kun näen esim. aidot ja hartaat muslimit paljon enemmän Raamatun periaatteiden ja opetusten mukaisina kuin adventistit koskaan?- Ei enää koskaan
TimoFlink kirjoitti:
Timo, olen KRISTITTY Jeesuksen tähden! Ilmeisesti tämä on kuitenkin eri asia.
- Ei enää koskaan
ilmi-antaja kirjoitti:
---) Olen seitsemännen päivän adventisti Jeesuksen tähden. (---
Mistä Timo Flink olet saanut sellaisen käsityksen, että Jeesus olisi samaa mieltä adventistien opetuksen kanssa tai esim. Suomen adventtikirkon pastorikunnan julistuksen kanssa? En ole nähnyt minkäänlaista merkkiä siitä konsensuksesta, vaan pikemmin päinvastoin. Olen nimittäin nähnyt adventismissa kautta linjan vain ja ainoastaan tekopyhyyttä ja farisealaisuutta ja "selkään puukotusta", jota vastaan Raamatun kertomuksissa esiintyvä Jeesuskin ilmeisemmin kiivaasti taisteli?
Minä kun näen esim. aidot ja hartaat muslimit paljon enemmän Raamatun periaatteiden ja opetusten mukaisina kuin adventistit koskaan?Ilmi-antaja, niin paljon kuin sinua komppaankin - ei sekoiteta nyt islamia tms. tähän..
Adventistit nyt kertakaikkiaan ovat sitä mieltä, että Raamatussa lukee se, mitä he opettavat. Kysyin Timolta, missä kohdassa Raamatussa seisoo, että Ellen White on"jatkuva ja arvovaltainen totuuden lähde", kun Jeesus itse sanoo olevansa TOTUUS - niin Timo jätti tähän kysymykseen vastaamatta. Vastaamatta jättäminen puhuu puolestaan! Ei taida Timokaan sellaista paikkaa Sanasta löytää.. Ilmeisesti he tarvitsevat Jeesuksen lisäksi toisen "totuuden", Ellen Whiten totuuden. Kun kerta eivät saa mennä edes naimisiin toisten seurakuntien uskovien kanssa, kun se on Timon mukaan "eri usko", niin rajan vetävät oman erinomaisuutensa ja toisten "alempiarvoisten" (=kristittyjen) välillä. Jumalalla kuitenkin on vain lapsia, ei eriarvoisia tai erinomaisempia. - Ei ikinä enää
ilmi-antaja kirjoitti:
Eihän missään kukaan kirjoittanut sinun itsesi järjestämistäsi seminaareista ja tilaisuuksista mitään. Kyse oli ADVENTTIKIRKON järjestämistä käännytystilaisuuksista tai "aivopesuseminareista", joiksi ko tilaisuuksia voi perustellusti kutsua.
Olen ihan itse lukenut Suomen adventtikirkon virallisen ohjeistuksen siitä, ettei ole "viisasta" tuoda esiin heti alussa esim. seminaarin järjestävän tahon nimeä, ettei menetettäisi kuulijoita sen takia, että oltaisiin liian avoimia tilaisuuksien järjetäjän suhteen.
Sen vuoksi myös pyritään etsimään kokouspaikaksi joku muu kuin adventtikirkko tai adventistien käyttämä seurakuntasali.
Tämä kun on faktaa ja jo vakiintunut käytäntö Suomen adventtikirkossa.Olet oikeassa,silloin kun olin siellä vielä, niin seminaareja kernaasti pidettiin koulujen tiloissa tai muissa neutraaleissa paikoissa ja tämä ohjeistus, mitä ihmisille saa kertoa adventismista ja mitä ei, oli hyvinkin tarkkaa! Piti ensin saada kuulijat houkuteltua "normaalilla" kristillisyydellä mukaan, mutta jossakin vaiheessa, kun ajattelivat saaliin olevan "kiikissä", niin johan pyyhälsi Ellen kulman takaa... Siinä on metodi. "Olkaa ovelia kuin käärmeet..." Niinpä.
Ei enää koskaan kirjoitti:
Ilmi-antaja, niin paljon kuin sinua komppaankin - ei sekoiteta nyt islamia tms. tähän..
Adventistit nyt kertakaikkiaan ovat sitä mieltä, että Raamatussa lukee se, mitä he opettavat. Kysyin Timolta, missä kohdassa Raamatussa seisoo, että Ellen White on"jatkuva ja arvovaltainen totuuden lähde", kun Jeesus itse sanoo olevansa TOTUUS - niin Timo jätti tähän kysymykseen vastaamatta. Vastaamatta jättäminen puhuu puolestaan! Ei taida Timokaan sellaista paikkaa Sanasta löytää.. Ilmeisesti he tarvitsevat Jeesuksen lisäksi toisen "totuuden", Ellen Whiten totuuden. Kun kerta eivät saa mennä edes naimisiin toisten seurakuntien uskovien kanssa, kun se on Timon mukaan "eri usko", niin rajan vetävät oman erinomaisuutensa ja toisten "alempiarvoisten" (=kristittyjen) välillä. Jumalalla kuitenkin on vain lapsia, ei eriarvoisia tai erinomaisempia.---) Ilmi-antaja, niin paljon kuin sinua komppaankin - ei sekoiteta nyt islamia tms. tähän..(---
Toisaalta islamilaisuus ja esim. juutalaisuus ovat hyvinkin lähellä toisiaan, mikäli katsomme asiaa Raamatun vinkkelistä. Islamilaisuus ja juutalaisuus kun ovat lähtöisin Raamatussa esitetystä samasta kantaisästä ja molempien uskontokuntien kunnioittamasta Aabraham-nimisestä henkilöstä, sikäli mikäli Raamatun tarinat tältäkään osin ovat paikkaansa pitäviä?
Adventismi taasen pyrkii jäljittelemään VT:n juutalaisuutta mahdollisimman tarkasti, jopa juutalaisten säädöksiä ja lakeja myöten.
Adventismia voidaan hyvällä syyllä siis pitää yhtenä fundamentalistisena juutalaisuuden haarana sapatteineen ja "puhdistusmenoineen".- profetian henki
Ilmi-antaja, niin paljon kuin sinua komppaankin - ei sekoiteta nyt islamia tms. tähän..
Adventistit nyt kertakaikkiaan ovat sitä mieltä, että Raamatussa lukee se, mitä he opettavat. Kysyin Timolta, missä kohdassa Raamatussa seisoo, että Ellen White on"jatkuva ja arvovaltainen totuuden lähde", kun Jeesus itse sanoo olevansa TOTUUS - niin Timo jätti tähän kysymykseen vastaamatta. Vastaamatta jättäminen puhuu puolestaan! Ei taida Timokaan sellaista paikkaa Sanasta löytää.. Ilmeisesti he tarvitsevat Jeesuksen lisäksi toisen "totuuden", Ellen Whiten totuuden. Kun kerta eivät saa mennä edes naimisiin toisten seurakuntien uskovien kanssa, kun se on Timon mukaan "eri usko", niin rajan vetävät oman erinomaisuutensa ja toisten "alempiarvoisten" (=kristittyjen) välillä. Jumalalla kuitenkin on vain lapsia, ei eriarvoisia tai erinomaisempia."Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki" Ilm.19:10. Kun luen Raamattua, Jumalan Henki puhuu sen kautta, kun luen Ellen G.Whiten kirjoituksia, ne ohjaavat jatkuvasti yhä syvempään Raamatun ja Jeesuksen tuntemiseen. Raamattu nuhtelee myös synnistä ja kehoittaa parannuksen. Samoin Ellen Whiten kirjoituksissa on kehoituksia parannukseen synnistä ja kutsu takaisin Raamatun ja Jeesuksen seuraamiseen. Toteutuneet ennustukset Raamatussa todistavat sen jumalallisesta alkuperästä, samoin toteutuneet ja parhaillaan toteutuvat ennustukset kertovat Ellen Whiten saaneen jumalallista valoa, joka ohjaa Jumalan kansaa takaisin Raamattuun ja paljastaa sielun vihollisen eksytykset lopun aikana. Kannattaa lukea ja ahkerasti sekä levittää erityisesti kirjaa Suuri Taistelu niin monelle kuin mahdollista.
- Ei enää koskaan
profetian henki kirjoitti:
"Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki" Ilm.19:10. Kun luen Raamattua, Jumalan Henki puhuu sen kautta, kun luen Ellen G.Whiten kirjoituksia, ne ohjaavat jatkuvasti yhä syvempään Raamatun ja Jeesuksen tuntemiseen. Raamattu nuhtelee myös synnistä ja kehoittaa parannuksen. Samoin Ellen Whiten kirjoituksissa on kehoituksia parannukseen synnistä ja kutsu takaisin Raamatun ja Jeesuksen seuraamiseen. Toteutuneet ennustukset Raamatussa todistavat sen jumalallisesta alkuperästä, samoin toteutuneet ja parhaillaan toteutuvat ennustukset kertovat Ellen Whiten saaneen jumalallista valoa, joka ohjaa Jumalan kansaa takaisin Raamattuun ja paljastaa sielun vihollisen eksytykset lopun aikana. Kannattaa lukea ja ahkerasti sekä levittää erityisesti kirjaa Suuri Taistelu niin monelle kuin mahdollista.
Suuri Taistelu-kirja on adventistien vastaus kyselijöille. Pakostakin jouduin aikanaan sen lukemaan, mutta se on täyttä huuhaata, harha mikä harha, ei se todemmaksi muutu, vaikka koko maailma se lukisi"
ilmi-antaja kirjoitti:
Tämä kun on faktaa ja jo vakiintunut käytäntö Suomen adventtikirkossa.Kirjoitit näin:
>> Kaikki käännyttämistilaisuudet adventtikirkko pyrkii pitämään tai aloittamaan anonyymisti.- jeesus tuli ja meni
"Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki" Ilm.19:10. Kun luen Raamattua, Jumalan Henki puhuu sen kautta, kun luen Ellen G.Whiten kirjoituksia, ne ohjaavat jatkuvasti yhä syvempään Raamatun ja Jeesuksen tuntemiseen. Raamattu nuhtelee myös synnistä ja kehoittaa parannuksen. Samoin Ellen Whiten kirjoituksissa on kehoituksia parannukseen synnistä ja kutsu takaisin Raamatun ja Jeesuksen seuraamiseen. Toteutuneet ennustukset Raamatussa todistavat sen jumalallisesta alkuperästä, samoin toteutuneet ja parhaillaan toteutuvat ennustukset kertovat Ellen Whiten saaneen jumalallista valoa, joka ohjaa Jumalan kansaa takaisin Raamattuun ja paljastaa sielun vihollisen eksytykset lopun aikana. Kannattaa lukea ja ahkerasti sekä levittää erityisesti kirjaa Suuri Taistelu niin monelle kuin mahdollista.
Suuren Taistelun jos kaksikin, näi tässä vähän aikaa kirpparin Saa ottaa-laarissa.
Oli siinä muutakin egwtä.
Ilmeisesti kaikki ennustuksensa ovat käyneet toteen. Kirjat ovat siis tarpeettomia. - oma lehmä
TimoFlink kirjoitti:
Suurin osa Adventtikirkon jäsenistä on muuten kirkon ulkopuolelta kirkkoon liittyneitä, joten tämä väite kahdesta klaanista on aika lailla ohi tosiasioiden. Jotenkin minulle tulee sellainen tunne, koska tämä sama väite esiintyy täällä usein, että sinulla on jotain näitä kahtaa sukua vastaan, vaikka suurin osa adventisteista ei kuulu kumpaankaan.>>Jumala ei anna lupaa mennä eriuskoisen kanssa naimisiin. Tämän voi jokainen lukea Raamatusta. Nehemian aikana tällaiset avioliitot purettiin Jumalan tahdon vastaisina.>>
Mitä varten te sitten sanotte, että Jumala on rakkaus?
Millä perusteella te erottelette ne asiat joissa joissa noudatatte 'Nehmian aikaa' niisä joiden suhteen elätte 2000-lukua? - Ei ikinä enää
oma lehmä kirjoitti:
>>Jumala ei anna lupaa mennä eriuskoisen kanssa naimisiin. Tämän voi jokainen lukea Raamatusta. Nehemian aikana tällaiset avioliitot purettiin Jumalan tahdon vastaisina.>>
Mitä varten te sitten sanotte, että Jumala on rakkaus?
Millä perusteella te erottelette ne asiat joissa joissa noudatatte 'Nehmian aikaa' niisä joiden suhteen elätte 2000-lukua?Uskovan ja ei-uskovan ei tule mennä keskenään naimisiin, sen Raamattu kieltää. Mutta Timo Flinkin tulkinta asiasta on, ettei adventisti saa mennä toisen seurakunnan uskovan kanssa naimisiin. Tässä(kin) paljastuu se, ettei hän pidä toisten seurakuntien uudestisyntyneitä kristittyjä uskovina ollenkaan. Pohjamutaa ovat kait tämän pastorin silmissä. Adventtiylpeys ja omahyväisyys ja se ihana omaerinomaisuus kunniaan! Timo Flink, oletko koskaan törmännyt Raamatun kohtaan, joka sanoo, että "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon". Vai sanotko, ettei se koske adventisteja? Sinusta puhumattakaan? Tuo teidän itsepyhyytenne on joskus aivan oksettavaa!
- kiinnostaisi tietää
>>>Toteutuneet ennustukset Raamatussa todistavat sen jumalallisesta alkuperästä, samoin toteutuneet ja parhaillaan toteutuvat ennustukset kertovat Ellen Whiten saaneen jumalallista valoa, joka ohjaa Jumalan kansaa takaisin Raamattuun ja paljastaa sielun vihollisen eksytykset lopun aikana.
- sama ylpeyden henki
Ei ikinä enää kirjoitti:
Uskovan ja ei-uskovan ei tule mennä keskenään naimisiin, sen Raamattu kieltää. Mutta Timo Flinkin tulkinta asiasta on, ettei adventisti saa mennä toisen seurakunnan uskovan kanssa naimisiin. Tässä(kin) paljastuu se, ettei hän pidä toisten seurakuntien uudestisyntyneitä kristittyjä uskovina ollenkaan. Pohjamutaa ovat kait tämän pastorin silmissä. Adventtiylpeys ja omahyväisyys ja se ihana omaerinomaisuus kunniaan! Timo Flink, oletko koskaan törmännyt Raamatun kohtaan, joka sanoo, että "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon". Vai sanotko, ettei se koske adventisteja? Sinusta puhumattakaan? Tuo teidän itsepyhyytenne on joskus aivan oksettavaa!
>>>Uskovan ja ei-uskovan ei tule mennä keskenään naimisiin, sen Raamattu kieltää. Mutta Timo Flinkin tulkinta asiasta on, ettei adventisti saa mennä toisen seurakunnan uskovan kanssa naimisiin. Tässä(kin) paljastuu se, ettei hän pidä toisten seurakuntien uudestisyntyneitä kristittyjä uskovina ollenkaan.
- Vanha viisaus
sama ylpeyden henki kirjoitti:
>>>Uskovan ja ei-uskovan ei tule mennä keskenään naimisiin, sen Raamattu kieltää. Mutta Timo Flinkin tulkinta asiasta on, ettei adventisti saa mennä toisen seurakunnan uskovan kanssa naimisiin. Tässä(kin) paljastuu se, ettei hän pidä toisten seurakuntien uudestisyntyneitä kristittyjä uskovina ollenkaan.
Ylpeys käy lankeemuksen edellä!
- Ei enää koskaan
kiinnostaisi tietää kirjoitti:
>>>Toteutuneet ennustukset Raamatussa todistavat sen jumalallisesta alkuperästä, samoin toteutuneet ja parhaillaan toteutuvat ennustukset kertovat Ellen Whiten saaneen jumalallista valoa, joka ohjaa Jumalan kansaa takaisin Raamattuun ja paljastaa sielun vihollisen eksytykset lopun aikana.
Nimimerkille "kiinnostaisi tietää": Ei niitä objektiivisia todisteita ole olemassakaan. Kaikki vaan sitä samaa Ellen-höyryä adventistien päässä. Aivopesu on tällä höyryllä ja kovalla paineella suoritettu ja pesutulokset puhuvat puolestaan... Kristityt valitsevat pesunsa Kristuksen veressä, adventistit Ellenin opeissa. Siinä se.
Ei ikinä enää kirjoitti:
Uskovan ja ei-uskovan ei tule mennä keskenään naimisiin, sen Raamattu kieltää. Mutta Timo Flinkin tulkinta asiasta on, ettei adventisti saa mennä toisen seurakunnan uskovan kanssa naimisiin. Tässä(kin) paljastuu se, ettei hän pidä toisten seurakuntien uudestisyntyneitä kristittyjä uskovina ollenkaan. Pohjamutaa ovat kait tämän pastorin silmissä. Adventtiylpeys ja omahyväisyys ja se ihana omaerinomaisuus kunniaan! Timo Flink, oletko koskaan törmännyt Raamatun kohtaan, joka sanoo, että "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon". Vai sanotko, ettei se koske adventisteja? Sinusta puhumattakaan? Tuo teidän itsepyhyytenne on joskus aivan oksettavaa!
Syytöksesi on perusteeton.
Olen toistuvasti kirjoittanut tälläkin palstalla, että uskon muissakin seurakunnissa olevan aitoja, uudestisyntyneitä kristittyjä.
Avioliitto toiseen uskontokuntaan kuuluva kanssa ei silti ole oikein. Usko on niin perustavaa laatua oleva asia elämässä, että kahden eri seurakuntaan kuuluvan kristityn avioliitto harvoin jos koskaan onnistuu, koska erilainen usko aiheuttaa koko ajan ongelmia. Tämän olen nähnyt aivan liian monta kertaa.
Olen ollut niin monta kertaa sielunhoitajana adventistille, joka on naimisissa ei-adventistin kanssa, etten aio missään vaiheessa vihkiä adventistia ei-adventistin kanssa avioliittoon. Jos niin tekisin, olisin Jumalan edessä osasyyllinen kaikkiin heidän keskinäisiin riitoihinsa uskon asioissa, enkä sellaista vastuuta ja syyllisyyttä halua.
Ylpeydellä ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.- Onko Kristus jaettu?
TimoFlink kirjoitti:
Olen toistuvasti kirjoittanut tälläkin palstalla, että uskon muissakin seurakunnissa olevan aitoja, uudestisyntyneitä kristittyjä.
Avioliitto toiseen uskontokuntaan kuuluva kanssa ei silti ole oikein. Usko on niin perustavaa laatua oleva asia elämässä, että kahden eri seurakuntaan kuuluvan kristityn avioliitto harvoin jos koskaan onnistuu, koska erilainen usko aiheuttaa koko ajan ongelmia. Tämän olen nähnyt aivan liian monta kertaa.
Olen ollut niin monta kertaa sielunhoitajana adventistille, joka on naimisissa ei-adventistin kanssa, etten aio missään vaiheessa vihkiä adventistia ei-adventistin kanssa avioliittoon. Jos niin tekisin, olisin Jumalan edessä osasyyllinen kaikkiin heidän keskinäisiin riitoihinsa uskon asioissa, enkä sellaista vastuuta ja syyllisyyttä halua.
Ylpeydellä ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.>>>Olen ollut niin monta kertaa sielunhoitajana adventistille, joka on naimisissa ei-adventistin kanssa, etten aio missään vaiheessa vihkiä adventistia ei-adventistin kanssa avioliittoon. Jos niin tekisin, olisin Jumalan edessä osasyyllinen kaikkiin heidän keskinäisiin riitoihinsa uskon asioissa, enkä sellaista vastuuta ja syyllisyyttä halua.
- Vanha viisaus
TimoFlink kirjoitti:
Ylpeydellä ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.Timo, no tulihan se sieltä... "Erilainen usko" Raamattu sanoo: Yksi Herra, yksi usko! Siis sinun adventtikäsityksesi mukaan on kuitenkin ero adventistin (sen "oikean uskovan") ja toisen seurakunnan ("alempiarvoisen uskovan") välillä, niinkö? Joku oma paremmuushan tässä täytyy olla, kun muut eivät kelpaa. Itse tunnen useitakin aviopareja, jotka ovat molemmat elävässä uskossa ja kuuluvat eri seurakuntiin. Ihan onnellisia avioliittoja, pitkiäkin. Kuinka joku itseään kristityksi nimittävä adventisti voi edes ajatella toisten serakuntien jäsenistä, että ovat "vääräuskoisia"? Etkö sinä PASTORINA sen verran Raamattua tunne, että tietäisit siellä puhuttavan vai uskovista, opetuslapsista ja Jeesuksen seuraajista???
- uunolle
Vanha viisaus kirjoitti:
Timo, no tulihan se sieltä... "Erilainen usko" Raamattu sanoo: Yksi Herra, yksi usko! Siis sinun adventtikäsityksesi mukaan on kuitenkin ero adventistin (sen "oikean uskovan") ja toisen seurakunnan ("alempiarvoisen uskovan") välillä, niinkö? Joku oma paremmuushan tässä täytyy olla, kun muut eivät kelpaa. Itse tunnen useitakin aviopareja, jotka ovat molemmat elävässä uskossa ja kuuluvat eri seurakuntiin. Ihan onnellisia avioliittoja, pitkiäkin. Kuinka joku itseään kristityksi nimittävä adventisti voi edes ajatella toisten serakuntien jäsenistä, että ovat "vääräuskoisia"? Etkö sinä PASTORINA sen verran Raamattua tunne, että tietäisit siellä puhuttavan vai uskovista, opetuslapsista ja Jeesuksen seuraajista???
Ei ne kuule katolisetkaan vihi katolisia ja ei-katolisia avioliittoon
Eikä ortodoksit ortodokseja ja ei-ortodokseja.
Eikä kaikki luterilaisetkaan vihi luterilaisia ei-luterilaisten kanssa! - lööppäri
Vanha viisaus kirjoitti:
Timo, no tulihan se sieltä... "Erilainen usko" Raamattu sanoo: Yksi Herra, yksi usko! Siis sinun adventtikäsityksesi mukaan on kuitenkin ero adventistin (sen "oikean uskovan") ja toisen seurakunnan ("alempiarvoisen uskovan") välillä, niinkö? Joku oma paremmuushan tässä täytyy olla, kun muut eivät kelpaa. Itse tunnen useitakin aviopareja, jotka ovat molemmat elävässä uskossa ja kuuluvat eri seurakuntiin. Ihan onnellisia avioliittoja, pitkiäkin. Kuinka joku itseään kristityksi nimittävä adventisti voi edes ajatella toisten serakuntien jäsenistä, että ovat "vääräuskoisia"? Etkö sinä PASTORINA sen verran Raamattua tunne, että tietäisit siellä puhuttavan vai uskovista, opetuslapsista ja Jeesuksen seuraajista???
Ette te mitään oikeita kristittyjä olekaan, se on ihan selvää pässinlihaa.
- Vanha viisaus
uunolle kirjoitti:
Ei ne kuule katolisetkaan vihi katolisia ja ei-katolisia avioliittoon
Eikä ortodoksit ortodokseja ja ei-ortodokseja.
Eikä kaikki luterilaisetkaan vihi luterilaisia ei-luterilaisten kanssa!-uunolle- Siskoni(lut.) on Saksassa vihitty katolisen kanssa avioliittoon kat. papin toimesta. Siinä maassa on kuulemma myös mahdollisuus saada(jos haluaa) ekumeeninen vihkiminenkin. Ja kertoi, että myös lut. papit vihkivät lut kat avioliittoon. Ja sitten on ystäväni (lut.) vihitty Pohjanmaalla ihan tavallisen lut. papin toimesta ja lut. kirkossa avioliittoon katolisen kanssa. Lopuksi vielä kruunajaiseksi: serkkuni on lut.teologi ja miehensä ortodoksinen teologi ja heidät on vihitty avioliittoon Helsingissa sekä ortodoksi- etta lut. papin läsnä ollessa. Seremonia oli ortodoksinen. Siinä sinulle ihan oikeaa reaalielämää. Tuossa keskustelussa Timon kanssa oli eri pointti; vapaakirkothan tunnustavat toisensa yhtävertaisiksi veljiksi ja sisariksi keskenään - poikkeuksena ainoastaan adventistien näkemys oman uskonsa erinomaisuudesta ja siitä juontava toisten torjuminen.
- Avioliittoneuvonta
TimoFlink kirjoitti:
Ylpeydellä ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.Timo Flinkille. Olen työntekijänä kristillisessä avioliittoneuvonnassa ja siksi haluaisin kysyä sinulta konkreettisesti neuvoa, kuinka toimit pragmaattisissa tilanteissa,kun elävässä uskossa oleva kihlapari, joista vain toinen on adventisti ja toinen, no sanotaan vaikka vapaakirkkolainen taikka baptisti, tulee pyytämään sinua vihkimään heidät avioliittoon. Kehotatko heitä purkamaan kihlauksensa, vaikka he Jumalalta saamallaan keskinaisellä rakkaudella toisiansa rakastavat ja haluavat elämänsä toistensa kanssa jakaa, "hyvinä ja pahoina päivinä"? Mitä muita vaihtoehtoja olisi tarjolla? Avoliitto, tuskinpa. Maistraatti? Avioliiton siunaus sen jälkeen? Vihkiminen toisessa seurakunnassa? Vaiko elinikäinen naimattomuus? Olen työni vuoksi ollut paljon tekemisissä kolleegoittesi kanssa - eri suerakunnista - ja noin jyrkkää kieltäytymistä en ole vielä kohdannut. Olemme keskustelleet asiasta paljonkin ja päätyneet siihen, että kahden elävässä uskossa olevan kristityn avioliitossa on kolmantena Jumala, ei vihkinyt pastori. Sen avioliiton onnistuminen ei ole pastorin varassa. (Ethän sinä kastamasi ihmisenkään elämästä ole vastuussa, vaikka kasteen suorititkin!) Usko ei ole oppi, usko on usko. Niinikään ei rakkauskaan ole oppi, vaan rakkaus. Ei kaikki elämässä voi olla pelkkää oppia. Kahden avioliittoon aikovan aikuisen ihmisen oletamme puhuneen elämän tärkeimmistä asioista ennen naimisiinmenopäätöstään. Kyse harvemmin kai on täysin epäkypsistä juuri täysiän saavuttaneista teineistä. Olisitko ystävällinen ja vastaisit minulle ?
- Kuulostaa aika falskilta
TimoFlink kirjoitti:
Ylpeydellä ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.Jotenkin tuo vastauksesi kuulostaa aika falskilta. Jos kaksi aikuista ihmistä päättää mennä keskenään naimisiin, niin tuntuu aika omituiselta, että kieltäydyt vihkimästä heitä sillä varjolla, että erilaisesta uskosta tulee mahdollisia ongelmia...mikä ei siis lainkaan edes ole varmaa... Ja että vielä olisit jopa sitten vastuussa niistä! Kaikenlaisissa liitoissa tulee ongelmia, vai väitätkö, että kaikki kahden adventistin väliset liitot olisivat aina onnellisia? Avioeroista päätellen näin ei ole ja kuinka paljon mahtaa olla niitä kulissiliittoja ja perhehelvettejä? Ja mistä taas voit tietää, kuinka monia onnellisia liittoja on kahden eriuskoisen välillä? Onko sinulla joku varma tietolähde, että tällaisia liittoja ei olisi? Tuo Adventtikirkon opetus itsestä jäännöskansana voi tuottaa kyllä hieman jännitteitä liittoon, ellei toinen osapuoli ole hieman nöyrempi ja ole välittämättä moisesta itsekorotuksesta.
- Kiinnostaisi tietää
kiinnostaisi tietää kirjoitti:
Siis onko niitä toteutuneita ennustuksia ja mitä ne ovat olleet?
Suuri Taistelu-kirja on adventistien vastaus kyselijöille. Pakostakin jouduin aikanaan sen lukemaan, mutta se on täyttä huuhaata, harha mikä harha, ei se todemmaksi muutu, vaikka koko maailma se lukisi"
Luin sen Suuri taistelu kirjan ja olen sitä mieltä että se ei ole mitään "täyttä huuhaata" .. vaikka se ei nyt Raamattua olekaan. Mutta ei ihmisten kirjoja Raamattuun pidä verratakaan ..
Tämä "huuhaa-viesti" oli taas esimerkki siitä että suu käy mutta kun pitäis kertoa että mitä on puheen takana - silloin vain aletaan seli seli selittämään .. sanoja tulee .. asiaa ei ..
Jos nyt Suuri Taistelu kirja on "pelkkää huuhaata" niin kerro kuinka paikka kirjasta ..
alexEi enää koskaan! kirjoitti:
Jeesus itse sanoo näin: " MINÄ olen tie, totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö, kuin minu kauttani". "MINÄ olen maailman valkeus, joka MINUA seuraa, se ei pimeydessä vaella." Missä kohtaa Raamatussa on Ellen White mainittu "jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä"??? Jumalan Pyhä Henki itse on Lohduttajamme, Ohjaajamme, Opettajamme ja Ojentajamme, näin Raamattuun turvaavat kristityt uskovat. Ja opettavat. Uhoat uskovasi ja opettavasi yllä olevaa. Kaipa itsekin huomaat, mikä ero on Jeesuksen ja Raamatun sanoilla ja adventismin opinkappaleilla? Autuas se ihminen, joka valitsee Jeesuksen, elävän Vapahtajan teidän lisäoppienne sijaan. Tunnen useitakin henkilöitä, jotka ovat sanoneet, että muuten olisivat voineetkin liittyä adventtikirkkoon, mutta kun ehtona on tuo Ellen Whiten hyväksyminen, niin eivät Raamatun valossa ja Jumalan edessä ole näin voineet tehdä. Nãin on Jumala heidät varjellut, kun on tarpeeksi varhain tullut ilmi, mistä tosiasiassa on kyse. Niinpä, pastori Flink, ihmeellisiä ovat Herran tiet, mutta parhaita, kaikista parhaita!
?? - siis sinua pitäisi kuitenkin uskoa - ja sinun tulkintaasi Raamatusta? niinkö - mikä henki se sinua ohjaa jos sinun kirjoituksiasi pitäisi uskoa?
###
Tunnen useitakin henkilöitä, jotka ovat sanoneet, että muuten olisivat voineetkin liittyä adventtikirkkoon, mutta kun ehtona on tuo Ellen Whiten hyväksyminen, niin eivät Raamatun valossa ja Jumalan edessä ole näin voineet tehdä. Nãin on Jumala heidät varjellut, kun on tarpeeksi varhain tullut ilmi, mistä tosiasiassa on kyse. Niinpä, pastori Flink, ihmeellisiä ovat Herran tiet, mutta parhaita, kaikista parhaita..
###
Näinköhän ne ihmiset ovat edes tietoisia siitä mitä Ellen White kirjoitti? Enpä usko..
No, nyt en minäkään ole adventisti, mutta en adventistien mollaajakaan.. sillä adventisteilla on niin paljon raamatullisuutta, että sitä saa hakemalla hakea näistä muista kirkoista ja lahkoista .. ja he eivät yleensä ole mollaajia .. vaan niitä joita mollataan. Jos täällä lopetettaisi mollaaminen ja keskusteltais adventismista asiallisesti niin se näkyisi aika selvästi - nyt kuitenkin te mollaajat jotka olette täällä ette halua keskustella adventismista .. jotkut teistä yrittävät opettaa adventisteille sitä omaa kuolemattomuuttaan ja sen mukana tulevaa ikuisen piinan uskoaan ja toiset mollaavat samaan aikaan .. Olen aika varma että ei monikaan teistä edes kunnolla tajua miksi teidän omaan kuolemattomuuteen uskonne on väärää oppia ja mahdoton ..
alex- lutterusko
Vanha viisaus kirjoitti:
-uunolle- Siskoni(lut.) on Saksassa vihitty katolisen kanssa avioliittoon kat. papin toimesta. Siinä maassa on kuulemma myös mahdollisuus saada(jos haluaa) ekumeeninen vihkiminenkin. Ja kertoi, että myös lut. papit vihkivät lut kat avioliittoon. Ja sitten on ystäväni (lut.) vihitty Pohjanmaalla ihan tavallisen lut. papin toimesta ja lut. kirkossa avioliittoon katolisen kanssa. Lopuksi vielä kruunajaiseksi: serkkuni on lut.teologi ja miehensä ortodoksinen teologi ja heidät on vihitty avioliittoon Helsingissa sekä ortodoksi- etta lut. papin läsnä ollessa. Seremonia oli ortodoksinen. Siinä sinulle ihan oikeaa reaalielämää. Tuossa keskustelussa Timon kanssa oli eri pointti; vapaakirkothan tunnustavat toisensa yhtävertaisiksi veljiksi ja sisariksi keskenään - poikkeuksena ainoastaan adventistien näkemys oman uskonsa erinomaisuudesta ja siitä juontava toisten torjuminen.
Ei vihkinyt luterilainen pappi mun siskoa katolisen kanssa avioliitoon, vaikka kuinka anoi! Et se siitä sun löpinästäs..
- Vanha viisaus
lutterusko kirjoitti:
Ei vihkinyt luterilainen pappi mun siskoa katolisen kanssa avioliitoon, vaikka kuinka anoi! Et se siitä sun löpinästäs..
Ehkä se pappi ei vihkinyt, mutta ystäväni Pohjanmaalla on vihitty aivan luterialisen papin toimesta katolisen miehensä kanssa viralliseen avioliittoon (kyseessä ei siis ollut avioliiton siunaus siviilivihkimisen jälkeen). Olen kääntänyt heidän vihkitodistuksensakin miehensä äidinkielelle viranomaisia varten ja laittanut valantehneen kielenkääntäjän leimanikin alle. Et se siitä SUN löpinästäs.
Avioliittoneuvonta kirjoitti:
Timo Flinkille. Olen työntekijänä kristillisessä avioliittoneuvonnassa ja siksi haluaisin kysyä sinulta konkreettisesti neuvoa, kuinka toimit pragmaattisissa tilanteissa,kun elävässä uskossa oleva kihlapari, joista vain toinen on adventisti ja toinen, no sanotaan vaikka vapaakirkkolainen taikka baptisti, tulee pyytämään sinua vihkimään heidät avioliittoon. Kehotatko heitä purkamaan kihlauksensa, vaikka he Jumalalta saamallaan keskinaisellä rakkaudella toisiansa rakastavat ja haluavat elämänsä toistensa kanssa jakaa, "hyvinä ja pahoina päivinä"? Mitä muita vaihtoehtoja olisi tarjolla? Avoliitto, tuskinpa. Maistraatti? Avioliiton siunaus sen jälkeen? Vihkiminen toisessa seurakunnassa? Vaiko elinikäinen naimattomuus? Olen työni vuoksi ollut paljon tekemisissä kolleegoittesi kanssa - eri suerakunnista - ja noin jyrkkää kieltäytymistä en ole vielä kohdannut. Olemme keskustelleet asiasta paljonkin ja päätyneet siihen, että kahden elävässä uskossa olevan kristityn avioliitossa on kolmantena Jumala, ei vihkinyt pastori. Sen avioliiton onnistuminen ei ole pastorin varassa. (Ethän sinä kastamasi ihmisenkään elämästä ole vastuussa, vaikka kasteen suorititkin!) Usko ei ole oppi, usko on usko. Niinikään ei rakkauskaan ole oppi, vaan rakkaus. Ei kaikki elämässä voi olla pelkkää oppia. Kahden avioliittoon aikovan aikuisen ihmisen oletamme puhuneen elämän tärkeimmistä asioista ennen naimisiinmenopäätöstään. Kyse harvemmin kai on täysin epäkypsistä juuri täysiän saavuttaneista teineistä. Olisitko ystävällinen ja vastaisit minulle ?
Avioliittoon sitoutuminen on tietysti heidän oma asiansa, enkä voi kuin esittää oman mielipiteeni eli että en suosittele avioliittoa eriävien uskonkäsitysten tähden. Mitä tällainen pari sitten päätyy tekemään, on heidän ratkaisunsa.
Kaikki tuntemani esimerkkisi kaltaiset liitot ovat päättyneet ongelmiin, monet avioeroon. Esittämässäsi tilanteessa kieltäydyn kohteliaasti vihkimästä heitä aviopariksi. Periaatetasolla avioliiton tulee perustua muuhunkin kuin vain rakkauteen tunteena. Uskoon kuuluu myös oppi. Niitä ei voi laittaa toisiaan vastaan. Yhteiseen kotiin kuuluvat yhteiset uskonkäsitykset. Muussa tapauksessa lopputulos on jakautunut koti ja sen ongelmat.
Kansainvälisen adventtikirkon seurakuntakäsikirja, suomennos, s. 190.
"Avioliitot ovat todennäköisesti kestävämpiä ja perhe-elämä toteuttaa täydemmin jumalallista suunnitelmaa, jos aviopuolisoita yhdistävät yhteiset hengelliset arvot ja elämäntavat. Näistä syistä adventtikirkko voimakkaasti varoittaa solmimasta avioliittoa adventistin ja ei-adventistin välillä ja vakavasti kehottaa adventtikirkon pastoreita olemaan toimittamatta tällaista avioliittoon vihkimistä."- näin nähty !
alex.kasi kirjoitti:
Luin sen Suuri taistelu kirjan ja olen sitä mieltä että se ei ole mitään "täyttä huuhaata" .. vaikka se ei nyt Raamattua olekaan. Mutta ei ihmisten kirjoja Raamattuun pidä verratakaan ..
Tämä "huuhaa-viesti" oli taas esimerkki siitä että suu käy mutta kun pitäis kertoa että mitä on puheen takana - silloin vain aletaan seli seli selittämään .. sanoja tulee .. asiaa ei ..
Jos nyt Suuri Taistelu kirja on "pelkkää huuhaata" niin kerro kuinka paikka kirjasta ..
alexTämä oli hyvin sanottu "sanoja tulee, asiaa ei ". Näin on kun lukee näitä joidenkin kirjoituksia. He eivät ymmärrä Raamattua, eikä Ellenin kirjoituksia, mutta suu käy.
Avioliittoneuvonta kirjoitti:
Timo Flinkille. Olen työntekijänä kristillisessä avioliittoneuvonnassa ja siksi haluaisin kysyä sinulta konkreettisesti neuvoa, kuinka toimit pragmaattisissa tilanteissa,kun elävässä uskossa oleva kihlapari, joista vain toinen on adventisti ja toinen, no sanotaan vaikka vapaakirkkolainen taikka baptisti, tulee pyytämään sinua vihkimään heidät avioliittoon. Kehotatko heitä purkamaan kihlauksensa, vaikka he Jumalalta saamallaan keskinaisellä rakkaudella toisiansa rakastavat ja haluavat elämänsä toistensa kanssa jakaa, "hyvinä ja pahoina päivinä"? Mitä muita vaihtoehtoja olisi tarjolla? Avoliitto, tuskinpa. Maistraatti? Avioliiton siunaus sen jälkeen? Vihkiminen toisessa seurakunnassa? Vaiko elinikäinen naimattomuus? Olen työni vuoksi ollut paljon tekemisissä kolleegoittesi kanssa - eri suerakunnista - ja noin jyrkkää kieltäytymistä en ole vielä kohdannut. Olemme keskustelleet asiasta paljonkin ja päätyneet siihen, että kahden elävässä uskossa olevan kristityn avioliitossa on kolmantena Jumala, ei vihkinyt pastori. Sen avioliiton onnistuminen ei ole pastorin varassa. (Ethän sinä kastamasi ihmisenkään elämästä ole vastuussa, vaikka kasteen suorititkin!) Usko ei ole oppi, usko on usko. Niinikään ei rakkauskaan ole oppi, vaan rakkaus. Ei kaikki elämässä voi olla pelkkää oppia. Kahden avioliittoon aikovan aikuisen ihmisen oletamme puhuneen elämän tärkeimmistä asioista ennen naimisiinmenopäätöstään. Kyse harvemmin kai on täysin epäkypsistä juuri täysiän saavuttaneista teineistä. Olisitko ystävällinen ja vastaisit minulle ?
Lisäys:
En myöskään siunaa tällaista paria, mikäli he solmivat avioliiton maistraatissa. En voi omantunnon tähden pyytää Jumalan siunausta sellaiseen, mitä pidän vääränä. Olen yhden kerran nuoruudessani näin toiminut ja katunut sitä vuosikausia. Toista kertaa en kyseistä virhettä aio tehdä.- Kiinnostavaa
TimoFlink kirjoitti:
Lisäys:
En myöskään siunaa tällaista paria, mikäli he solmivat avioliiton maistraatissa. En voi omantunnon tähden pyytää Jumalan siunausta sellaiseen, mitä pidän vääränä. Olen yhden kerran nuoruudessani näin toiminut ja katunut sitä vuosikausia. Toista kertaa en kyseistä virhettä aio tehdä.Mielenkiintoinen aihe täällä menossa... Miten, Timo Flink, sitten toimit, jos kaksi adventistia tulee pyytämään sinulta vihkimystä/siunausta ja joko toinen heistä tai molemmat ovat eronneita ja joko toisen tai molempien puoliso on vielä elossa? Pitäydytkö Raamatun sanaan tässäkin kohdin?
- Mikkelistä
TimoFlink kirjoitti:
Lisäys:
En myöskään siunaa tällaista paria, mikäli he solmivat avioliiton maistraatissa. En voi omantunnon tähden pyytää Jumalan siunausta sellaiseen, mitä pidän vääränä. Olen yhden kerran nuoruudessani näin toiminut ja katunut sitä vuosikausia. Toista kertaa en kyseistä virhettä aio tehdä.Timo Flink Mikäli tuo on ainut katumisesi aihe, että olet siunannut kahden toisiaan rakastavan ihmisen avioliittoon, niin... Et sinä ihmisten avioliiton onnistumisesta tai epäonnistumisesta vastuuta kanna, ethän sinä sitä avioliittopäätöstä etkä avioliittolupausta ole tehnyt/antanut! Outoa, outoa... Eikö omatuntosi lainkaan kolkuta tuosta koppavuudestasi ja ylpeydestäsi, ylimielisyydestäsi, itseparemmuudestasi, aina oikeassa olemisen himostasi toisia kristittyjä kohtaan? Ilmeisestikään ei, jos siunausta kadut. Synti se on ylpeydenkin synti, niin besserwisseri kun luuletkin olevasi!
Kiinnostavaa kirjoitti:
Mielenkiintoinen aihe täällä menossa... Miten, Timo Flink, sitten toimit, jos kaksi adventistia tulee pyytämään sinulta vihkimystä/siunausta ja joko toinen heistä tai molemmat ovat eronneita ja joko toisen tai molempien puoliso on vielä elossa? Pitäydytkö Raamatun sanaan tässäkin kohdin?
Tuollaisessa tilanteessa ottaisin selvää, onko avioeroon ollut raamatulliset syyt, onko se tapahtunut ennen vai jälkeen uskoontulon jne. Mutta kyllä, lyhyesti, pitäydyn Raamatun periaatteeseen tässäkin asiassa.
Joo siis, mitä tulee aloitukseen elikkä "kokemuksia värväystoiminnasta" - Jeesus on ensimmäinen värvääjämestari.
Matt. 20:
6 Ja kun hän lähti ulos yhdennentoista hetken vaiheilla, tapasi hän vielä toisia siellä seisomassa; ja hän sanoi heille: 'Miksi seisotte täällä kaiken päivää joutilaina?'
7 He sanoivat hänelle: 'Kun ei kukaan ole meitä palkannut'. Hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani'.
Niin no, Jeesus laskee palkkapussin aivan eri lailla kuin me muut ...
10 Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.
11 Kun he sen saivat, napisivat he perheen isäntää vastaan
12 ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen'.
13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
14 Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin.
15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?'
16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."
JEESUS MAKSAA PUHTAASTA SYDÄMESTÄSI, epäitsekkyydestä.---) 7 He sanoivat hänelle: 'Kun ei kukaan ole meitä palkannut'. Hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani'. ....
10 Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.(---
Adventisti ovat tässäkin suhteessa Raamatun Jeesuksen periaatteiden vastaisia?
Adventistipäättäjät Suomessa eivät maksa työmiehille=maallikoille eli niille, jotka suurimman työn kirkkokunnassa tekevät senttiäkään, vaan päin vastoin, vaativat heiltä vielä kymmenyksetkin mahdollisista tuloista / eläkkeistä, jotta päättäjät ja pastorikunta voivat nauttia "alaistensa / työntekijöidensä" saavutuksista.
Eikös ole kummallista?- Työpanos
ilmi-antaja kirjoitti:
---) 7 He sanoivat hänelle: 'Kun ei kukaan ole meitä palkannut'. Hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani'. ....
10 Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.(---
Adventisti ovat tässäkin suhteessa Raamatun Jeesuksen periaatteiden vastaisia?
Adventistipäättäjät Suomessa eivät maksa työmiehille=maallikoille eli niille, jotka suurimman työn kirkkokunnassa tekevät senttiäkään, vaan päin vastoin, vaativat heiltä vielä kymmenyksetkin mahdollisista tuloista / eläkkeistä, jotta päättäjät ja pastorikunta voivat nauttia "alaistensa / työntekijöidensä" saavutuksista.
Eikös ole kummallista?Sama käytäntö on kaikissa seurakunnissa vapaaehtoistyövoiman suhteen, tässä kohdin adventistit eivät poikkea muista vapaista suunnista. Seurakuntalaiset tekevät suuren työpanoksen, mutta ei heitä siihen kukaan pakota. Toisaalta voisi olla kannatettava idea, että vapaaehtoisten kymmenykset katsottaisiin suoritetuksi työn kautta, siis heidät vapautettaisiin raha-uhrista. Tämä olisi oikeudenmukaista ja saattaisi kannustaa enemmänkin ihmisiä osallistumaan työhön, vai mitä?
---) Seurakuntalaiset tekevät suuren työpanoksen, mutta ei heitä siihen kukaan pakota. (---
Maallikot siis tekevät suurimman osan seurakunnallisista töistä ja monet eivät todellakaan ole täysin vapaehtoisesti mukana, vaan seurakuntien johtokunnissa tai seurakunnan virkailijoiden valitsemistilaisuuksissa pastorin johdolla ehdotetaan kuhunkin seurakunnan sisäiseen virkaan maallikoita nimeltä ja sitten suostutellaan puhelimitse maallikko ottamaan virka vastaan ja kehaistaan samalla, että muita sopivia ja "päteviä" ei nyt ollut tarjolla. Seurakunnan maallikon "vastuu" seurakuntaa kohtaan jyskyttää takaraivossa ja kieltäytyminen tarjotusta tehtävästä on hyvinkin tuomittavaa ja lähes luopumuksen ensi askeleita. Sellaisen kuvan ainakain pastorit haluavat kieltäytymistä harkitsevalle maallikolle antaa.
Kieltäytyjää pidetään epäsosiaalisena vain siivellä matkustelevana jonnen joutavana seurakunnan jäsenenä, josta ei ole mitään hyötyä.
Joku tehtävä on maallikon lähes pakko ottaa seurakunnissa vastaan, vaikkapa sitten diakonin tai diakonissan.
Tämä tehtävien jako maallikoille on myös yksi keino pitää jäsen uskollisena ja tehdä maallikoista pastoreiden ja yhteisönsä palkattomia työjuhtia ja juoksupoikia luomalla samalla illuusio, että maallikko onkin jotenkin korvaamaton ja hänen panoksensa on aivan ainutlaatuista.
Monet seurakuntien maallikoista menevät tähän pastoreiden virittämään ansaan saamatta edes palkkaa tehdystä työstä. Pastorit saavat makeat naurut kun ovat helpottaneet entisestään omaa sapattityötään maallikoiden kustannuksella.- luppova
Värväys siis toimii?
Höynäytettäviä maallikoita kun tuntuu riittävän ja sekös pastorikuntaa naurattaa?
4 työpäivää lauantaina kuukaudessa ja kaksi tuntia sapattisin on muutenkin perin raskasta pastoreille, joten hoitakoot maallikot silloinkin mahdollisimman paljon pastoreille kuuluvista sapattihommista?- värväystyö?
Miten adventistit Suomessa on värvätty yhteisöön jäseniksi?
Ilmestyskirjan / Danielin kirjan seminaarien kautta tai Raamattuaiheisen kirjekurrssin kauttako?
Käsitykseni mukaan adventistit eivät harrasta mieluusti ovelta ovelle värväystä, kuten jehovantodistajien ja mormoonien on tapana? Ovat siihen liian mukavuudenhaluisia?
Kun minä olin nuori, Suomessa tuli Adventtikirkossa muotiin kokouskampanjoinnin tyyli, joka oli omaksuttu australialaiselta saarnaajalta nimeltä David Coltheart, joka tietääkseni elää ja vaikuttaa edelleen.
Siinä pidetään adventtiseurakunnan nimi ja erityispiirteet aluksi visusti piilossa ja keskitytään luennoimaan arkeologiasta ja sen kytkennöistä Raamattuun. Kokoussalit ja järjestelyt pyrittiin laittamaan tyylikkäiksi ja toisinaan suorastaan ylellisiksi.
Tuo kampanjointi tuotti aika paljon sellaista seurakuntaan liittymistä, että laskeutuminen hienoon kokoussarjaan verrattuna kalseaan seurakuntaelämään sai monet eroamaan varsin pian liittymisen jälkeen.
Samatapaista menetelmää käytti Matti Miettinen terveysaiheilla, mutta hän toi varhaisemmassa vaiheessa esiin sen, että hän on nimenomaan adventisti.
Tuo sama ajatus "sammutetuin lyhdyin" aloittamisesta on ollut monessa paikassa käytössä. Kuitenkin adventistipastorien ja saarnaajien joukossa on ollut koko ajan myös niitä, jotka eivät ole tuohon salailuun ryhtyneet, vaan kertoneet heti avoimesti Adventtikirkosta. Silloin kokouksetkin on yleensä järjestettu Adventtikirkon tiloissa.
Ei siis pidä yleistää sataan prosenttiin.höhö - maailmassa on tänään yli 18 miljoonaa adventistia ja miljoona uutta kastetaan joka vuosi 25 miljoonaa käy jumalanpalveluksessa Adventtikirkoissa .. aika typerä väitös aloittajalta joka tuntuis asuvan jossain pienessä kylässä ja jolla siksi on aika suppea tuo maailmankatsomus. Salaseura ?? Oletko ihan seonnut - ei tästä ole kauaakaan kun itse kirjoitin tällä palstalla aika tarkan selonteon maailmanlaajuisesta adventismista ..
Kaikki puheet Adventtikirkon kokoon kuivumisesta ovat lievästi sanoen liioteltuja :
http://en.wikipedia.org/wiki/File:SDA_Membership.svg
Miksi heidän kirkostaan pitää niin usein puhua selvää potaskaa?? Se hämmästyttää yksi asia on kuitenkin selvä ..se johtuu potaskan puhujasta ei adventisteista ..
alexAjatukset saa aikaan ihmisten mieliin Jumalan vihamies, itse pääpaholainen. Hän käyttää kaikkia kanavia mustamaalatakseen meitä, ja muitakin Jumalan lapsia, mitä rumemmin ja pahemmin. Ei se mitään!
Emme siitä välitä. aikoinaan Jeesuksin joutui herjaajien kynsiin. Häntä yritettiin mollata ja saada ansaan. Lopulta hänet tapettiin julmasti ristillä. Ei hänkään "suutaan avannut", vaan meni ristille ja teki tehtävän, jonka Jumala oli hänelle antanut. Pelasti maailman, ja sinutkin, vaikka olisi ollut ainoa ihminen maailmassa.
Meille on annettu viimeinen armon sanoma maailmalle kerrottavaksi ja me kerromme. Se löytyy Ilm. 14:6-14. Ei meillä tässä maailmassa ole mitään hyvää odotettavissa, sen sanoo pyhä Raamattu. Mitä tapahtui päälle (=Kristus) se tapahtuu myös vartalolle (=Seurakunta, jonka Jumala yksin tietää).
Olen huomannut, että on tullut aika, etteivät uskossa olevat Jumalan lapset ole minkään arvoisia. Jopa toiset uskovaiset hyökkäävät, ateisteista nyt puhumattakaan. Onneksi on Jumala, joka istuu valtaistuimellaan ja ohjaa kaikkia maailman kansoja.
Uskomme häneen, luotamme hänen johdatukseensa ja apuunsa, teemme, mitä Pyhä Henki antaa tehtäväksi, joten jokaisena päivänä olemme Herramme kädessä ja teemme tehtävämme. Siinä ohessa tiedämme, että Jeesus tulee pian, sillä hän on sen luvannut.- Käännytystäkö?
Oletko Alex käynyt itse laskemassa, vai mistä saat tuon 18 miljoonaa adventistia?
Minulla kun on sellainen käsitys, että adventtikirkko hankkii mieluusti vain haamujäseniä jäsenkirjan täytteeksi, piittaamatta mistään muusta.
Mitä adventtkirkon jäsenmäärään tulee, niin sehän on adventtikiron "virallisenkin" ilmoituksen mukaan jenkkilahkojen pienimpiä.
USA:n protestanttisia kirkkokuntia:
Eteläinen baptistikonventio, johon kuuluu 16,3 miljoonaa jäsentä (pelkästään siis USA:ssa)
Katolilaisia oli vuonna 2010 58,9 miljoonaa. (pelkästään siis USA:ssa)
Mormoneja asui Yhdysvalloissa n. 10 miljoonaa.
jne.
Viime vuosikymmeninä adventtikirkon jäsenmäärä on lisääntynyt lähinnä ns. kolmannessa maailmassa.
Mm. Afrikassa adventtikirkolla on tapana etsiä syrjäisiä kyliä ja muutaman "almun ja lahjuksen" turvin koko kylä saadaan kasteelle ja muutaman viikon päästä toinen lahko tulee ja tekee saman tempun samaisessa kylässä.
Kivaa vaihtelua viidakon villeille?
Sen vuoksi alkuasukaskylän lapsillakin on Niken verkkarit ja lenkkarit.
Kyllähän ne seisovat vaikka päällään kun niille luvataan kirpputoritavaraa kasteelle tulemisen vastineeksi. - Huima laskijako?
Lainaus "Alex.kasi:n" aikaisemmasta kirjoituksesta päivältä 21.1.2014:
#"Adventisteilla menee ihan ok .. heitä on nyt 17,5 miljoonaa maailmassa ja uusia kastettuja on noin miljoona vuosittain.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11991384#comment-65618812-view
oikaisin osoitteen - (linkin)."#
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12006126
Nyt hivenen reilun kolmen viikon jälkeen adventistien määrä onkin Alexin "laskelmien" mukaan jo yli 18 miljoonaa!
Eivät edes adventtikirkon ns. "viralliset laskijat" ole päässeet tähän tulokseen.
Mitä siis voimme päätellä tästä kaikesta?
"Alex. kasi" on joko palstan suurin valehtelija tai sitten hänen laskupäänsä ei ole niitä vahvimpia, vaan kenties hän on nukkunut matematiikan tunnit koulussa, jos on koulussa ylipäätään koskaan ollutkaan?
Taitaapi Alex vain olla parempi, että jatkat housuusi laskemista vain ja jätät tilastot niille, jotka niihin ovat perehtyneet? - Afrikasta
Käännytystäkö? kirjoitti:
Oletko Alex käynyt itse laskemassa, vai mistä saat tuon 18 miljoonaa adventistia?
Minulla kun on sellainen käsitys, että adventtikirkko hankkii mieluusti vain haamujäseniä jäsenkirjan täytteeksi, piittaamatta mistään muusta.
Mitä adventtkirkon jäsenmäärään tulee, niin sehän on adventtikiron "virallisenkin" ilmoituksen mukaan jenkkilahkojen pienimpiä.
Eteläinen baptistikonventio, johon kuuluu 16,3 miljoonaa jäsentä (pelkästään siis USA:ssa)
jne.
Viime vuosikymmeninä adventtikirkon jäsenmäärä on lisääntynyt lähinnä ns. kolmannessa maailmassa.
Mm. Afrikassa adventtikirkolla on tapana etsiä syrjäisiä kyliä ja muutaman "almun ja lahjuksen" turvin koko kylä saadaan kasteelle ja muutaman viikon päästä toinen lahko tulee ja tekee saman tempun samaisessa kylässä.
Kyllähän ne seisovat vaikka päällään kun niille luvataan kirpputoritavaraa kasteelle tulemisen vastineeksi.Afrikassa kärrätään adventistien toimesta bussilastillisia lukutaidottomia ihmisiä kasteelle, pari sataa kerrallaan; luvassa terveydenhoitoa, koulutusta lapsille ja materiaalista apua. No kyllähän ihmispolot tuossa tilanteessa tekevät mitä vaan, ei siinä mistään adventtiuskosta ole kyse. Kyse on vaan siitä, että nyt taason kastettu adventisteiksi niin ja niin paljon, vaikkei noilla "liittyneillä" ole aavistustakaan koko puljusta. Erittäin kyseenalaista tilastojen moraalista vääristelyä.
- Hallariks? Ei ikinä!
Afrikasta kirjoitti:
Afrikassa kärrätään adventistien toimesta bussilastillisia lukutaidottomia ihmisiä kasteelle, pari sataa kerrallaan; luvassa terveydenhoitoa, koulutusta lapsille ja materiaalista apua. No kyllähän ihmispolot tuossa tilanteessa tekevät mitä vaan, ei siinä mistään adventtiuskosta ole kyse. Kyse on vaan siitä, että nyt taason kastettu adventisteiksi niin ja niin paljon, vaikkei noilla "liittyneillä" ole aavistustakaan koko puljusta. Erittäin kyseenalaista tilastojen moraalista vääristelyä.
Kun näitä teidän kirjoituksianne lukee - ei paljon helluntailaisuus kiinnosta sen jälkeen.
Ja teitäkö tässä pitäis uskoa? Jos on edes jotain päässä tallella niin ennen uskoo vaikka Iltasanomia kuin teitä .. - Afrikasta
Hallariks? Ei ikinä! kirjoitti:
Kun näitä teidän kirjoituksianne lukee - ei paljon helluntailaisuus kiinnosta sen jälkeen.
Ja teitäkö tässä pitäis uskoa? Jos on edes jotain päässä tallella niin ennen uskoo vaikka Iltasanomia kuin teitä ..Voi sinua, en nimimerkkinä Afrikasta ole lainkaan helluntailainen, ei sinne päinkään! Joissakin muissa yhteyksissä tällä foorumilla esiintyy myös tätä, että jokainen, joka ei ole samaa mieltä adventistien kanssa, on automaattisesti helluntailainen. Ettekö tiedä, hyvät ihmiset ja juntit, että on olemassa muitakin kirkkokuntia? Samoin esiintyy mitä eriskummallisimpia väitteitä kirjoittajista, jotka ovat eri mieltä adventistien kanssa, tässä muutama maistiaisiksi: he kaatuilevat, konttaavat, puhuvat kielillä ja syövät hiiriä ja muuta inhottavaa... Hurjimpia juttuja, mitä koskaan olen lukenut! Jokainen ihminen on varmasti joskus elämässään kaatunut, vauvana kontannut, jotkut osaavat muutakin kuin suomen kieltä, mutta hiirien syömistä, voi ei!
- Ei helluntalainen
Hallariks? Ei ikinä! kirjoitti:
Ja teitäkö tässä pitäis uskoa? Jos on edes jotain päässä tallella niin ennen uskoo vaikka Iltasanomia kuin teitä ..>>>Kun näitä teidän kirjoituksianne lukee - ei paljon helluntailaisuus kiinnosta sen jälkeen.
Ja teitäkö tässä pitäis uskoa? Jos on edes jotain päässä tallella niin ennen uskoo vaikka Iltasanomia kuin teitä .. - tarkkaava näkee
Huima laskijako? kirjoitti:
#"Adventisteilla menee ihan ok .. heitä on nyt 17,5 miljoonaa maailmassa ja uusia kastettuja on noin miljoona vuosittain.
Nyt hivenen reilun kolmen viikon jälkeen adventistien määrä onkin Alexin "laskelmien" mukaan jo yli 18 miljoonaa!
Eivät edes adventtikirkon ns. "viralliset laskijat" ole päässeet tähän tulokseen.
"Alex. kasi" on joko palstan suurin valehtelija tai sitten hänen laskupäänsä ei ole niitä vahvimpia, vaan kenties hän on nukkunut matematiikan tunnit koulussa, jos on koulussa ylipäätään koskaan ollutkaan?
Taitaapi Alex vain olla parempi, että jatkat housuusi laskemista vain ja jätät tilastot niille, jotka niihin ovat perehtyneet?Taitaapi tämä "Huima laskijako" olla itse nyt havumetsässä hakoja hakkaamassa .. tai olisko niin että hän tahallaan antaa väärän todistuksen lähimmäisestään? Uskovainen mies kun on.
VÄÄRIN hän tässä kuitenkin todistelee , ensinnäkin on kysymys kahdesta eri aikana tehdystä selonteosta mikä tulee erittäin selvästi alexin kirjoituksistakin . - Ei hellariksi ikinä!
Afrikasta kirjoitti:
Voi sinua, en nimimerkkinä Afrikasta ole lainkaan helluntailainen, ei sinne päinkään! Joissakin muissa yhteyksissä tällä foorumilla esiintyy myös tätä, että jokainen, joka ei ole samaa mieltä adventistien kanssa, on automaattisesti helluntailainen. Ettekö tiedä, hyvät ihmiset ja juntit, että on olemassa muitakin kirkkokuntia? Samoin esiintyy mitä eriskummallisimpia väitteitä kirjoittajista, jotka ovat eri mieltä adventistien kanssa, tässä muutama maistiaisiksi: he kaatuilevat, konttaavat, puhuvat kielillä ja syövät hiiriä ja muuta inhottavaa... Hurjimpia juttuja, mitä koskaan olen lukenut! Jokainen ihminen on varmasti joskus elämässään kaatunut, vauvana kontannut, jotkut osaavat muutakin kuin suomen kieltä, mutta hiirien syömistä, voi ei!
¤¤¤Samoin esiintyy mitä eriskummallisimpia väitteitä kirjoittajista, jotka ovat eri mieltä adventistien kanssa, tässä muutama maistiaisiksi: he kaatuilevat, konttaavat, puhuvat kielillä ¤¤¤
Joo, sanos muuta...! :( .. Että puhuvatkin sellaisa ..
http://www.youtube.com/watch?v=MjPIdaG5mKQ
Jos et kuulu tähän porukkaan niin hanki itselles nimimerkki - muuten on riski suuri että sinut luetaan tähän hillureitten joukkoon. - Kyllä kai juu hö hö
Ei helluntalainen kirjoitti:
>>>Kun näitä teidän kirjoituksianne lukee - ei paljon helluntailaisuus kiinnosta sen jälkeen.
Ja teitäkö tässä pitäis uskoa? Jos on edes jotain päässä tallella niin ennen uskoo vaikka Iltasanomia kuin teitä ..Aha ?!!
http://www.youtube.com/watch?v=6WOz6x40UbM
huh ja hei kun taas mennään eikä kaatuilla ollenkaan ollaan vaan vähän väsyneitä ja levätään ?? vai ..
Täällä käy pääasiassa hellarit levittämässä sitä omaa helvettiään kun eivät jaksa sitä kai yksin kantaa ja jos et halua liittyä heidän joukkoonsa niin ota ja hanki nimimerkki. Puskajussit saavat syyttää itseään jos heitä ei tunneta, jos et edes tajua sitä olet aika typerä. Kuinka sinut voisi tunnistaa jos jatkuvasti kirjoitat eri nimillä?
Lopeta mankumises ja ota vastuu kirjoitteluistasi. - incredible.
Huima laskijako? kirjoitti:
Taitaapi Alex vain olla parempi, että jatkat housuusi laskemista vain ja jätät tilastot niille, jotka niihin ovat perehtyneet?Siinä taas yks jolla ei paljon päätä palele .. ei näihin paljon kannattais vastaille - vääristelevät vain kaikkien vastauksia minkä kerkiävät.. sairasta porukkaa.. en muuta sano .. Että joku viitsii viettää päivänsä puhumassa täyttä pa*kaa ihmisistä, se menee yli hilseen minulla ainakin.
Onks nää niitä uskovia? - Adavirilla hukassa.
tarkkaava näkee kirjoitti:
Taitaapi tämä "Huima laskijako" olla itse nyt havumetsässä hakoja hakkaamassa .. tai olisko niin että hän tahallaan antaa väärän todistuksen lähimmäisestään? Uskovainen mies kun on.
VÄÄRIN hän tässä kuitenkin todistelee , ensinnäkin on kysymys kahdesta eri aikana tehdystä selonteosta mikä tulee erittäin selvästi alexin kirjoituksistakin .Taisit sinäkin "tarkkaava näkee" nukkua koulussa ja kaikki tunnit?
Nimittäin lukutaitosikin on täysin kateissa, saati matikkapääsi. - Afrikasta
Kyllä kai juu hö hö kirjoitti:
Aha ?!!
huh ja hei kun taas mennään eikä kaatuilla ollenkaan ollaan vaan vähän väsyneitä ja levätään ?? vai ..
Täällä käy pääasiassa hellarit levittämässä sitä omaa helvettiään kun eivät jaksa sitä kai yksin kantaa ja jos et halua liittyä heidän joukkoonsa niin ota ja hanki nimimerkki. Puskajussit saavat syyttää itseään jos heitä ei tunneta, jos et edes tajua sitä olet aika typerä. Kuinka sinut voisi tunnistaa jos jatkuvasti kirjoitat eri nimillä?
Lopeta mankumises ja ota vastuu kirjoitteluistasi.Asiallinen keskustelu on perin työlästä, kun tuskin on ensimmäisen lauseensa kirjoittanut, niin jo aletaan väittää helluntailaiseksi, hiirien syöjäksi, ikuiseen piinaan uskovaksi, konttailijaksi ja kielillä puhujaksi. Voi herttanen sentään, kun kohdallani ei yksikään noista olettamuksista pidä paikkaansa, EI YKSIKÄÄN, eikö se nyt mene sinne kupoliin!!! Ainoa asia, mikä on tosi, on se, etten ole samaa mieltä adventistien opin kanssa. MUTTA EN OLE HELLUNTAILAINEN, EN OLE KOKAAN OLLUT EIKÄ MINUSTA KOSKAAN HELLUNTAILAISTA TULE - HAAALOOO!
- istu ja pala
Adavirilla hukassa. kirjoitti:
Taisit sinäkin "tarkkaava näkee" nukkua koulussa ja kaikki tunnit?
Nimittäin lukutaitosikin on täysin kateissa, saati matikkapääsi.Älä valita kuin pikku kakara, teit typerän aloituksen ja sait joiltain selkään taputuksia niiltä joilla on samanlainen pimeys elämässä kuin sinulla. Tyydy siihen ja lakkaa uikuttamasta.
Mieti nyt vähän, jos osaat.
Ei kukaan täysjärkinen ala puhumaan pahaa miljoonista ihmisistä .. No, Hitleri teki - mutta se olikin aika vinossa koko mies.
Ja kun te selitätte ilman ajatusta että 18 miljoonaa ihmistä on sellaisia ja tällaisia ja ette edes ajattele katsoa peiliin .. ja muutamat sitten ovat SAMAA MIELTÄ ???
Ei montaa aivosolua tarvita kun teidät tuntee - joten mene sinne omaan puljuus selittämään sitä kuinka pääset taivaisiisi ja kuinka 99 % ihmisistä pannaan sinne teidän helvettiinne paistumaan .. eikö missään sytytä ? - Adventismin orjuudessa
Kyllä kai juu hö hö kirjoitti:
Aha ?!!
Lopeta mankumises ja ota vastuu kirjoitteluistasi.Mikä ongelma itselläsi oikein on, kun siirrät keskustelun ASIASTA kirjoittajiin? Mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko kirjoittaja helluntailainen tai joku muu? Tässä tapauksessa meitä näyttää olevan ainakin kaksi, joista kumpikaan EI OLE helluntailaisia, emmekä usko noihin älyttömiin kaatumis- ym. juttuihin. Jospa pysyisit ASIASSA, etkä siirtäisi huomiota kirjoittajiin. Näillä palstoilla ei ole mitään vaatimusta siitä, että pitäisi käyttää nimimerkkiä, joten pitäisikö nyt sitten tehdä jokin uusi sääntö herkkänahkaisten adventistien (tai heidän puolustajiensa) vuoksi? Ettekö voi vain yksinkertaisesti pysyä asiassa...niin helppoa se on. Vai onko niin, että kun ei osaa vastata, niin hämäyksen vuoksi täytyy siirtää huomio toisarvoisiin juttuihin?
Vaikuttaa jotenkin siltä, että sinulla on vankkumaton usko siihen, että kaikki adventistien kritisoiminen on perätöntä panettelua, etkä sitä käsitä. Tosiasia kuitenkin on se, että on paljon Adventtikirkon toiminnan johdosta TRAUMATISOITUNEITA ihmisiä, joille sinun kirkon ULKOPUOLELTA tulevat puolustuspuheesi ovat vain suolaa haavoille. Mikään oikea oppi ja käsitys kuoleman tilasta ei tee näitä vääryyksiä oikeutetuiksi. Riisu ne vaaleanpunaiset adventismilasit päästäsi ja ole puolueeton. Ei kaikki pahuus tapahdu vain helluntailaisten piirissä. Monet pesunkestävät adventistit ja tiukat Ellenistitkin näkevät nämä vääryydet kirkon sisällä, mutta katsovat niitä läpi sormien, koska ovat niin vakuuttuneita siitä, että Adventtikirkko todellakin on se ainoa oikea jäännösseurakunta. Adventismi pitää heitäkin orjuudessaan kaikenlaisten Ellenin keksimien sääntökokoelmien vuoksi, joita he kuvittelevat, että täytyy noudattaa pelastuakseen. Ja ellet ole sattunut vielä havaitsemaan sitä, niin juuri Ellen White on näiden kaikkien riitojen ja eripuran "takapiru". Ilman häntä näitä ongelmia ei esiintyisi tässä mittakaavassa, mutta Ellen on koskematon ja pyhä - katolisten neitsyt Mariaan verrattava palvonnan kohde. - Adventismin orjuudessa
istu ja pala kirjoitti:
Älä valita kuin pikku kakara, teit typerän aloituksen ja sait joiltain selkään taputuksia niiltä joilla on samanlainen pimeys elämässä kuin sinulla. Tyydy siihen ja lakkaa uikuttamasta.
Mieti nyt vähän, jos osaat.
Ei kukaan täysjärkinen ala puhumaan pahaa miljoonista ihmisistä .. No, Hitleri teki - mutta se olikin aika vinossa koko mies.
Ja kun te selitätte ilman ajatusta että 18 miljoonaa ihmistä on sellaisia ja tällaisia ja ette edes ajattele katsoa peiliin .. ja muutamat sitten ovat SAMAA MIELTÄ ???
Ei montaa aivosolua tarvita kun teidät tuntee - joten mene sinne omaan puljuus selittämään sitä kuinka pääset taivaisiisi ja kuinka 99 % ihmisistä pannaan sinne teidän helvettiinne paistumaan .. eikö missään sytytä ?En minä ainakaan kritisoi kirjoituksillani yksittäisiä seurakunnan jäseniä, vaan sitä kirkon toimintakulttuuria ja opetuksia, joissa Adventtikirkko nostaa itsensä jollekin jalustalle muuhun kristikuntaan nähden. Se on vastenmielistä itsensä korottamista, jonka alkulähteenä on Ellen White. Häntä kyllä kritisoin, mutta en niitä miljoonia eksytettyjä adventisteja, jotka elävät adventismin orjuudessa yrittäessään täyttää Ellenin tiukkoja pelastumisehtoja. Tätähän ei tietenkään myönnetä kirkon taholta, mutta Ellen on yksi OPINKOHTA, johon tulee uskoa Adventtikirkkoon liittyessään ja hänellä onkin sitten ihan omat pyhittymis- ja pelastusehdot mm. itse keksimineen ruoka- ja juomasäännöksineen. Hyvä, jos edes jonkun silmät aukeavat ja pääsevät tästä ahdistavasta kulttitouhusta eroon ja alkavat lukea Raamattuaan ilman adventismi- ja ellenlaseja. Tosin Adventtikirkossa on myös paljon monen polven adventisteja, joille kirkossa käyminen on vain pelkkää sosiaalista kanssakäymistä tuttujen kanssa. He ovat pelkkiä nimikristittyjä, jotka eivät juuri päätään rasita Ellenin tai Raamatunkaan opetuksilla.
- Afrikasta
Adventismin orjuudessa kirjoitti:
En minä ainakaan kritisoi kirjoituksillani yksittäisiä seurakunnan jäseniä, vaan sitä kirkon toimintakulttuuria ja opetuksia, joissa Adventtikirkko nostaa itsensä jollekin jalustalle muuhun kristikuntaan nähden. Se on vastenmielistä itsensä korottamista, jonka alkulähteenä on Ellen White. Häntä kyllä kritisoin, mutta en niitä miljoonia eksytettyjä adventisteja, jotka elävät adventismin orjuudessa yrittäessään täyttää Ellenin tiukkoja pelastumisehtoja. Tätähän ei tietenkään myönnetä kirkon taholta, mutta Ellen on yksi OPINKOHTA, johon tulee uskoa Adventtikirkkoon liittyessään ja hänellä onkin sitten ihan omat pyhittymis- ja pelastusehdot mm. itse keksimineen ruoka- ja juomasäännöksineen. Hyvä, jos edes jonkun silmät aukeavat ja pääsevät tästä ahdistavasta kulttitouhusta eroon ja alkavat lukea Raamattuaan ilman adventismi- ja ellenlaseja. Tosin Adventtikirkossa on myös paljon monen polven adventisteja, joille kirkossa käyminen on vain pelkkää sosiaalista kanssakäymistä tuttujen kanssa. He ovat pelkkiä nimikristittyjä, jotka eivät juuri päätään rasita Ellenin tai Raamatunkaan opetuksilla.
Ellen G Whiten nimestä saadaan numeerinen arvo 666... Ellen on adventistien eksytyksen alku ja juuri: "jatkuva valon ja totuuden lähde". Tuollaisen opinkappaleen edessä jokaisen Raamattuun tukeutuvan kristityn hiukset nousevat pystyyn! Suorastaan surkuhupaista on heidän väitteensä, että "vain Raamattu", mutta eivätpä Ellenin harhoista luovu, eivät mistän hinnasta. Raamattu kuitenkin tuntee vain YHDEN TOTUUDEN ja Hän on JEESUS. Samaten Raamattu tuntee vain YHDEN MAAILMAN VALKEUDEN ja Hän on JEESUS. Kristitty ei tarvitse Ellenin "totuutta"( =valheita) eikä "valoa"(=pimeyttä). JEESUKSESSA on kaikki, IHAN KAIKKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tuen kirjoitustasi, nimim. Adventismin orjuudessa
- Afrikasta
Mikä ongelma itselläsi oikein on, kun siirrät keskustelun ASIASTA kirjoittajiin? Mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko kirjoittaja helluntailainen tai joku muu? Tässä tapauksessa meitä näyttää olevan ainakin kaksi, joista kumpikaan EI OLE helluntailaisia, emmekä usko noihin älyttömiin kaatumis- ym. juttuihin. Jospa pysyisit ASIASSA, etkä siirtäisi huomiota kirjoittajiin. Näillä palstoilla ei ole mitään vaatimusta siitä, että pitäisi käyttää nimimerkkiä, joten pitäisikö nyt sitten tehdä jokin uusi sääntö herkkänahkaisten adventistien (tai heidän puolustajiensa) vuoksi? Ettekö voi vain yksinkertaisesti pysyä asiassa...niin helppoa se on. Vai onko niin, että kun ei osaa vastata, niin hämäyksen vuoksi täytyy siirtää huomio toisarvoisiin juttuihin?
Vaikuttaa jotenkin siltä, että sinulla on vankkumaton usko siihen, että kaikki adventistien kritisoiminen on perätöntä panettelua, etkä sitä käsitä. Tosiasia kuitenkin on se, että on paljon Adventtikirkon toiminnan johdosta TRAUMATISOITUNEITA ihmisiä, joille sinun kirkon ULKOPUOLELTA tulevat puolustuspuheesi ovat vain suolaa haavoille. Mikään oikea oppi ja käsitys kuoleman tilasta ei tee näitä vääryyksiä oikeutetuiksi. Riisu ne vaaleanpunaiset adventismilasit päästäsi ja ole puolueeton. Ei kaikki pahuus tapahdu vain helluntailaisten piirissä. Monet pesunkestävät adventistit ja tiukat Ellenistitkin näkevät nämä vääryydet kirkon sisällä, mutta katsovat niitä läpi sormien, koska ovat niin vakuuttuneita siitä, että Adventtikirkko todellakin on se ainoa oikea jäännösseurakunta. Adventismi pitää heitäkin orjuudessaan kaikenlaisten Ellenin keksimien sääntökokoelmien vuoksi, joita he kuvittelevat, että täytyy noudattaa pelastuakseen. Ja ellet ole sattunut vielä havaitsemaan sitä, niin juuri Ellen White on näiden kaikkien riitojen ja eripuran "takapiru". Ilman häntä näitä ongelmia ei esiintyisi tässä mittakaavassa, mutta Ellen on koskematon ja pyhä - katolisten neitsyt Mariaan verrattava palvonnan kohde.Allekirjoitan joka sanan tuosta yllä olevasta, nimim. Adventismin orjuudessa! Kun adventisteilta loppuvat asialliset argumentit, niin aletaan haukkua mielipuolisesti hiirien syömisella ym. Asiassa heille tulee niin pian se seinä vastaan, kun Ellenistä pitäisi järkevästi keskustella. Ehkä syy onkin siinä, että Ellenin harhat ovat sen verran hourumaisia, ettei niistä pysty järkevästi puolustamaan?! Silloin pitää tarttua toisiin keinoihin ja johtaa huomio pois ASIASTA. Kirosana tuntuu olevan "helluntailainen". Sen saa niskaansa jokainen, joka uskaltaa olla eri mieltä heidän omituisten oppikyhäelmiensä kanssa. Luepa vaikka viimeisten 1-2 viikon ketjuja täältä adventisteille asetetuista kysymyksistä juuri heidän sitoutumisestaan Elleniin, huomaat, että sinun ja minun asiallisella linjalla on monta, monta muutakin kirjoittajaa. En usko, että hekään ovat (ainakaan kaikki) helluntailaisia. Ja vaikka olisivatkin, niin mitä sillä on tekemista sen kanssa, että EGW:n opit ovat täysin Raamatun vastaisia? Kaikkein pahin kysymys, jonka adventistille ilmeisesti voit esittää (näin päattelen noista kyselevistä kirjoituksista, joihin ei vastausta näy, ei kuulu): Jos kerran väitätte olevanne kirkko, jonka oppi perustuu vain yksinomaan Raamattuun, miksi ette sitten sanoudu irti Ellen Whiten opeista? Tässä kohdin kalvetaan ja aletaan lymytä, hävitään kuin maan alle. Kuten moni on jo todennut, Neitsyt Marian asemassa Ellen on, kaiken kritiikin ulottumattomissa. (Mikä kritiikin pauhu kuitenkin kaikaa katolisuuden suuntaan... On paljon parelleelia muutoinkin, on Vatikaanin kirkolliskokouksen kaltainen Pääkonferenssi, joka päättää, mitä ja miten tulee uskoa, on paavin vastine presidentti Ted Wilson. Ai niin, Ellenin mukaan han Pääkonferenssi on "Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä"...) Ellenistä luopumisen kehotuksessa adventistit seisovat selkä seinää vasten, kun useimmat sydämessään tietänevät, että kehotus on oikein, mutta kun se virallinen oppi, se kirkon virallinen kanta, se pastori ja mitä ne muutkin sitten sanovat, jos rehellisesti tunnustan, etten tuohon opinkappaleeseen usko... Miten minulle sitten käy? Jos erottavat seurakunnasta, kun avaan suuni? Kun kylvän sitä "hajaannusta"? Kun koko elämänsä on elänyt vain tässä suljetussa yhteisössä, käynyt Toivonlinnassa koulunsa, kun kaikki ystävät ja sukulaiset ovat vain adventistien piirissä, niin siinä on valtava psyykkinen sosiaalinen paine, jonka alla on elettävä, ettei jää "luopiohylkiönä" yksin. Onnittelen ja sydämestäni siunaan jokaista, joka sieltä rohkenee lähteä ja liittyä puhdashenkiseen Raamattuun tukeutuvaan seurakuntaan, ei lisäoppeihin, ja joka korottaa ainoastaan JEESUSTA. Ilman Elleniä voi elää vapaata ja onnellista uskovan elämää. Jeesu ei kahlehdi, Jeesus vapauttaa! Tässä on ero Ellen ja Jeesuksen välillä! Autuas, ken tuon eron on saanut tulla tuntemaan!
- Näin se kai on
incredible. kirjoitti:
Siinä taas yks jolla ei paljon päätä palele .. ei näihin paljon kannattais vastaille - vääristelevät vain kaikkien vastauksia minkä kerkiävät.. sairasta porukkaa.. en muuta sano .. Että joku viitsii viettää päivänsä puhumassa täyttä pa*kaa ihmisistä, se menee yli hilseen minulla ainakin.
Onks nää niitä uskovia?että, ne on luultavasti helluntailaisuskovia. Niitä vaivaa kun niille puhutaan Raamatun totuutta ja siks ne sitten sekoilee palstalla.
- Ei kumpaakaan
Näin se kai on kirjoitti:
että, ne on luultavasti helluntailaisuskovia. Niitä vaivaa kun niille puhutaan Raamatun totuutta ja siks ne sitten sekoilee palstalla.
Et sitten sinäkään ole koskaan kuullut, että on olemassa muitakin kirkkokuntia, kuin Helluntaikirkko ja Adventtikirkko, häh? Oletko aivan tynnyrissä kasvanut? En ole adventisti, en helluntailainen, olen muunnimiseen seurakuntaan kuuluva kristitty. Ja meitä kristittyjä vaivaa, kun niille tarjotaan Ellenin harhoja ja siksi ne kirjoittelee palstalla.
Mikä ongelma itselläsi oikein on, kun siirrät keskustelun ASIASTA kirjoittajiin? Mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko kirjoittaja helluntailainen tai joku muu? Tässä tapauksessa meitä näyttää olevan ainakin kaksi, joista kumpikaan EI OLE helluntailaisia, emmekä usko noihin älyttömiin kaatumis- ym. juttuihin. Jospa pysyisit ASIASSA, etkä siirtäisi huomiota kirjoittajiin. Näillä palstoilla ei ole mitään vaatimusta siitä, että pitäisi käyttää nimimerkkiä, joten pitäisikö nyt sitten tehdä jokin uusi sääntö herkkänahkaisten adventistien (tai heidän puolustajiensa) vuoksi? Ettekö voi vain yksinkertaisesti pysyä asiassa...niin helppoa se on. Vai onko niin, että kun ei osaa vastata, niin hämäyksen vuoksi täytyy siirtää huomio toisarvoisiin juttuihin?
Vaikuttaa jotenkin siltä, että sinulla on vankkumaton usko siihen, että kaikki adventistien kritisoiminen on perätöntä panettelua, etkä sitä käsitä. Tosiasia kuitenkin on se, että on paljon Adventtikirkon toiminnan johdosta TRAUMATISOITUNEITA ihmisiä, joille sinun kirkon ULKOPUOLELTA tulevat puolustuspuheesi ovat vain suolaa haavoille. Mikään oikea oppi ja käsitys kuoleman tilasta ei tee näitä vääryyksiä oikeutetuiksi. Riisu ne vaaleanpunaiset adventismilasit päästäsi ja ole puolueeton. Ei kaikki pahuus tapahdu vain helluntailaisten piirissä. Monet pesunkestävät adventistit ja tiukat Ellenistitkin näkevät nämä vääryydet kirkon sisällä, mutta katsovat niitä läpi sormien, koska ovat niin vakuuttuneita siitä, että Adventtikirkko todellakin on se ainoa oikea jäännösseurakunta. Adventismi pitää heitäkin orjuudessaan kaikenlaisten Ellenin keksimien sääntökokoelmien vuoksi, joita he kuvittelevat, että täytyy noudattaa pelastuakseen. Ja ellet ole sattunut vielä havaitsemaan sitä, niin juuri Ellen White on näiden kaikkien riitojen ja eripuran "takapiru". Ilman häntä näitä ongelmia ei esiintyisi tässä mittakaavassa, mutta Ellen on koskematon ja pyhä - katolisten neitsyt Mariaan verrattava palvonnan kohde.Oletpa yksinkertainen jos väität että "Mitä ihmeen merkitystä sillä on, onko kirjoittaja helluntailainen tai joku muu?"
Kun te tulette tänne - te joilla on syvä teihin piintynyt usko ja pelko helvetin ikuisesta piinasta itsessänne - SE VAIKUTTAA SIIHEN KUINKA TE PUHUTTE - sen nyt tajuaa jo alakoululainenkin.
Adventistit eivät usko sellaisiin ristiriitaisiin oppeihin ja se KIUKUTTAA TEITÄ koska teitä itseänne vaivaa PELKO JA EPÄVARMUUS, mutta ADVENTISTIT OVAT VAPAAT SELLAISISTA OLEMATTOMIEN PELOISTA JA HARHOISTA. Siksi te täällä olette - ettekä mistään muusta syystä - ja kirjoittelette perättömiä adventisteista ja adventismista - syyttelette umpimähkään JOPA VALEHTELETTE - sillä ei sitä muullakaan nimellä voi kutsua, kun ihmiselle kerrotaan kuinka asia on, mutta silti vaan väännetään asia toiseksi..
Vahingossa ?? enpä uskois..
Ei ole kyse mistään Ellen Whitesta vaan teistä - ja teidän halpamaisesta käyttäymisestänne -- siitä on kysymys -- teidän muiden ihmisten mielipiteiden vääristelyistänne .. te tuette palstalle mollaamaan ette keskustelemaan - te vastutatte jokaista jonka katsotte olevan maalitaulun mollamisellenne - ei sillä ole mitään väliä mitä he teille kirjoittavat.
Miksi sen muuten tietää, että suuri osa teistä on helluntailaisia tai vastaavia helvettiin uskojia - juu ei koskaan sanallakaan olla sellaista oppia vastaan.. kuinka järjettömiä ne sitten ovatkin - ne hyväksytään - jos ei muuten niin koska ne ovat adventisteja vastaan - sen sijaan puhutaan ja vääristellään adventien kirjoituksia toisiksi ja kaikki tehdään vaihtelevilla nimimerkeillä pusikossa piilotellen ja leikitään syytöntä - kun taas kirjoitetaan uudella nimimerkillä.
Suomalainen mies näyttää mihin hän kykenee, voi että..
----
Sanot:
##Ellen White on näiden kaikkien riitojen ja eripuran "takapiru". Ilman häntä näitä ongelmia ei esiintyisi tässä mittakaavassa, mutta Ellen on koskematon ja pyhä##
Höpö höpö..
Vain Jumala on Pyhä.
Ellen White on tavallinen uskova nainen jolla oli paljon ymmärrystä Raamattuun, mutta luulis tyhmemmänkin tajuavan että kaikki me olemme ihmisiä. Ellen ainakin tajusi sen ..
Esimerkiksi minä luin sen Suuri Taistelu kirjan vain koska sitä oli niin paljon kritisoitiin ja en tajua tänä päivänä mikä siinä oli muka vikana ? Tais olla tässäkin ketjussa joku joka kutsui kirjan sisältöä "vain huuhaaksi" - olis mukava tietää motivaatio.
Onkohan mies edes lukenut kirjaa??
Minusta se ei ole "vain huuhaata" vaan kertoo aika paljon siitä mitä todella on tapahtunut ... ja kun lukee eri ihmisten kirjoja pitää aina ottaa huomioon että ne on AINA kirjoitettu eri näkökulmista - ei kukaan voi kirjoittaa koko historiaa..
Ja lopuksi vielä yksi asia, olette nimittäin siinäkin täydellisesti väärässä kun oletatte että jos ihminen ei ole adventisti on hän mukana teidän mollauskuorossanne.
Ihan väärin:
Minä esimerkiksi en ole adventisti, mutta inhoan tuollaista itsellenne tuntemattomien ihmisten mollaamista ja muiden kirjoituksien vääristelyä kun ensin on oma kanta puhuttu pussiin.
alex
ps.
Täällä Ruotsin puolella aletaan netti mollaajia panemaan vastuuseen kirjoituksistaan ja se tuntuu auttavan asiaa ainakin jonkin verran - ehkä siellä teilläkin tarvittais uusia sääntöjä jotta perättömien puheiden levittäjät saatais hiljenemään tai ainakin ajattelemaan vähän mitä milloinkin nettiin panevat..
Hyvänä esimerkkinä oli Aftonbladet joka muutti säännöt siten että vain Fb-kirjoittajat tai omalla nimellä kirjoittajat voivat kommentoida kirjoituksia. Erittäin rauhoittava tekijä - toivoisin että Suomi 24 - tekisi sen saman.. olis niin mukava nähdä keitä sieltä puskistaan pulpahtaa esiin.Afrikasta kirjoitti:
Ellen G Whiten nimestä saadaan numeerinen arvo 666... Ellen on adventistien eksytyksen alku ja juuri: "jatkuva valon ja totuuden lähde". Tuollaisen opinkappaleen edessä jokaisen Raamattuun tukeutuvan kristityn hiukset nousevat pystyyn! Suorastaan surkuhupaista on heidän väitteensä, että "vain Raamattu", mutta eivätpä Ellenin harhoista luovu, eivät mistän hinnasta. Raamattu kuitenkin tuntee vain YHDEN TOTUUDEN ja Hän on JEESUS. Samaten Raamattu tuntee vain YHDEN MAAILMAN VALKEUDEN ja Hän on JEESUS. Kristitty ei tarvitse Ellenin "totuutta"( =valheita) eikä "valoa"(=pimeyttä). JEESUKSESSA on kaikki, IHAN KAIKKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tuen kirjoitustasi, nimim. Adventismin orjuudessa
Mitä kristitty sitten tarvitsee?
Katolisuutta - ? Höh!
Katolinen kirkko on kiduttanut ihmisiä kellareissaan - tapattanut sodissaan - poltellut ihmisiä rovioilla ja niin edelleen kautta vuosisatojen. Katolisuus on sekauskonto joka on kehittynyt kaikenlaisten eri uskontojen kanssa tehtyjen kompromissien ja omien perinnäisoppien myötä siksi mikä se tänään on. Tästä ei ole epäilystäkään ..
Katolisuudessa uskotaan luotujaan ikuisesti piinaavaan luojaan, uskotaan ihmis-sielun kuolemattomuuteen koska sielun sanotaan olevan Jumalan kuva ja uskotaan helvetin kidutukseen ja kiirastuleen. Rukoillaan Jeesuksen äitiä ja niin edelleen.. uskotaan että ehtoollisviini muuttuu Jeesuksen vereksi ja mikä kummallisinta - papit antavat synnit ihmisille anteeksi .. ja Jeesus ei kuollutkaan ristillä ja Jumala ei herättänytkään häntä kolmantena päivänä ja Jeesus ei ottanutkaan syntisten kohtaloa kantaakseen (sillä eihän Jeesus ole helvetissä ikuisessa piinassa) ..
Ei - katolisuus on niin täynnä rietiriitoja ja kaikkea muuta kuin Raamattua, että ei sitä voi seurata samaan aikaan kuin Raamatun Jumalaa ..
tai Luterilaisuutta ? tai siitä lähteneitä tynkä kirkkoja ja lahkoja joissa uskotaan suunnilleen tuota samaa - -vaikka ei kiirastuleen uskotakaan tai Mariaa rukoillakaan.. mutta polttoroviot ovat palaneet siellä ihan samalla tavalla kun on polteltu ihmisiä elävältä .. ja niin edelleen ..
Mutta näistä asioista ollaan hiljaa - ihan hiljaa puhutaan vaan Ellenistä ja kaikenlaista potaskaa adventisteista.. mutta ilman näitä kirkkojen harhailuja ei adventismia edes olisi..
Eikös olekin kummallista ..
alex
alexEi kumpaakaan kirjoitti:
Et sitten sinäkään ole koskaan kuullut, että on olemassa muitakin kirkkokuntia, kuin Helluntaikirkko ja Adventtikirkko, häh? Oletko aivan tynnyrissä kasvanut? En ole adventisti, en helluntailainen, olen muunnimiseen seurakuntaan kuuluva kristitty. Ja meitä kristittyjä vaivaa, kun niille tarjotaan Ellenin harhoja ja siksi ne kirjoittelee palstalla.
Juu, onhan näitä uskontoja .. mutta ... mitä näistä tarkoitat ?
Katolisuutta - ? Höh!
Katolinen kirkko on kiduttanut ihmisiä kellareissaan - tapattanut sodissaan - poltellut ihmisiä rovioilla ja niin edelleen kautta vuosisatojen. Katolisuus on sekauskonto joka on kehittynyt kaikenlaisten eri uskontojen kanssa tehtyjen kompromissien ja omien perinnäisoppien myötä siksi mikä se tänään on. Tästä ei ole epäilystäkään ..
Katolisuudessa uskotaan luotujaan ikuisesti piinaavaan luojaan, uskotaan ihmis-sielun kuolemattomuuteen koska sielun sanotaan olevan Jumalan kuva ja uskotaan helvetin kidutukseen ja kiirastuleen. Rukoillaan Jeesuksen äitiä ja niin edelleen.. uskotaan että ehtoollisviini muuttuu Jeesuksen vereksi ja mikä kummallisinta - papit antavat synnit ihmisille anteeksi .. ja Jeesus ei kuollutkaan ristillä ja Jumala ei herättänytkään häntä kolmantena päivänä ja Jeesus ei ottanutkaan syntisten kohtaloa kantaakseen (sillä eihän Jeesus ole helvetissä ikuisessa piinassa) ..
Ei - katolisuus on niin täynnä rietiriitoja ja kaikkea muuta kuin Raamattua, että ei sitä voi seurata samaan aikaan kuin Raamatun Jumalaa ..
---
tai Luterilaisuutta ? tai siitä lähteneitä tynkä kirkkoja ja lahkoja joissa uskotaan suunnilleen tuota samaa - -vaikka ei kiirastuleen uskotakaan tai Mariaa rukoillakaan.. mutta polttoroviot ovat palaneet siellä ihan samalla tavalla kun on polteltu ihmisiä elävältä .. ja niin edelleen ..
Mutta näistä asioista ollaan hiljaa - ihan hiljaa puhutaan vaan Ellenistä ja kaikenlaista potaskaa adventisteista.. mutta ilman näitä kirkkojen harhailuja ei adventismia edes olisi..
Eikös olekin kummallista ..
alex
panin tämän tänne myös kun tais mennä ensin väärään paikkaan ..Adventismin orjuudessa kirjoitti:
En minä ainakaan kritisoi kirjoituksillani yksittäisiä seurakunnan jäseniä, vaan sitä kirkon toimintakulttuuria ja opetuksia, joissa Adventtikirkko nostaa itsensä jollekin jalustalle muuhun kristikuntaan nähden. Se on vastenmielistä itsensä korottamista, jonka alkulähteenä on Ellen White. Häntä kyllä kritisoin, mutta en niitä miljoonia eksytettyjä adventisteja, jotka elävät adventismin orjuudessa yrittäessään täyttää Ellenin tiukkoja pelastumisehtoja. Tätähän ei tietenkään myönnetä kirkon taholta, mutta Ellen on yksi OPINKOHTA, johon tulee uskoa Adventtikirkkoon liittyessään ja hänellä onkin sitten ihan omat pyhittymis- ja pelastusehdot mm. itse keksimineen ruoka- ja juomasäännöksineen. Hyvä, jos edes jonkun silmät aukeavat ja pääsevät tästä ahdistavasta kulttitouhusta eroon ja alkavat lukea Raamattuaan ilman adventismi- ja ellenlaseja. Tosin Adventtikirkossa on myös paljon monen polven adventisteja, joille kirkossa käyminen on vain pelkkää sosiaalista kanssakäymistä tuttujen kanssa. He ovat pelkkiä nimikristittyjä, jotka eivät juuri päätään rasita Ellenin tai Raamatunkaan opetuksilla.
Valitettavasti olet vain yksi tämän mollaajakuoron jäsen - koska olet samanlainen puskajussi kuin kaikki nuo jotka puhuvat ihmisistä ja Ellenistä (joja on ihminen) - ei teitä voi erottaa toisistanne jos ette kirjoita yhdellä nimimerkillä .
Jos kritisoit oppia on se ihan ok - mutta jätä pois ihmiset.
Jos Ellen on sanonut tai kirjoittanut jotain epäraamatullista niin se on ihan oikein kritisoida sitä - mutta täällä puhutaankin vain ihmisistä ja sano mitä sanot niin Ellen White oli ihminen. On aika heikko esitys puhua ylimalkaisin sanoin ihmisestä joka on kuollut kai 100 vuotta sitten..
Joten minä voin keskustella Raamatusta ja raamatullisuudesta kenen kanssa vain - mutta valitettavasti se ei ole mahdollista koska te ja teidän oma kirkkonne tai lahkonne on harhailemassa ihan muiden oppien mukaan kuin Raamatun ja siksi te puhutte vain jotain muuta - ja jos ei mielestäsi ole niin mikset keskustele asiallisesti asioista ??
alexKäännytystäkö? kirjoitti:
jne.
Kyllähän ne seisovat vaikka päällään kun niille luvataan kirpputoritavaraa kasteelle tulemisen vastineeksi.Ei, vaan kaikki on lähteistä jotka ovat kaikkien saatavilla - esimerkiksi Wikipediasta. Laitoinhan minä linkinkin.. Ei minulla ole mitään halua puhua mitään puppua tai kehua ketään - minä yritän pysyä vain asiallisena asiassa.. Se miltä kenestäkin "tuntuu" ei oikein kelpaa ainakaan minulle ..ennemmin luotan vaikka Wikipediaan ja tuo vuotuinen SDA:n selonteko on mielestäni luotettava koska se kertoo kaiken, rahat, kirkot ja sairaalat koulut. Tuskin Adventtikirkolla olisi yli kolmen miljadin dollarin vuotuiset tulot jos ei kirkko olisi juuri sitä mitä kerrotaan..
On aivan selvää että Adventtikirkko, vaikka onkin pieni - on yksi kasvava kirkko - samaan aikaan kun monet muut kiekot ovat vaikeuksissa.
alex- Adventismin orjuudes
Afrikasta kirjoitti:
>>>Ellen G Whiten nimestä saadaan numeerinen arvo 666...
!!!!!!Tuen kirjoitustasi, nimim. Adventismin orjuudessa - Adventismin orjuudes
alex.kasi kirjoitti:
Valitettavasti olet vain yksi tämän mollaajakuoron jäsen - koska olet samanlainen puskajussi kuin kaikki nuo jotka puhuvat ihmisistä ja Ellenistä (joja on ihminen) - ei teitä voi erottaa toisistanne jos ette kirjoita yhdellä nimimerkillä .
Jos kritisoit oppia on se ihan ok - mutta jätä pois ihmiset.
Jos Ellen on sanonut tai kirjoittanut jotain epäraamatullista niin se on ihan oikein kritisoida sitä - mutta täällä puhutaankin vain ihmisistä ja sano mitä sanot niin Ellen White oli ihminen. On aika heikko esitys puhua ylimalkaisin sanoin ihmisestä joka on kuollut kai 100 vuotta sitten..
Joten minä voin keskustella Raamatusta ja raamatullisuudesta kenen kanssa vain - mutta valitettavasti se ei ole mahdollista koska te ja teidän oma kirkkonne tai lahkonne on harhailemassa ihan muiden oppien mukaan kuin Raamatun ja siksi te puhutte vain jotain muuta - ja jos ei mielestäsi ole niin mikset keskustele asiallisesti asioista ??
alex>>>Joten minä voin keskustella Raamatusta ja raamatullisuudesta kenen kanssa vain - mutta valitettavasti se ei ole mahdollista koska te ja teidän oma kirkkonne tai lahkonne on harhailemassa ihan muiden oppien mukaan kuin Raamatun ja siksi te puhutte vain jotain muuta - ja jos ei mielestäsi ole niin mikset keskustele asiallisesti asioista ??
- Vanha viisaus
Adventismin orjuudes kirjoitti:
>>>Joten minä voin keskustella Raamatusta ja raamatullisuudesta kenen kanssa vain - mutta valitettavasti se ei ole mahdollista koska te ja teidän oma kirkkonne tai lahkonne on harhailemassa ihan muiden oppien mukaan kuin Raamatun ja siksi te puhutte vain jotain muuta - ja jos ei mielestäsi ole niin mikset keskustele asiallisesti asioista ??
Hyvä, kun pääsit sieltä orjuudesta irti, nimimerkki "Adventismin orjuudessa"! Parempaa ei sinulle olisi voinut tapahtua, olen itse saman kokenut. Omaatuntoansa vastaan Ellen Whiten "profeetallisuuden" alla eläminen oli hirveää. Ja tämä jatkuva ristiriita, että vain muka Raamattuun opi perustuu ja sitten kuitenkin sisar Ellen oli läsnäolollaan kunnioittamassa kokonntumisiamme - tai oikeastaan me kokoontumisillamme kunnioitimme hänen läsnäoloaan, niin päinhän se meni. Joka kerran kun ihmisiä liittyi kasteen kautta seurakuntaan sitoutuen opinkohtiin ja pitämään EGW:tä "jatkuvan valon ja totuuden lähteenä", minun teki heidän puolestaan niin pahaa, oli suorastaan oksettava olo. En tosin sieltä lähdettyäni jäänyt ilman seurakuntaa, liityin parempaan, mutta adventisteista eron ottamista en ole katunut. Suomut putosivat sinunkin silmiltäsi, onneksi! Kaikkea hyväa sinulle!
- kunhan utelen
Vanha viisaus kirjoitti:
Hyvä, kun pääsit sieltä orjuudesta irti, nimimerkki "Adventismin orjuudessa"! Parempaa ei sinulle olisi voinut tapahtua, olen itse saman kokenut. Omaatuntoansa vastaan Ellen Whiten "profeetallisuuden" alla eläminen oli hirveää. Ja tämä jatkuva ristiriita, että vain muka Raamattuun opi perustuu ja sitten kuitenkin sisar Ellen oli läsnäolollaan kunnioittamassa kokonntumisiamme - tai oikeastaan me kokoontumisillamme kunnioitimme hänen läsnäoloaan, niin päinhän se meni. Joka kerran kun ihmisiä liittyi kasteen kautta seurakuntaan sitoutuen opinkohtiin ja pitämään EGW:tä "jatkuvan valon ja totuuden lähteenä", minun teki heidän puolestaan niin pahaa, oli suorastaan oksettava olo. En tosin sieltä lähdettyäni jäänyt ilman seurakuntaa, liityin parempaan, mutta adventisteista eron ottamista en ole katunut. Suomut putosivat sinunkin silmiltäsi, onneksi! Kaikkea hyväa sinulle!
Oletko nyt Jehovan todistaja ?
- Vanha viisaus
kunhan utelen kirjoitti:
Oletko nyt Jehovan todistaja ?
Ei kun baptisti!
On tämä kuin kirjoittelis alakoululaisten kanssa - ei sitten mitään osata - ei edes lukea.
Ensimmäinen luku on "Tilastoyhteenveto tehty 31 joulukuuta 2011"..
ja laskelma otettu paljon myöhemmin Wikipediasta
As of September 30, 2013, the church has 18,028,769 baptized members
http://en.wikipedia.org/wiki/Seventh-day_Adventist_Church#Health_and_diet
http://en.wikipedia.org/wiki/File:SDA_Membership.svg
(eikä alexin laskelmien mukaan ole otettu kumpaakaan) ..
Olis paljon mukavampaa keskustella rehellisesti - eikä vain mollata ja keksiä kaikenlaista -- tai onko todella kysymys siitä että et ymmärrä ?? Jos on niin valitan kohtaloasi.
alex- Eivät osaa laskea!
No nyt on kyllä matikkapääsi on aivan sekaisin, jos sellaista ylipäätään sinulla onkaan?
Uusia kastettuja tulee miljoona vuodessa?
18,023,769 - 17,500,000 = 523,769
Eli siis jäsenmäärä kasvoi 523,769 henkilöä 31.12.2011 ja 30.09.2013 välisenä aikana?
Missäs se miljoonan kasvu / vuosi on?
Häh! Eivät osaa laskea! kirjoitti:
No nyt on kyllä matikkapääsi on aivan sekaisin, jos sellaista ylipäätään sinulla onkaan?
Uusia kastettuja tulee miljoona vuodessa?
18,023,769 - 17,500,000 = 523,769
Eli siis jäsenmäärä kasvoi 523,769 henkilöä 31.12.2011 ja 30.09.2013 välisenä aikana?
Missäs se miljoonan kasvu / vuosi on?
Häh!Juu, Adventtikirkkoon on viime vuosina kastettu maailmassa yli miljoona ihmistä. Kuinka monta on esimerkiksi kuollut tai eronnut siitä ei minulla ole tietoa - mutta jos katsotaan esimerkiksi Ruotsin kuolleisuutta niin se on luullakseni jossain 130 000 - 140 000 paikkeilla vuosittain ja Ruotsissa on kansalaisia noin puolet adventistien luvusta .. Suomessa ehkä (?) 100 000 paikkeilla? päätellen että ihisiä on noin 5 miljoonaa..
Siis ei ole mikään kumma jos kastettuja on enemmän kuin kirkon jäsenten luvun lisääntyminen..
Sinun pitäis AJATELLA ensin.. hieman .. se on aina hyväksi .. myös vaikka puskista huhuileekin.. sanotaanhan että "pitäis ajatella mitä sanoo - ettei heti sano mitä ajattelee... "tänk efter .. först.. " sanoo ruotsalainenkin..
alex
- kulläpä on salainen
hah hah 18 000 000 ihmisen salaseura ..
- Hyvä SDA
Olen erittäin tyytyväinen Wikipedian selvityksiin Adventismista kaikin puolin - ja heidän toimintansa maailmassa on ihailtavaa. Kiitos Alexille hyvästä linkistä Wikipediaan.
Aloittajalle tuli vaikeuksia ja nyt sitten puhuu hermostuneena ajattelematta mitä kynästä lähtee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 24710762
- 1276893
- 955553
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324820- 404104
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta283461- 613434
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323352Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru192784- 542539