Kahvilat ja oma take away kuppi..?

Tässä vain mietin

Hei!
Ulkomailla on leviämässä sellainen tapa, että asiakkaat ostavat kahvinsa/teensä/ymym omaan take away mukiin/kuppiin, niin onnistuuko sama Suomessa? Myyvätkö väkisin omaan kertakäyttömukiin vai kieltäytyvätkö kokonaan myymästä? Kenelläkään kokemusta?
Kiitos avusta!

6

3391

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa kysyä

En osaa sanoa miten tarkkoja ketjukahvilat on (koska nehän tietenkin tahtoo mainostaa itseään niillä kertiskupeilla?)
      mutta olen itse yksityisessä kahvilassa myynyt omaankin kuppiin, tietysti saa vähän arvioida, monenko desin termari asiakkaalla on ettei mee myymään pannullista kahvia pienen kupin hinnalla, tai sit myöskään perimään riistohintaa pikkutilkasta.

Sama varmasti pätee yleensäkin yrittäjälähtöisissä kahviloissa, jossain mäkkärissä on luultavasti turha yrittää, pelkäävät vielä että haastat heidät oikeuteen jos sairastut siitä että oma kuppi jäi pesemättä...

Olisihan meinaan hienoa ja ekologista jos take away kahvien himoharrastajat käyttäisikin termosmukia :)

• maarit1

Jos joku ei suostu myymään sun omaan kuppiin kahvia/teetä niin voithan sä ottaa sen heidän kupin ja sitten kaataa kahvin omaan kuppiin ja laittaa niiten kupin roskiin. Sitä ei kukaan voi kieltää.

• pöö

mitä järkeä tossa on... omaan mukiin oston tarkoitus on vähentää pahvimukin käyttöä ja tuossa sun esimerkissä menee taas yks pahvimuki roskiin :(

• ByrokraattinenSuomi

Ei ole laillista suomessa, Evira kieltänyt tuon toiminnan. Voi tulla pöpöjä.

• Koffe

Miksi kahvia ei voi juoda rauhassa kahvilassa tai kotona ? Todella typerä tapa roudata kylmää kahvia pahvimukissa tai missä kipossa tahansa ympäri kaupunkia.
      Tekeekö se juojasta jotenkin trendikkään tai nostaako egoa ...
      Ei se meistä junteista sen kansainvälisempiä tee vaikka kuinka kahvinkantajat itselleen uskottelee ...

• Onnistuu se

No aika monesti syksyllä metsään mennessä otin oman termosmukin ja kävin siihen huoltsikalta kahvia. Miks ihmeessä se oisi kiellettyä ?
      Riippuen myyjästä , sama hinta tai halvempi.
      Minen ota niitä pahvisysteemeitä autoon pyörimmään , termos pitää kahvin lämpimänä ja yhtä kupillista ei nyt viitsi alkaa keittämään lähtö- hötäkässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      770
    3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    4. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      64
      560
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      46
      550
    6. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      546
    7. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      66
      536
    8. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    9. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    10. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      520
    Aihe