Paita nurinpäin?

perämies ykkönen

Sellainen ongelma minulla, kun vasta nyt huomasin, että aamulla olin pukenut puseroni, kaksihan niitä, nurinpäin päälleni. Voiko tässä tapauksessa sanoa väärinpäin. Kävin jo asioillani eikä mittään onnellistuttavaa kummemmin tapahtunut, olin aika pettynyt, sillä sanotaanhan että nuttu nurin, onni oikein. Mihinkään ei voi näköjään enää uskoa ja luottaa.
On minulla kyllä sellanenkin rituaali, että uloslähtiessä pitää aina laittaa ensin oikean jalan kenkä jalkaan, muuten sattuu jottain ikävää.
Tällasia mietteitä tänään, onko minulla enää mittään toivoa tällekään päivälle, saatikka tulevaisuudelle?

30

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pm ykkönen

Mikä se sellanen paukku on, rohkeehan olen ilman paukkujaki. Jaa, no vähän oon ´paukutellut ´, kun eilen söin hernerokkaa, kotitekosta, hyvväähän se, mut pannee paukuttelemaan.

• olikohan sitten

Paukun puute, olisi ajatus
        selvinnyt?

• *Kukkahame*

Haitanneeko mittää!
      Sisareni meni erään kerran papiljotit päässä bussiin ja huomasi vasta palan matkustettuaan ;-)).
      Oli kuitenkin sen verran ronski mieleltään että keräsi ne 'lontit' pois ja joku matkustaja oli antanut muovikassin jonne sitten sai ne piiloon.
      Paluumatkalla papiljottikassi oli sitten joko pudonnut bussin lattialle tai vain unohtanut pitää siitä huolta ja kotiin palattua ei ollut enää huolta papiljonteista.

Monet makosat naurut on näillä pienillä ajatuskatkoilla naurettu.

• yks pm

No ennenvanhaanhan ei kiinnitetty mittään huomiota, jos rouva kipaisi paplarit päässä maitokauppaan, hauskaahan tuoki sisares juttu.

• pm yks

Älähä hättäile op-jolla, ei luotsikaan kaikkitietävä voi olla tuonkaan rohkasupaukun merkityksestä, eiköhän se selvii ilman häntäki.

• yks pm

Muistu mieleen kans mielestäin hauska tapaus, kun juoksin aamulla bussille, villahousut putos jalasta. No, siitä jo vuoskymmeniä aikaa, enhän ennää juoksemaan toki ruppee enkä pystykään. Koppasin ne vaan laukkuuni, oli paljon hymyileviä naamoja sillon bussissa, tapahtui nimittäin Hesassa.

• op-jolla*

No hyvä, käyphä tuo miul.

• petyin kaveriini

Nuttu nurin, onni oikein, ei ollut minulle osuva hokema, koska puin puseron saumat nurinperin, kaveri huomasi, huomautti, eikä tehnyt mitään saadakseen onnen puolelleni.

Nuttu nurin jas väärä kaveri vieressä, voisin sanoa, pettyneenä.

• yks pm

Jatkakaa te lepposan kahvipöydän ääressä rohkein mielin mukana, mie käyn pullat leipomassa, riittää toki tännekin. Hiihtoloma-aika nääs, saattaa joku lapsonenkin tulla käymään.

• Ramoona*

Nurinpäinhän paita silloin on, kun saumat on ulkopuolella. Kuopusvauvani iho oli hyvin herkkä, ja tarkoituksella puin aluspaidan nurinpäin. Väärinpäin paita on silloin, kun etumus on takana, toisin sanoen se on takaperin. Yhteen aikaan teininä oli muotia pukea villatakki takaperin, napit selän puolelle.

Pukeutumismokia on sattunut itsekellekin, töihin lähtiessä kiireessä tuli pusero useinkin nurinpäin, viimeistään niskalapusta joku ystävällinen sielu sen huomasi ennen pitkää. Kerran puin kahdet rintsikat päällekkäin ja olikin topakka olo koko päivän. Joskus kollegan housunlahkeesta roikkui sinne illalla riisuuntuessa jääneet sukkahousut, ja "juopuneen napissa" on varmasti jokaisen pusero joskus ollut. Erityisesti piti tarkkailla, ettei naistenhuonekäyntien jälkeen hameen helma ollut ylhäällä , tälle ilmiölle oli nimenä Överby.

Mieheni puki kerran toiseen jalkaan ruskean, toiseen mustan kengän, samaa hänen vuosikausia suosimaansa mallia muuten olivat. Kukaan ei töissäkään huomannut, vasta ruokatunnilla kaupungilla naisten hymyt ja ilkikuriset vilkaisut kenkiin paljastivat asian. Mutta kuulemma kannatti... niin paljon kauniita hymyjä

Torstahan nyt on , toivoa täynnä, ja toivo kantaa meitä päivästä toiseen.

• Sama moka tuli koettua risteilyllä.Toisessa jalassa punainen puolikorkealla korolla oleva tanssikenkä ja toisessa jalassa musta kävelykenkä,kun menin tilaamaan ja maksamaan ateriointia laivalla.
        Ristelylle lähdettiin summanmutikassa ja kamalalla kiireellä,kellot jäivät kotiin ja kännyköitä ei silloin vielä oltu edes keksitty.
        Oli kamala merenkäynti ja emme pystyneet nukkumaan ja kun laiva tuli satamaan,niin aloimme vetämään sikeitä.

Heräämiseni aikoihin,kun laivaan alkoi tulla uusia matkustajia,sanoin nyt meen lunastamaan ne illalliskortit,vedin mekon päälleni ja jalkaani yöpöydän alta hamusin kengät.
        Sain illalliset hoidettua ja palasin hyttiin,ihmetellen hyttiemäntien ystävällisyyttä,he hymyilivät kaikki.
        Istahdettua punkan laidalle minulle paljastui koko karmea todellisuus.
        Sanoin miehelleni,ehkä nämä hyttiemännät olettivat minulla olevan vikaa jaloissa,no eivät varmaankaan,vaan päässä

• Ei ole kuin viikko sitten kun vanhat pitkikset oli pudota tavaratalossa! Roikkuivat kiusallisesti lähes vesirajan tuntumassa.
      No, eipä muuta kuin hilata niitä yhtenään ylös, vaan eihän ne liikkuessa pitäneet,...lopulta kävelin saatuani ne kohdalleen, käsi puseron läpi rutussa vyötärönauhassa, ja johan meikäläisellä taas toimi:D

Kassalla pakattuani tavarat, oli taas lähtiessä hilattava ja nosteltava kuin vessasta tulleena niitä ylöspäin!,... byääh
      Tuo 3 kg laihduttaminen on vaikuttanut muutenkin löysään kumpparinauhaan. Nyt siinä komeilee solmu, ja kotihousuina kelpaa!

• vaisu aaltonen

Khöm, vai mikä se on. Tulee mieleen se tippaakaan en kehu, mutta sellainen jehu on Kalle Aaltonen.
      ...ja viistoista miestä mun päälleni len hei tuijalleraa, hei tuijalleraa, mä tinttasin sitä joka hyökkäsi ens...

• DDDheh

)))

• Elämä on...sitäkin

Kivahan se on joskus kirjoittaa, vaikka ei olis edes asian tynkää, ei aiheesta eikä aiheen syrjästä,kuten tuossa edellä muutamat ovat ilokseen tehneet.

Huonosta tuurista ei ole syyttäminen pukeutumista, ainahan olisi epäonnen päiviä kun kostyymit on kohillaan ja meikit paikallaan.
      Huonon tuurin piikkin laitan tämänkin yön, vaikka yöpaitani oli kyllä nurin päin. Sen pidänkin nurin, koska arkaan ihoon nuo trikoisen yöpaitani saumat painavat. Herkkä hipiä ei salli suuria saumoja.

Ryppyjä minun ihossani kuitenkin on ja ne siihen ikäänkuin istuvatkin ikäni mukaan.
      Elämä on ajellut potkukelkalla ja luistimilla pitkin poskia, perunapelloksi sitä ei suinkaan onnekseni ole muokattu. Pottunokka kuitenkin istuu kuin nenä päässä, mutta enpä sitäkään ole pienentää aikonut. Ei, ei siihen ole kukaan iskenyt, turvotushan laskee aikanaa, ei aina edes hierontaa kaivata kuten joihinkin turvotuksiin.

Kerran minäkin olen paplarit päässä reissuun lähtenyt, mutta tarkoitus pyhittää keinot. Ulkonäölliset seikat pakottivat varautumaan edessä olevaan tilaisuuteen ja hiuksiin piti saada kuohkeus ja kiharuus matkan aikana. Kyllä ne vähän ihmiset katsoivat pyykkimuijan huiviani kun keskellä Helsingin kaupunkia kruisailin.
      Poikkesin stokkallakin eväitä ostamassa, kuinka sattuikaan siellä tuttuni olemaan ja huomautti paplareistani, minä siihen kauhistuneena; " Voi taivas ja takkini alla on pelkät pikkuhousut."

• vain elämää

On se elämä joskus hauskaakin, varsinkin jos herää omaan naurunkiherrykseensä.
      Eipä tässä muuta kuin lämpimän maitotilkan ja sämpylänpuolikkaan jälkeen, pyyhkäistä tuo abstrakti 3 metrin korkeudella tempoileva, autoritaarinen olio silmistään, öitä.

• Kaarnan pala

Ihan tuo satu ei tänne päde.
      On monia joita on kiusattu, ja monia jotka ovat kiusaajia.

On opittava kunnioittamaan kanssakulkijoita

• Kaarnan palalle

Kaarnan pala:
        sinulle

Tarkoitatko, että kun on monia kiusattu ja kusataan, niin jatketaan samaa!

Lopettakaa jo vanhojen kaivelu ja eläkää tätä päivää.

Tänään ja huomenna kun ei ketään kiusata, on helppo unohtaa menneetkin, mutta taitaakin olla monella kiusaajalla ja kiusatulla heikko itsetunto ja perusteet kaikelle mennelle on kaivettava vaikka Talvivaaran vesi altaista, sakan alta.

• Akka maalta

Mikä tekee unohtamisesta ja anteeksiannosta noin helvetin vaikeaa?

Kuukaudsia on puolin jas toisen pyydetty akkojen ja ukkojen riidoissa vastapuolta ja toista puolta todistamaan ja kaivamaan totuuksia ja todisteluja esiin.
        Apuun on pyydetty ja manaajatkin, mutta riita ei lopu kaivamalla hautaa toinen toisensa alle.

Laittakaa vaikka roskakoriin ne viestit joissa toisianne syytätte ja todisteluja kaipaatte.

Koko palsta kärsii kun on syyttäjiä ja puolustajia, on lobbaajia ja lobattuja, kuten tässä kai eilenkin todettiin, joku kirjoittaa jollekin yksityisposteja...!
        Vo herra kiesus, minäkin kirjoitan yksityisviestejä, mutta en puhu palstan tilasta niissä aata enkä eetä.
        Elämässä on muutakin kuin riitelyn todistelua ja niistä lukemista.

Pitäkää riitanne, mutta julkisesti sen on aika jo loppua.

Satuako tuo tuolla yllä, kuten tämä kaarnan pala sanoo....

Sadutkin parempia kuin palstan totuuden torvet.

• kaarnan pala
        Kaarnan palalle kirjoitti:

Kaarnan pala:
        sinulle

Tarkoitatko, että kun on monia kiusattu ja kusataan, niin jatketaan samaa!

Lopettakaa jo vanhojen kaivelu ja eläkää tätä päivää.

Tänään ja huomenna kun ei ketään kiusata, on helppo unohtaa menneetkin, mutta taitaakin olla monella kiusaajalla ja kiusatulla heikko itsetunto ja perusteet kaikelle mennelle on kaivettava vaikka Talvivaaran vesi altaista, sakan alta.

Nyt tuntuu jo että halua jatkaa noita ikäviä vertauksia, voisiko polla mahdollista että olemme nyt molemmat hiljaa.

Vertauskuvilla 'kaivelu' ei ole paikallaan nyt eikä koskaan.

• Yx lukija

Näin aamutuimaan kiva ketju, tulee hyvämieli lukijalle.

• tämän huomannut

Mitä vanhemmaks tulee sitä enempi alkaa kaivella, varsinkin ikäviä asioita?

• Näinkö

Jollakin on puhjennut ...(o.o) puhekupla ;-DD!

• perämies ykkönen

Nii, yht´äkkii heräsin nokosilta, makoilin lämpimän peiton alla, kun oli karsee pohjoistuuli ulkona, ni nukahin. Se pittää vihon viimen oikasta ainaki, jos luotsil ei vaan oo mittään sitä vastaan, että en helekutissa juo Suomi-viinalitkua, vaan Brandyy tai wiskii tietysti. Epäoikeudenmukasta sekkii, levittää väärii tietoi.

• yks perämies

Taisin joskus tahallain ilmotella Suomi-viinasta, mut sekkii oli kukkua, sanoin vain hellyydellä senkii, ettei tulis kademieltä ja että oon nii isänmaallinen...!!!

• Menimme jouluaaton illalliselle tyttären anoppilaan ja vasta juhlapöydässä joku huomautti kohteliaasti, että onko sinulla pusero nurin. Olihan se, mutta itse en ehkä olisi huomannutkaan. Sitten kyllä hehkutin, että nyt tulee satavarmasti kenovoitto. Katin hännät tuli!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      705
      3799
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2818
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1791
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1672
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1651
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      82
      1613
    7. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      380
      1594
    8. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1530
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1399
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1323
    Aihe