Tuli hankittua juuri Bresser Erudit MO -mikroskooppi, jolla pystyy tarkentamaan x1280 kertaiseksi. Onnistuin erottamaan verinäytteesti yksittäisiä punasoluja, joiden halkaisijahan oli noin 1 µm.
Tehtävänä olisi nyt tutkia paiseesta otettua näytettä. Tiedän, että bakteereja voidaan värjätä ja jaotella grampositiivisiksi ja -negatiivisiksi. Olen tilannut jo värjäykseen tarvittavia tavaroita, mutta olisiko batkeereja mahdollista tutkia kotikonstein? Esim. tekevätkö bakteerit kuplia, jos niiden päälle laittaa pisaran vettä. Voisiko bakteereja viljellä kodeista tai kaupoista löytyvillä aineilla?
Bakteerien tunnistaminen kotikonstein?
3
215
Vastaukset
Jos agar-agaria ja petrimaljoja jostain saat niin sillä kai bakteerien pitäisi elellä. Ketjussa sanotaan että ainakin apteekista ja joistain verkkokaupoista löytyy.
http://www.vauva.fi/keskustelu/1295242/ketju/mista_ostat_agar_agaria- jone2
tutki sienirihmastoa siinä on maailman tulevaisuus
- metallografiaa
Bakteerien tunnistukseen ei riitä pelkkä mikroskooppi, myös tietoa tarvitaan. Myös sienten tunnistuksessa tarvitaan tietoa eikä sitä pelkkää välinettä (mikroskooppia). Tosin oma kokemukseni rajoittuu metallien tutkimukseen (metallografia) jossa myös käytetään hyväksi ko. tutkimuksiin soveltuvaa mikroskooppia.
Mutta tämä mikroskooppi on jo senverran kallis ettei se sovi kotimikroskoopiksi joka kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1481997Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3041691- 931547
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001180Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761162- 671120
- 221027
- 48987
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73936Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23907