Aivan uusimpien tutkimustulosten myötä on huomattu epämiellyttävä totuus kasvissyönnistä. Vitaminipillerit tehdään geenimuunnelluilla bakteereilla. Paitsi osa d-vitamiinista.
Kasvissyöjän elimistö tuottaa metaania aivan hillittömästi.(Nat. 2/2013)
Kunnollinen karppaaja ei tuota metaania ollenkaan.(Nat. 2/2013)
Lehmä tuottaa kohdusta lautaselle puhdasta metaania 10 kuutiota(yleissivistys).
Karppaaja syö vuodessa keskimäärin 1,2 lehmää.(A. Heikkilä)
Eli Karppaajan metaani päästöt ovat 12 kuutiota vuodessa. Karppaajan elinajanodote on 90 vuotta, joten lihansyöjä tuottaa 1080kuutiota.
Keskikokoinen kasvissyöjä pieree keskimäärin 1l minuutissa, eli 3150 kuutiota elinaikanaan. Jos kuutiossa oletetaan olevan 10000 l ja otetaan kasvissyöjien todellinen keski-ikä 60 vuotta kertoimeksi.
Näin ollen kasvissyöjät lämmittävät ilmastoa yli kolmin kertaisesti lihan syöjiin.
Lisäksi kasvissyöjät tuovat epäsuoria tuhoja luontoon ja ihmiskuntaan, kuten syömällä köyhien maiden ihmisten soijat ja maissit ja hedelmät.
Lihansyöjät taas tekevät mahdollisiksi elinvoimaisen maaseudun ja kauniit kulttuuriympäristöt.
Terveellistä vai onko?
37
303
Vastaukset
- Visionistimpi
Kyllä ne maitoripuli lihaa suolessaan mädättävät kävelevät hautausmaat pieree enemmän.
Ja ne köyhien maiden ihmisten soijat syö sinun lihakarjasi. Lihakarjan laiduntaminen kuluttaa myös luonnon.
Mene valehtelemaan muualle tai keksi jotain fiksumpaa, tämä provo oli tylsä ja huono. Ettekö te lihansyöjät parempaan pysty?! Ai niin ette, sillä ettehän te pysty omilla aivoillanne ajattelemaan eikä lihansyönnille vaan kertakaikkiaan löydy pätevää syytä...- vissi
Niin ja paljonko teidän maitolehmänne tuottaa metaania? Eikö järki riitä sen laskemiseen? Hävettääkö nyt oma aivopieru?
- Visionne tiedetään
Kyllä se on niin että nimimerkki visionistimpi potee maitoripulia ja lihaa suolessaan mädättää,pieree enemmän.
Sinäkin voit mennä muualle valehtelemaan ja keksiä fiksumpaa,viestisi on todella typerä ja huono.Ettekö te kasvissyöjät/vegaanit parempaan pysty.Koita argumentoida
kunnolla,jos pystyt.
Aloittajan kanssa olen täysin samaa mieltä. - Olkoo vaikka nassi
vissi kirjoitti:
Niin ja paljonko teidän maitolehmänne tuottaa metaania? Eikö järki riitä sen laskemiseen? Hävettääkö nyt oma aivopieru?
Vissillä hävettää se oma aivopieru vai kuinka? :D
- Visionistisempi
Visionne tiedetään kirjoitti:
Kyllä se on niin että nimimerkki visionistimpi potee maitoripulia ja lihaa suolessaan mädättää,pieree enemmän.
Sinäkin voit mennä muualle valehtelemaan ja keksiä fiksumpaa,viestisi on todella typerä ja huono.Ettekö te kasvissyöjät/vegaanit parempaan pysty.Koita argumentoida
kunnolla,jos pystyt.
Aloittajan kanssa olen täysin samaa mieltä.Todellakin ei noi kasvissyöjät ja vegaanitkaan osaa omilla aivoilla ajatella,joten ei kasvissyönnillekään löydy pätevää syytä.
- kukapiipertää
Ihmetyttää nämä lihansyöjät. Monet ovat olevinaan niin isänmaallisia. Kuljetaan suomileijona kaulassa ja sotaveteraaneille kiitos!- paita päällä.
Sodan aikana suomalaiset miehet uhrasivat henkensä, monet uhrasivat terveytensä, vuosia sinnittelivät sodan kauhuissa. Jotta meillä tulevilla sukupolvilla olisi itsenäisyys ja hyvä paikka asua ja elää.
Ja mitä tekevät nykymiehet! Itkeä nillittävät vihaavansa vegaaneja! Eikö heillä ole mitään parempaa annettavaa yhteiselle maallemme? Me vegaanit sentään ajatellaan tulevia sukupolvia ja yritämme säästää heille tätä maaperää elävänä ja ruokaatuottavana. Tartumme tositoimiin tulevaisuuden puolesta emmekä elä vain minäminä ja minun mukavuus-akselilla.
Nykymies ei jaksa tehdä mitään mikä rasittaa, halutaan vaan olla tv- tai tietokoneruudun takana ja sieltä käsin uhota: minä se vihaan vegaania, minä se syön lihaa perrrrrrrkele vaikka koko maapallo tuhoutuis, minä se ajan autolla niin paljon kuin pystyn jotta lapsillemme ei jäisi mitään luonnosta jäljelle! Suomifinlandperrrrkl! Minä se olen äijien äijä, minäpä poika se uskallan ajaa autolla marketin eteen ja ostaa muoviin pakatun lihakimpaleen ja paistaa sen kotonani ja sitten syön sen katsoessani jääkiekkoa! vegaaneille haistatan vettua! Mur röyh, kyllä se minä vain olen jätkien jätkä, kaverien kanssa haistatan pitkät kasvienssyönnille, kyllä tosijätkä, tosisuomalainen se mättää lihaa vaikka lapsenlapset kärsisi! Jumankaut että mä olen ylpeä itsestäni!
Haista tulevaisuuden suomi pörrrse!
Nämä ketkut haukkuvat kasvisruokaa eivätkä muka pysty syömään sitä. Esi-isämme eivät kuitenkaan ole voineet nirsoilla, on syöty pettua, olkia, sammalta ja jäkälää. Esi-isämme eivät ole voineet ahmia ja mättää lihaa, ei ole voitu ajaa autolla markettiin ja ostaa ulkomaalaista karitsaa ja sitten laittaa uho-kuva siitä facebookiin. Kyllä minä sanon raukkamaisiksi näitä nykyajan "äijiä"..
Kyllä minä sanon että on tämä nulikkamaista touhua, ei ole tahtoa eikä voimaa toteuttaa mitään kestävää toimintaa elämässään. Varsinaista raukkamaista piiperrystä, mitään muuta tarkoitusperää ei ole toiminnalle kuin itsekkyys ja halu tuhota.
Ottakaa edes ne kiitos isänmaa -paidat pois päältä. Kohta ole mitään maata jäljellä kun se on saastunut....kyllä minua hävettää teidän puolestanne. Mitähän lapsenlapsenne teistä ajattelevat. "Meidän pappa se kuului sukupolveen joka vielä söi lihaa ja tuhosi meiltä luonnon ja nyt meillä ei ole kunnon vettä eikä ruokaa saatavilla, me joudumme kärsimään hänen vuokseen."
Ei ole kyllä kovin isänmaallista touhua. Haukutaan vegaaneja ja luonnonsuojelijoita piipertäjiksi, mutta itse piiperretään nurkissa, puuttuu rohkeus ja tarmo tehdä mitään tulevaisuuden sukupolvien eteen.
Meillä vegaaneilla sen sijaan on rohkeutta olla edelläkävijöitä ja valita erilainen tie vaikka joudummekin kokemaan herjaa ja *ittuilua. Valtavirtaa vastaan meneminen vaatii rohkeutta ja omaa ajattelukykyä. Meidän ei tarvitse menna muun junttilauman mukana kuin lampaat. Bäää-ää! Olemme sankareita tulevaisuuden sukupolvien silmissä.
p.s. juokaa edes kotimaista olutta sen ulkomaisen sijaan- Valitan
"Meillä vegaaneilla sen sijaan on rohkeutta olla edelläkävijöitä ja valita erilainen tie vaikka joudummekin kokemaan herjaa ja *ittuilua. Valtavirtaa vastaan meneminen vaatii rohkeutta ja omaa ajattelukykyä. Meidän ei tarvitse menna muun junttilauman mukana kuin lampaat. Bäää-ää! Olemme sankareita tulevaisuuden sukupolvien silmissä. "
Jokin päässänne kuitenkin vippaa. Itsensä arvioiminen sankariksi viittaa persoonallisuushäiriöön. - säälittävää
Valitan kirjoitti:
"Meillä vegaaneilla sen sijaan on rohkeutta olla edelläkävijöitä ja valita erilainen tie vaikka joudummekin kokemaan herjaa ja *ittuilua. Valtavirtaa vastaan meneminen vaatii rohkeutta ja omaa ajattelukykyä. Meidän ei tarvitse menna muun junttilauman mukana kuin lampaat. Bäää-ää! Olemme sankareita tulevaisuuden sukupolvien silmissä. "
Jokin päässänne kuitenkin vippaa. Itsensä arvioiminen sankariksi viittaa persoonallisuushäiriöön.Eiköhän se ole lihansyöjä jonka päässä vippaa. Ei henkisesti terve ihminen voi osallistua eläinrääkkäykseen ja tappamiseen. Väkivallasta ja sen hedelmistä tunnontuskitta nauttiva ihminen on täysi psykopaatti.
Kyllä se on niin että muutaman vuosisadan päästä näitä eläimiin kohdistuvia hirmutekoja kauhistellaan. Ei lihansyönti enää maapallolla kauaa kestä, veganismi on juuri nyt nousussa maailmalla, ihmiset alkavat ymmärtää lihansyönnin julmuuden ja kauheuden ja että on vaihtoehto olemassa.
Me vegaanit ollaan edelläkävijöitä, jotka pilkasta ja ivasta huolimatta viemme väkivallatonta aatetta eteenpäin ja näytämme esimerkillämme että lihaa ei tarvitse syödä voidakseen hyvin. Aina on ollut edelläkävijöitä jotka ovat taistelleet heikompien oikeuksien puolesta, esimerkiksi naisten, erirotuisten, homojen oikeudet.
Ei ole grillimaisteritkaan sankareita vaikka sellaista kuvaa yritetään mainoksissa luoda. Säälittävä on mies joka nautiskelee heikomman kärsimyksellä.
Ja eiköhän se itsensä luomakunnan kruunuksikin ole sitten persoonallisuushäiriö.
- Pumpum
Miks ihmeessä pitää riidellä jostain ruokavaliosta? Ite oon vegaani, mutta ei mua kiinnosta syökö joku lihaa vai ei, kunhan ei arvostele mun ruokavaliota. Ja kyllä se fakta on, että ne ketkä ei syö eläimiä auttaa maailmaa paljon enemmän kuin ne ketkä syö. Mutta ei mua kiinnosta, jos jotkut syö lihaa, se on yhtä normaalia kuin olla syömättä sitä. Lihansyöjien ei myöskään tarvitse tulla tänne haastamaan riitaa. Menkää lihansyöjien palstalle jos ei oo mitään positiivista sanottavaa.
Kyllä mua ainakin kiinnostaa syökö joku lihaa vai ei. Yhtä lailla kuin musta ei ole ok jos joku vaikka hakkaa koiraansa tai hyväksikäyttää pikkulapsia. Kun lihansyönti ei ole ihmisen oma asia. Mut toki käytännössä kannattaa olla ystävällinen, enkä mä lihansyöjien päälle hyökkää, muttei se tarkoita että mä ymmärtäisin niitä tai hyväksyisin niiden teot.
- Voi ei
tulikirahvi kirjoitti:
Kyllä mua ainakin kiinnostaa syökö joku lihaa vai ei. Yhtä lailla kuin musta ei ole ok jos joku vaikka hakkaa koiraansa tai hyväksikäyttää pikkulapsia. Kun lihansyönti ei ole ihmisen oma asia. Mut toki käytännössä kannattaa olla ystävällinen, enkä mä lihansyöjien päälle hyökkää, muttei se tarkoita että mä ymmärtäisin niitä tai hyväksyisin niiden teot.
Miksiköhän vegaani on monissa piireissä haukkumasana? Yhdistät sekaravinnon syönnin ja pedofilian. Oletko järjissäsi?
- näppsss
"Miks ihmeessä pitää riidellä jostain ruokavaliosta? Ite oon vegaani, mutta ei mua kiinnosta syökö joku lihaa vai ei, kunhan ei arvostele mun ruokavaliota."
Nimenomaan, siitähän nämä "riidat" tällä palstalla lähtee kun lihansyöjät tulee *ittuilemaan meidän vegaanien ruokavaliota. Luepa varsin tämän ketjun eka viesti, samoin muut lihansyöjien viestit. Minä olen 25 vuotta kasvissyöjänä tätä kuunnellut, nykyisin annan tulla lihansyöjillä napakasti takaisin omia näkemyksiäni, kyllä heidän on ihan syytäkin nähdä ja ymmärtää että on heidän ajatus- ja elämäntapansa ei ole ainoa ja oikea ja varsinkin se heidän pitää ymmärtää että jotkut heidän porukassa vaalimansa ajatusmallit ovat hyvinkin vailla järkiperusteita esim. "ituhipit on mielisairaita, siksi kasvissyönti epäterveellistä".
Ei siinäkään ole mitään järkeä että lihansyöjiä hyysätään että voi voi, eihän tuo nyt loukkaannu kun minä en syö lihaa ja kyllä minä olenkin niin hankala tämän ruokavalioni kanssa että pitää vaan hiljaa ja kiltisti ottaa herja vastaan.
Älkää muutkaan kasvissyöjät hyväksykö teihin kohdistuvaa henkistä väkivaltaa!- huvittavaa
Sain kuulla, että "kärsit varmaan puutoksista, vanhana sinulla on hauraat luut kun en käytä maitoa etkä syö lihaa." :D Lihansyöjät ei millään tajua että se päivittäinen lihan mättäminen aiheuttaa sairauksia ja että kasvissyöjät elää tutkitusti pidempään. Mutta en viitti alkaa vänkäämään lihaanien kanssa... joskus viisaampi vaikenee.
- Vaikenemaan vaaditut
huvittavaa kirjoitti:
Sain kuulla, että "kärsit varmaan puutoksista, vanhana sinulla on hauraat luut kun en käytä maitoa etkä syö lihaa." :D Lihansyöjät ei millään tajua että se päivittäinen lihan mättäminen aiheuttaa sairauksia ja että kasvissyöjät elää tutkitusti pidempään. Mutta en viitti alkaa vänkäämään lihaanien kanssa... joskus viisaampi vaikenee.
Niinhän se on. Yleisesti tiedetään, että liika eläinproteiinimäärä on haitallista luustolle. Mutta kun karppauksesta tuli uskonto, niin on pyhäinhäväistys sanoa sitä ääneen. Ja kaikki tietävät, että ayshirelehmän maito altistaa tyypin 2 diabetekselle. Ja Suomessa kasvatetaan nimenomaan ayshirelehmää. Mutta jälleen kerran, jotta ihmiset eivät saisi traumoja ja maidontuottajat taloudellisia tappioita, niin asiasta ei saa puhua.
Ruoka on ensisijassa mielihyvää ja bisnestä. Kaikki ravitsemukselliset selitykset keksitään jälkeenpäin. Jo vuosikymmeniä sitten tiedettiin, että ravintopyramidi oli laadittu tuottajien ehdoilla.
Se, että päättää itse mitä syö, on myös vapaata ajattelua. Äärimmäinen vegaani kerää luonnosta marjat, yrtit ja sienet ja pitää kasvimaata, joten hän on ilmiselvästi ruoantuottajan vihollinen, nimittäin siinä tulee jo taloudellisia säästöjä vegaanille - ja tappioita tuottajille. Uskon, että ainoa syy provoilla eläintuotteiden puolesta täällä ovat taloudelliset argumentit. Muut selitykset ovat jälkeenpäin keksittyjä.
Vastustan salaliittoteorioita, mutta uskon, että äärikarppaajat ovat lihantuottajien salaliiton uhreja. Lihantuottajat ovat säikähtäneet kasvissyönnin lisääntymistä ja keksineet karppauksen. Karppaajat itse ovat vielä vääntäneet touhun niin överiksi, että pahimmillaan karsivat kaikki kasvikset pois ruokavaliostaan (ja taatusti sairastuvat myöhemmin sen johdosta esim. aivoinfarktiin).
Jos jostain pitäisi ottaa mallia ravitsemuksesta, niin Aasian suunnalla se on mallillaan. Antioksidanttipitoisia kasviksia syödään siellä paljon, ihmiset ovat pieniä ja hoikkia ja syövät muutenkin kohtuullisesti. Japanissa perinteisellä ruokavaliolla elävät ihmiset elävät terveinä vanhoiksi. Suomalaisista lihansyöjistä lähes jokainen sairastuu kohtuullisen nuorena sokeritautiin, sydän- ja verisuonisairauksiin, syöpään tai dementiaan.
- Soija laulaa
Köyhien maiden ihmisten soijat ja maissit menevät kylläkin lihansyöjille, koska niistä 80% käytetään eläinten rehuksi.
- Maitotyttö
Myönnän, että olen sekasyöjä siitä syystä, että haluan syödä terveellisesti ja pysyä hyvässä kunnossa. Tuntemani vegaanit, eivät ulkonäöltään ja terveydeltään ole hyvää mainosta ruokavaliolleen.
En syö kidutettua lihaa, vaikkakin vegaanien mielestä kaikkia tuontantoeläimiä kidutetaan. Olen itse maitotilalta lähtöisin, joten tiedän paremmin. Eläimistä pidetään todella hyvää huolta. Jos lehmä sairastuu, niin sille on alle kahden tunnin sisään tilattu lääkäri kotikäynnille! Harvalla ihmisellä on niin hyvin asiat.
Ainakin tuntuu, että nämä pahiten palstalla meuhkaavat ovat kotonaan olleet kaltoinkohdeltuja. He eivät ole koskaan saaneet syödä hyvää liha- tai kalaruokaa. Ehkä heidän vanhempansa eivät ole osanneet laittaa ruokaa ja ostaa laadukkaita ruoka-aineita?- 7+10
Oliko taas huono provo? Varmasti kaikki ovat saaneet syödä lapsena ja nuorena lihaa. Ne on juonu maitoa joilla ei ole laktoosi-intoleranssia. On se kumma että kiduttaminen on yleisesti hyväksyttyä. On se kidutuslihaa. Te lihaanit yritätte kaunistella asioita. Maitoteollisuus on varastamista. Samoin turkisteollisuus kaikki muu eläinten hyväksikäyttö.
Harmittaakos teitä, että osalla ihmisistä tapahtuu jotain korvien välissä? Eräät ajattelee asioita ja muuttaa valintojaan. Se varmaan harmittaa lihaaneja koska alitajunnassa tiedätte mikä on oikein ja mikä väärin. Teillä on niin heikko luonne; ette pysty samaan. Valehtelette itsellenne eläinten oloista, jotta ette pode syyllisyyttä silloin kun tungette suuaukkoonne lihaa tai maitoa. Sitäpaitsi kasvipohjaiset "maidot" maistuu paljon paremmalta kuin haiseva maito. Tissi- ja maitoiästä pitäs päästä yli "tietyssä iässä." Toki on olemassa myös vegaaneja jotka ei pidä lihasta, ja usein liha alkaa myöhemmin ällöttää kun sitä ei enää osaa nähdä ravintona. Mut esimerkiksi mun lempiruoka lapsena oli sisäfilepihvi ja kakkosena kanankoipi :D Hyvää kasvisruokaa sen sijaan en ollut ikinä saanut. Jotenkin vaikeaa kuvitella miksi "liha vaan on pahaa" ihminen jaksaisi syynätä tuoteselosteita suurennuslasilla, vaan luulisin heidän ennemmin päätyvän lakto-ovoiksi tai jtn, vaikka eipä Se veganismia ainakaan haittaa ettei liha maistu.
Lihantuotannon ongelma ei ole, ettei eläimiä vietäisi lääkäriin tai että niitä hakattaisiin, vaan lihantuotannon rakenteet ylipäätään. Jos on laillista pitää lehmää parressa 10kk vuodessa, ja sikaemakkoa kääntymisen estävissä häkeissä, ja kaikkia lajeja täysin virikkeettä, niin ne eläimet ei vaan voi voida hyvin. Sitäpaitsi, miksi syödä ketään jos kasvisruoka on yhtä hyvää ja vielä monipuolisempaa? Proteiinikasvejahan on kymmeniä, kun taas suomessa syödään lähinnä lehmää, sikaa ja kanaa.- Maitotyttö
7+10 kirjoitti:
Oliko taas huono provo? Varmasti kaikki ovat saaneet syödä lapsena ja nuorena lihaa. Ne on juonu maitoa joilla ei ole laktoosi-intoleranssia. On se kumma että kiduttaminen on yleisesti hyväksyttyä. On se kidutuslihaa. Te lihaanit yritätte kaunistella asioita. Maitoteollisuus on varastamista. Samoin turkisteollisuus kaikki muu eläinten hyväksikäyttö.
Harmittaakos teitä, että osalla ihmisistä tapahtuu jotain korvien välissä? Eräät ajattelee asioita ja muuttaa valintojaan. Se varmaan harmittaa lihaaneja koska alitajunnassa tiedätte mikä on oikein ja mikä väärin. Teillä on niin heikko luonne; ette pysty samaan. Valehtelette itsellenne eläinten oloista, jotta ette pode syyllisyyttä silloin kun tungette suuaukkoonne lihaa tai maitoa. Sitäpaitsi kasvipohjaiset "maidot" maistuu paljon paremmalta kuin haiseva maito. Tissi- ja maitoiästä pitäs päästä yli "tietyssä iässä."En ole tavannut koskaa lihaaneja. AInoastaan tunnen sekasyöjiä. Mitä ovat lihaanit joista kirjoitat? Peikkoja sairastuneiden aivojesi sopukoissa?
- Maitotyttö
tulikirahvi kirjoitti:
Toki on olemassa myös vegaaneja jotka ei pidä lihasta, ja usein liha alkaa myöhemmin ällöttää kun sitä ei enää osaa nähdä ravintona. Mut esimerkiksi mun lempiruoka lapsena oli sisäfilepihvi ja kakkosena kanankoipi :D Hyvää kasvisruokaa sen sijaan en ollut ikinä saanut. Jotenkin vaikeaa kuvitella miksi "liha vaan on pahaa" ihminen jaksaisi syynätä tuoteselosteita suurennuslasilla, vaan luulisin heidän ennemmin päätyvän lakto-ovoiksi tai jtn, vaikka eipä Se veganismia ainakaan haittaa ettei liha maistu.
Lihantuotannon ongelma ei ole, ettei eläimiä vietäisi lääkäriin tai että niitä hakattaisiin, vaan lihantuotannon rakenteet ylipäätään. Jos on laillista pitää lehmää parressa 10kk vuodessa, ja sikaemakkoa kääntymisen estävissä häkeissä, ja kaikkia lajeja täysin virikkeettä, niin ne eläimet ei vaan voi voida hyvin. Sitäpaitsi, miksi syödä ketään jos kasvisruoka on yhtä hyvää ja vielä monipuolisempaa? Proteiinikasvejahan on kymmeniä, kun taas suomessa syödään lähinnä lehmää, sikaa ja kanaa.Suomessa syödään lähinnä perunaa, lanttua, salaatteja, tomaatteja, kesäkurpitsaa, leipää, puuroja, erilaisia kaloja ym. En tunne ketään, joka söisi lähinnä "lehmää, sikaa ja kanaa", vaikka tokihan niistäkin jotain päivän yhdellä aterialla voi nauttia.
- Haukun
Näen päivittäin ihmisiä jotka mussuttaa lihaa ainakin sen 300g PÄIVÄSSÄ. Leivän päällä pitää olla juustoa JA leikkelettä. Lounaalla syödään liharuokaa ja juodaan maitoa. Välipalana on jotain eläinperäistä leivonnaista tai pikkusuolaista. Sitten pyöritellään silmiä kun joku ei käytä eläinperäisiä tuotteita. Jos olette ikinä käyneet hotellin aamiaisella, niin tiedätte sen tarjonnan; munaa, munavoita, makkaraa, leikkeleitä, lihapullia, juustoa, maitoa... Kaikki ne mitä ei ole syöty, päätyy roskikseen.
Murha on synneistä suurin. Yksi synneistä on ylensyönti, toinen ahneus jne. Keinosiementäminen on raiskaus! Siinä tapahtuu kaikki hirveimmät synnit!
En voi muuta kuin sanoa, että ihan oikein että joku ylensyöjä saa terveysongelmia. Mitatkaa oikeesti joku päivä se lihan määrä mitä jauhatte muut eläinperäiset tuotteet. Jos terveys kiinnostaa. Turha urputtaa, että terveys on huipussaan jos suositusrajat ylittyy. Eläinten oikeuksista lihaaneille on melkeen turha puhua. Ei teitä kiinnosta kuin oma napa, oma terveys..... Pikkusieluiset idiootit.- En hauku ketään
Olen sekasyöjä, mutten mässää lihalla, en syö eineksiä ja suosin lähiruokaa. Suuri osa suomalaisisa on kaltaisiani. Ihmisistä osa on roskaruuan pupeltajia, jotka eivät juuri ajattele, mitä kitusiinsa mättävät, on myös vegaaneja, joille pääasia on se, ettei ruuassa ole eläinkunnan tuotteita, vaikka ruoka muuten voisi olla ihan mitä vain epäekologista sontaa tai pelkkää sokeria ja sitten on vegaaneja, jotka syövät kaikin puolin huolella harkiten terveellistä, luonnonmukaista, omassa puutarhassa kasvatettua luomukasvisruokaa ja kaikkea tältä väliltä eli vähän joka sortin syöjiä tällä pallolla taapertaa. On myös niitä, jotka syövät halvinta, mikä pitää nälän loitolla.
Paras on se, joka elää pisimpään terveenä, mutta millä sen todistamme, kun joku on alkuunsa saanut huonot geenit. Hiilijäljen testaaminen on mahdotonta, koska se on täysin mittaajan intresseistä ja taustavoimista kiinni. - väkivallaton
En hauku ketään kirjoitti:
Olen sekasyöjä, mutten mässää lihalla, en syö eineksiä ja suosin lähiruokaa. Suuri osa suomalaisisa on kaltaisiani. Ihmisistä osa on roskaruuan pupeltajia, jotka eivät juuri ajattele, mitä kitusiinsa mättävät, on myös vegaaneja, joille pääasia on se, ettei ruuassa ole eläinkunnan tuotteita, vaikka ruoka muuten voisi olla ihan mitä vain epäekologista sontaa tai pelkkää sokeria ja sitten on vegaaneja, jotka syövät kaikin puolin huolella harkiten terveellistä, luonnonmukaista, omassa puutarhassa kasvatettua luomukasvisruokaa ja kaikkea tältä väliltä eli vähän joka sortin syöjiä tällä pallolla taapertaa. On myös niitä, jotka syövät halvinta, mikä pitää nälän loitolla.
Paras on se, joka elää pisimpään terveenä, mutta millä sen todistamme, kun joku on alkuunsa saanut huonot geenit. Hiilijäljen testaaminen on mahdotonta, koska se on täysin mittaajan intresseistä ja taustavoimista kiinni.Väärin, paras on se joka elämänsä aikana aiheuttaa vähiten kärsimystä ja tuskaa muille tai ainakin yrittää minimoida sen.
Kaupan päälle saattaa saada terveen elämän ilman sydäreitä ja diabeteksia.
Miksi kylvää väkivaltaa kun voi valita elää ilman väkivaltaakin? Onneksi ihmiskunta alkaa herätä ja kasvaa henkisesti, nähdään että eläimiin kohdistuva raakuus on väärin ja eläinystävällinen dietti onkin myös itselle terveellisin.
http://thekindlife.com/ - B22
väkivallaton kirjoitti:
Väärin, paras on se joka elämänsä aikana aiheuttaa vähiten kärsimystä ja tuskaa muille tai ainakin yrittää minimoida sen.
Kaupan päälle saattaa saada terveen elämän ilman sydäreitä ja diabeteksia.
Miksi kylvää väkivaltaa kun voi valita elää ilman väkivaltaakin? Onneksi ihmiskunta alkaa herätä ja kasvaa henkisesti, nähdään että eläimiin kohdistuva raakuus on väärin ja eläinystävällinen dietti onkin myös itselle terveellisin.
http://thekindlife.com/Jo on pipertäjä. Näiden takia on syntynyt ilmaisu ituhippi.
- sekasekakkk
Miten vegaaniruoka voi olla epäekologista?
Oletkohan nyt ymmärtänyt asioita ihan oikein, vegaaniruoka on aina ekologisempaa kuin sekaruoka.- Sedä
Riippuu. Jos jollain on oikeesti vaikka ruuantähteitä ja oman pihan kasveja syövä lemmikkisika, versus sademetsä-einessoija-palmuöljy-vegaani. Tietty ekologisinta olisi ollut syödä ne sian syömät kasvit.
Musta paras ei ole Se joka elää pisimpään, vaan joka onnistuu olemaan vahingoittamatta muita parhaiten, ja joka elää kivoimman elämän itsekin :) - Sekasyöjä
Sedä kirjoitti:
Riippuu. Jos jollain on oikeesti vaikka ruuantähteitä ja oman pihan kasveja syövä lemmikkisika, versus sademetsä-einessoija-palmuöljy-vegaani. Tietty ekologisinta olisi ollut syödä ne sian syömät kasvit.
Musta paras ei ole Se joka elää pisimpään, vaan joka onnistuu olemaan vahingoittamatta muita parhaiten, ja joka elää kivoimman elämän itsekin :)Veit sanan suustani. Olen leppoinen ja hyvinvoiva sekasyöjä ja tervekin kuin pukki, toisin kuin minua 30 vuotta nuorempi vegaanivanhapiika, joka on aina äreä kuin marjaiskarhu. Hän näyttää pystyyn kuolleelta puulta.
- voivoivoivoi
Sekasyöjä kirjoitti:
Veit sanan suustani. Olen leppoinen ja hyvinvoiva sekasyöjä ja tervekin kuin pukki, toisin kuin minua 30 vuotta nuorempi vegaanivanhapiika, joka on aina äreä kuin marjaiskarhu. Hän näyttää pystyyn kuolleelta puulta.
Jos osallistut välillisesti eläinten tappamiseen, niin et ole kovin leppoisa. Olet väkivallan kannattaja ja tukija.
Lopettakaa se vegaanien haukkuminen, menkää vaikka pois tältä palstalta. Antakaa meidän olla ja elää rauhassa. On lapsellista haukkua toisten ulkonäköä, varsinkin kun jokainen kuitenkin mielessään tietää että miten makkaranpurija ja vegaani eroaa ulkonäöllisesti toisistaan.
Jokainen myös nykypäivänä tietää että eläintuotteet aiheuttavat sairauksia, diabetes, syöpä, reuma, kaihi, osteoporoosi ym. ym. niin että on lapsellista myös väittää että lihansyöjät olisivat terveitä ja vegaanit sairaita.
Ei vegaanit ole äreitä, itse olette äreämpiä kun tulette tänne vegaanipalstalle puhumaan paskaa toisista. Sanon nämä totuudet ihan hymyillen, mutta ehkä faktat kuulostavat teidän korviinne äreältä meuhkaamiselta sillä totuus on korvissanne epämiellyttävä :) - Sekasyöjä
voivoivoivoi kirjoitti:
Jos osallistut välillisesti eläinten tappamiseen, niin et ole kovin leppoisa. Olet väkivallan kannattaja ja tukija.
Lopettakaa se vegaanien haukkuminen, menkää vaikka pois tältä palstalta. Antakaa meidän olla ja elää rauhassa. On lapsellista haukkua toisten ulkonäköä, varsinkin kun jokainen kuitenkin mielessään tietää että miten makkaranpurija ja vegaani eroaa ulkonäöllisesti toisistaan.
Jokainen myös nykypäivänä tietää että eläintuotteet aiheuttavat sairauksia, diabetes, syöpä, reuma, kaihi, osteoporoosi ym. ym. niin että on lapsellista myös väittää että lihansyöjät olisivat terveitä ja vegaanit sairaita.
Ei vegaanit ole äreitä, itse olette äreämpiä kun tulette tänne vegaanipalstalle puhumaan paskaa toisista. Sanon nämä totuudet ihan hymyillen, mutta ehkä faktat kuulostavat teidän korviinne äreältä meuhkaamiselta sillä totuus on korvissanne epämiellyttävä :)Juu, en ole makkaranpurija, vaan silloin harvoin kun syön lihaa, se on tuosta lähitilalta ja ensiluokkaista. Ruokalistalleni ei kuulu mitään prosessoitua ruokaa, johon lasken kuuluvaksi mm. murot ja riisikakut. Enemmän tulee syötyä kalaa eri muodoissa kasvisten kera.
Kai minä saan olla tyytyväinen, että olen paremmassa kunnossa kuin jaksuvasti sairasteleva, 20 vuotta nuorempi työkaverini aivan omien valintojeni ja elintapojeni vuoksi? En minä tätä kuitenkaan hänelle päin naamaa lauo. - Young lady...
voivoivoivoi kirjoitti:
Ei vegaanit ole äreitä, itse olette äreämpiä kun tulette tänne vegaanipalstalle puhumaan paskaa toisista. Sanon nämä totuudet ihan hymyillen, mutta ehkä faktat kuulostavat teidän korviinne äreältä meuhkaamiselta sillä totuus on korvissanne epämiellyttävä :)Eipä oikein erota kadulla kulkiessa, kuka on vegaani ja kuka sekasyöjä. Liikunta on erittäin tärkeää ja tulisi päivittäin liikkua paljon.
Vegaani voi olla tukevassa kunnossa, jos juo kaljaa päivittäin ja liikkuu mahdollisimman vähön. Työmatkat autolla, illat kuluvat TV:tä katsellessa jne.
Avoimesta kuvapäiväkirjasta voimme seurailla maatilpojen eläinten oloja - aivan mahtavaa.
- jeepscj
Hahaha repesin kyllä:D Ihan omasta kokemuksesta tiedän, ettei se karppaus kyllä piereskelyä lopeta. Kyllä se liha siellä suolessa alkaa kaasua muodostaa samalla lailla kuin kasviksetkin.
Eivätkä kasvikset kyllä pieretä, ellei ole vaikeuksia sulattaa ruokaa. Itse syönyt paljon lihaa ja nyt syönyt pääosin kasvisruokaa ja kyllä itsellä on ainakin piereskely ollut paljon vähäisempää kun mahakin toimii paremmin.- Sekasyöjä
Jos olet karppaajana piereskellyt, olet todennäköisesti syönyt liikaa hiilareita viljan ja sokerin muodossa. Opettelehan karppaamaan oikein. Se liha mitä karppaaja syö ei saa olla mitään marinadiliemessä lillunutta pilaantunutta rustorasvakasleria, vaan ihan oikeaa luomupossua. Ei muuten pieretä yhtään.
Kun itse pidän taukoa karppaamisesta, alkaa roskaruoka aiheuttamaan kaasuja suolistoon. Roskaruoka = elintarviketeollisuuden tuotteet.
- Litra minuutissa vau
Visionistin argumentit eivät taas vetoa kuin korkeintaan kolmevuotiaaseen. Laitappas kunnolla nuo lähdeviitteet, näyttävät vähän köykäisiltä.
Olet muuten saanut aika käsittämättömmät pierumäärät lasketuksi. Itse olen istunut tässä netin ääressä vähän liiankin kauan, enkä ole mitään kaasuja tuottanut. Litra minuutissa on niin valtava määrä, että ihmisellä pitäisi olla hyvin tuskallinen olo. Sellainen ihminen, joka ei kestä kasvikuituja tai papuja, ei ryhdy kasvissyöjäksi. Eli puppua yrität syöttää. Näennäistiedettä, ei totuus. Ja jos tuo on totta, niin se energiahan pitää valjastaa hyötykäyttöön.
Otatko haasteen vastaan. Tehdään pierumittaus sekä sinulle että minulle? Väitän, että siinä kaasumäärässä ei suuren suuria eroja ole. Ajattele nyt rationaalisesti itsekin mitä soopaa päästät suustasi. - 20056
Minusta on uskomatonta, miten paljon energiaa ihmiset käyttävät muiden syömisien arvosteluun. Eikö teillä ole parempaa tekemistä?
Ensinäkin, karppaaja ei syö pelkkää lihaa. Kukaan ei ole täysin lihansyöjä. Karppauksen terveysvaikutukset on laajalti tutkittu juttu, mutta niin on kasvissyönninkin. Toinen sopii toiselle. Toisekseen, miten se on keneltäkään sekasyöjältä pois jos joku ei halua syödä lihaa tai eläinperäisiä tuotteita?
Mitä väliä? Itse syön mitä haluan, enkä halua syödä lihaa. EIhän se vaikuta sekasyöjän elämään muuten kuin sillä, että sekasyöjällä on vielä enemmän lihaa syötäväkseen.
-----------
Miksikö en halua syödä lihaa? Lähinnä listerian, salmonellan, E Colin, toksoplasmoosin ja muiden tautien vuoksi. Puhumattaan EU:n uutta asetusta siitä, että naudan hieman pilantuneet ruhot voidaan "pestä" hapolla terveemmän näköiseksi. Lisäksi koko liha- ja maitotuotanto on kuvottava, taudit ja tartunnat leviää elukoiden keskuudessa todella nopeasti ja elukat ui omassa ulosteessaan pikku häkeissään. Koko ala on jättiuudistuksen tarpeessa. Kuollutta kanaa ei voi syöttää kanalle mutta sen voi jauhaa ja syöttää lehmälle.- mietippä sitä
Taas näitä hihhuleita.
Elukat ui omassa ulosteissaan pikku häkeissä.. Voi hyvää päivää että on taas tietämättömyyden huippu.
No mitäs ne kuolleet kanat sitten tekee luonnossa ?
Tai lehmänraadot.
tai mikä tahansa muu kuollut eläin..
No kerroppa mikä on se jättiuudistus sitten.
Meillä toistaiseksi tiietään tarkkaan kuolleen eläimen käsittely, sulle se on vissiin melko epäselvää.
Niin ja meiän lehmät syö rehua, ei kuollutta kanaa.
Sun vihannekset on lannotettu sen kanan kakalla.
- maarika1
Kumpi parempi: Tappaa eläimiä syödäkseen kasveja vai tappaa eläimiä syödäkseen eläimiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1062650Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302365Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen202225Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663991774- 1131580
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1641312Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2731124- 711014
- 80984
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920