Taas kaksi surua palkattu suojatyöpaikkaan!

YLE.

http://yle.fi/urheilu/lotta_backlund_ja_tommy_lindgren_yle_urheilun_joukkueeseen/7121044

Taas on YLE tarjonnut peräti kahdelle surulle samalla kertaa suojatyöpaikan urheilu-toimituksessaan!

Niin nuo surut saavat ei vain palkkaa, vaan myös tärkeää näkyvyyttä, joka edesauttaa heidän tulevaa urakehitystään.

Eikö tämä ala olla jo LIIAN läpinäkyvää surujen suosimista YLE:ltä?!

Missä on raja vai onko sitä edes olemassa?

33

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin!

      Tuo Lotta on näyttelijä, eikä hänellä ole edes mitään tekemistä urheilun kanssa. Eikä hän ole toimittajakaan.

      Jotain on mätää Suomenmaassa......... ja erityisesti YLE:llä!

    • omituista

      Voisiko joku kysyä miksi YLE palkkaa ruotsalaisia eikä suomalaisia?
      Kuitenkin Suomen valtion rahoittama viritelmä että tosi epäkunnioittavaa toimintaa suomalaisia kohtaan.

      Ketkäs noista asioista päättää tuolla YLE:ssä? Se Kivisen mulkku?

      • Ai-ketä?

        Ketäs ruotsalaisia sinne on palkattu? Muutaman riikinruotsalaisen aksentin olen pongannut, mutta ainakin yksi heistä on alunperin ruotsinsuomalainen eikä suinkaan ruotsalainen.


    • kuin mamut

      näitkö kun tämä lottabackun istui haastattelussa USA N LIPPU
      RINNASSAAN


      MAMUILLa on usein usa:n värejä vaatteissaan ja kelan kortti
      elinkeinonaan

    • juttu haiskahtaa

      Eli muusikko ja näyttelijä, joista kummallakaan ei ole mitään tekemistä urheilun kanssa, on palkattu Ylen urheilukolumnisteiksi. Sattumalta molemmilla on suomenruotsalainen nimi...

    • savobo...

      Samaa tasoa kun se hörökorva -hurri yle toimittaja, joka meuhkasi myös pakkoruotsi illassa. liekö edes laillista että ylen työntekijä on avoimesti rasisti?

    • SMASH ÅPÅRTHEID!

      YLE on yksi suuri veronmaksajien kustantama pakkoruotsitushautomo.

      • YLE:ssä arvostetaan kielitaitoa, ei pelkästään suomea ja ruotsia.

        Saavat kai ne YLE'ssä itse päättää mitä taitoja siellä tarvitaan aivan kuten netti fennokin saa aivan itse ja vapaaehtoisesti pelata itsensä ulos YLE:n viroista, kukaan ei pakota netti fennoa osaamaan ruotsia.

        Kielivapaus toimii molempiin suuntiin!


    • .16.

      Kreikan yleisradio meni niin lahoksi, että koko pulju piti sulkea ja perustaa uudelleen. Ehkä Yleisradio pitää myös aikanaan perustaa uudestaan ja sulkea tämä nykyinen.

    • ...

      ...

    • Niin_noI

      YLEn viha suomalaisia kohtaan on hirvittävää!


      YLEn toimitusjohtaja Lauri Kivinen tulee ottaa aina tavattaessa tiukkaan puhutteluun YLEn järkyttävästä ruotsalaisesta röyhkeydestä! Se on tehtävä kaikille YLEn toimittajille! Ruotsalaiseenkaan röyhkeyteen ja rasismiin ei tule alistua!

      Presidentti Niinistön haastattelussa YLE urheilun naistoimittaja tenttasi Sotsissa uudestaan ja uudestaan Venäjän ihmisoikeustilanteesta ja korruptiosta. Presidentti asetettiin mahdottomaan tilanteeseen, säälittävä tilanne suomalaisten kannalta!

      Onko YLE ikinä tentannut ketään ruotsalaisesta raakuudesta ja rasismista suomalaisia kohtaan Ruotsissa, Ahvenanmaalla tai Suomessa? EI OLE!

      Onko YLE ikinä tentannut ketään ruotsalaisesta korruptiosta liittyen ruotsalaisiin säätiöihin, ruotsalaiseen puolueeseen, mikä on ollut yhtäjaksoisesti Suomen hallituksessa kymmeniä vuosia sekä ruotsalaisiin järjestöihin (mm. Folkting) mitkä saavat järjettömiä summia vuosittain ruotsalaisen rasismin ylläpitämiseen? EI OLE!

      Eipä ole Suomen oikeuslaitoskaan "huomannut" vielä ruotsalaista rasismia Suomessa - saatikka Ahvenanmaalla! Tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Suomen korruptio on suurempaa ja kaikkiin yhteiskunnan toimintoihin vaikuttavaa kuin vaikkapa Venäjällä! Rasistisen SFPn yli 30 vuotinen hallitustaival keskeytyksittä on siitä oiva esimerkki!


      Joko YLE on SVT?
      HS = Röyhkeää lehtimiestaidottomuutta!
      Iltalehti nyt = Pakkoruotsi aina!
      Olen allerginen Närpiön tomaateille.
      Sanonpa vielä yhden asian: Ahvenanmaa

    • Ja pelkästään heidän ruotsinkielisten nimeiensä perusteella eivät saisi tehdä YLElle työt? Onpas täällä nyt rasistista porukkaa

      • Tiedottajajajakaja

        Olet tosiaankin hyvin yksinkertainen ruotsalainen tomppeli!


    • Radio

      Yksi radioääni on minulle jäänyt erityisesti mieleeni, Suomen aatelissuvun numerolla 1, Carl-Erik Creutz. Pidin hänen mieleenpainuvasta äänestään, eikä minua haitannut yhtään hänen ruotsinkielisyytensä.

      • Tiedottajajajakaja

        Ja siinä toinen ruotsalaisraakalainen, oikea tolvanoiden tolvana!


      • jokkex

        Eihän se ruotsinkielisyys haittaa jos ei ole sveko (pakkoruotsittaja), Carl-Erikin pakkoruotsittajuudesta tosin en tiedä, mutta erinomainen radioääni ja suomeksi jutteli.


    • Radio

      Kyllä minä olen umpisuomenkielinen!

    • Vanha ylioppilas

      Creutz oli ikimuistettava kuuluttaja. Vaikka olen suomenkielinen, niin kuuntelen joskus (salaa) radio Vegaa (Tekeekö se minusta svekon, en tiedä, minulle tuo käsite on epäselvä).
      Vegalla on monta kuuluttajaa tai paremminkin radiojuontajaa, joilla on erittäin miellyttävä radioääni. Minua ei myöskään häiritse kenenkään ruotsinkielisyys.
      Ymmärrän, että täällä kirjoitteleville ei ole ruotsista hyötyä eivätkä he halua sitä käyttää tai oppia, mutta minulla itselläni ei ole antipatioita.

      • Vanha ylioppilas

        Oho, kirjoitteluni aikana täällä oli jo ehditty käydä "kielipoliittista" keskustelua. No voi hyvänen aika.


    • Suomalainen ulos:.!1

      .

      "Suomalainen ulos"

      "Ruotsalainen sisään!"

      .

      • Molempii suuntii

        Muuttaa ruotsalaisii jonkii verran tänne Suomeen. Mut suomalaisii lähtee kyl Ruotsii enemmän, jos sitä tarkotit. Mut lähtee suomalaisii muihikii maihin, et ei pelkästää Ruotsii.


      • Haloo?
        Molempii suuntii kirjoitti:

        Muuttaa ruotsalaisii jonkii verran tänne Suomeen. Mut suomalaisii lähtee kyl Ruotsii enemmän, jos sitä tarkotit. Mut lähtee suomalaisii muihikii maihin, et ei pelkästää Ruotsii.

        Olipas kommentti.Oletko idiootti vai leikitkö vain sellaista?


    • kunnollinen sivistys

      Sivistyneempiä svekot ovat kieltämättä, ja ottavat huomioon toisetkin, asia joka ei ole mennyt ihan putkeen ns. suomenkielisillä urh.selostajilla, jotka on valittu selostajiksi ties millä perusteella: Liian tiukoista trikoista pursuu läskit pihalle, tankkaa suomea kuin edes persukoulua käymätön, tässä vain muutama. Vaikuttaa että suhteilla on selostuhommat saatu, ihan niinkuin heidän ihannevaltiossaan Venäjälläkin, josta demokratia ja hyvät tavat puuttuu kokonaan... ottaisivat mallia sivistyneestä Kaj Kunnaksesta vaikka.

      • Sanos vaan muuta

        Vaikee sanoo, ku ei tuu sillee seurattuu urheiluu kovin paljo eikä siis selostuksiikaa, siis ei paljo ollenkaa. Siin oot oikees et se kielenkäyttö on sellast aika tankeroo. Mut se pätee vähä kaikkee niinku mediaa nykyää. Kieli on jotenkii menny tärviöön.


    • Svekokommentit?

      Nettisvekot luulevat olevansa nokkelia ja ovelia, kun kommentoivat jostain entisestä surutoimittajasta ja surutoimittajien "mukavuudesta".

      Ihan kuin tuollaiset kommentit olisivat mikään vastaus YLE:n rankkaan surujen suosimiseen rekrytoinnissa, puhumattakaan SvenskaYLE:n valtavasta ylibudjetoinnista.

      Tyypillistä svekoilua taas kerran. Pitävät muita typerinä, vaikka itse ovat sitä!

    • Toistan: Tuskin kolumnisti sentään mikään huippupalkkainen eläkevirka on vaikka netti fennojen aiheuttamasta metelistä ja vaikerruksesta niin voisikin päätellä.

      Yle-urheilu on siis palkannut (keikkapalkalla oletan) kaksi kolumnistia kirjoittamaan urheilusivustolleen yhden kolumnin kukin vuoroviikoin. AIKAUHEE KU HIRVEETÄ!

      Onko nyt kyseisissä kolumnisteissa ihan jotain vikaakin, siis muutakin kuin että ovat täysin kaksikielisiä, eli puhuvat sujuvasti myös ruotsia?

      Jag bara undrar.

    • Voi ei!

      Itkijänaiset taas vauhdissa!
      Kyllä maailma on paha paikka,eikä äitikään anna enää tissiä,niin-nolla on poikkeus hän on vielä tissiruokinnassa.

      • etkö osaa vieläkään

        Opettele käyttämään välilyöntiä.


    • Suomalaistoimittajat

      Minua käy sääliksi YLE:n suomalaistoimittajia. He varmasti tiedostavat tilanteen, mutta eivät ressukat uskalla millään tavalla tuoda esiin sortamistaan saatikka vastustaa sitä konkreettisesti.

      Suomalaistoimittajat katsovat kiltisti vierestä, kun surutoimittajat ja -esiintyjät vievät heidän työpaikkansa. Muissa maissa olisi jo alkanut vähintään lakko.

      Muissa maissa toimittajat tekevät työtään jopa henkensä kaupalla, kun puolustavat kansalaismielipidettä vallanpitäjien sortoa vastaan. Suomessa toimittajat eivät uskalla puolustaa EDES omia oikeuksiaan!

      Tällaista on elämä svekokratiassa....

    • Korruptiosuomi

      Näin toimii suomalainen lahjonta. Säätiöthän maksavat ohjelmamaksuja sovituilla tavoilla. Näin pimeä raha kiertää ja kansalaisten verot nousee.

      • suomikoruptio

        Aivan näin. Säätiöt maksavat ja kansalaisten verot nousee sovitulla tavalla. Ja kansalaiset kiertää kerjuulla eivät saa ohjelmia, kolummeja vaan. Tätä on lahjonta.


    • 11+18

      Kai arvon Ankdam nyt tajuaa, että verovaroista kustannetaan nuokin urheilukolumnistit, joista kumpikaan ei tiedä urheilusta yhtään mitään. On aivan sama mitä kieltä he puhuvat tai mihin kansanosaan kuuluvat, mutta valitettavasti nuo Yleisradiolta suojatyöpaikan saaneet vaikuttavat olevan poikkeuksetta suomenruotsalaisia, mikä tietysti herättää epäilyksiä.

      Muusikon ja näyttelijän palkkaaminen urheilukolumnisteiksi on varmasti vain yksi esimerkki monien muiden joukossa, ja sananlasku sanoo, että pienistä puroista syntyy suuri virta. Laitan saman sananlaskun vielä ruotsiksi, että varmasti ymmärtäisit: många bäckar små gör en stor å.

      Ruotsinkielinen väestönosahan on tunnetusti lukutaidottomampaa kuin suomenkielinen väestö, he kun eivät osaa kumpaakaan kotimaisista kunnolla ja lapsina käyvät koulunsa ruotsiksi, vaikka oikeasti osaavat vain suomea. Tämä kielitaidottomuus heikentää suomenruotsalaisilla lapsilla ja nuorilla myös muiden kouluaineiden osaamista ja ymmärtämistä, mikä näkyy esimerkiksi kaikissa Suomessa tehdyissä PISA-tutkimuksissa. Ilmeisesti suomenruotsalaiset eivät kuitenkaan kehtaa myöntää ruotsin (ja suomen) osaamattomuuttaan, vaan peittelevät sitä muun muassa mollaamalla suomenkielisten parempaa kielitaitoa.

      • Persunen

        Vain kolumnistikoulutuksen saaneita kolumnisteiksi, se oikeutettu vaatimus. Ei millään näyttelijän koulutuksen saaneita. Nähtiin jo olympiadeissa kun näyttelijä palkattiin kolumnistiksi mitä siitä tulee. Tuli Haapsalulle roimasti moitteita, monta purollista, vaikka osaakin naapurin kieltä. Ei voi näin jatkua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe