http://www.iqout.com
Tilastojen mukaan tuon pitäis olla kait aika todenmukainen kun Suomessa 176803 tekijän tulosten keskiarvo on 98.10, mutta mulle tuo testi antaa ainakin hämäävän korkeita tuloksia. Tulokset on olleet väliltä 131-146, vaikka WAIS-testien mukaan oon vain vähän keskimääräistä älykkäämpi eli ÄO ois jotain 110-120 ilmeisesti (WAIS:issa ei kerrota numeroarviota)
Entä paraneeko teillä tulokset mitä useammin tuon testin teette? Mulla ei, vaihtelee vaan. Tosin en muista mitä siitä ihan ekaa kertaa sain kun siitä on jo useampi vuosi aikaa. Sitten en oo pariin vuoteen tehnyt, ja nyt vuoden sisällä oon tehnyt useamman kerran ja saanut noita tuloksia väliltä 131-146, joista eka tulos oli 140.
Testi verrattavaksi teille jotka tiedätte oikean ÄO:nne
4
251
Vastaukset
- Tylsistynyt vastaa
"Tilastojen mukaan tuon pitäis olla kait aika todenmukainen kun Suomessa 176803 tekijän tulosten keskiarvo on 98.10, mutta mulle tuo testi antaa ainakin hämäävän korkeita tuloksia. Tulokset on olleet väliltä 131-146, vaikka WAIS-testien mukaan oon vain vähän keskimääräistä älykkäämpi eli ÄO ois jotain 110-120 ilmeisesti (WAIS:issa ei kerrota numeroarviota)"
Tämä kai lienee hieman ohi aiheesta, mutta WAIS-testissä annetaan tarkka numeroarvio älykkyysosamäärästäsi, jos sinulle on tehty kaikki osiot. Sinulle on todennäköisesti tehty vain osiot, joilla on vahva korrelaatio "full-scale IQ:n" kanssa. Todennäkäisesti teit tämän testin työpsykologilla, koska siellä on tapana tehdä vain nopea arvio älystäsi.
PS: Älä vaivaa päätäsi noiden nettitestien kanssa. Ne kaikki tuntuvat olevan roskaa; antavat joko poikkeuksetta liian korkean tai matalan arvion ÄO:täsi. Lisäksi eri ÄO-testeillä on keskenään vahvoja painotuseroja. - Murheellista
Olisi kiva tietää, miksi masennus ja uupumus tyhmentävät ihmistä niin paljon. Olin ennen todella hyvä tuollaisissa testeissä ja nyt en ymmärtänyt tuostakaan yhtään mitään. Lähden tuttuun tapaan miettimään, että tuo siirtyy tuonne ja tuo kääntyy tuohon suuntaan.. ja yhtäkkiä huomaan, etten muista mitä juuri äsken ajattelin. Ajatukset aivan kuin lipeävät otteesta. Se on kamala tunne.
Ajattelin ennen, että ns. tyhmyys on vain ajattelun laiskuutta, mutta nyt ymmärrän, että tältä niistä ihmisistä on tuntunut aina.- näinsevaanonn
Niin se vaan on että ympäristötekijät (tai ympäristötekijöiden vaikutus joidenkin geenien toimintaan jos tarkkoja ollaan) vaikuttavat älykkyyteen/ongelmanratkaisukykyyn. Yksilön geenien sallima ongelmanratkaisukyky rajoineen ei ole yhtenä hetkenä tehtävällä yksittäisellä testillä mitattavissa. Tunteet kuten ahdistus ja masentuneisuus vaikuttavat luonnollisesti ongelmanratkaisukykyyn, kuten myös esim. se mitä on sattunut syömään ennen testiä, tietysti myös ruokavalio pitemmällä aikavälillä. Pitkään jatkunut stressi ihan varmasti heikentäisi testin tulosta. Tiedelehdessä oli myös melko vasta, pari numeroa sitten, julkaistu tutkimus, jonka mukaan suurin vaikutus ihmisen suoriutumiseen erityisesti kognitiivisissa tehtävissä on itseluottamuksella, tai erityisesti sen puutteella, "stereotypiat toteuttavat itsensä" taisi olla sen nimi.
Minulla ei ole mitään esimerkiksi mensan kaltaista yhteisöä vastaan, jossa aivojaan mielellään käyttävät ihmiset pyrkivät löytämään samalla aallonpituudella olevaa seuraa, varsinkaan nykymaailmassa, jossa aivojen käyttö ei ole turhan in, mutta ajatus että ihmiset voisi yksittäisellä kuviopäättelytestillä jaotella potentiaalisten kykyjensä mukaisiin luokkiin absoluuttisesti on täysin absurdi ja typerä, ja onneksi esimerkiksi Suomen koululaitoksissa tai työpaikoilla ei näin tehdä eikä tulla toivottavasti koskaan tekemäänkään. Jos kuviopäättelytestin läpäisee hyvin tuloksin, on se selvä todiste jonkinasteisen potentiaalin olemasssaolosta (tietysti olettaen että testin tekijä ei puhtaasti arvaile vastauksia), mutta mikäli testi menee huonosti, sitä ei voi pitää todisteena kykyjen rajoittuneisuudesta. - näinsevaanonn
näinsevaanonn kirjoitti:
Niin se vaan on että ympäristötekijät (tai ympäristötekijöiden vaikutus joidenkin geenien toimintaan jos tarkkoja ollaan) vaikuttavat älykkyyteen/ongelmanratkaisukykyyn. Yksilön geenien sallima ongelmanratkaisukyky rajoineen ei ole yhtenä hetkenä tehtävällä yksittäisellä testillä mitattavissa. Tunteet kuten ahdistus ja masentuneisuus vaikuttavat luonnollisesti ongelmanratkaisukykyyn, kuten myös esim. se mitä on sattunut syömään ennen testiä, tietysti myös ruokavalio pitemmällä aikavälillä. Pitkään jatkunut stressi ihan varmasti heikentäisi testin tulosta. Tiedelehdessä oli myös melko vasta, pari numeroa sitten, julkaistu tutkimus, jonka mukaan suurin vaikutus ihmisen suoriutumiseen erityisesti kognitiivisissa tehtävissä on itseluottamuksella, tai erityisesti sen puutteella, "stereotypiat toteuttavat itsensä" taisi olla sen nimi.
Minulla ei ole mitään esimerkiksi mensan kaltaista yhteisöä vastaan, jossa aivojaan mielellään käyttävät ihmiset pyrkivät löytämään samalla aallonpituudella olevaa seuraa, varsinkaan nykymaailmassa, jossa aivojen käyttö ei ole turhan in, mutta ajatus että ihmiset voisi yksittäisellä kuviopäättelytestillä jaotella potentiaalisten kykyjensä mukaisiin luokkiin absoluuttisesti on täysin absurdi ja typerä, ja onneksi esimerkiksi Suomen koululaitoksissa tai työpaikoilla ei näin tehdä eikä tulla toivottavasti koskaan tekemäänkään. Jos kuviopäättelytestin läpäisee hyvin tuloksin, on se selvä todiste jonkinasteisen potentiaalin olemasssaolosta (tietysti olettaen että testin tekijä ei puhtaasti arvaile vastauksia), mutta mikäli testi menee huonosti, sitä ei voi pitää todisteena kykyjen rajoittuneisuudesta.Hupsista, tulipa pikku virhe tuon ensimmäisen lauseen jäsentelyssä. Yritin siis sanoa, että ympäristötekijät saavat geenien toiminnassa aikaan muutoksia joilla on vaikutusta ongelmanratkaisukykyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5252514Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial512207Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2032158Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle101463Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191450Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip491343- 971318
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621131Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise911096Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035