Oli itte piru, joita hänen kerrotaan nähneen ainakin kolmeen otteeseen ja heittäneen myös mustepuolloilla - harhoissaan.
Vastaukset 10
- onhan se
Balttis5.3.2014 23:22
... mutta myönnän että olen todella sairas ja katkera uudestikastaja, joka inttää Lutheria jatkuvasti. Olen itse fasisti ja ihailen tällaista verenvuodatusta. Vihaan Lutheria ja kaikkia luterilaisia. Minun pakkomielteeni on liikkua näillä palstoilla ja levittaa vihaa kristittyjä kohtaan.Ei nyt kyllä pidä paikkaansa olenkaan on vain kateellisten muiden uskontokuntien lahkojen solvauksia.
Luther sanoi nähtyään s.a.a.t.a.n.a.n "sinäkö se vain oletkin, sinä joka on voitettu Golgatan ristillä meidän Herramme Jeesus Kristus on sinun voittajasi ja mikä on sinun tulevaisuutesi"- ???
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Ei nyt kyllä pidä paikkaansa olenkaan on vain kateellisten muiden uskontokuntien lahkojen solvauksia.
Luther sanoi nähtyään s.a.a.t.a.n.a.n "sinäkö se vain oletkin, sinä joka on voitettu Golgatan ristillä meidän Herramme Jeesus Kristus on sinun voittajasi ja mikä on sinun tulevaisuutesi"Oliko se ennen vai sen jälkeen kun Luther keksi että kaikki Juutalaiset ovat massamurhattava?
??? kirjoitti:
Oliko se ennen vai sen jälkeen kun Luther keksi että kaikki Juutalaiset ovat massamurhattava?
Luther tuskin haudasta olisi tuollaista tehnyt
- Pirun siistii....
Sinä näet ilmeisesti myös piruja sielläkin missä niitä ei ole, kuten teki kirkkoisänne, - vai kuinka?
- (Lut)erilainen
Kun Luther kertoo karkottaneensa musteella saatanan, hän luultavasti puhuu kirjoitus- ja käännöstöistään, joilla hän kävi harhaoppeja vastaan.
- kutistaja
(Lut)erilainen kirjoitti:
Kun Luther kertoo karkottaneensa musteella saatanan, hän luultavasti puhuu kirjoitus- ja käännöstöistään, joilla hän kävi harhaoppeja vastaan.
Balttis!
Mutta sinä olet todella väittänyt Pirun ilmestyneen kirjaasi jonkun kynän välityksellä.
Kerrohan tästä enemmän - ennen, vai jälkeen Lapinlahden?
- Lapsuudesta asti....
Legendoja Lutherista: Mustepullon heittäminen
Mustepullon heittäminen
Lapsuudesta asti Lutheria kiusasivat paholainen, pahat henget ja demonit...
Myöhemmin Luther kertoo usein näistä tapauksista.
Erityisesti Wartburgin linnan yksinäisyydessä
henkimaailman hyökkäysten pelko kasvoi.
Luther uskoi tapauksien aiheuttavan hänen masentuneisuutensa ja mielialanvaihtelunsa.
Syy jatkuvaan paholaisen pelkoon oli kotona ja opiskeluaikana omaksuttu myöhäiskeskiaikainen uskonnollisuus.
Pahan hyökätessä Luther puolustautui rukoilemalla, laulamalla iloisia lauluja ja joskus myös heittämällä mustepullolla: Lutherin kerrotaan heittäneen hänet keskellä yötä herättänyttä paholaista rohkeasti mustepullolla.
Luther itse kertoo, kuinka Saatana kiusasi häntä Wartburgin linnassa.
Sanoilla, joiden mukaan hän olisi "musteella karkottanut Saatanan" viitataan nykyään kuitenkin enemmän Lutherin raamatunkäännöstyöhön kuin yölliseen kamppailuun Wartburgin linnassa.
Tinatahraa, joka viime vuosisataan asti on ollut nähtävissä Wartburgin linnan Lutherin kamarin seinällä ei voida kuitenkaan pitää todisteena tapauksesta.
On nimittäin löydetty useampia selostuksia siitä,
miten tahraa on viime vuosisatoina useaan otteeseen paranneltu
ja maalattu uudestaan...
http://www.luther.de/fi/legenden/tintenfass.html - Kolmosen ratikka
Lutheria onnisti kun hän ei elänyt nykyaikaan, sillä neuroleptilääkitys olisi ollut melko tukevaa, jos nämä asiat olisivat psykiatreille asti päätyneet.
- Palaneen käryä
Ja historiakin olisi jäänyt tätä monien tappokäskyjen antajan vaikutusta köyhemmäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.1801012- 77677
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48672- 81581
- 39549
- 46530
- 106520
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä37513Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja280490- 21488
Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan34475Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47474Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37441Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91436- 21422
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26420Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24416Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80415Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va137407