Hei,
Onko jollakin pitkää selvää listaa (luetteloa) mitä sisältää ja mitä ei sisällä emäksinen ruokavalio ?
Kiitos
Emäksinen ruokavalio ?
4
898
Vastaukset
- varpautti
Ei. Sellaista ei ole. Mahassa on pH kakkosen luokka, haimaneste on lievästi emäksinen ja meidän kehon happo-emästasapainonsäätely huolehtii siitä, että kehon ja veren happamuus pysyy vakiona. Jos se muuttuu happameksi (asidoosi) tai emäksisesksi (alkaloosi) on AINA kyseessä vakava aineenvaihdunnan häiriö: sellainen ihminen on sairaalakamaa. Virtsan pH toki vaihtelee sen mukaan mitä syödään, mutta se on toinen asia. Ruokien emäksisyyttä ei ole tarpeen miettiä, sekin energia kannaatta käyttää johonkin hyödyllisempään.
- Lipeätekeegutaa
Pelkkää lipeäkalaa, mitään muuta ei saa syödä !
- Nauta1
Riittää kun syöt päivittäin desin hapankaalta, happamuudestaan huolimatta sillä on emäksisöivä vaikutus ja lisäksi siinä olevat maitohapot saavat ruuansulatuksen toimimaan oikein.
Elimistö ylläpitää PH-arvon 7,35-7,45 välillä, mutta liiaksi hapanta sisältävää ruokaa nauttivilla elimistö voi joutua tarpeettoman kovalle. Ylipaino on ensimmäinen merkki siitä, että elimistö kaipaa vähän apua, mutta sitä auttaa kyllä liikuntakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275