Olen ostellut jo reilun vuoden Atrian marinoituja viljaporsaan kassler-leikkeitä, jotka on nähtävästi pakattu suojakaasuun. Viime aikoina olen havainnut merkillisen ilmiön: pakkaus pullistuu välillä jopa todella voimakkaasti, vaikka päiväystä on jäljellä pari päivää. Itse asiassa huomasin jo vakikauppani hyllyllä eilen aamulla, että paketti oli jo heidän hyllyllään alkanut pullistua. Minulla on hyvä suhde kaupan myyjien kanssa ja kerroin paikalle saapuneelle myyjälle löytämästäni paketista, sekä jo aiemmin ihmettelin, miksi juuri tuossa tuotteessa on viime aikoina alkanut esiintyä pullistumista. Myyjä höpisi jostain suojakaasusta, mutta ei osannut sen tarkemmin kertoa salaperäisen pullistumisen syytä. Kertoi vain, että pullistuneet pakkaukset kerätään pois hyllystä.
Mistä pullistuminen mahtaa johtua, kun kyse ei ole viimeisen päivän tuotteesta. Nyt vältän pullistuneen paketin ostoa, mutta aiemmin söin pullistuneestakin paketista, kun lihat eivät tuoksuneet tai maistuneet huonolta. Onko mahdollista, että ne silti olivat pilaantuneita ja pitäisikö niiden syömistä välttää?
Miksi lihapakkaus pullistuu?
9
14088
Vastaukset
- itsestäänselventäjä
Pullistuminen johtuu siitä että pakkauksessa on ylipaine.
Niinpä niin. Mutta MIKSI pakkauksissa on yhtäkkiä alkanut esiintyä ylipainetta? Sitähän minä kysyin! Ja kuuluuko niin olla? Onko tuote pilaantunut?
- Kulinaristikokki
reijolipponen kirjoitti:
Niinpä niin. Mutta MIKSI pakkauksissa on yhtäkkiä alkanut esiintyä ylipainetta? Sitähän minä kysyin! Ja kuuluuko niin olla? Onko tuote pilaantunut?
Pakkaus on liian lämpimässä. Lämmin ilma laajenee. Itse ostan kyllä lihat tuoreena ilman suojakaasupakkauksia ja ehdottomasti ilman marinaadia, jolla peitetään vanhan lihan maku.
Kulinaristikokki kirjoitti:
Pakkaus on liian lämpimässä. Lämmin ilma laajenee. Itse ostan kyllä lihat tuoreena ilman suojakaasupakkauksia ja ehdottomasti ilman marinaadia, jolla peitetään vanhan lihan maku.
Jossain lienee kylmäketju katkennut. Nimittäin ne lihapaketit on siellä kaupassa olleet samassa hyllyssä niin kauan kuin muistan. Silti nyt yht'äkkiä ne ovat alkaneet pullistella. Ostin vierestä Snellnmanin marinoituja porsaafileitä, koska se paketti ei ollut pullistunut. Pitää nähtävästi siirtyä kokonaan niihin, kun Atrian tuotteiden laatu näyttää pudonneen.
- 5+4
Kulinaristikokki kirjoitti:
" Itse ostan kyllä lihat tuoreena ilman suojakaasupakkauksia "
Ei se liha tuoreemmaksi muutu, vaikka se otetaan pois sieltä pakkauksesta, ja myydään irtomyynnissä. - Kulinaristikokki
5+4 kirjoitti:
" Itse ostan kyllä lihat tuoreena ilman suojakaasupakkauksia "
Ei se liha tuoreemmaksi muutu, vaikka se otetaan pois sieltä pakkauksesta, ja myydään irtomyynnissä.Voi, sinua, kun et tiedä mistä minä lähilihat todella tuoreena ostan. En kuule käy S-marketissa tai KKK-kaupassa. :)
- ja se haju
herranjumala mikä paskan käry noissa pakkauksissa on!
- Bakteerit pullistaa
Eikös bakteerit saa aikaan kaasuja.. ja niissä lihapaketeissa elää usein sellaisia anairobisia bakteereja...
- paskandeelia
paskaadelipuhetta toi pullistelu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481568Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88980
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188914Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789