http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/67596-viesti-s-ryhmalle-ja-keskolle-ennemmin-tai-myohemmin-eun-mitta-tayttyy
Minulla mitta täyttyi jo vuosia sitten ja olen kaikin mahdollisin keinoin yrittänyt karttaa kyseisen ketjun kauppoja. Tällä hetkellä LIDL on yksi harvoista, josta voi olla varma, ettei S- tai K-ryhmä hyödy niistä euroista. Samoin käytän paikallisten pientuottajien kauppoja. Hämmästyksekseni olen huomannut, että esimerkiksi lihatuotteet eivät ole tuottajien omissa kaupoissa juurikaan kalliimpia kuin marketeissa, ja laatu on aivan eri luokkaa!
Tähän on tultu
6
83
Vastaukset
- lidlrules
juu ja Lidlin lisäksi kannattaa tukea myös niitä harvoja yksityisiä kauppoja mitä vielä on, noh tosin niistä osa rahoista valuu tukkuketjun kautta isojen taskuun mutta toisaalta tuet yksityisyrittäjää.
Eräs tuttu erästä omaa elintarvikeliikettä pyöritti ennenkuin kyllästyi lopullisesti ja pisti lapun luukulle, hänelle kun ne sisäänostohinnat olivat kalliimpia kun ketjuille ulosmyyntihinnat.
Rakenteellisesti tuo koko järjestelmä on korruptoitunut koskien niin elintarvikkeita kuin myös alkoholipolitiikkaa kuten myös virkamiehiä ja poliitikkoja jotka suoraan hyötyvät tilanteesta.- lidlrules
niin ja siis noiden elintarvikeliikkeiden lisäksi kannattaa välillä ainakin tukea myös niitä leipomoita , tilamyyjiä jne jne !
Suomeen jos saatais se kulttuuri että ostettais tuore leipä omasta leipomosta niin se tuottais jo paljon enemmän hyvinvointia kun nyt nekin rahat valuu ulkomaille. Vaikka mieluummin minä lidlin paistopistepullaa ostan kun kkk/ss ketjujen. - suusa
lidlrules kirjoitti:
niin ja siis noiden elintarvikeliikkeiden lisäksi kannattaa välillä ainakin tukea myös niitä leipomoita , tilamyyjiä jne jne !
Suomeen jos saatais se kulttuuri että ostettais tuore leipä omasta leipomosta niin se tuottais jo paljon enemmän hyvinvointia kun nyt nekin rahat valuu ulkomaille. Vaikka mieluummin minä lidlin paistopistepullaa ostan kun kkk/ss ketjujen.Jep, ehdottomasti! Leipomo on itselläni työmatkan varrella, haen tuoreet leivät ja muut leivonnaiset ennen töihin menoa kun leipomo aukeaa jo 7:lta. :) Eipähän tarvi leipäauton niin paljoa kuljettaa vaikka ne mun ostokset menis kyllä vaikka hanskalokerossa :D Mut periaatteesta!!
- hddfd
suusa kirjoitti:
Jep, ehdottomasti! Leipomo on itselläni työmatkan varrella, haen tuoreet leivät ja muut leivonnaiset ennen töihin menoa kun leipomo aukeaa jo 7:lta. :) Eipähän tarvi leipäauton niin paljoa kuljettaa vaikka ne mun ostokset menis kyllä vaikka hanskalokerossa :D Mut periaatteesta!!
Ja iltapäivälllä viet ne kotiin eikä ne olekaan enää sen tuoreempia ku kaupassakaan :)))
- 5leipää2kalaa
hddfd kirjoitti:
Ja iltapäivälllä viet ne kotiin eikä ne olekaan enää sen tuoreempia ku kaupassakaan :)))
Kaupasta ei saa leipää. piste. sovitaanko että käytetään niistä fazerin, vaasan yms.. isojen leipomoiden tuotteista jotain muuta nimitystä kun leipä, koska leipäähän se paska ei ole nähnytkään.
Suomessa oli ennen oikein hyvää leipää, mutta tuossakin on käynyt se sama juttu kun kaikessa muussakin syödään aivan ala-arvoista moskaa leipänä. Olut on bulkkitärkkelyspaskaa kolmelta suurelta panimolta, leipä on keinotekoisesti kohotettua mautonta hötömössöä, ruoka on saarioisten roiskeläppää :(
Tiedättekö te oikeasti mitään paskempaa tuotetta kun vaikkapa kaupan valmiiks viipaloitu ranskanleipä, siis OIKEASTI ! kuka sitä haluaa tunkea suuhunsa ??????
On rikos ihmiskuntaa kohtaan että sitä roskaa saa kutsua ranskanleiväksi.
Paistopisteistä toki saa vähän enemmän leipää muistuttavaa, mutta sitten tulee kysymys kotimaisuudesta vs ulkomaisuudesta, paistopisteleivät kun ovat pääosin ulkomaalaista taikinaa. - Halleluja aamen
5leipää2kalaa kirjoitti:
Kaupasta ei saa leipää. piste. sovitaanko että käytetään niistä fazerin, vaasan yms.. isojen leipomoiden tuotteista jotain muuta nimitystä kun leipä, koska leipäähän se paska ei ole nähnytkään.
Suomessa oli ennen oikein hyvää leipää, mutta tuossakin on käynyt se sama juttu kun kaikessa muussakin syödään aivan ala-arvoista moskaa leipänä. Olut on bulkkitärkkelyspaskaa kolmelta suurelta panimolta, leipä on keinotekoisesti kohotettua mautonta hötömössöä, ruoka on saarioisten roiskeläppää :(
Tiedättekö te oikeasti mitään paskempaa tuotetta kun vaikkapa kaupan valmiiks viipaloitu ranskanleipä, siis OIKEASTI ! kuka sitä haluaa tunkea suuhunsa ??????
On rikos ihmiskuntaa kohtaan että sitä roskaa saa kutsua ranskanleiväksi.
Paistopisteistä toki saa vähän enemmän leipää muistuttavaa, mutta sitten tulee kysymys kotimaisuudesta vs ulkomaisuudesta, paistopisteleivät kun ovat pääosin ulkomaalaista taikinaa.Veit sanat suustani, tuota VALMIIKSI VIIPALOITUA RANSKANLEIPÄÄ taivastelin just pari päivää sitte itsekin! Paistopisteissä on varsin hyviäkin leipiä, erityisesti Lidlin paisopisteet on kehujen arvoisia, mutta valitettavasti monissa myymälöissä tuotteet paistetaan "liian karrelle" - ohjeistus ilmeisesti puutteellista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1284836Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa143511Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1573320Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302762Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882513Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1311362Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky51314Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267