Taas Watts syyttää NOAA

Greenman

Vale-meteorologi Anthony Watts nettisivulla esitetään taas syytöksiä Yhdysvaltojen ilmatieteenlaitosta NOAA vastaan lämpötilojen manipuloinnista. Tällä kertaa kohteeksi on otettu Yhdysvaltojen helmikuun lämpötilat, joita pidetään kummallisina: http://wattsupwiththat.com/2014/03/18/noaas-odd-way-of-presenting-feb-temperatures/ .NOAA on julkaissut kartan helmikuun lämpötilapoikkeamista, ja niitä Watts pitää väärennettyinä liian lämpimiksi: http://talkingabouttheweather.files.wordpress.com/2014/03/screen-shot-2014-03-18-at-1-24-26-pm.png?w=640&h=445. Kuitenkin Watts ei kerro lukijoille, että NOAA vertailee lämpötilapoikkeamaa sadan vuoden jakson keskiarvoon; 1901-2000, kun Watts jättää kertomatta, että hänen sivuillaan lämpötilapoikkeamaa verrataan 30 vuoden jaksoon 1981-2010. Tämä ajanjakso on viime vuosisadan arvoon nähden huomattavasti lämpimämpi: esimerkiksi New England lämpötilan keskiarvo on noussut 2.7 F astetta.

Näin helppoa on huijata ilmastodenialistia.

34

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sähköteurastaja

En minä löytänyt mitään syytöksiä, paitsi sinä syytät Wattsin pitävän
      väärennettynä liian lämpimäksi, vaikka kirjoitus oli Harold Amblerin
      vieraslirjoitus kun siihen on painettu oikein nimikin.

Siinähän vain ihmeteltiin esitystapaa joka toi esiin mm. Bostonin anomaliat
      lähes normaalilämmöissä vaikka siellä oli 6 astetta keskimääräistä
      kylmempää.

oot näköjään olkanut lukemaan Wattsin blogia, mikä laskettaneen sinulle eduksi.

• Greenman

"NOAA esittää oudosti helmikuun lämpötilat" by Anthony Watts. Watts nettisivulla myös kirjoitetaan, että New England Hartford lämpötila ovat 5.1 astetta normaalia kylmemmät, jota muka NOAA:n kartta "väärentää". Minusta nämä ovat selvästi syytöksiä NOAA kohtaan. On erittäin ikävää, että valehtelijat syyttävät rehellisiä tiedemiehiä.

Käyn silloin tällöin katsomassa, mitä valheita Anthonyt Watts esittää nettisivuillaan.

• Eli lyhyesti ilmaisten: USA:n talvi oli hyvin kylmä verrattuna muutaman viime vuosikymmenen talviin, mutta viimeiseen sadan vuoden jaksoon verrattuna ei se talvi nyt niin kovin kylmä ollutkaan. Eikö tuo ole melko selvä epäsuora osoitus siitä, kuinka USA:n ilmasto on lämmennyt?

• Sähköteurastaja
    • Sähköteurastaja
      • Pömppömaha

ja Notricszone blogi sitten kertoo totuuden?
        Hassua, kuinka sitten tuot tutkimustietoa ja tiedemiehiä, jotka ovat päätyneet omiin johtopäätöksiin juuri GISS:n aineiston perusteella. Valehtelevatko denialistiset tiedemiehet?

• Sähköteurastaja

Notriczonen linkissähän esitettiin eri versioita samasta datasta ja havaittiin eri tahojen väärentäneen niitä, koska kaikki evät voi olla oikein, kun näyttävät erilaisia lämpötilamittaustuloksia samasta paikasta.

Saat itse valita mikä data on oikeata, muiden datojen ollessa vastaavasti väärennettyjä.

• ??????

Miksi sinulla ei ole mitään muuta elämää kuin tuo loputon hörhöilysi?

• tiempohhjubjhbjh

Wattipää taitaa olla niitä foliohattuja suosivia

• Ilmasto Unski

Taas kerran tieteenvastaiset fanaatikot valehtelevat .

Watts on vain henkilö, joka ei tiedä ilmastonmuutoksen mallintamisesta ja hiilidioksidipakotteesta yhtään mitään. Mallit ennustavat nykyhetken ilmaston oikein ja huomioivat luontaista vaihtelua, joten ne toimivat melko hyvin. Jos jokin tekijä tulevaisuudessa muuttuu paljon, tuleva ilmasto voi olla silti yllätys. Emme esimerkiksi koskaan tiedä tulivuorten purkautumisesta tai vaikkapa tipahtaako taivaalta jättiläismainen meteoriitti.

• Greenman

Minua jaksaa harmittaa, että ilmatieteenlaitos jatkuvasti muuttaa normistoaan. Se, että joka kymmenen vuoden välein muutetaan lämpötilan vertailukohtaa lämpimämmäksi: äskettäin muutettiin vertailukohta 1981-2010 keskiarvoon vuosien 1971-2000 keskiarvosta. Tällaisella lämpimään päin muuttuvassa vertailussa saadaan hämäävästi viileämpi ilmasto kuin edellisessä vertailussa. Pidän NOAA:n sadan vuoden 1901-2000 vertailujaksosta, koska se antaa hyvän perspektiivin ilmastonmuutokseen.

• MadMan

Voi kamalaa!

Pitäiskö sitten ilmatieteenlaitoksen ottaa käyttöön vaikkapa 1921-1950 aika vertailulämmöksi?

Tuo 1971-2000 väli on tietysti AGW-uskoville mukavin, koska se edustaa luonnollisen vaihtelun kylmää jaksoa. Esimerkiksi suomen kolme kovinta talve ovat tuolta ajalta.

Eikös olekin kummallista, että 80-luvulla on ollut suomen kylmimmät talvet, vaikka AGW on jyllännyt kiihtyvästi yli sata vuotta ennen sitä?

Eikä tässä vielä kaikki, koska talvien piti lämmetä kolme kertaa enemmän kuin klobpaalisti lämpiäisi?!?!?!?

• Torakan pieru

Antaa hyvän perspektiivin auringon aktiivisuuden lisääntymiseen ja se vaikutuksiin ilmastoon.

Tämä agw-ryhmän itsepetos on ihan käsittämätöntä.

• Greenman
        Torakan pieru kirjoitti:

Antaa hyvän perspektiivin auringon aktiivisuuden lisääntymiseen ja se vaikutuksiin ilmastoon.

Tämä agw-ryhmän itsepetos on ihan käsittämätöntä.

Auringon aktiivisuus on kolmenkymmenen vuoden aikana laskenut, vaikka ilmasto on lämmennyt: http://www.skepticalscience.com/graphics/Solar_vs_temp_500.jpg . Aurinko on niin heikko, että aurinkotutkija (ja ilmastodenialisti) Habibullo Abdussamatov ennusti jääkauden alkavan 2014. Oikeat ilmastotieteilijät sanovat, että tästä vuosikymmenestä tulee mitatun historian lämpimin, koska ilmakehän CO2 pitoisuus lisääntyy koko ajan.

• Torakan pieru
        Greenman kirjoitti:

Auringon aktiivisuus on kolmenkymmenen vuoden aikana laskenut, vaikka ilmasto on lämmennyt: http://www.skepticalscience.com/graphics/Solar_vs_temp_500.jpg . Aurinko on niin heikko, että aurinkotutkija (ja ilmastodenialisti) Habibullo Abdussamatov ennusti jääkauden alkavan 2014. Oikeat ilmastotieteilijät sanovat, että tästä vuosikymmenestä tulee mitatun historian lämpimin, koska ilmakehän CO2 pitoisuus lisääntyy koko ajan.

Auringon aktiivisuus lisääntyi koko 1900 luvun loppuen vuosituhannen vaihteeseen.

-70 luvulla oli pieni notkahdus.
        Meret ovat puskuroineet ja pikkuhiljaa lämmöt alkavat laskea oikeissa mittauksissa.

Kyllä talvi oli ja on ollut normaalia kovempi monissa paikoissa.

Ja Habibullo Abdussamatov ennusti pienen jääkauden kaltaisen kylmän jakson alkavan 2014 ollen kylmimillään noin 2050 vaiheilla.

Miksi agw-ryhmän pitää aina muuttaa sanottua asiaa?

• -----------
        Torakan pieru kirjoitti:

Auringon aktiivisuus lisääntyi koko 1900 luvun loppuen vuosituhannen vaihteeseen.

-70 luvulla oli pieni notkahdus.
        Meret ovat puskuroineet ja pikkuhiljaa lämmöt alkavat laskea oikeissa mittauksissa.

Kyllä talvi oli ja on ollut normaalia kovempi monissa paikoissa.

Ja Habibullo Abdussamatov ennusti pienen jääkauden kaltaisen kylmän jakson alkavan 2014 ollen kylmimillään noin 2050 vaiheilla.

Miksi agw-ryhmän pitää aina muuttaa sanottua asiaa?

Auringon aktiivisuus on ollut laskussa noin viime vuosisadan puolivälistä asti, kun samana aikana ilmasto on lähtenyt lämpenemään kiihtyvällä vauhdilla. Tämä on helppo kenen tahansa tarkistaa useista tiedelähteistä, joten tuhnun raapustus on silkkaa roskaa.

Tiedelähteet myös ennustavat lämpenemisen jatkuvan edelleen. Päinvastaista väittää vain kyseinen happipullo ja muutama jääkausialarmisti, ja näköjään myös meidän tuhnumme.

• Torakan pieru
        ----------- kirjoitti:

Auringon aktiivisuus on ollut laskussa noin viime vuosisadan puolivälistä asti, kun samana aikana ilmasto on lähtenyt lämpenemään kiihtyvällä vauhdilla. Tämä on helppo kenen tahansa tarkistaa useista tiedelähteistä, joten tuhnun raapustus on silkkaa roskaa.

Tiedelähteet myös ennustavat lämpenemisen jatkuvan edelleen. Päinvastaista väittää vain kyseinen happipullo ja muutama jääkausialarmisti, ja näköjään myös meidän tuhnumme.

Hohheli voi ottaa vaikka kuukkelin käyrän ihan esimerkiksi.

Vaikka keskiarvo näyttää laskevaa, niin syklien huiputhipovat ennätystä.
        Vertaappa niitä vuosisadan alkuun.

Eli kuukkelikin todistaa hölmöyksissään, kuinka auringon aktiivisuus on ollut huipussaan -50 luvulta lähtien.

Merten lämpiämien vaan nyt kestää hetken ja kylmenimen myös.

Siinähän väitätte, ettei auringolla ole mitään vaikutusta vaan se ihmisen aiheuttama 0,1%:n CO2 nousu on se oleellisin.

• -----------
        Torakan pieru kirjoitti:

Hohheli voi ottaa vaikka kuukkelin käyrän ihan esimerkiksi.

Vaikka keskiarvo näyttää laskevaa, niin syklien huiputhipovat ennätystä.
        Vertaappa niitä vuosisadan alkuun.

Eli kuukkelikin todistaa hölmöyksissään, kuinka auringon aktiivisuus on ollut huipussaan -50 luvulta lähtien.

Merten lämpiämien vaan nyt kestää hetken ja kylmenimen myös.

Siinähän väitätte, ettei auringolla ole mitään vaikutusta vaan se ihmisen aiheuttama 0,1%:n CO2 nousu on se oleellisin.

Miksi tuhnu valehtelet? Tuosta näkee valehtelusi oikein hyvin:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Temp-sunspot-co2.svg

Ja datalähteethän löytyy kuvan alta.

Lisäksi tiede kertoo, että maapallomme lämpenee tällä hetkellä ihmisen tupruttelujen seurauksena, joten senkin suhteen tuhnu pelkästään valehtelee ja hörhöilee.

• Torakan pieru
        ----------- kirjoitti:

Miksi tuhnu valehtelet? Tuosta näkee valehtelusi oikein hyvin:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Temp-sunspot-co2.svg

Ja datalähteethän löytyy kuvan alta.

Lisäksi tiede kertoo, että maapallomme lämpenee tällä hetkellä ihmisen tupruttelujen seurauksena, joten senkin suhteen tuhnu pelkästään valehtelee ja hörhöilee.

Eli kuukkelin käyrästö ei kelvannutkaan hohhelille.

Siis kuukkeli valehtelee nyt.

Voi voi tuota agw-ryhmän syyntakeettomuutta.

• -----------
        Torakan pieru kirjoitti:

Eli kuukkelin käyrästö ei kelvannutkaan hohhelille.

Siis kuukkeli valehtelee nyt.

Voi voi tuota agw-ryhmän syyntakeettomuutta.

Jos tätä tarkoitat, niin sehän näyttää tasan samaa:

http://www.skepticalscience.com/graphics.php?g=5

Eli aivan käsittämätöntä on tuo loputon hörhöilysi. Miksi tieteen todistaman ihmisen aiheuttaman globaalin lämpenemisen kieltämisestä on tullut sinulle tuollainen pakkomielle, että olet tuhlannut siihen jo monta vuotta ainoasta elämästäsi?

• den ded
      • höpö höpö

Ei muutu lämpimämpään suuntaan.

• -------
        höpö höpö kirjoitti:

Ei muutu lämpimämpään suuntaan.

Kyllä vaan muuttuu.

• Greenman

Haluaisin, että lämpötilan vertailujakso kaikilla ilmatieteenlaitoksilla ja maapalloa koskevilla lämpömittauksilla vakioitaisiin 1901-2000 keskiarvoon. Suomessa tämä merkitsisi, että 1930-luvun tilapäiset lämpimät vuodet ja 1970-luvun kylmät vuodet eivät vaikuttaisi olennaisesti sadan vuoden keskiarvoon. Nyt kun ilmatieteenlaitos koko ajan siirtää 10 vuodella eteenpäin 30 vuoden keskiarvoa, niin ihmiset unohtavat todellisen ilmastonmuutoksen. Esimerkiksi Jokioisen keskilämpötila oli vuosien 1961-1990 välillä 3,9 astetta, vuosien 1971-2000 välillä 4,3 astetta ja nykyisen vertailujakson välillä 1981-2010 4,6 astetta.

• +_+

• -------

• +_+
        ------- kirjoitti:

Kovasti näkyy lämpenemistä, ihan itse laittamassasi linkissä:

http://datamarket.com/data/set/1loo/#!ds=1loo!1n6s=1fx&display=line&f=rolling:360

Tyypillistä vääristelyä. Luuletko, että tuo muuttaa mitään?
        Ymmärrätkö edes, mitä tuo käppyräsi osoittaa?
        Voi reppanaa.

• Hullunhuuto Kake
        +_+ kirjoitti:

Tyypillistä vääristelyä. Luuletko, että tuo muuttaa mitään?
        Ymmärrätkö edes, mitä tuo käppyräsi osoittaa?
        Voi reppanaa.

Näin on. Me täällä suljetulla osastolla ollaan 100% varmoja, ettei ilmastonmuutos pidä laisinkaan paikkansa. Olen jo toista viikkoa kuunnellut, seinässä virtaavan sähkön ääniä ja oikea ongelma on ilmakehässä tehtävät HAARP kokeilut. Sähköverkon kuunteleminen kertoo jokaisen kerran, kuin tuota hornankonetta käytetään.

Kerroin tietoni eräälle NSA:n valkotakkiselle agentille, niin sain vain rauhoittavan ruiskeen enkä muistanut enää mistään mitään pitkään aikaan. Ehkä ne tekivät minulle jotain salaisia UFO kokeiluja??

Vaikutat samanhenkiseltä kuin minä nimimerkki _ . Oletko sinäkin ilmastorealisti, kuten minä ja kumoat kaikenmaailman IPCC salaliiton röhönaurulla?

https://www.youtube.com/watch?v=lb8fWUUXeKM

• +_+
        Hullunhuuto Kake kirjoitti:

Näin on. Me täällä suljetulla osastolla ollaan 100% varmoja, ettei ilmastonmuutos pidä laisinkaan paikkansa. Olen jo toista viikkoa kuunnellut, seinässä virtaavan sähkön ääniä ja oikea ongelma on ilmakehässä tehtävät HAARP kokeilut. Sähköverkon kuunteleminen kertoo jokaisen kerran, kuin tuota hornankonetta käytetään.

Kerroin tietoni eräälle NSA:n valkotakkiselle agentille, niin sain vain rauhoittavan ruiskeen enkä muistanut enää mistään mitään pitkään aikaan. Ehkä ne tekivät minulle jotain salaisia UFO kokeiluja??

Vaikutat samanhenkiseltä kuin minä nimimerkki _ . Oletko sinäkin ilmastorealisti, kuten minä ja kumoat kaikenmaailman IPCC salaliiton röhönaurulla?

https://www.youtube.com/watch?v=lb8fWUUXeKM

hohheli, mene hoitoon.

• Hullunhuuto Kake
        +_+ kirjoitti:

hohheli, mene hoitoon.

Ihan oikeasti! Ala sinäkin kuuntelemaan seinässä virtaavan sähkön ääniä. Muutaman viikon kuluttua olet ymmärtänyt koko totuuden ja tiedät minkälainen maailmaa järisyttävä HAARP oikeastaan on.

Harmi, kun minua vartioi nuo IPCC:n valkotakkiset agentit, niin en voi varoittaa ihmisiä tästä vaarasta. Onneksi on netti ja netissä kirjoittelevat kaltaiseni. Ne varmasti haluavat varoittaa ihmisiä.

Ryhdytkö sinäkin vastarintaryhmääni? Vaistoan, että sinussa on potentiaalia!

• Höyry Heikki
        Hullunhuuto Kake kirjoitti:

Ihan oikeasti! Ala sinäkin kuuntelemaan seinässä virtaavan sähkön ääniä. Muutaman viikon kuluttua olet ymmärtänyt koko totuuden ja tiedät minkälainen maailmaa järisyttävä HAARP oikeastaan on.

Harmi, kun minua vartioi nuo IPCC:n valkotakkiset agentit, niin en voi varoittaa ihmisiä tästä vaarasta. Onneksi on netti ja netissä kirjoittelevat kaltaiseni. Ne varmasti haluavat varoittaa ihmisiä.

Ryhdytkö sinäkin vastarintaryhmääni? Vaistoan, että sinussa on potentiaalia!

Joo! Tuo kuulostaa ihan järkeenkäyvältä jutulta. Mä itse olen taas kuljen viemäreissä tutkimassa, löytyykö kemikaalijäämiä. Sitten jos/kun löytyy, niin soitan samalla silmän räpäyksellä lehdistölle ja kerron kaiken. IPCC tiedemiehet jää kiinni ihmisten ympäristön myrkyttämisestä omien mukamas ilmastonmuutos juttujen pelotteluun.

Mä olen soitellut nytkin jo lähes jokaisena päivänä hätäkeskukseen tai lehtiin. Mutta ne mokomat kettutytöt vain toteavat kun olen soittanut sadannen kerran, että:"j.umalauta lopeta jo" tai jotain muuta typerää. Ne on varmaan aivopesty IPCC:n toimesta.

Tule sinäkin _ mukaan. Vaikutat niin mukavantuntuiselta troll... öh nimimerkiltä. Yhteisessä rintamassa saamme vielä suuria tekoja aikaiseksi. Miksi enää epäröit? Mukaan vain! Saat kysellä satoja kysymyksiä jokaiselta, vastaamatta yhteenkään vastakysymykseen.

• Ilmastokaasu eikka
        Höyry Heikki kirjoitti:

Joo! Tuo kuulostaa ihan järkeenkäyvältä jutulta. Mä itse olen taas kuljen viemäreissä tutkimassa, löytyykö kemikaalijäämiä. Sitten jos/kun löytyy, niin soitan samalla silmän räpäyksellä lehdistölle ja kerron kaiken. IPCC tiedemiehet jää kiinni ihmisten ympäristön myrkyttämisestä omien mukamas ilmastonmuutos juttujen pelotteluun.

Mä olen soitellut nytkin jo lähes jokaisena päivänä hätäkeskukseen tai lehtiin. Mutta ne mokomat kettutytöt vain toteavat kun olen soittanut sadannen kerran, että:"j.umalauta lopeta jo" tai jotain muuta typerää. Ne on varmaan aivopesty IPCC:n toimesta.

Tule sinäkin _ mukaan. Vaikutat niin mukavantuntuiselta troll... öh nimimerkiltä. Yhteisessä rintamassa saamme vielä suuria tekoja aikaiseksi. Miksi enää epäröit? Mukaan vain! Saat kysellä satoja kysymyksiä jokaiselta, vastaamatta yhteenkään vastakysymykseen.

Mukana ollaan, kunhan vain saan huutaa tieteen ja IPCC:n vastaisuuksia netissä päivät pitkät, kellon ympäri.

• tuuliviirejä

Nämä speudoskeptikot wannabee tiedepalstan pitäjät (Watts ja Goddard) ovat kyllä huvittavia. Kun isän säännöt eivät miellytä, mennään itkemään äidille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3459
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3231
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2686
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      82
      2414
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1793
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1414
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1283
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1218
    Aihe