Maukas kinkkukiusaus?

Huuko

Kertokaahan joku hyvän kinkkukiusauksen resepti, eikä mitään pakastejuttuja vaan oikein itsetehtynä ja kermaakaan ei tartte säästää=)

17

60578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jusu

      Kunnon savukinkkua eikä mitään kevytmakkaraa. Sitten pekonia antamaan lisämakua. Kuohukermalla tulee parasta, jos ei harrasta kevytkermoja. Ja jos tykkää aurajuustosta, niin sitä vähän sekaan.
      Ei voi olla muuta kuin hyvää, testattu on.

      • Muori

        Hyvä kiusaus
        Perunat leikataan tulitikun muotoisiksi,veteen tärkkelyksen poistumisen vuoksi ja annetaan olla siinä hetki.Valutetaan kuivaksi ja"freesataan" kevyesti sipulin kanssa pannulla,vähässä voissa tai öljyssä.Laitetaan vuokaan kinkkusuikaleiden kanssa ja tietenkin suolaa ja pippuria, kuohukermaa päälle,niin,että juuri ja juuri peityy.Kun pinta on ruskistunut,se rikotaan ja otetaan uusi pinta.Paistetaan miedolla lämmöllä hauduttaen noin tunti.
        Takuu varma tapa


      • Puistokemisti2000
        Muori kirjoitti:

        Hyvä kiusaus
        Perunat leikataan tulitikun muotoisiksi,veteen tärkkelyksen poistumisen vuoksi ja annetaan olla siinä hetki.Valutetaan kuivaksi ja"freesataan" kevyesti sipulin kanssa pannulla,vähässä voissa tai öljyssä.Laitetaan vuokaan kinkkusuikaleiden kanssa ja tietenkin suolaa ja pippuria, kuohukermaa päälle,niin,että juuri ja juuri peityy.Kun pinta on ruskistunut,se rikotaan ja otetaan uusi pinta.Paistetaan miedolla lämmöllä hauduttaen noin tunti.
        Takuu varma tapa

        Muuten hyvä ohje, mutta mitäköhän perunaan jäisi jos tärkkelykset voisi "liottaa pois"?

        http://www.fineli.fi/food.php?foodid=205〈=fi


      • linkittämäsi
        Puistokemisti2000 kirjoitti:

        Muuten hyvä ohje, mutta mitäköhän perunaan jäisi jos tärkkelykset voisi "liottaa pois"?

        http://www.fineli.fi/food.php?foodid=205〈=fi

        sivu. Yleensäkin kun perunoita kuoritaan, niin ne laitetaan kylmään veteen etteivät ala mustua eli tummua liiaksi. Ja se näkyy lopputuloksessakin, jos on perunat seisseet liian kauan.
        Sitä kait edellinen kirjoittaja tarkoitti.

        Hatarassa muistissani kouluajoilta, tosi kauan sitten. Tehtiin perunajauhoa perunoista. Perunan suikaleita pantiin veteen ja kun se vesi oli haihtunut jäi astian pohjalle jauhoa.

        Tykkään enemmän kiusata Janssonia helppo tapaus.


    • H-L M

      Perunasuikaleita,kinkkua,sipulia,valkopippuria ripaus,suolaa ja vispikermaa

    • -ukko-

      Meillä kinkkukiusausta on laitettu seuraavasti. Tarvikkeina
      Pussi perunasipuli -sekoitusta
      Pala palvikinkkua
      Sipulia, valkosipulia
      Mustapippuria, valkopippuria, paprikaa, meiramia
      2 dl ruokakermaa

      Vuokaan sekoitetaan perunasuikaleet, kinkkusuikaleet sekä sipuli- ja valkosipulikuutiot. Lisätään kerma, johon sekoitettu mausteet. Päälle juustoraastetta. Paistetaan 175-200 asteessa vajaa tunti.

      Perunat voi tietenkin kuoria ja pilkkoa itsekin.

    • Hikimiki

      omasta mielestäni parhaimman saa kun tekee sen näin

      1kg peruna sipuli sekoitusta
      600 vaikka portin pizza suikaleita
      1-2 rkl aromisuolaa

      Sekoitus

      2-3 purkkia kermaa

      Uunissa 200 asteessa 1.20-1.30h

    • huonomuttainnokaskokki

      kun töiden jälkeen pitää olla nopee:

      1 pss (500g) peruna-sipulisuikaleita
      1 sipuli
      3 valkosipulin kynttä murskattuna
      ½ tl suolaa
      reilusti rouhittua mustapippuria myllystä
      ripaus valkopippuria ja pyöräytys chili-myllystä
      250 g kinkkusuikaleita (pirkan palakinkusta tulis parasta!)
      3 dl valion 2 % täyteläinen ruokakermaa
      voita

      ripottele vuodeltuun laakeaan uunivuokaan kerroksittain, lopuksi kerma päälle. uunissa >60min.

      :)

    • naminami.....

      Sipuliton versio. Lisää halutessa sipulia.

      500-600 g perunasuikaleita
      200-300 g kinkkusuikaleita/kinkkurouhetta
      1 rasia pekonikuutioita
      2½ dl ruokakermaa
      1 kpl lihaliemikuutio
      mustapippuria
      (juustoraastetta tai korppujauhoja)

      Laita kerroksittain vuokaan perunasuikaleet, suikaloitu palvikinkku, sekä pekonikuutiot. Ripottele välillä sekaan hienonnettua (paloiteltua) lihaliemikuutiota. Sekoita vielä ainekset keskenään. Mausta makuhermojesi mukaan mustapippurilla. Kaada ruokakerma päälle. Ripottele halutessa pintaan juustoraastetta tai korppujauhoja. Lisätä halutessa juustoraastetta myös sekaan. Laita vuoka uuniin.

      Kypsennä 40-50 min 200 asteessa. Voit 25-30 min kuluttua vähentää lämpöä 150 asteeseen ja antaa kiusauksen muhia vielä parikymmentä minuuttia (aika riippuu uunista).

      Muunnos: Lihaliemikuution tilalle voidaan laittaa murskattua (paloiteltua) Musta Pekka juustoa tai muuta hyvää sulatejuustoa.

      • ninaana

        Voisko kinkkukiusaukseen laittaa sulatejuustoa? Vai onko se jo liikaa jos käyttää kuohukermaa.


      • Leksa!
        ninaana kirjoitti:

        Voisko kinkkukiusaukseen laittaa sulatejuustoa? Vai onko se jo liikaa jos käyttää kuohukermaa.

        Iltarukous on kuulemma: Äläkä saata minua kiusaukseen!


    • Kerran oli käännetty, tai siis yritetty kääntää kinkkukiusaus lontoon murteelle eräässä koulussa,
      tulos : ham temptation :o)))

      No mutta:

      pussillinen peruna-sipulisekoitusta
      pussillinen kinkkusuikaleita, ei kevytversiota tai
      vaihtoehtoisesti pilkottua savukylkeä
      2 dl kuohukermaa
      noin desi maitoa
      2 kpl anjovisfileitä hienonnettuna
      suolaa
      mustapippurirouhetta
      voilastuja
      korppujauhoja

      Esikäsittele peruna-sipulisekoitus mikrossa sulatuslämmöllä noin 10 minuuttia, niin että
      kosteutta hieman haihtuu. Hienonna anjovis haarukalla tai sauvasekoittimella ja sekoita kaikki
      ainekset keskenään uunivuoassa. Vuole kiusauksen päälle voilastuja ja ripota korppujauhoja pinnalle.
      Saa hautua 150 asteessa noin reilun tunnin .
      Anjoviksen kuuluu makeuttaa kiusaus, mutta ei peittää kinkun makua, kypsennysaika ja - lämpötila
      ovat tässä hommassa olennaisia.
      Lisukkeeksi punakaalisalaattia tai pihlajanmarjahyytelöä, jos mahdollista.
      Ipanat tietenkin tykkää ketsupista, mutta siinä menee hyvä kiusaus vähän niinkun hukkaan :o)

      • turhaa puhetta?

        ne häiriköt kunnianloukkauksesta oikeuteen. vai mitenkä siinä kävi?


      • minä vaan
        turhaa puhetta? kirjoitti:

        ne häiriköt kunnianloukkauksesta oikeuteen. vai mitenkä siinä kävi?

        Ne valmiit kinnku suikale pussit kannattaa jättää hyllyyn ostaa kunnon saunapalvikinkkua täts


    • Rosemary98

      Ja pah! saunapalvikinkku on juuri sitä pahinta mitä en tulisi ostmamaan ostakaa kunnon kinkkusuikaleita!

    • kokeillahan voi

      Olen itse laittanut vielä ruokakerman joukkoon jotain tuorejuustoa (kyllä se uunissa sulaa), tulee hyvän makuista ja vähän erilaista.

    • mummelimuu

      Mä tykkään laittaa joukkoon kolmiollisen Auraa. NAM!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe