Se Kokkonen Porin Helluntaikirkosta vaan vaatii kirkkoon liittymättömiltä anteksipyyntöjä! Uskomattoman röyhkeätä, ensin nimittelee lahkolaisiksi ja häiriköiksi, nyt vaatii vielä heiltä anteeksipyyntöjä. Mikä seurakunnan paimen sellainen on? Ei se ole mikään paimen, vaan "johtava pastori".
Kokkonen vaatii vanhuksilta anteeksipyyntöjä!
66
784
Vastaukset
- UUsi-Salonen
Salonen siirtyi (vähäksi aikaa) syrjään puheenjohtajan tehtävistä ja toimi tilaisuudessa Pyhän Pietarin virassa ovilla. Päätti kuka pääsee sisään, kuka jää ulos. Millä valtuudella, omalla luvalla vai Kokkosen? Kirkolliset taputtivat ei-kirkolliset ulos seurakunnasta. Sellaista sovintokokousta tällä erää...
- että näin
UUsi-Salonen. Kyllä, näinhän siellä tapahtui ja olivat jo aikaisemminkin päättäneet ketkä otetaan ja siellä ovella vielä sanoi, ettei heitä koskaan oteta ja saman sanoi toinen veli. Siellä sitten vartijat vahtivat näitä ei kirkollismielisiä kristityitä ihmisä, joita ei siis Seppo Salosen mukaan koskaan oteta.seurakuntaan. Eipä tästäkään tapauksesta tunnu oikein kukaan seurakuntalainen piittaavan.
- Pääkonttorin mies
että näin kirjoitti:
UUsi-Salonen. Kyllä, näinhän siellä tapahtui ja olivat jo aikaisemminkin päättäneet ketkä otetaan ja siellä ovella vielä sanoi, ettei heitä koskaan oteta ja saman sanoi toinen veli. Siellä sitten vartijat vahtivat näitä ei kirkollismielisiä kristityitä ihmisä, joita ei siis Seppo Salosen mukaan koskaan oteta.seurakuntaan. Eipä tästäkään tapauksesta tunnu oikein kukaan seurakuntalainen piittaavan.
Ihan hyvä asia että yhdistyksen kokoukseen pääsi vain yhdistyksen jäsenet ja paras paikka sen varmistamiseen on ovella. Jos joku oli jostakin kumman syystä päättänyt erota yhdistyksestä tai tilannut siirtokirjan siirtyäkseen pois seurakunnassa, on luonnollista ettei ole ääni ja puheoikeutta.
Vuosikokous on pakollinen ja lain mukaan yksikin jäsen voi vaatia sen pitämistä ja siihen saa virka-apua aluehallinto virastosta. Hallituksen jäsenet löytyy yhdistysrekisteristä ja erovuoroinen jatkaa niin kauan kunnes hänen tilalle valitaan uusi tai itse ilmoittaa eronneensa. Säännöissä voi olla maininta hallituksen jäsenen kelpoosuudesta. - että näin
Pääkonttorin mies kirjoitti:
Ihan hyvä asia että yhdistyksen kokoukseen pääsi vain yhdistyksen jäsenet ja paras paikka sen varmistamiseen on ovella. Jos joku oli jostakin kumman syystä päättänyt erota yhdistyksestä tai tilannut siirtokirjan siirtyäkseen pois seurakunnassa, on luonnollista ettei ole ääni ja puheoikeutta.
Vuosikokous on pakollinen ja lain mukaan yksikin jäsen voi vaatia sen pitämistä ja siihen saa virka-apua aluehallinto virastosta. Hallituksen jäsenet löytyy yhdistysrekisteristä ja erovuoroinen jatkaa niin kauan kunnes hänen tilalle valitaan uusi tai itse ilmoittaa eronneensa. Säännöissä voi olla maininta hallituksen jäsenen kelpoosuudesta.Ihmiset joita ei päästetty olivat jättäneet ihan oikeutetun jäsenhakemuksen ja olettivat tietenkin, kun kaikki kirkkolaiset oli liitetty ja heidän hakemuksensa oli jätetty jo paljon aikaisemmin, kuin nämä Kokkosen kirkkolaisilta kotoa keräämät paperit ja ne
kikkolaisetkin siellä salissa olivat, eli oli liitetty mielellään, kun tiesivät yhdistysvastaisiksi, jonka olivat tulleet purkamaan, mutta kirkonvastaisien paperit oli jätetty käsittelemättä ja heille sitten siellä porstuassa sanottiin, ettei teitä koskaan oteta tänne. Sinä nämä asiat tiedätkin, mutta kerron sen muita varten, jotka eivät tiedä.
Oletko sitä mieltä, että on yhdenvertaista käsittelyä? Oletan, että sinusta on, mutta toivon, että joku muu ihminen havahtuu. Pääkonttorin mies kirjoitti:
Ihan hyvä asia että yhdistyksen kokoukseen pääsi vain yhdistyksen jäsenet ja paras paikka sen varmistamiseen on ovella. Jos joku oli jostakin kumman syystä päättänyt erota yhdistyksestä tai tilannut siirtokirjan siirtyäkseen pois seurakunnassa, on luonnollista ettei ole ääni ja puheoikeutta.
Vuosikokous on pakollinen ja lain mukaan yksikin jäsen voi vaatia sen pitämistä ja siihen saa virka-apua aluehallinto virastosta. Hallituksen jäsenet löytyy yhdistysrekisteristä ja erovuoroinen jatkaa niin kauan kunnes hänen tilalle valitaan uusi tai itse ilmoittaa eronneensa. Säännöissä voi olla maininta hallituksen jäsenen kelpoosuudesta.Helluntaikirkkolaiset ovat syyllistyneet syrjintään ottaessaan vain omia suosikkeja Helluntaiyhdistyksen jäseniksi. Syrjinnän kohteeksi joutuneiden henkilöiden kannattaa hakea muutosta asiaan vaikka oikeudenkäynnin kautta.
- tarkistus syytä tehd
Pääkonttorin mies kirjoitti:
Ihan hyvä asia että yhdistyksen kokoukseen pääsi vain yhdistyksen jäsenet ja paras paikka sen varmistamiseen on ovella. Jos joku oli jostakin kumman syystä päättänyt erota yhdistyksestä tai tilannut siirtokirjan siirtyäkseen pois seurakunnassa, on luonnollista ettei ole ääni ja puheoikeutta.
Vuosikokous on pakollinen ja lain mukaan yksikin jäsen voi vaatia sen pitämistä ja siihen saa virka-apua aluehallinto virastosta. Hallituksen jäsenet löytyy yhdistysrekisteristä ja erovuoroinen jatkaa niin kauan kunnes hänen tilalle valitaan uusi tai itse ilmoittaa eronneensa. Säännöissä voi olla maininta hallituksen jäsenen kelpoosuudesta.Pääkonttorin miehen tekstistä jälkimmäisen kappaleen asiat voi toki tarkistaa. Tarkistan, mikäli ja milloin tarkistan.
Palstan luonteen vuoksi ennen ei voi sanoa mitään. - Pääkonttorin mies
että näin kirjoitti:
Ihmiset joita ei päästetty olivat jättäneet ihan oikeutetun jäsenhakemuksen ja olettivat tietenkin, kun kaikki kirkkolaiset oli liitetty ja heidän hakemuksensa oli jätetty jo paljon aikaisemmin, kuin nämä Kokkosen kirkkolaisilta kotoa keräämät paperit ja ne
kikkolaisetkin siellä salissa olivat, eli oli liitetty mielellään, kun tiesivät yhdistysvastaisiksi, jonka olivat tulleet purkamaan, mutta kirkonvastaisien paperit oli jätetty käsittelemättä ja heille sitten siellä porstuassa sanottiin, ettei teitä koskaan oteta tänne. Sinä nämä asiat tiedätkin, mutta kerron sen muita varten, jotka eivät tiedä.
Oletko sitä mieltä, että on yhdenvertaista käsittelyä? Oletan, että sinusta on, mutta toivon, että joku muu ihminen havahtuu.Yhdistys voi säännöissään määrätä miten yhdistykseen liitytään. Vaihtoehtoja on paljon.
Onko nämä liittymään halunneet niitä jotka ovat joskus eronneet yhdistyksestä tai hakeneet siirtotodistusta liittyäkseen toiseen? Oliko heillä siirtotodistus liitteenä kun halusivat palata? Pääkonttorin mies kirjoitti:
Ihan hyvä asia että yhdistyksen kokoukseen pääsi vain yhdistyksen jäsenet ja paras paikka sen varmistamiseen on ovella. Jos joku oli jostakin kumman syystä päättänyt erota yhdistyksestä tai tilannut siirtokirjan siirtyäkseen pois seurakunnassa, on luonnollista ettei ole ääni ja puheoikeutta.
Vuosikokous on pakollinen ja lain mukaan yksikin jäsen voi vaatia sen pitämistä ja siihen saa virka-apua aluehallinto virastosta. Hallituksen jäsenet löytyy yhdistysrekisteristä ja erovuoroinen jatkaa niin kauan kunnes hänen tilalle valitaan uusi tai itse ilmoittaa eronneensa. Säännöissä voi olla maininta hallituksen jäsenen kelpoosuudesta.Joku viittasi toisessa ketjussa hieman siihen suuntaan, että Porin tapaus ei ole vielä loppuunkäsitelty. Onkohan tulossa vielä oikeudenkäyntejä asian tiimoilta? Aineksia rikosilmoituksen jättämiseen Porin Helluntaiseurakunnan johtoa vastaan on kertynyt vaikka kuinka paljon. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan uusia oikeudenkäyntejä!
- Pääkonttorin mies
mazdels kirjoitti:
Joku viittasi toisessa ketjussa hieman siihen suuntaan, että Porin tapaus ei ole vielä loppuunkäsitelty. Onkohan tulossa vielä oikeudenkäyntejä asian tiimoilta? Aineksia rikosilmoituksen jättämiseen Porin Helluntaiseurakunnan johtoa vastaan on kertynyt vaikka kuinka paljon. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan uusia oikeudenkäyntejä!
Niin onhan siellä kokemusta riitelystä joten en välttämättä ihmettele että oppositio haluaa jatkaa...
Pääkonttorin mies kirjoitti:
Niin onhan siellä kokemusta riitelystä joten en välttämättä ihmettele että oppositio haluaa jatkaa...
Helluntaioppiin on kuulunut riiteleminen jo vuosikymmeniä. Helluntaikirkko perustettiin tuomaan uudistuksia Helluntaiherätykseen. Kuitenkin Helluntaikirkko otti Helluntaiherätyksestä riitelemisen uudistettuun seurakuntamuotoonsa. Uutena oppina Helluntaikirkko otti käyttöön moitittavat ja osin rikoksen tuntomerkit täyttävät toimintatavat.
Mitä uusi Porin Yhdyskuntahelluntaikirkko vie Helluntaikirkosta mennessään, jää nähtäväksi. Uskon että se ottaa riitelemisen taidon ja halun ainakin. Uutena piirteenä saattaa tulla mukaan lahkon kriteerit täyttävä toiminta..- vaivaiskoivun takaa
mazdels kirjoitti:
Helluntaioppiin on kuulunut riiteleminen jo vuosikymmeniä. Helluntaikirkko perustettiin tuomaan uudistuksia Helluntaiherätykseen. Kuitenkin Helluntaikirkko otti Helluntaiherätyksestä riitelemisen uudistettuun seurakuntamuotoonsa. Uutena oppina Helluntaikirkko otti käyttöön moitittavat ja osin rikoksen tuntomerkit täyttävät toimintatavat.
Mitä uusi Porin Yhdyskuntahelluntaikirkko vie Helluntaikirkosta mennessään, jää nähtäväksi. Uskon että se ottaa riitelemisen taidon ja halun ainakin. Uutena piirteenä saattaa tulla mukaan lahkon kriteerit täyttävä toiminta..Hyvin Mazdels itse sisäistänyt helluntaiopin.
vaivaiskoivun takaa kirjoitti:
Hyvin Mazdels itse sisäistänyt helluntaiopin.
Haluan omalta osaltani olla kertomassa helluntaiopin siitä puolesta, jota ei mielellään kerrota liikkeen ulkopuolisille. Riitely kuuluu helluntailaisuuteen hyvin vahvasti, se on liikkeen eräs perusominaisuuksista.
Helluntaikirkko on ottanut kuitenkin perinteisestä Helluntaiherätyksestä poiketen toimintaansa sellaisia moitittavia piirteitä, että ei ole mikään ihme, jos riitoja syntyy. Porin helluntaikirkkolaisten kaltaisista tekemisistä syntyisi riita varmaan muissakin kristillisissä seurakunnissa.
- Kaikki paljastuu
Miksi tällaista johtavaa pastoria ja hänen kannattajiaan ei eroteta tehtävistään? Ainoa selitys on, että seurakuntalaisista enemmistö ei sitä halua. Kokkonen ja Salonen lähtevät heti, jos yli puolet seurakuntalaisista sitä vaatii. He eivät siis vaadi. Tämä lienee totuus asiassa?
Raamattu ei tunne arvonimeä 'johtava pastori'. Ykdestäkään alkuseurakunnan vanhimmasta ei käytetty sellaista nimitystä.
Siellä Porissa on nyt yö ja pimeyden valta. Koko herätykselle tehdään vahinkoa. Porin Helluntaiseurakunnan lahkoutumiskehitys on hyvää vauhtia meneillään. Seurakunta erosi Helluntaikirkosta ja on nyt perustamassa omaa Helluntaiyhdyskuntaansa. Vaikka ero Helluntaikirkosta olikin hyvä asia, tämä todennäköisesti "helluntaikirkon kaltaiseksi" muodostuva uusi yksittäinen yhdyskuntaseurakunta antaa enemmän mahdollisuuksia lahkoutumiseen ja seurakunnan muodostumiseen yhden tai muutaman henkilön ympärille.
Miksi Porissa ei peruteta entisenlaista tavallista helluntaiseurakuntaa? Miksi sitä ei ennallisteta juuri siksi mikä se oli ennen helluntaikirkon väliintuloa?
- semmoista
sarisusannass73 kirjoitti:
Miksi Porissa ei peruteta entisenlaista tavallista helluntaiseurakuntaa? Miksi sitä ei ennallisteta juuri siksi mikä se oli ennen helluntaikirkon väliintuloa?
sarisusnnass73. Juuri näin, eli miksi ei ennallisteta? 80 vuotta toiminut seurakunta ei millään sovi, vaikka heidän koko historiikkinsä kelpaa kyllä, sillä Helluntaikirkolla Suomessa ei noin pitkää historiaa itsellä ole. Vaikuttaa aika kummalliselta, että pyydellään anteeksi ja vaaditaan vanhuksia pyytelemään anteeksi omaa vakaumustaan, mutta ei haluta lähteä siitä mistä hajaanus alkoi.
- kiitos EI
no se tästä on etu, että tietää ettei ainakaan porista ole tarpeen tilata puhujia mihinkään tilaisuuteen !
jaa no jos tulee eteen seurakunnan hajotus, ehkä sitten kun ei omista löydy pätevyyttä kuitenkaan sille rintamalle. - Entinen Maara
Yhdistyksen ylimääräinen kokous oli aika mielenkiintoinen. Kutsua ei kaikille annettu, joten ei-kirkolliset menivät paikan päälle katsomaan kutsua. Yllätys, yllätys: sisäovien edessä rukousmatolla nainen rukoilemassa. Joko ne Porissa jakavat rukousmattoja seurakuntalaisille. Eihän siellä nyt eriuskoiset käy rukoilemassa omaa jumalaansa, eihän. No sitten, tietenkin varsinaisessa kokouksessa voitiin todeta,että noin sata kirkollista oli liitetty yhdistykseen kokousta varten. Ei-kirkollisia ei pyynnöstä huolimatta suostuttu liittämään. Äänestys voitettiin tietenkin komeasti, mutta YLLÄTYS,YLLÄTYS: kokous oli laiton, koska 2011,2012,2013 eikä 2014 ollut pidetty yhdistyksen varsinaista kokousta, jossa uusi hallitus olisi valittu erovuoroisten tilalle. Ts. koko hallitus on jo ollut erovuorossa, mutta uusia ei ole valittu. Entisen hallituksen puh.johtajalla oli vain kokoonkutsumisen oikeus, Ei siis ole toimivaa hallitusta. MIELENKIINTOISTA. Jatkoa seuraa.
- ei ollut yllätys
Tuota olen pitänyt mahdollisena, että jatkoa seuraa.
Järjestäytymisensä laiminlyöneen yhdistyksen, jos aikoo alkaa toimia, ensimmäinen kokous on yhdistyksen järjestäytyminen.
Ovat tienneet että tästä voi seurata jatkoa.
Ovatko saaneet neuvoja sellaisilta ja sellaisia neuvoja, kuten aikaisemmissa vaiheissa? - ei ollut yllätys
ei ollut yllätys kirjoitti:
Tuota olen pitänyt mahdollisena, että jatkoa seuraa.
Järjestäytymisensä laiminlyöneen yhdistyksen, jos aikoo alkaa toimia, ensimmäinen kokous on yhdistyksen järjestäytyminen.
Ovat tienneet että tästä voi seurata jatkoa.
Ovatko saaneet neuvoja sellaisilta ja sellaisia neuvoja, kuten aikaisemmissa vaiheissa?Kun kirjoitan 'alkaa toimia', sillä tarkoitan, että muita kokousaiheita ei voi ensin olla, paitsi järjestäytyminen.
Suoraan ei voi hypätä kokousaiheeseen: yhdistyksen lopettaminen.
Järjestäytymisellä tarkoitan mm. että valitaan hallitukseen jäsenet.
Vanhoilta jäseniltä ei edellytetä hallitusvastuuta, eivätkä he voi itse ottaa hallitusvastuuta.
Omien sääntöjen määräys erovuoroisuudesta osoittaa, että vuosien jälkeen hallitusvastuussa olevia ei ole. - Jäit hattuu ny
Vaikka sata hindua rukoilisi buddhaansa tai joku muu jotakin muuta, niin ei meidän Jumalamme siitä horju
- Tarmo Särkimys
Sama juttu. Minua ei liitetty, vaikka sitä vaadin. Olisi pitänyt olla käynyt kasteella tai tulla toisesta seurakunnasta. En minä halua jättää nykyistä seurakuntaani. Haluan vain jäseneksi yhdistykseen kun ystäväni käski niin tekemään.
Menin myös katsomaan tuota kutsua mutta en nähnyt naista rukousmatolla. Näin vanhoja ja nuoria miehiä kasvomaaleissa. He olivat tehneet eteensä ympyrän kananluista ja suitsuttivat jotain savua ja pirskottivat verta päällensä. Vai näinköhän minäkin unta kamerani kanssa - että näin
Tarmo Särkimys kirjoitti:
Sama juttu. Minua ei liitetty, vaikka sitä vaadin. Olisi pitänyt olla käynyt kasteella tai tulla toisesta seurakunnasta. En minä halua jättää nykyistä seurakuntaani. Haluan vain jäseneksi yhdistykseen kun ystäväni käski niin tekemään.
Menin myös katsomaan tuota kutsua mutta en nähnyt naista rukousmatolla. Näin vanhoja ja nuoria miehiä kasvomaaleissa. He olivat tehneet eteensä ympyrän kananluista ja suitsuttivat jotain savua ja pirskottivat verta päällensä. Vai näinköhän minäkin unta kamerani kanssaTarmo Särkimys. Jos puhutaan tapahtumasta, joka sattui silloin sunnuntaina seurakunnan eteisessä, niin ihmettelen tosiaan käytöstäsi ja pilkkaasi vielä kaiken sen tapauksen jälkeen. Noinko siellä nykyään käyttäydytään? Joku näillä palstoilla kehoittaa tulla katsomaan miten mukavia tavallisia sisaria ja veljiä siellä on. Onpa tervetulotoivotus.
- Tarmo Särkimys
että näin kirjoitti:
Tarmo Särkimys. Jos puhutaan tapahtumasta, joka sattui silloin sunnuntaina seurakunnan eteisessä, niin ihmettelen tosiaan käytöstäsi ja pilkkaasi vielä kaiken sen tapauksen jälkeen. Noinko siellä nykyään käyttäydytään? Joku näillä palstoilla kehoittaa tulla katsomaan miten mukavia tavallisia sisaria ja veljiä siellä on. Onpa tervetulotoivotus.
En tiedä eteisen tapahtumista. Halusin vain karrikoida noita huhuja, joita täällä liikkuu rukousmatoista ja liittymisilmoituksista. Näillä halutaan jo Tarmokkaasti Särkeä seurakuntaa vielä lisää.
Ja mitä tuohon mukavuuteen tulee, niin eikös usein metsä vastaa, niinkuin sinne huutaa.
. - että näin
Tarmo Särkimys kirjoitti:
En tiedä eteisen tapahtumista. Halusin vain karrikoida noita huhuja, joita täällä liikkuu rukousmatoista ja liittymisilmoituksista. Näillä halutaan jo Tarmokkaasti Särkeä seurakuntaa vielä lisää.
Ja mitä tuohon mukavuuteen tulee, niin eikös usein metsä vastaa, niinkuin sinne huutaa.
.Tarmo Särkimys. Sanoit ettet tiedä eteisen tapahtumista, etkö halua tietääkään? Tuollainen silmänsä sulkeminen oli tyypillistä myös aikoinaan Saksassa, kun miljoonia ihmisiä vietiin keskitysleireille, niin miten kummassa nyt millään voi nähdä oman eteisen pikku tapahtumista, jos ei edes halua tietää. Ette te myöskään ole huomanneet miten 800 jäsenen seurakunnasta on jäänyt pois noin 550 ihmistä, kun kerran mielestänne mukavat ja aina myötäilevät ovat kuitenkin jäljellä. Ikävää tietysti on jos toisin ajattelevat joskus tulevat häiritsemään harmoniaa ja jos vielä kenties poikisi uusia ajatuksia häiritsemään omaan mukaavuden tilaa. Usko silti, että se voi olla tervehdyttävää.
- vai onko
Jäit hattuu ny kirjoitti:
Vaikka sata hindua rukoilisi buddhaansa tai joku muu jotakin muuta, niin ei meidän Jumalamme siitä horju
Jäit hattuu ny. Ei meidän Jumalamme horju, mutta ei kai kristillisiä rukoushuoneita ole tarkoitettu muiden jumalien palveluun ja käsittäisin, että kokouksiin olisikin tarkoitus saada kaikkia ihmisiä tulemaan kuulemaan julistusta Jeesuksesta.
- UUsi-Salonen
Mitä salaisuuksia siellä Salosen johdolla oikein piilotellaan? Outoa on, että seurakunnan vanhimmisto ei käytännössä osoita kiinnostusta seurakunnan jäsenistön enemmistöön. Sen sijaan he ajavat kiihkeästi yhdistyksen lopettamista. Epäilyttää, että he haluavat peitellä jotain epämiellytävää asiaa tällä.
- Ookkonääkuullunna
Miten te edes jaksatte?
Äimistelijöistä 95% ei ole ikinä Porissa käynytkään. Äimistelkää jotain muuta vaihteeksi!- tuosta vasemmalle
Eikä tule käymäänkään !
Kierrän niin kaukaa kuin kuivin jaloin pääsee noin pöhkön paikan !
- ei ollut yllätys
Vaihtoehdossa, että yhdistys jatkaa, olisi talousasioiden selvittely ollut suuri tehtävä. Liekö suuren suuri?
Todennäköisesti vaatinut ulkopuolisen selvittäjän. Ei siten edes halpa.
Tuolla en viittaa, että olisi väärinkäytöksiä, vaan että epäselväähän taloudenpito on yhdistyksessä ollut.
Nimenomaan, kun yhdistystä ei ole hoidettu, mutta rahaa on kulkenut jo juokseviin menoihin.
Valtaapitäville on ollut einomaisen tarpeellista, että nyt toteutuneen mallin mukaisesti on asiat tähän asti menneet.
Nyt, jos on tulossa testamentteja, jotka on tarkoitettu yhdistykselle, ei testamentille ole saajaa, paitsi jos on muita perillisiä.
Ellei sitten taas tule muita lainvoimaisia ratkaisuja. Onkohan aikaisempien vuosikokousten ja muiden laiminlyöntien jälkeen odotettavissa uusia oikeudenkäyntejä tämän asian suhteen? Varsin mielenkiintoislta tuntuu se, että yhdistys ei ole toiminut moneen vuoteen ja rahaliikennettä ym on kuitenkin hoidettu jotakin kautta. Jos asian suhteen on tapahtunut jälleen "menettelyvirheitä", tulee ne ilmoittaa viipymättä viranomaisille toimenpiteitä varten. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
- näin nähtynä..
Jokaisenhan on ymmärrettävä se, että Kokkonen on koko kirkon äänitorvi, eli pasuna.
Hänen takanaan on kannattamassa kirkollinen systeemi, jota on tavalla tahi toisella pidettävä pystyssä.
ts. se omaisuuksien siirrot, pakkokirkottaminen, sen tehneet ovat tässä ongelmissa ja siksi Kokkosta on tuettava ja pidettävä kaikella tavalla kumiukkona ja leimasimena.
Tässä ei enää ole kyse Jumalan pelastussuunnitelman toteuttamisesta, vaan aivan muista asioista.
Kokkosen esiintulo, jos ja kun se on tuollatavalla esissä, kertoo vain näin ulkopuolisen silmiin määrätystä hädästä, ja oma nahka ei edes Jumalan edessä ole tuomiolausuntoihin nähden mitä tuleman pitää, niin tärkeä. On vain tärkeä ihmisten oma asema, sekä hätä siitä, että jos joudumme maksumieheksi.
Siitä tässä on kyse. Ei ollenkaan Jumalan valtakunnan työn tekemisistä.
Emäntäkin ihmettelee Kokkosta, onhan hän samalla raamattuopiston kurssilla ollut, että missähän kaveri menee. Hänkään ei ole liittynyt, eikä liity kirkkoon.
Siis, asiaa tarkasteltuna liikutaan suuremmilla kentillä, kuin vain tuolla Porissa.
Se taistelukenttä vain kulminoituu nyt vain tuonne, koska lainsäätäjän ajatus on haettu ja todettu vilunkia tehdyn. Hätähän siinä on jokapaikassa. Euroja ei säästellä näissä tapauksissa.- lisäkommentti
Eli jos kyse olisi yksinomaa tuon paikkakunnan ongelmasta, niin ongelma olisi poistunut kun Kokkonen olisi viisaasti eronnut tehtävästään.
Jumalanvaltakunnan kannalta, hänellä ei ole valtuuksia itse Ylimmäiseltä Paimenelta olemassa ja taas tämä työ, se on Hänen alaisuudessa tehtävää työtä oikeassa Hengessä.
- kiusattu
Odotan minäkin henkilökohtaista anteeksipyyntöä Kokkoselta, Harjulalta, Hallitukselta,ja joskus odotan linjaautoa,kyllä odottaa saa...
- Loukattu
Minä odotan anteeksipyyntöä niiltä Järvisläisiltä, jotka haukkuivat minua rosvoksi, kun kuulun porttokirkkoon
- kenen lauluja laulat
Loukattu kirjoitti:
Minä odotan anteeksipyyntöä niiltä Järvisläisiltä, jotka haukkuivat minua rosvoksi, kun kuulun porttokirkkoon
Näin vierspaikkakuntalaisena kysäsen,että mitä näet sanoissa porttokirkko*?
Tiedätkö, mitä keskusteluja on käyty asian tiimoilta, kun kirkkottumiskeskustelut avattiin ja mihin se voi johtaa?
Siitä tuli sana porttokirkkoon liittyminen, näin kirkottumisen kautta. No, nyt on kirkotuttu ja ydistetty itsensä siihen ja mitä näkyy???
Juuri se, mistä varoitettiin. Porttokirkko on käsitteenä hieman laajempi.
Mitä sanotaan käsitteellä rosvous?
Otetaan toisen omaa niin, ettei se kestä Jumalan tuomion kirkkauden valoa. Se on tuomion alaista. Näin synyti vilunkiveljien seurakunta.
Kuka siinä on sisällä, liittyneinä, he teollaan ja olollaan siinä kannattavat historian havinan tuoman vääryyden siementä. Eli kun sen tieten tekee, on osallinen, kuten Suomen lain mukaan varastetun tavaran kätkijäkin. Sylliinen.
Jos et tiennyt, nyt tiedät ja teet sen mukaan valinnat, oletko tai etkö ole jäsen.
Jos olet, kannat nimeä, josta kenenkään ei tarvitse sinulta anteeksipyytää, kun sen julki tuovat. Kannat Kainin otsan merkkiä, ettei kukaan sinua surmaa, mutta merkittynä kuljet. Jumala taas on tuomari ja Hän sitten viimeisellä tuomiolla julistaa tuomionsa. Ei siinä auta Herra, Herra hokema. Laittomuus on lopunajan merkki ja sen hedelmän loppu on kuolema.
Esim. Luterilaisuus kantaa Lutherin veren merkkiä, kun hän surmautti suuren määrän Anabaptisteja. Hukuttamalla, polttamalla jne.
Siksi sen hedelmän takia, sen kirkon sanoma ei ole minun. En kannata hedelmien takia sen porttouden hedelmän siunaamista jäsenyydelläni.
Sinulle tällaista pohdiltaa siitä, missä on ja kenen opetusta kannattaa ja miksi kannattaa. - toteamus lopusta.
kenen lauluja laulat kirjoitti:
Näin vierspaikkakuntalaisena kysäsen,että mitä näet sanoissa porttokirkko*?
Tiedätkö, mitä keskusteluja on käyty asian tiimoilta, kun kirkkottumiskeskustelut avattiin ja mihin se voi johtaa?
Siitä tuli sana porttokirkkoon liittyminen, näin kirkottumisen kautta. No, nyt on kirkotuttu ja ydistetty itsensä siihen ja mitä näkyy???
Juuri se, mistä varoitettiin. Porttokirkko on käsitteenä hieman laajempi.
Mitä sanotaan käsitteellä rosvous?
Otetaan toisen omaa niin, ettei se kestä Jumalan tuomion kirkkauden valoa. Se on tuomion alaista. Näin synyti vilunkiveljien seurakunta.
Kuka siinä on sisällä, liittyneinä, he teollaan ja olollaan siinä kannattavat historian havinan tuoman vääryyden siementä. Eli kun sen tieten tekee, on osallinen, kuten Suomen lain mukaan varastetun tavaran kätkijäkin. Sylliinen.
Jos et tiennyt, nyt tiedät ja teet sen mukaan valinnat, oletko tai etkö ole jäsen.
Jos olet, kannat nimeä, josta kenenkään ei tarvitse sinulta anteeksipyytää, kun sen julki tuovat. Kannat Kainin otsan merkkiä, ettei kukaan sinua surmaa, mutta merkittynä kuljet. Jumala taas on tuomari ja Hän sitten viimeisellä tuomiolla julistaa tuomionsa. Ei siinä auta Herra, Herra hokema. Laittomuus on lopunajan merkki ja sen hedelmän loppu on kuolema.
Esim. Luterilaisuus kantaa Lutherin veren merkkiä, kun hän surmautti suuren määrän Anabaptisteja. Hukuttamalla, polttamalla jne.
Siksi sen hedelmän takia, sen kirkon sanoma ei ole minun. En kannata hedelmien takia sen porttouden hedelmän siunaamista jäsenyydelläni.
Sinulle tällaista pohdiltaa siitä, missä on ja kenen opetusta kannattaa ja miksi kannattaa.Vastaan vielä, että kirjoitin sen tiedon mukaan, mitä itselläni on.
Kirkko teki sen, ettei puolisollani ole enää seurakuntaa, koska se lakkautettiin ja omaisuus siirrettiin kirkonnimiin. Ne vanhukset ja vastustajat "kahvitettiin" kokouspäätösten aikana ja kirkkoa kannattavat löivät päätökset pöytään.
Näin meillä seurakuntaa ei ole puolisolla, tosin ei enää minullakaan.
Tämän kk. alussa liityin uskovien joukkoon ilman helluntalaisuutta. Meiltä ei enää helluntai saa kymmenyksiään sille työlle, joka ei ole Herran työtä.
Sellainen yhteinen matka helluntalaisuudessa 80 vuotta on päättynyt. - tosi1
toteamus lopusta. kirjoitti:
Vastaan vielä, että kirjoitin sen tiedon mukaan, mitä itselläni on.
Kirkko teki sen, ettei puolisollani ole enää seurakuntaa, koska se lakkautettiin ja omaisuus siirrettiin kirkonnimiin. Ne vanhukset ja vastustajat "kahvitettiin" kokouspäätösten aikana ja kirkkoa kannattavat löivät päätökset pöytään.
Näin meillä seurakuntaa ei ole puolisolla, tosin ei enää minullakaan.
Tämän kk. alussa liityin uskovien joukkoon ilman helluntalaisuutta. Meiltä ei enää helluntai saa kymmenyksiään sille työlle, joka ei ole Herran työtä.
Sellainen yhteinen matka helluntalaisuudessa 80 vuotta on päättynyt.Muuten oikein, mutta kirkkoporukkaanon lähtenyt vilpittömiäkin, perässä. Porttokirkkoa voimme odottaa. Kunhan menestysteologit ja ihmeiden tekijät ovat ensin kylväneet, seuraa tulos. Lopunaikana se on porttokirkko. Kyllä Jumala Helluntaikirkkoa käyttää. Siinähän on hereillä-olon paikka. Ei ihmeet ole merkki mistään, vilpittömyydestä.
- mietipä tätä avukses
tosi1 kirjoitti:
Muuten oikein, mutta kirkkoporukkaanon lähtenyt vilpittömiäkin, perässä. Porttokirkkoa voimme odottaa. Kunhan menestysteologit ja ihmeiden tekijät ovat ensin kylväneet, seuraa tulos. Lopunaikana se on porttokirkko. Kyllä Jumala Helluntaikirkkoa käyttää. Siinähän on hereillä-olon paikka. Ei ihmeet ole merkki mistään, vilpittömyydestä.
Vilpitön on syyntakeeton itse tekoon. Tuossapa sitten on vaikeassa paikassa sitten Herran edessä.
Ota Jeesus mukaan sitten kirkkoon ja istuta hänet viereesi. Kerro se totuus, mistä tämä kirkko on ponnistanut lähtöön ja kysy, oliko Jeesus siinä tehtävässä mukana!
Miksi Hän olisi hyväksynyt vääryyden, vai olisiko niin, että nämä teki väärin tekona, tekona siinä, että siirsisvät omaisuudet lihallisin päätöksin.
Kysy samalla Jeesukselta, että kun ja koska tämä on tehty, sekä se perustus, jolle tämä kirkko rakennettiin, ei ollut itse kulmakivelle rakennettu, Kristus nimessä, kysyen Hänen tahtoaan, niin jakaako Hän itse Pyhän Hengen työnsä painopistettä vieraalle perustukselle.
Se sitten ratkaiskoon sinun olemisesi, voitko Kristuksessa jakaa sitä srk. tehtävää, joka on rakenteeltaa ihmisen rakentama ja perustus on, hmm.. sanotaanko vaikka Kokkosen perustus. Ihmisen työkaluilla ja käsin rakennetun peruskiven varassa.
Vai teetkö saman ratkaisun, jonka tein. Se peruskivi itse määräsi sen Hengen, missä tämä Hengellinen Kristuksen rakennuskivistä seurakuntani nyt rakentuu.
Siis tämä on henkilökohtainen hyväksyntä, mihin rakentuu se srk. mihin kuulun.
Onko se hengellinen, vai Hengellinen. ent. srk. lähti vanhinkin tähän perustaan rakentaen pois. Mutta, se siitä.
Kysy Jeesukselta, mutta ehdottomasti ota mukaasi hänet kirkkoon ja viereesi, kuulet ratkaisun häneltä. - näin esimerkkinä
mietipä tätä avukses kirjoitti:
Vilpitön on syyntakeeton itse tekoon. Tuossapa sitten on vaikeassa paikassa sitten Herran edessä.
Ota Jeesus mukaan sitten kirkkoon ja istuta hänet viereesi. Kerro se totuus, mistä tämä kirkko on ponnistanut lähtöön ja kysy, oliko Jeesus siinä tehtävässä mukana!
Miksi Hän olisi hyväksynyt vääryyden, vai olisiko niin, että nämä teki väärin tekona, tekona siinä, että siirsisvät omaisuudet lihallisin päätöksin.
Kysy samalla Jeesukselta, että kun ja koska tämä on tehty, sekä se perustus, jolle tämä kirkko rakennettiin, ei ollut itse kulmakivelle rakennettu, Kristus nimessä, kysyen Hänen tahtoaan, niin jakaako Hän itse Pyhän Hengen työnsä painopistettä vieraalle perustukselle.
Se sitten ratkaiskoon sinun olemisesi, voitko Kristuksessa jakaa sitä srk. tehtävää, joka on rakenteeltaa ihmisen rakentama ja perustus on, hmm.. sanotaanko vaikka Kokkosen perustus. Ihmisen työkaluilla ja käsin rakennetun peruskiven varassa.
Vai teetkö saman ratkaisun, jonka tein. Se peruskivi itse määräsi sen Hengen, missä tämä Hengellinen Kristuksen rakennuskivistä seurakuntani nyt rakentuu.
Siis tämä on henkilökohtainen hyväksyntä, mihin rakentuu se srk. mihin kuulun.
Onko se hengellinen, vai Hengellinen. ent. srk. lähti vanhinkin tähän perustaan rakentaen pois. Mutta, se siitä.
Kysy Jeesukselta, mutta ehdottomasti ota mukaasi hänet kirkkoon ja viereesi, kuulet ratkaisun häneltä.Niin, muistuttaisin, että tämän kk. alusta olen "ei helluntalainen" srk. nimen perusteella, vaan hengellinen kotiseurakuntani on Kristuksessa muualla.
Rakentakoon helluntaikirkolliset sitten sitä temppeliään vaikka mistä kivistä ja olkoon minkä kiven pappinimen varassa, en ole siinä mukana.
En uhraa, koska en näe siunausta sille, jossa itse Herran mieleipidettä ja suuntaa ei ole otettu mukaan. Portinvartioiden ääntä ei kuunneltu ja hapate astui kaikkeen matkaan.
Ratkaisu meillä on henkilökohtainen aina, koska Jumalan huone rakentuu Kristuskalliolle ja rakennus olemme me, Kristuksen työllä ja uskollisuuteen nojautuen, kysellen Hänen tahtoaan tekemisillemme.
Siksi Hengelliset rakennuskivet eivät asetu lihallisuuden peruskivelle olemaan.
Yksinkertaisesti, ei ne pysty olemaan. Synti erottaa sen. Henki ei yhdy vääryyteen.
Siksi Hengellisesti rukouskammiossa kukin käyköön sen Jaakobin paininsa ja ratkaiskoon näin, sen, että huudammeko, "siunaa Sinä Herra minua!""
Vai siunaatkaa te kokkoset. .. - tosi1
mietipä tätä avukses kirjoitti:
Vilpitön on syyntakeeton itse tekoon. Tuossapa sitten on vaikeassa paikassa sitten Herran edessä.
Ota Jeesus mukaan sitten kirkkoon ja istuta hänet viereesi. Kerro se totuus, mistä tämä kirkko on ponnistanut lähtöön ja kysy, oliko Jeesus siinä tehtävässä mukana!
Miksi Hän olisi hyväksynyt vääryyden, vai olisiko niin, että nämä teki väärin tekona, tekona siinä, että siirsisvät omaisuudet lihallisin päätöksin.
Kysy samalla Jeesukselta, että kun ja koska tämä on tehty, sekä se perustus, jolle tämä kirkko rakennettiin, ei ollut itse kulmakivelle rakennettu, Kristus nimessä, kysyen Hänen tahtoaan, niin jakaako Hän itse Pyhän Hengen työnsä painopistettä vieraalle perustukselle.
Se sitten ratkaiskoon sinun olemisesi, voitko Kristuksessa jakaa sitä srk. tehtävää, joka on rakenteeltaa ihmisen rakentama ja perustus on, hmm.. sanotaanko vaikka Kokkosen perustus. Ihmisen työkaluilla ja käsin rakennetun peruskiven varassa.
Vai teetkö saman ratkaisun, jonka tein. Se peruskivi itse määräsi sen Hengen, missä tämä Hengellinen Kristuksen rakennuskivistä seurakuntani nyt rakentuu.
Siis tämä on henkilökohtainen hyväksyntä, mihin rakentuu se srk. mihin kuulun.
Onko se hengellinen, vai Hengellinen. ent. srk. lähti vanhinkin tähän perustaan rakentaen pois. Mutta, se siitä.
Kysy Jeesukselta, mutta ehdottomasti ota mukaasi hänet kirkkoon ja viereesi, kuulet ratkaisun häneltä.Olen heidän kirkkoansa vastaan. Haluaisin kuitenkin jäitä hattuun. Ei liioitella. Kyllä Herra käyttää kaikkia. Raamattuhan sanoo, että jotkut puolustelevat:"Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit." Se oli Luukas 13:26
Jokainen me taivaassa saamme tuomiomme. Jos joku menee heidän kirkkoonsa, eikä ymmärrä, ei Herra hänta siitä tuomitse. tuomio on paljon henkilökohtaisenpaa.
Vaikka olen helluntailainen ja kirjani ovat helluntaiseurakunnassa, olen orpo. Nämä kaikki asiat ,alkaen vääristetystä raamatunkäännöksestä alkuun, ovat tehneet minut orvoksi. Vasta nyt nurkkaan ahdistettuna minäkin avaan nokkani ja piipitän. - armasrannikko
Loukattu kirjoitti:
Minä odotan anteeksipyyntöä niiltä Järvisläisiltä, jotka haukkuivat minua rosvoksi, kun kuulun porttokirkkoon
Ei tarvi odottaa anteeksipyyntöä keneltäkään, jos laittaa joka viikko jotain sivuun pyhien tarpeisiin, keräyksen varalta. Näiden instituutioiden kanssa pakkaa aina käymään samalla tavalla, ne alkavat elämään omaa elämäänsä. Kohta sitä tuntee olevansa saamapuolella, jos lykkää esim 10 % vaikkapa pajatsoon.
- kaiken aikaa
Ainakin Pietarin liperit olisivat tulleet hyvin esiin kun hän halusi tulla ristille naulituksi pää alaspäin, ettei ihan Mestarinsa yli ylentyisi, jos niitä olisi hänellä ollut !
Siinä ne olisivat lepattaneet tuulessa kasvojensa edessä ja kertoneet kuinka suuri on helluntain kirkko kaikille kansoille.
vooi huutoja - aaaa hhh
Ehkäpä Jeesus palkataan sinne kirkkoon sitten kellonsoittajaksi !
Ei hullumpi homma luulen. Ja väliaikoina voi kiillottaa hopeita ja kirkkomessinkiä tai polkea urkuja.
tottapuhuakseni kaikki tämä häslinki menee täysillä yli ymmärryksen. Mitä tässä nyt sitten ollaan saavuttetu !?
Mikä evankelimiin kuuluva tärkeä elementti eli puuttuva välimuoto on nyt löydetty ja kuinka se alkaa pelastaa ihmisiä ?
voi langennutta ihmistä x 1000 huutoja - Uskova
Kielillä puhujat taistelevat keskenään. Pyhiä ovat, pyhempiä kuin muut. Kiitos todistuksesta!
- tosi1
Kyllä se niin on, jos on lihallista riitaa, ei ole kielilläpuhumista. Pitää parannus tehdä. Onneksi sitä voi tehdä päivittäin. En minäkään tallaisten asioiden keskipisteessä elä, vaikka nämä asiat ovat kestäneet vuosia. Sitä kuolisi siihen erämaahan. Onhan sitten Jumalan Sana. Jumala on uskollinen . Parhaita hetkiä ovat Raamatun lukuhetket. Kokee rauhaa, iloa ja siunausta omassa elämässään. Olisi se hyvä vahetessaan elää seurakunta-elämää, mutta en usko sen onnistuvan kirkkoveneessä.
- De Facto
Mitenkäs se menikään?
Yhdistyksen purkukokous oli syyskuussa 2010. Sen päätös sai lain voiman 3kk kuluttua eli joulukuussa 2010. Hallituksen tuli toimia päätetyn mukaan. Yhdistyslain mukaan yhdistys ei saa jatkaa toimintaansa tällaisessa tilanteessa (ei vuosikokouksia jne).
Järvinen haastoi yhdistyksen käräjille "yliajalla" helmikuussa 2011 ja niin alkoi 3v oikeudenkäynti prosessi. Prosessi päättyi hovioikeuden päätökseen tammikuun lopussa 2014 jossa 2010 kokouksen purkupäätös mitätöitiin.
Tästä oli 60pv molemmilla osapuolilla valitusoikeus, sekä yhdistyksellä että Järvisellä. Kun valitusaika on kulunut järjestettiin yhdistyksen kokous sääntöjen mukaan hallituksen toimesta viipymättä.
Yhdistys purettiin tuossa kokouksessa 6.4.2014 selkeällä (noin 85%) enemmistöllä.- oikeutta
De Facto. Meneekö laki taas kuten sitä luetaan? Käräjä- ja Hovioikeudessa voitti Pertti Järvinen, joten valitusoikeus oli teillä ja kun ette sitten valittaneet, niin julistettu tuomio on lain voimainen. Ei kai Pertti Järvisen kuulu valittaakaan, sillä hän tosiaankin voitti. Kunnioitittekio sitä? Mitä vielä, ette päästä Pertti Järvistä mihinkään tietoihin, ette meitä muitakaan, jotka olemme samaa mieltä, ette oikein katso soveliaiksi tulemaan koko rukoushuoneeseen, jos me kerran olemme sitä mieltä, että hävisitte sekä Käräjä- että Hovioikeudessa. On se nyt vaan merkillistä, että muka voittaneenkin osapuolen pitäisi voitostaan valittaa.
Helluntaiyhdistys oli helluntaikirkkolaisten tekemien kolttosten takia toimimattomana monta vuotta. Kun helluntaikirkollisten kolttoset todettiin maallisessa oikeudessakin kolttosiksi, alkoi Porin helluntaiseurakunnan helluntaikirkkolainen johto värväämään Helluntaiyhdistykseen henkilöitä, jotka ovat yhdistyksen lopettamisen kannalla.
Tällainen stalinistinen toimenpide tehtiin, että saatiin yhdistykseen yhdistysvihamielinen jäsenistö lopettamaan Helluntaiyhdistyksen toiminta. Joku helluntaikirkkolainen ja kokkoslainen nimimerkki "De Facto" vielä kehtaa ylistää päätöstä ja siihen johteneita tapahtumia.
Porin helluntaiseurakunnan johtava pastori Kokkosen ja puheenjohtaja Salosen toimeksiantama helluntaikirkkolaisten liittäminen Helluntaiyhdistyksen jäseniksi on naurettava. Yhdistykseen jäseniksi vain lyhyeksi aikaa ja jonkun ajan kuluttua yhdistyksen jäsenyyttä ei tarvita. Kyllä Porin helluntaiseurakunnan johto taas sai itsensä naurunalaiseksi niin uskovien kuin ennen kaikkea maailman silmissä. Kokkosen narsistinen, murtuneella äänellä pidetty sovintopuhe on hänen toimintansa huomioon ottaen ennenkuulumatonta..
Porin helluntaiseurakunnan taholta syrjintää kokeneilla on mahdollisuus tehdä ilmoitus viranomaisille syrjinnästä. Kaikkien kannattaa käyttää tämä mahdollisuus hyväkseen. Porin helluntaiseurakunnan johdon ja Helluntaikirkon aiheuttamat sotkut eivät vielä ole loppuunkäsitelty.
- luterilainen
Hauskaa lukea kun helluntailaiset riitelevät ja koko hellariliike hajoaa omaan mahdottomuuteensa. :) .
- ei luottamusta
luterilainen. Olen samaa mieltä, että ei Porissa ainakaan seurakuntaa kohtaan tule luottamusta, jos ei nosteta asioita pöydälle, joista käytiin oikeutta ja jos mitätöidään oikeudessa voittanut osapuoli. Seurakunnan pastorit, joiden pitäisi olla paimenia, eivät halua ottaa huomioon, että Pertti Järvinen voitti oikeudessa molemmilla kerroilla ja paimenet mitätöivät niitä asioita, joita siellä käsiteltiin ja painavat villaisella kaiken. Kyllä sellainen käytös herättää rehellisyyteen pyrkivissä ihmisissä paheksuntaa Porissa. Jos paimenet eivät pysty suoraan kohtaamaan oikeudessa voittanutta osapuolta ja avoimesti kohta kohdalta selvitetä oikeudessa olleiden kesken kaikki ne kohdat, joita siellä puitiin, niin ei tule luottamusta, ei seurakunnan sisä- eikä varsinkaan ulkopuolella.
- Luterilainen
Suomen helluntailiikkeellä ja Suomen kommunisteilla on samoja elementtejä. Molemmilla on pyhät kirjat, vapahtajansa, apostolinsa, marttyyrinsa, luja usko luokattomaan yhteiskuntaan Eldoradossa/ tuhatvuotisessa valtakunnassa sekä utuiseen taivasten valtakuntaan, agitaattorit/evankelistat vievät sanomaa teille ja aitovierille aina maan ääriin saakka.
Molempien lauluissakin on samoja elementtejä miten kestää taisteluissa ja viedä vuorille viestiä . On vappumarssit/Jeesusmarssit, liehuvat punaliput ja banderollit iskulauseineen.
Suomen helluntailiike ja suomalaiset kommunistit ovat kovia riitelemään ja sättimään toisiaan. Suomen kommunistisen puolueen luokkakantaiset kommunistit haukkuivat sovittelevan linjan kommunisteja revisionisteiksi ja repivien riitojen takia Suomeen syntyi uusia kommunistisia puolueita kuin sieniä sateella, oli taistolaisia, enemmistöläisiä, Demokraattinen vaihtoehto DeVa, Rauhan ja Sosialismin puolesta kommunistinen työväen puolue yms. ja Suomen helluntailiikeessä skismaattiset helluntailaiset sättivät toisiaan käyden oikeutta käräjillä hovioikeudessa, vieläpä uskomattomien maailman ihmisten edessä hellariliikkeen hajotessa omaan mahdottomuuteensa kuten kommunistit.
Vieläkö kukaan muistaa helluntailaisten "soinisriidat", joita myös käräjöitiin hovioikeudessa ja tuomioitakin luettiin?Suomen Helluntailiikkeen ja kommunistisen liikkeen toiminnassa on todellakin keskenään samanlaisia piirteitä. Erotuksena vain se, että kommunisteilla oli Suomessa aikoinaan vain muutamia suntauksia kerrallaan, kun Suomen Helluntailiikkeessä suuntauksia on kymmeniä..
Tässä Porin tapauksessa pitää kuitenkin muistaa se, että Porin helluntaikirkkolaisten tekemät kolttoset olivat sitä suuruusluokkaa törkeydessään, että riita olisi ollut selviö myös muissa kristillisissä yhteisöissä, mikäli siellä olisi samaa toimintaa yritetty.- helpottiko?
mazdels kirjoitti:
Suomen Helluntailiikkeen ja kommunistisen liikkeen toiminnassa on todellakin keskenään samanlaisia piirteitä. Erotuksena vain se, että kommunisteilla oli Suomessa aikoinaan vain muutamia suntauksia kerrallaan, kun Suomen Helluntailiikkeessä suuntauksia on kymmeniä..
Tässä Porin tapauksessa pitää kuitenkin muistaa se, että Porin helluntaikirkkolaisten tekemät kolttoset olivat sitä suuruusluokkaa törkeydessään, että riita olisi ollut selviö myös muissa kristillisissä yhteisöissä, mikäli siellä olisi samaa toimintaa yritetty.Kiitos matzdels taas jokapäiväisestä ulostuksesta!
Varmaan helpottaa ähkyäsi. - luterilainen
mazdels kirjoitti:
Suomen Helluntailiikkeen ja kommunistisen liikkeen toiminnassa on todellakin keskenään samanlaisia piirteitä. Erotuksena vain se, että kommunisteilla oli Suomessa aikoinaan vain muutamia suntauksia kerrallaan, kun Suomen Helluntailiikkeessä suuntauksia on kymmeniä..
Tässä Porin tapauksessa pitää kuitenkin muistaa se, että Porin helluntaikirkkolaisten tekemät kolttoset olivat sitä suuruusluokkaa törkeydessään, että riita olisi ollut selviö myös muissa kristillisissä yhteisöissä, mikäli siellä olisi samaa toimintaa yritetty.Yhteisinä elementteinä heillä on se, että jokaisella ryhmittymällä on omat paremmat jeesuksensa, marxinsa, lenininsä, stalininsa, maonsa ja niin edelleen.
Katso hauska parodiasketsi Suomen kommunisteista 1980- luvulta, missä kommunistit väsää ja näpertelee. Tuohon voisi lisätä, miten helluntailiike väsää ja näpertelee.
https://www.youtube.com/watch?v=PqNpjocoRI4 helpottiko? kirjoitti:
Kiitos matzdels taas jokapäiväisestä ulostuksesta!
Varmaan helpottaa ähkyäsi.Ja siinäkö oli helluntaikirkkouskovan "Jumalan mielen mukainen" kommentti? Helluntaikirkkolaiset erkanevat tuota menoa Jumalasta vauhdilla.
- jalka sienikö
luterilainen näkyy päässeen mielipuuhaansa oppi-isänsä mukaan !
ja mazelsia voisi jo epäillä juovuksissa kirjoittamisesta, niin harhaisia ovat juttunsa ajoittain.
kyuten tässäkin että helluntaissa on kymmeniä suuntauksia... !! pitä olla melko pöhnässä että noin typeriin kommentteihin yltää tai sitten on jotain syvemmällä olevaa ongelmaa.Mazdels ei kirjoita juovuksissa. Edellisen kerran olen juonut alkoholia viime heinäkuun lopussa. En voi sille mitään, että helluntailiikkeessä on kymmeniä eri suuntauksia. Seuraavassa muutamia:
Helluntaikirkkosrk:t, yhdistyspohjaiset helluntaiseurakunnat, Helluntaikansan srk:t, Kansakunnat Kristukselle (Helsinki), Turun Jumalan seurakunta, City-srk:t (useita), Raamattu puhuu srk:t (useita), Sana ja Ylistys srk (Helsinki), River-srk:t (useita), Ehtoovalon Sanoma (Helsinki), Kotikirkot ja kotiseurakunnat (useita), Elämän Sana srk:t (useita), Armon Virta srk. (Sipoo), Auranmaan lähetys (Aura ymp kunnat), Elävä vesi srk. (Hämeenlinna), Elävän sanan yhteys (Helsinki), Siiloan srk (Helsinki), Ilmestysmaja srk:t (useita), Isän sydän srk. (Mikkeli), Elävät kivet srk (Jämsä), Lahden kääntöpiiri, Henotes-srk (useita), Metro srk. (Kuopio), Oulun lähetysseurakunta, Pyhän Hengen srk (Tampere), Laupias Jumala srk (Tampere), Suur-Helsingin srk, Tampereen kristillinen yhteisö, Vaasan Keidas srk (Vaasa) Via dolorosa (Hyvinkää), Vineyard-srk (Helsinki),
Tässä ei ollut edes kaikki ja tämän lisäksi on vielä karismaattisia seurakuntia, joissa opetus helluntailaista, mutta joilla voi olla käytössä sekä lapsi- että aikuiskaste. Mm Uuden toivon seurakunnat (ent. Nokiamissio), Palatsi srk (Tampere) ym.
Tuosta seurakuntaviidakosta löytynee monenlaista ja kaikille, kaikilla mausteilla. Pian luetteloon voi lisätä myös Porin Yhdyskuntahelluntaikirkon.- Nyt Kokkonen rauhaan
mazdels kirjoitti:
Mazdels ei kirjoita juovuksissa. Edellisen kerran olen juonut alkoholia viime heinäkuun lopussa. En voi sille mitään, että helluntailiikkeessä on kymmeniä eri suuntauksia. Seuraavassa muutamia:
Helluntaikirkkosrk:t, yhdistyspohjaiset helluntaiseurakunnat, Helluntaikansan srk:t, Kansakunnat Kristukselle (Helsinki), Turun Jumalan seurakunta, City-srk:t (useita), Raamattu puhuu srk:t (useita), Sana ja Ylistys srk (Helsinki), River-srk:t (useita), Ehtoovalon Sanoma (Helsinki), Kotikirkot ja kotiseurakunnat (useita), Elämän Sana srk:t (useita), Armon Virta srk. (Sipoo), Auranmaan lähetys (Aura ymp kunnat), Elävä vesi srk. (Hämeenlinna), Elävän sanan yhteys (Helsinki), Siiloan srk (Helsinki), Ilmestysmaja srk:t (useita), Isän sydän srk. (Mikkeli), Elävät kivet srk (Jämsä), Lahden kääntöpiiri, Henotes-srk (useita), Metro srk. (Kuopio), Oulun lähetysseurakunta, Pyhän Hengen srk (Tampere), Laupias Jumala srk (Tampere), Suur-Helsingin srk, Tampereen kristillinen yhteisö, Vaasan Keidas srk (Vaasa) Via dolorosa (Hyvinkää), Vineyard-srk (Helsinki),
Tässä ei ollut edes kaikki ja tämän lisäksi on vielä karismaattisia seurakuntia, joissa opetus helluntailaista, mutta joilla voi olla käytössä sekä lapsi- että aikuiskaste. Mm Uuden toivon seurakunnat (ent. Nokiamissio), Palatsi srk (Tampere) ym.
Tuosta seurakuntaviidakosta löytynee monenlaista ja kaikille, kaikilla mausteilla. Pian luetteloon voi lisätä myös Porin Yhdyskuntahelluntaikirkon.Mistä Mazdels keksit tuon kirkon. Jos Porissa jatketaan eteenpäin uskonnollisena yhdyskuntana, ei se tee siitä "kirkkoa". Puhut ihan höpöjä, kun väität ettet ole Porista. Tai jos et ole, ry mitenkään voi väittää tuollaisia Kokkosesta. Ja täällä asuvat tietävät, että Kokkonen on johtava pastori. Siis ei ylin johto. Hän on työntekijä, eikä häntä pidä syyttää joidenkin virheistä.
Nyt Kokkonen rauhaan kirjoitti:
Mistä Mazdels keksit tuon kirkon. Jos Porissa jatketaan eteenpäin uskonnollisena yhdyskuntana, ei se tee siitä "kirkkoa". Puhut ihan höpöjä, kun väität ettet ole Porista. Tai jos et ole, ry mitenkään voi väittää tuollaisia Kokkosesta. Ja täällä asuvat tietävät, että Kokkonen on johtava pastori. Siis ei ylin johto. Hän on työntekijä, eikä häntä pidä syyttää joidenkin virheistä.
Porin uudella aloittavalla yhdyskuntamuotoisella helluntaiseurakunnalla ei liene vielä nimeä, joten olen nimittänyt sitä toistaiseksi yllä olevalla nimellä. Se sopii monimutkaisuutensa vuoksi hyvin kyseisen seurakunnan imagoon, onhan jotkut Helluntaikirkosta eronneet porilaiset jo maininneet, että jossain vaiheessa vielä palataan Helluntaikirkon helmoihin.
Kyllä se tiedetään Suomen kristillisissä piireissä ja erityisesti Porissa hyvin, että Veikko Kokkonen on Porin helluntaiseurakunnan johtava pastori, vielä. Kyllä mielestäni pastorit ja vanhimmisto kuuluvat seurakunnan ylimpään johtoon. Pastori Kokkonen on lisäksi antanut siunauksensa helluntaikirkkolaiselle helluntaiseurakunnan hajoitustoiminnalle Porissa. Hän myös nimesi yhdistysmuotoisen seurakunnan kannattajat lahkolaisiksi, ja kesti vuosia, ennekuin hän sopersi anteeksipyyntöä, senkin vasta oikeudenkäynnin jälkeen.
On aivan turha yrittää puolustaa pastori Kokkosta ja väittää muka, ettei hän ole tehnyt virheitä asiassa. Miksi hän sitten murtuneella äänellä pyytäisi anteeksi? Tosin tuolla anteeksipyynnöllä ei näyttänyt olevan mitään merkitystä. Kokkosen itsevaltainen toiminta on siitä huolimatta jatkunut. Ehkä Porin helluntaiseurakunnan asiat ovat vielä oikeudessa uudestaan, koska niitä ei näköjään muuten pystytä selvittämään. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan.- sai riittää
Nyt Kokkonen rauhaan kirjoitti:
Mistä Mazdels keksit tuon kirkon. Jos Porissa jatketaan eteenpäin uskonnollisena yhdyskuntana, ei se tee siitä "kirkkoa". Puhut ihan höpöjä, kun väität ettet ole Porista. Tai jos et ole, ry mitenkään voi väittää tuollaisia Kokkosesta. Ja täällä asuvat tietävät, että Kokkonen on johtava pastori. Siis ei ylin johto. Hän on työntekijä, eikä häntä pidä syyttää joidenkin virheistä.
Nyt Kokkonen rauhaan. Pitäköön Kokkonen ja muu johtoporukka rauhansa ihan rauhassa. En enää yhtään välitä heidän puheitaan kuunnella. Miksi uskoisin heidän julistukseensa, kun heihin ei voi muissakaan asioissa luottaa ja samalta tuntuvat heidän kannattajiensa puheet myös. Jos väki hyväksyy väärinkäytökset ja mitätöi ne, eikä millään ole mitään väliä, niin jos siellä vielä kävisin, niin silloin osallistuisin sellaisen toiminnan kannattamiseen. En siis osallistu. Minulle riitti.
- Zotzot
mazdels kirjoitti:
Porin uudella aloittavalla yhdyskuntamuotoisella helluntaiseurakunnalla ei liene vielä nimeä, joten olen nimittänyt sitä toistaiseksi yllä olevalla nimellä. Se sopii monimutkaisuutensa vuoksi hyvin kyseisen seurakunnan imagoon, onhan jotkut Helluntaikirkosta eronneet porilaiset jo maininneet, että jossain vaiheessa vielä palataan Helluntaikirkon helmoihin.
Kyllä se tiedetään Suomen kristillisissä piireissä ja erityisesti Porissa hyvin, että Veikko Kokkonen on Porin helluntaiseurakunnan johtava pastori, vielä. Kyllä mielestäni pastorit ja vanhimmisto kuuluvat seurakunnan ylimpään johtoon. Pastori Kokkonen on lisäksi antanut siunauksensa helluntaikirkkolaiselle helluntaiseurakunnan hajoitustoiminnalle Porissa. Hän myös nimesi yhdistysmuotoisen seurakunnan kannattajat lahkolaisiksi, ja kesti vuosia, ennekuin hän sopersi anteeksipyyntöä, senkin vasta oikeudenkäynnin jälkeen.
On aivan turha yrittää puolustaa pastori Kokkosta ja väittää muka, ettei hän ole tehnyt virheitä asiassa. Miksi hän sitten murtuneella äänellä pyytäisi anteeksi? Tosin tuolla anteeksipyynnöllä ei näyttänyt olevan mitään merkitystä. Kokkosen itsevaltainen toiminta on siitä huolimatta jatkunut. Ehkä Porin helluntaiseurakunnan asiat ovat vielä oikeudessa uudestaan, koska niitä ei näköjään muuten pystytä selvittämään. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan.Mistäs se poliitiikopastori luuraa, ku ei missään mainita mitään?
- ikä painaa?
Zotzot kirjoitti:
Mistäs se poliitiikopastori luuraa, ku ei missään mainita mitään?
Onkohan matzdels tullut vanhaksi, kun nyt muutamaan päivään ei ole näkynyt
herjakirjoituksia? ikä painaa? kirjoitti:
Onkohan matzdels tullut vanhaksi, kun nyt muutamaan päivään ei ole näkynyt
herjakirjoituksia?On ollut hieman vaikea löytää tänne viime päivinä, koska palstan on täyttäneet aivan muut aiheet kuin helluntailaisuus. En usko syyllistyneeni pahempaan herjaukseen, kuin uskonratkaisun tehneet ja upotuskastetut helluntailaisetkaan. Näyttihän itse johtava pastori Kokkonen hyvää esimerkkiä herjaamisesta.
Joko Porissa puuhataan uutta yhdyskuntamuotoista helluntaikirkkoa? Nettisivuilla ei ollut vielä perustavasta kokouksesta mainintaa. Taitaa olla kuitenkin niin, että Helluntaikirkosta eroamiselle on vielä miettimisaika menossa. On mielenkiintoista seurata, miten Porin helluntaiseurakunta aikoo jatkossa pärjätä pienemmillä tuloilla ja pieneksi kutistuneella seurakunnalla.
Olisi hyvä tietää myös jatkosta, mikäli Helluntaikirkon jäsenten Helluntaiyhdistykseen liittämisistä on tehty kantelu. Uskon, että kuulemme vielä asiasta.- eiks juu?
mazdels kirjoitti:
On ollut hieman vaikea löytää tänne viime päivinä, koska palstan on täyttäneet aivan muut aiheet kuin helluntailaisuus. En usko syyllistyneeni pahempaan herjaukseen, kuin uskonratkaisun tehneet ja upotuskastetut helluntailaisetkaan. Näyttihän itse johtava pastori Kokkonen hyvää esimerkkiä herjaamisesta.
Joko Porissa puuhataan uutta yhdyskuntamuotoista helluntaikirkkoa? Nettisivuilla ei ollut vielä perustavasta kokouksesta mainintaa. Taitaa olla kuitenkin niin, että Helluntaikirkosta eroamiselle on vielä miettimisaika menossa. On mielenkiintoista seurata, miten Porin helluntaiseurakunta aikoo jatkossa pärjätä pienemmillä tuloilla ja pieneksi kutistuneella seurakunnalla.
Olisi hyvä tietää myös jatkosta, mikäli Helluntaikirkon jäsenten Helluntaiyhdistykseen liittämisistä on tehty kantelu. Uskon, että kuulemme vielä asiasta.Jatkuva liikunta pitää virkeänä, joten saamme varmasti odottaa sinulta tuota viha-
kylvöä jatkossakin. eiks juu? kirjoitti:
Jatkuva liikunta pitää virkeänä, joten saamme varmasti odottaa sinulta tuota viha-
kylvöä jatkossakin.Puolustan suurinta osaa Porin helluntailaisista, joiden rukoushuoneen ja toiminnan helluntaikirkkolaiet anastivat. Jos pidät puolustamistani vihakylvönä, en voi sille mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860