Miksi näytellä porvaria? Onko varaa?

paikat kuntoon

Ihannoidaan kuluttamista ja ylivarojen elämistä. Kaiken pitää olla viimeisenpäälle sliipattua, uutta, muotivaatteet, uudet autot, uudet asunnot...ja kaikki velkarahalla hankittua. Onko tähän elämäntyyliin, mitä niin ihannoidaan alemissa sosiaaliluokissa, työväen ja keskiluokassa varaa elää velkarahalla? Miksi pitää näytellä porvaria, kun siihen ei ole varaa, kuin harvalla ihmisellä.

6

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuvittelu pois

      Moni ei käynyt esimerkiksi alussa Lidlissä. Eli samasti ittensä parempaan väkeen kuuluvaksi. En tarkoita yksin Rovaniemeläisä. Tilanne muuttuu. Nyt sinne ovat tulleet lähes kaikki. Siis Lidliin. Niin se raha ratkaisee. Turha näytellä parempaa väkeä. Sellaistahan ei ole olemassa. On vain samanlaista paskantavaa ja haisevaa kahdella jalalla tallustelevaa massaa kukin omalla tyylillään elämän virrassa..
      Luulivat kait että KUVITELTU imago kärsii kun käy "köyhien kaupassa".

      Samastuvat rutiköyhänä palkkarenkityöläisenäkin pukukokoomuslaiseksi ja rientävät pyllyt vipattaen tärkeänä äänestämään pilkkaajaansa ja naurajaansa..

      • Pilkunnus. riemastuu

        Kirjoitusvirhe tuo Rovaniemeläisiä. Pitää aloittaa pienellä alkukirjaimella. Näppäilyvirheitä tulee kaikilla. Älkää pilkunnussijat takertuko niitä nussimaan. Jos ette muuhun pysty pysykää pois täältä kadeellisina nussimasta niitä pilkkujanne.
        Keksikää joku muu laukeamistapa.


      • paikat kuntoon
        Pilkunnus. riemastuu kirjoitti:

        Kirjoitusvirhe tuo Rovaniemeläisiä. Pitää aloittaa pienellä alkukirjaimella. Näppäilyvirheitä tulee kaikilla. Älkää pilkunnussijat takertuko niitä nussimaan. Jos ette muuhun pysty pysykää pois täältä kadeellisina nussimasta niitä pilkkujanne.
        Keksikää joku muu laukeamistapa.

        Olet väärässä, jos lauseen aloittaa ensimmäisellä sanalla rovaniemeläisiä, aloitetaan se isolla alkukirjaimella Rovaniemeläisiä. Kadeellisina kirjoitetaan kateellisina. Sinulla oli kirjoitusvirhe. Tämä tältäosin kirjoitusvirheistä.


      • Rautalankaa kuluu
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Olet väärässä, jos lauseen aloittaa ensimmäisellä sanalla rovaniemeläisiä, aloitetaan se isolla alkukirjaimella Rovaniemeläisiä. Kadeellisina kirjoitetaan kateellisina. Sinulla oli kirjoitusvirhe. Tämä tältäosin kirjoitusvirheistä.

        Teiilä on lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia. Näin se on. Sen olen huomannut jo ajat sitten. Ette ymmärrä lukemaanne. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tä!

        Tarkkaile tekstiä uudestaan jos osaat? Onko lause aloitettu sanalla Rovaniemi?
        Totta te vasiten provosoitte. No silloin olette älykkäämpi kuin oletin. Muussa tapauksessa olette aika tyhmä. Näin valitettavasti.

        Kadeellisina on taas minun murretta. Käsitätkö, tä? Pitääkö kaikesta vääntää malli rautalangasta?

        No ota kuitenkin huumorilla niinkuin minäkin teidät. Älä ala murjottamaan taas, kuten ruukaat tehdä.


      • Kyllä minä tiesin
        Rautalankaa kuluu kirjoitti:

        Teiilä on lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia. Näin se on. Sen olen huomannut jo ajat sitten. Ette ymmärrä lukemaanne. Mikä siinä on niin vaikeaa? Tä!

        Tarkkaile tekstiä uudestaan jos osaat? Onko lause aloitettu sanalla Rovaniemi?
        Totta te vasiten provosoitte. No silloin olette älykkäämpi kuin oletin. Muussa tapauksessa olette aika tyhmä. Näin valitettavasti.

        Kadeellisina on taas minun murretta. Käsitätkö, tä? Pitääkö kaikesta vääntää malli rautalangasta?

        No ota kuitenkin huumorilla niinkuin minäkin teidät. Älä ala murjottamaan taas, kuten ruukaat tehdä.

        No niin, mitä minä sanoin. Pääsit nussimaan pilkkujasi "paikat kuntoon". Tuliko räjähdysmäinen tulivuorenpurkaus? Kastuko pökät?
        Noo...tuli pyykinpesua. No sen korvaa autuaallisen rento olo mahtavan purkautumisen
        Jälkimaininkina.


      • paikat kuntoon
        Kyllä minä tiesin kirjoitti:

        No niin, mitä minä sanoin. Pääsit nussimaan pilkkujasi "paikat kuntoon". Tuliko räjähdysmäinen tulivuorenpurkaus? Kastuko pökät?
        Noo...tuli pyykinpesua. No sen korvaa autuaallisen rento olo mahtavan purkautumisen
        Jälkimaininkina.

        Ei minulla ole tarkoitus keskittyä kielioppivirheisiin. Minullakin tulee kielioppivirheitä. Ja tietysti pyykinpesua, kuten kenellä tahansa. Rento olo tulee, kun saa sanoa mielipiteensä, varsinkin silloin kun kokee oman mielipiteen ainoaksi oikeaksi mielipiteeksi. Voihan sitä sanoa tulivuorenpurkaukseksi huumorimielellä. Edelliseen kommenttiin vastaisin, että luetunymmärtämisessä tulee vaikeuksia varsinkin silloin, kun mielipiteenesittäjä ei perustele kommenttiaan. Perustelujen esittäminen poissulkee väärät tulkinnat kommenteista. Huumorilla tietysti, myös kaiken asiaallisenkin keskustelun ohella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe