....ja luvan kanssa, tästä ei enää tarvitse kättä vääntää.
http://yle.fi/uutiset/
Suvívirsi soi kauniisti edelleen...
12
98
Vastaukset
- FUCKIFUU
Ja pappien aamunavaukset loppuvat... vielä parempi päätös! Samoin ruokarukoukset lakkaavat paitsi kouluissa niin myös päiväkodeissa. Ateistit voittivat jälleen yhden taistelun. Suvivirren aikakin tulee vielä vaikka toistaiseksi selvisi uskonnollisen oikeiston myötävaikutuksella.
- attea sapettaa
kyllä mahtaa kommariattea sapettaa
- FUCKIFUU
Tunnetko kommariatteja? Vai nyyhkytätkö muuten vain kun sinut ja lahkosi murskattiin jälleen kerran?
- tässä totuus
FUCKIFUU kirjoitti:
Tunnetko kommariatteja? Vai nyyhkytätkö muuten vain kun sinut ja lahkosi murskattiin jälleen kerran?
kirkon piirissä lähes 4 viidesosaa suomalaisista - vapareita ei edes puolta promillea.
- FUCKIFUU
tässä totuus kirjoitti:
kirkon piirissä lähes 4 viidesosaa suomalaisista - vapareita ei edes puolta promillea.
Puhuttiin kommariateista, nyt puhut vapareista. Et taida maahanmuuttaja tietää suomen kielen sanojen tarkoituksia.
Kirkon piirissä on 3 neljäsosaa (75%) mikä sekin on kieltämättä liikaa. tässä totuus kirjoitti:
Tarkalleen ottaen kirkkoon kuuluu 76% suomalaisista, eli enemmänkin 3/4 kuin 4/5. Kaupunkialueilla luku on selkeästi pienempi, Helsingissä 59%, joillain alueilla vain 50%. Kannatus on laskenut pohjoismaissa tasaisesti n. 1%yksikön/vuosi ja kehityksen ennustetaan jatkuvan. Eli vuonna 2040 evlut on vähemmistö, maahanmuuton ja ateismin leviämisen myötä jo aiemmin.
En ole kommunisti, mutta ei harmita. Perustuslakivaliokunta ei ole laillisuusvalvoja eikä sillä ole valtuuksia kumota Puumalaisen päätöstä, joten ihan kiva mielipide, mutta ei vaikutusta.
No okei, liioittelin. Paska mielipidehän se oli, mutta pointti on että ei sillä ole merkitystä.
Niin, tai tarkalleen ottaen ohjeistuksen mukaan kahta ekaa säkeistöä saa hoilata miten sielu sietää. Niissähän ei yliluonnollisuuksia mainita kuin kerran. Niin se mahtaa olla, että lyhyestä virsi kaunis. :-D
- tunnustaa
Todella hieno päätös. Aamunavaukset ja ruokarukoukset pitää järjestää niin että niillä on aito, asiallinen vaihtoehto.
Kiitos perustuslakivaliokunnalle. Populisteille suvivirsi on tietenkin tärkeää. Siitäkin siis vain kaksi ekaa säkeistöä joka on ihan ok.
Parempi olisi laulaa vaikka PMMP:n sanoittamat loput säkeistöt, niin voitaisiin laulaa biisi loppuuun asti. - aika muuttuu
Meidän lapsen koulussa ET oppilaat on käytännössä suoraan ohjattu muuhun toimintaan ja oletettu että kaikki muut osallistuvat esim. joulukirkkoon. Sanallakaan ei ole sanottu että oikeasti tilaisuus on uskonnollinen ja osallistuminen on vapaaehtoista ja niille jotka eivät osallistu. Eli tähän tulee nyt muutos.
Odotan koska teinit keksivät että he ITSE voivat päättää jäävätkö kirkosta pois. Kun ensimmäinen sukupolvi uskaltautuu tämän tekemään, niin sen jälkeen loppuvat myös kirkon tilaisuudet kun vain muutama haluaa lähteä. - Humanisti-vapari
Suvivirren varjolla "siunattiin" ev.lut. jumalanpalvelusten ymppääminen ja tyrkyttäminen koulutyöpäivään. Se on kirkkopoliitikkojen törkeä välistäveto ja kusiruikkaus ihmisoikeuksille, oikeuskanslerinvirastolle ja Euroopan ihmisikeustuomioistuimelle.
Kahden minuutin virsi on aivan eri asia kuin 2-3 kertaa pidetävä tunnin setti kirkossa avoimen tunnustuksellista uskonnonharjoittamista saarnoineen ja virsineen ja liturgioineen. Tätä ne saavat vielä katua. - sösselström
Miksi kiistellä suvivirrestä koulun päättäjäisissä.
Otetaan tilalle neutraali , optimistisesti tulevaisuuteen katsova laulu. Sitä on monen nykyisenkin vaparin esivanhemmat innolla laulaneet silmät kiiluen ja kiväärin pistin kuutamossa välkkyen.
Laulakoot nyt pienet piltit samaa tulevaisuuden uskoa kesälaitumelle lähtiessään.
Näin se alkaa, ja laulettavien säkeistöjenkään määrään ei apulaisoikeuskanslerilla ja Demokraattisilla lakimiehillä ole varmaan moitteen sanaa sanottavana :
Vanhat sydänhaavat verta janoavat...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230