http://yle.fi/uutiset/ylen_uutisluokkalaiset_vastasivat_koulun_perinteista_halutaan_pitaa_kiinni/7211808
70% on sitä mieltä että hengellisiä aamun avauksia EI tarvita kouluisa
73% on sitä mieltä että jumalanpalveluksia EI TARVITA
Vastaajia 221
YLE: koululaisia ei kiinnosta uskonnolliset tilaisuudet
15
151
Vastaukset
- FUCKIFUU
Ja tämä oli kerätty kokoomusmedian valitsemasta kokoomusta kannattavista nuorista eli jos asiaa kysyttäisiin kaikilta 9.luokkalaisilta niin prosenttilukemat olisivat aivan toiset.
Kokoomus on suurin uskonnollista oikeistoa edustava puolue maassamme. - 70% ja 73%
Ha ha, luepa aloittaja uudelleen.
Siinä onkin ateisteille nielemistä.- FUCKIFUU
Minusta luvut olivat aika merkittävät kun ottaa huomioon että ne kysyttiin kokoomuslaisilta nuorilta. Jos heistäkin noin suuri joukko on ihmisoikeuksien puolesta kirkkoa vastaan niin mieti kuinka suuri joukko olisi koko ikäluokasta.
- luki luki
FUCKIFUU kirjoitti:
Minusta luvut olivat aika merkittävät kun ottaa huomioon että ne kysyttiin kokoomuslaisilta nuorilta. Jos heistäkin noin suuri joukko on ihmisoikeuksien puolesta kirkkoa vastaan niin mieti kuinka suuri joukko olisi koko ikäluokasta.
Mistä sinä sieltä kokoomuksen löysit?
- Uskonnoton
luki luki kirjoitti:
Mistä sinä sieltä kokoomuksen löysit?
Asenteen näkee jo kysymyksien asettelusta:
SAAKO koulussa olla hartaushetkiä vai PITÄÄKÖ jumalanpalvelukset poistaa.
Tulos olisi erilainen jos kysyttäisiin, SAAKO koulu toimia ilman uskonnonharjoittamista vai PITÄÄKÖ koululaisten osallistua yliluonnollisten olentojen palvontaan. - 11 22 33
Uskonnoton kirjoitti:
Asenteen näkee jo kysymyksien asettelusta:
SAAKO koulussa olla hartaushetkiä vai PITÄÄKÖ jumalanpalvelukset poistaa.
Tulos olisi erilainen jos kysyttäisiin, SAAKO koulu toimia ilman uskonnonharjoittamista vai PITÄÄKÖ koululaisten osallistua yliluonnollisten olentojen palvontaan.Saako / pitääkö kysymyksenasettelu on erittäin johdatteleva ja kertoo kuinka kysymyksen asetteli on jo ennalta halunnut vedättää vastauksia tiettyyn suuntaa. Kun näitä on tutkittu, niin on aivan käsittämätöntä kuinka paljon pelkällä kysymyksen asettelulla voidaan vaikuttaa minkä vaihtoehdon ihminen valitsee.
Onko tuloksia tarkemmin esillä jossain muualla sillä minä en noita sinun mainitsemiasi kysymyksiä tuossa ylen jutussa nähnyt?
- hyviä nuoria
Perinteistä halutaan pitää kiinni, näissä nuorissa on tulevaisuus hyvissä käsissä. Toivottavasti aikuiset päätöksissään kuulevat ja kunnioittavat nuoria. Uskonto on osa koulua, ja muutakin julkista elämää, ilman, että kenenkään oikeuksia poljetaan. Jokaisen henkilökohtainen kanta on eri asia, mutta uskonnon rajaaminen pois koulusta neutraaliuden nimissä on ihan jotakin muuta kuin neutraaliutta. Moniarvoisuus kunniaan!
- Nasse.
Mitä teillle ihmisarvon hu0rille maksetaan ja mitä ev-lut lahko luulee tällä voittavansa?
Eroamisluvut vain kavavat ja tuolainen toiminta nopeuttaa valtionkirkon alasajoa.
- sösselström
Vapareilla näyttää kaiken hulluutensa lisäksi olevan myös lukihäiriö. Luvut ovat päin vastaiset.
Mutta kuten eräs viisas aikoinaan sanoi vapareiden puheesta: koira tulee sisään on vapariksi kissa menee ulos.
Kaikki käännetään nurin päin, mutta jotta hulluus olisi täydellistä, siihen myös osa vapareista uskoo ja niitä reppanoita johto höynäyttää. - 14+4
"Kouluaikana järjestetyt jumalanpalvelukset ovat perinteitä. Siksi ne on hyvä pitää, mutta olisi hyvä olla vaihtoehtoinen tapahtuma (esim. hyväntekeväisyys) niille, jotka eivät halua osallistua jumalanpalvelukseen." (koululaisen vastaus mielipidekyselyssä)
Olisipa siinäkin taas uusi vastus kirkolle, jos koululaiset voisivat päättää, haluavatko jumalanpalvelukseen vai hyväntekeväisyystapahtumaan. Jälkimmäinen tekisi konkreettisesti hyvää, ensimmäisestä ei niinkään varmuutta... - Ei kauan yläasteesta
Jep, 221 tietyn ikäistä nuorta yhdeltä alueelta ovat selvästikin päteviä edustamaan koko Suomen nuorten mielipidettä. Voin kertoa, että täällä päin olisivat kevät-, ja joulukirkot tyhjillään, ellei oppilailla olisi osallistumispakko.
- kysymysten asettelu
Hyvä esimerkki siitä että kirkon koululaitoksessa harjottama aivopesu toimii.
Arvatenkin kysely on tehty 9. luokkalaisille. Olen huomannut että viimeisen vuoden opiskelijat ja hiljattain peruskoulusta valmistuneet kannattavat myös pakkoruotisia, ei siksi että he kokisivat sen hyödylliseksi, vaan siksi että nuoremmatkin sukupolvet saaisivat kärsiä siitä. - jaa'a
Saman toimittajan aiempia juttuja
http://yle.fi/uutiset/uskonnonopetuksen_uudistaminen_jakaa_kansanedustajia/7063779
Puolangalta kotoisin... ettei vaan olisi lessuja?- Tunnustaa
Jos toimittajan puoluetausta halutaan tietää ja etenkin jos hän on jonkun puolueen jäsen, niin voisivatko toimittajat kertoa suhteensa kirkkoon kun uutisoivat kirkosta? Kuuluvatko kirkkoon, ehkä lahkoonkin?
Tai sitten meidän pitää vaan alkaa kysymään kirkko juttujen kirjoittajilta, että kuuluvatko kirkkoon vai eivät? Kysyminen voi laittaa oman tunnon omaavaa journalistia miettimään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230