Olisiko jollain linkkiä tilastoon, josta näkee kirkon jäsenmäärän kehityksen vaikka jostain 80-luvulta saakka? Ei siis prosenttiosuutta väestöstä, vaan absoluuttisen jäsenmäärän. Kiinnostaisi tietää, milloin viimeksi kirkossa on ollut näin vähän ihmisiä.
Kirkon jäsenmäärän kehitys
7
97
Vastaukset
Tässä on jonkinlainen kuvaaja:
http://personal.inet.fi/private/bucket/evl/helsinki_1990-2012_netto.png
Tuolta sivulta näyttäisi löytyvän ihan numeroarvotkin jotka on ilmeisesti tilastollisista vuosikirjoista poimittu.
http://personal.inet.fi/private/bucket/evl/Oho, tuo olikin näköjään pääkaupunkiseudun kuvaaja. Tässä on koko maan:
http://personal.inet.fi/private/bucket/evl/evl_1970-2012_netto.pngrainbowshy kirjoitti:
Oho, tuo olikin näköjään pääkaupunkiseudun kuvaaja. Tässä on koko maan:
http://personal.inet.fi/private/bucket/evl/evl_1970-2012_netto.pngNo niin tätä minä oikeastaan etsinkin! Hetken aikaa piti linkkiä metsästää mutta tilastokeskus tosiaan julkaisi hiljattain hienon taulukon tästä aiheesta
http://www.tilastokeskus.fi/til/vaerak/2013/vaerak_2013_2014-03-21_tau_002_fi.html- down down down
rainbowshy kirjoitti:
No niin tätä minä oikeastaan etsinkin! Hetken aikaa piti linkkiä metsästää mutta tilastokeskus tosiaan julkaisi hiljattain hienon taulukon tästä aiheesta
http://www.tilastokeskus.fi/til/vaerak/2013/vaerak_2013_2014-03-21_tau_002_fi.htmlHah! Pitää jo mennä 50-luvun puolelle ennen kun kirkolla on ollut näin vähän jäseniä.
- Avauspostaaja
rainbowshy kirjoitti:
No niin tätä minä oikeastaan etsinkin! Hetken aikaa piti linkkiä metsästää mutta tilastokeskus tosiaan julkaisi hiljattain hienon taulukon tästä aiheesta
http://www.tilastokeskus.fi/til/vaerak/2013/vaerak_2013_2014-03-21_tau_002_fi.htmlKiitos. Näyttääpä siltä, että parin vuoden sisään jäsenmäärä tippuu alle neljän miljoonan ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin. Väkiluku lisääntyy, mutta kirkon jäsenmäärä vähenee.
- Kiva suunta
Trendit ovat kaikissa lupaavia ja kohti kehitystä ja sivistysvaltiota kulkevia :)
- hyhyhhuijaa
Myös kirkon palvelusten kysyntä heikkenee.
Siksi koittavat tuputtaa kuntien ja valtion kautta,
varsinkin lapsille ja nuorille, ja vanhoille...
- työpaikoille vähemmän...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä812400Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421548- 1331462
- 1581244
- 1101044
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten393973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50693