GM soijan kasvatuksesta

Marjastaja53

Sanomalehti Karjalainen tänään 15.5. juttua gm muunnellusta soijasta. Miten pystyy välttämään gm soijaa. "Monsanto tarjoaa viljelijöille lisää erilaisten myrkkyjen käyttöä. Esimerkiksi brasilialaiset gm soijan kasvattajat ovat ajautuneet suihkuttamaan pelloilleen EU-maissa kiellettyä, ympäristöongelmia aiheuttavaa parakvattia. Kansainvälisen tutkijaryhmän Yhdysvalloissa julkaisema raportti kyseenalaistaa glyfosaatin turvallisuuden. Aine aiheutti koe-eläimille sikiövaurioita, keskenmenoja ja soluvaurioita" (lainaus Karjalaisesta). Hirvittää ajatella, että voi syödä tietämättään lihaa tai mitä muuta tahansa, jossa on käytetty joko rehuna tai valmistuksessa gm soijaa. Onko missään olemassa listaa, josta voisi päätellä, kuka käyttää gm soijaa rehuna tai muuten (varmuudella). Mitähän mahtaa tehdä soijan kasvattajille esimerkiksi tuo parakvatti. Ja aina niitä jäämiä joka tapauksessa on.

12

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GGNORE

      Karjalainen ei ole tiedejulkaisu, eikä täten luotettava lähde.
      Lähdekritiikkia voi harjoittaa itse jokainen.

      • GONORÉ propaganda

        GONORÉ ei ole tiedejulkaisu, eikä täten luotettava lähde.
        Lähdekritiikkia voi harjoittaa itse jokainen.


      • GGNORE
        GONORÉ propaganda kirjoitti:

        GONORÉ ei ole tiedejulkaisu, eikä täten luotettava lähde.
        Lähdekritiikkia voi harjoittaa itse jokainen.

        Enkä ole vastaavaa väittänytkään. Voin vain puoltaa jokaisen mielipiteeni tutkimuksiin, toisin kuin vaahtosuiset idiootit jotka inisevät geenimanipulaatiosta.


    • myrkkyjäneon

      Glyfosaattia mainostettiin pitkään luonnossa hajoavana vaarattomana torjunta-aineena.
      Nykyisinhän sitä ei enää saa mainostaa noin, kun ei ole perusteita vaarattomuuteen vaan paremminkin päinvastaisiin vaikutuksiin.

      Koetin itsekin selvittää jo vuosia sitten glyfosaatin mahdollisia haittavaikutuksia, kun sitä käytetään laajasti mm. metsissä rikkakasvien torjuntaan.
      Erään tutkimuksen mukaan glyfosaatista jää maaperäänkin n. 12 % biologisesti
      hajoamattomia, ympäristölle haitallisia jäämiä, vaikka markkinapuheiden mukaan aineen piti olla 100 %:sti biologisesti hajoavaa ja turvallista käyttää.

      Ei ole terveellistä kasvattajille eikä muullekaan luonnolle glyfosaatin käyttö.

      • GGNORE

        Yksittäinen vertaisarvioimaton tutkimus on täysin yhtä tyhjän kanssa. Kuka tahansa pystyy änkemään ulos tutkimuspaperin, vertaisarviointi selvittää puhutaanko siinä totta.


    • nami, nami.

      Marjastajalle. Minä ja sinä ja monet muutkin olemme vuosikymmeniä syöneet noita torjuntaaineita aina niin puhtaissa kotimaisissa tuotteissa! Kuinka se vasta nyt sua kiinnostaa mitä vinku intiaanit tekevät maapallon toisella puolella?

    • GM auto

      ajan mielummin GM autolla kun jollain tojotan riisikupilla!!!

    • soy55
    • 202

      Kaikki, minkä ihminen pilaa eli muuntaa, aiheuttaa muutoksia meihin. Mitä hyvää EU meille toi? Ei mitään. Nyt vielä vapaakauppaa...

      • eIiittitappaa

        Eu on uusi neuvostoliitto, sionistit ovat eugeenikoja, lampaille annettaan syödä hidasti tappavaa rehu ja YKn weppisivulla voidaan lukea kuinka syöpä tulee lisääntymään tulevaisuudessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe